Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Självmord?


hur menar du då?? genom självmord elr??

Nej, någon slags symbolik - man vet inte vad man ska göra med sig själv.

Det där gör mig riktigt förbannad och ledsen, det där du skrev sårar inte bara de som bär på depressionen utan även de som sårats av att förlora sitt barn i självmord.

Depression har inte med mat eller pengar att göra, du förstår ju ingenting. Så bara för att vi är ett utvecklat land får där inte lov att existera problem eller? förstår inte? Lägg mer tanke innan du yttrar dig nästa gång, du bär på för lite erfarenhet och kunskap för att överhuvudtaget kunna bringa något till den här tråden.


Snälla, försök inte. Du kan ju själv backa upp ditt påstående med argument. Det är faktiskt DITT som saknar någon riktig motivering.

Vad gäller depression... Det måste finnas en anledning...eller? Eller föds man deprimerad? Och då är det jädra klokt att dra paraleller till folk som överlevt krig och missär, svält och sjukdom, såna som med säkerhet är drabbade av aids och vars barn kommer drabbas, där vatten fattas varje dag och man sover på halm dag in och dag ut. Men sedan sitter här vissa som blir deprimerade för att de saknar vänner i skolan eller för att deras föreldrar skilts.
  • 0
Citerar Vamp:
I u-länder kanske folk måste stärka varandra och hjälpa varandra. Dagens moderna stressade samhälle där alla måste bo i högar får oss kanske inte att bli de människor vi vill vara...

Sant, jag tycker inte kärleken i familjen här i Sverige är speciellt stor jämfört med u-länder...
Nej nu bara snackar jag blajja, det är från familj till familj det där, även om det faktist stämmer ibland...
Om jag flummar som en idiot så argumenterar jag som ett geni.
  • 0
Vadfan är det för skitsnack, rent ut sagt?
  • 0
Citerar marsson:
ja hon får stöd där hon är inlag med dock så hjälper det inte speciellt mycket, det finns planer på att hon ska läggas in på ett behandlingshem men det är fullt där just nu, får alltid hoppas på att nån kan hjälpa henne, hon är endas 18 år

Fan, du får stå upp för din syster, ge henne något att tro på, hjälp henne, det kan få en effekt...
Men vad är det som får henne att må dåligt??
Om jag flummar som en idiot så argumenterar jag som ett geni.
  • 0
Citerar marsson:
du har en poäng där blatten65, men det varierar nog ändå mycket från familj till familj.

Sammanträffande
Jag skrev typ om till samma sak när du skrev...
Om jag flummar som en idiot så argumenterar jag som ett geni.
  • 0
..... vilken sorlig tråd ....
angie89
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vamp
Citerar zombiegamer:
Snälla, försök inte. Du kan ju själv backa upp ditt påstående med argument. Det är faktiskt DITT som saknar någon riktig motivering.
quote>

Förlåt!!! Du gör mig ursinnig! har du kännt självmordstankar någon gång?

<quote author="zombiegamer">Vad gäller depression... Det måste finnas en anledning...eller? Eller föds man deprimerad? Och då är det jädra klokt att dra paraleller till folk som överlevt krig och missär, svält och sjukdom, såna som med säkerhet är drabbade av aids och vars barn kommer drabbas, där vatten fattas varje dag och man sover på halm dag in och dag ut. Men sedan sitter här vissa som blir deprimerade för att de saknar vänner i skolan eller för att deras föreldrar skilts.


Man födds inte deprimerad, men man kan göra det, en ny teori är att vissa människor faktiskt födds deprimerade p.g.a. svårt att i hjärnan ta emot proteinet vi får i oss.

För att förstå dig rätt... du har alltså full förståelse för att folk som har varit med om krig, svälter, har allvarliga skador är deprimerade och har självmordstankar?

Men du förstår inte att folk och framförallt Svenska tonåringar här i Sverige är deprimerade och är självmordsbenägna?

Vet inte om det är du på bilden men du ser ut att vara Asiat och verkar hysa fördomar mot oss och känner att vi inte har rätten att må dåligt?!?!

Tror du det här är ett skämt eller? Tror du alla de tonåringar som tagit sitt liv gjort det på skämt? För att dom tycker det är kul?
  • 0
Citerar Vamp:
Tror du det här är ett skämt eller? Tror du alla de tonåringar som tagit sitt liv gjort det på skämt? För att dom tycker det är kul?


... Eller för att dom inte får vad dom vill ha?
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Blä, självmord är mesigt. Hur dålig tman än har det lär man ju i alla fall inte få det bättre om man dör. Otroligt fegt att göra självmord, gör något åt dina problem istället.
När man tror att människan har sjunkit så lågt som det går, kommer det alltid någon jävel med en spade.
  • 0
Förlåt!!! Du gör mig ursinnig! har du kännt självmordstankar någon gång?

Absolut inte, men jag kan gissa mig fram till att vissa hade gjort det om de hade gått i mina skor.

För att förstå dig rätt... du har alltså full förståelse för att folk som har varit med om krig, svälter, har allvarliga skador är deprimerade och har självmordstankar?

OM ALLA de stackarna i vissa afrikanska länder hade varit deprimerade hade jag visst accepterat det mer än om alla i Sverige hade varit det. Men som det ser ut nu tror jag faktiskt att det kan finnas fler deprimerade ungdomar i Sverige, vilket får mina tankar att dra likheter med i-landsproblem...

Men du förstår inte att folk och framförallt Svenska tonåringar här i Sverige är deprimerade och är självmordsbenägna?

Vet inte om det är du på bilden men du ser ut att vara Asiat och var´kar hysa fördomar mot oss och känner att vi inte har rätten att må dåligt?!?!


Jag är inte asiat, nej, men det är också en plågad tjej där, från en underbar film! ;)

Tror du det här är ett skämt eller? Tror du alla de tonåringar som tagit sitt liv gjort det på skämt? För att dom tycker det är kul?

Nej, för att de inte vet vad de har att se fram emot, vad de redan har, vad de kan göra, hur många möjligheter de har.
  • 0
Alla människor har sina problem. Det är inte alltid man får veta allt om någon. =(
~Baten Kaitos~
  • 0
Citerar marsson:
Man behöver inte ha någon som helst anledning att bli deprimerad, det kan drabba en när somhelst och hursomhelst. t.ex min mamma jobbar på sjukhuset här där jag bor, hon fick in en kvinna som skjutit sig själv.
Den kvinnan hade ett bra jobb, en familj som älskade henne och 2 barn, det var hennes 12-åriga son som hittade henne hemma när han kom hem från skolan, hon hade inte visat något tecken somhelst före det inträffade. som sagt så kan man bli deprimerad utan att ens märka det själv i tid...


Helt sant, även fast depression (enligt min mening) ändå har nån form utav grund någonstans, fast den kan vara väldigt svag. Jag själv kan ha perioder när ja är så grymt nere att jag bara inte vet vafan jag ska ta mig till, och det kan utlösas av vilken pyttig sak som helst. Fast självmord har nog egentligen aldrig ens varit något alternativ, känner dock några som jag vet på allvar funderat (och även ibland försökt) ta självmord. Fast tursamt nog, eller hur man nu vill se det, har ingen av dom lyckats än.
Havet har inget liv
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vamp
Citerar zombiegamer:
För att förstå dig rätt... du har alltså full förståelse för att folk som har varit med om krig, svälter, har allvarliga skador är deprimerade och har självmordstankar?

OM ALLA de stackarna i vissa afrikanska länder hade varit deprimerade hade jag visst accepterat det mer än om alla i Sverige hade varit det. Men som det ser ut nu tror jag faktiskt att det kan finnas fler deprimerade ungdomar i Sverige, vilket får mina tankar att dra likheter med i-landsproblem...

Men du förstår inte att folk och framförallt Svenska tonåringar här i Sverige är deprimerade och är självmordsbenägna?

Vet inte om det är du på bilden men du ser ut att vara Asiat och var´kar hysa fördomar mot oss och känner att vi inte har rätten att må dåligt?!?!

Jag är inte asiat, nej, men det är också en plågad tjej där, från en underbar film! ;)

Tror du det här är ett skämt eller? Tror du alla de tonåringar som tagit sitt liv gjort det på skämt? För att dom tycker det är kul?

Nej, för att de inte vet vad de har att se fram emot, vad de redan har, vad de kan göra, hur många möjligheter de har.



Jag hatar dig och med all ilska jag bär inom mig och för mina vänner som har tagit självmord, för min familj som mår dåligt på grund av mig, för att jag mår dåligt och självklart inte kan göra något åt det, för att du är oförstående och korkad nog att ens yttra dig detta gäller även Calypso, för alla familjer som sörjer, för alla barn som sörjer, skulle jag bankat skiten ur dig och jag hade inte brytt mig om du var större, vilket jag nog inte tror du hade varit i vilket fall, hade jag slått och slått och slått ner dig med all hat och sorg jag bär inom mig, jag hade slagit tills du var en blodpöl på marken, och hade du slagit mig, hade jag inte brytt mig för du hade fått kämpa för ditt liv tills en av oss levde, jag hade aldrig gett mig din korkade jävel fan va du e värdelös brinn i helvetet du onda fanskap

Du e fan rasist mot svenskar och finner oss inte lika värda till exempelvis som du nämnde, Afrikander . Alla människor är lika värda och har rätten till sina känslor
  • 0
Men kom igen pussgurka Cheer up! Det är inget att bli så arg för.
  • 0
Citerar Vamp:
Jag hatar dig och med all ilska jag bär inom mig och för mina vänner som har tagit självmord, för min familj som mår dåligt på grund av mig, för att jag mår dåligt och självklart inte gör det, för att du är oförstående och korkad nog att ens yttra dig detta gäller även Calypso, för alla familjer som sörjer, för alla barn som sörjer, skulle jag bankat skiten ur dig och jag hade inte brytt mig om du var större, vilket jag nog inte tror du hade varit i vilket fall, hade jag slått och slått och slått ner dig med all hat och sorg jag bär inom mig, jag hade slagit tills du var en blodpöl på marken, och hade du slagit mig, hade jag inte brytt mig för du hade fått kämpa för ditt liv tills en av oss levde, jag hade aldrig gett mig din korkade jävel fan va du e värdelös brinn i helvetet du onda fanskap


Det var väldigt... detaljerat. Hoppas att Zombie reporterar detta till en moderator.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
  • Missing Avatar
  • Vamp
Är det inte? Du pissar på familjers förlorade barn, du har öppet visat dig vara rasist och se andra folkslag mer värda mänskliga känslor, du pissar på att Svenska människor kan må dåligt och har helvetiska liv, inget att skämta om zombiegamer, mycket allvarligt.

Tillagt 2006-12-15 22:59:
Citerar Benoit:
Citerar Vamp:
Det var väldigt... detaljerat. Hoppas att Zombie reporterar detta till en moderator.


Ah håll käften du med vad fan gör ni ens här på tråden, ni kan inte förstå mörkret självmordsbenägna människor bär... jag må bära sorg, men era anledningar till att leva är för fan mer sorgliga
  • 0
de verkar som om alla börjar hata varann helt plötsligt.
Se där en viss man med guld i hand!
  • 0
Citerar Vamp:
Ah håll käften du med vad fan gör ni ens här på tråden, ni kan inte förstå mörkret självmordsbenägna människor bär... jag må bära sorg, men era anledningar till att leva är för fan mer sorgliga


Är du tokig? Sjäkvklart har jag empati med allt. Men du skrev just att du skulle döda Zombie, du sa att (bildigt sagt) att hans blod skulle stänka på ditt ansikte medans du slår honom - slag för slag.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Är det inte? Du pissar på familjers förlorade barn, du har öppet visat dig vara rasist och se andra folkslag mer värda mänskliga känslor, du pissar på att Svenska människor kan må dåligt och har helvetiska liv, inget att skämta om zombiegamer, mycket allvarligt.

Nej, detta skulle ju egentligen varit en lugn diskussion. Jag pissar inte på någon, jag är ledsen om familjer förlorat sina barn, men det betyder inte att de som dog egentligen behövde göra det. Att jag är rasist är ju så långt ifrån sanning som möjligt, och jag kan inte se det i mina inlägg heller. Jag är extremt medveten om att människor i alla länder kan ha det helvetiskt tufft, men förvånas över att svenskar (och i synnerhet ungdomar) är så deprimerade i ett så underbart samhälle med demokrati, chans till jobb, frihet och jämlikhet, och alla de härliga fördelarna med Sverige och i-länder i jämförelse med t.ex. Afrika
  • 0
Citerar marsson:
ingen människa kan vara lycklig om han/hon får allt han/hon vill ha.. enligt mig skulle livet förlora sin mening..


mission compleate
Se där en viss man med guld i hand!
  • 0
Citerar blatten65:
Fan, Aleon, du har det inte lätt nu heller...


Nej, eller jag hade det inte lätt. Det är bättre nu, men mitt förflutna förföljer mig fortfarande då jag ser på "gamla vänner". Det är inte kul.

Citerar Draghon:
Alla människor har sina problem. Det är inte alltid man får veta allt om någon. =(


Ja, ibland kan det vara bättre att inte veta, än att veta. Även om man skulle vilja veta det.

Citerar marsson:
ingen människa kan vara lycklig om han/hon får allt han/hon vill ha.. enligt mig skulle livet förlora sin mening..


Att ha allt ger ingenting. Att få kämpa sig till det mesta ger en känsla av mänsklighet, inte få allt på beställning.
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
va folk börjar bli arga på varan
[No Luck Pure Skill] For Those About To Rock I Salute You
  • 0
Citerar marsson:
hehe ok, mjo klart jag står upp för henne, vad som får henne att må dåligt är det knappt någon som vet, hon pratar med en psykiatriker 1 gång per vecka tillsammans med mamma för att kunna lösa vad det är som är så fel, hon lider av ångest, det är det enda jag vet, hon skär sig och sånt, hoppas verkligen att hon blir bättre, det kanske har nåt med att våra föräldrar är skilda, vad vet jag...

Fråga henne, sätt dig med hene och ja, prata.
Om jag flummar som en idiot så argumenterar jag som ett geni.
  • 0
Citerar marsson:
Hero of Time, visst finns det oftast en anledning till att man blir deprimerad, men oftast så är det också att man ibland inte lägger märke till den...


Antar att det finns många åsikter deppresion, man kan ju vara deprimerad på många olika sätt också. Jag blir iallafall alltid deppig av en orsak, även om den egentligen kan vara obetydlig. Sen så börjar man fundera över massa annat som man inte alls tänkt på innan, och så sitter man där och har livsångest och gråter. Verkligen ingen skön känsla
Havet har inget liv
  • 0
Citerar marsson:
Man behöver inte ha någon som helst anledning att bli deprimerad, det kan drabba en när somhelst och hursomhelst. t.ex min mamma jobbar på sjukhuset här där jag bor, hon fick in en kvinna som skjutit sig själv.
Den kvinnan hade ett bra jobb, en familj som älskade henne och 2 barn, det var hennes 12-åriga son som hittade henne hemma när han kom hem från skolan, hon hade inte visat något tecken somhelst före det inträffade. som sagt så kan man bli deprimerad utan att ens märka det själv i tid...

Sant...
Citerar CrapBag:
de verkar som om alla börjar hata varann helt plötsligt.

Jo...
Citerar marsson:
ingen människa kan vara lycklig om han/hon får allt han/hon vill ha.. enligt mig skulle livet förlora sin mening..

Ja, man lever för at få det man vill ha, kan var allt från ett 360 till ett... världsherravälde...

Citerar Aleon:
Nej, eller jag hade det inte lätt. Det är bättre nu, men mitt förflutna förföljer mig fortfarande då jag ser på "gamla vänner". Det är inte kul.

Försök komma ihåg dina gamla bra tider, inte dom dåliga...

Citerar Aleon:
Att ha allt ger ingenting. Att få kämpa sig till det mesta ger en känsla av mänsklighet, inte få allt på beställning.

Japp...
Om jag flummar som en idiot så argumenterar jag som ett geni.
  • 0
Diskussionen har stängts av en moderator med motiveringen:
Istället för diskussion ser jag bara en massa spam, helt värdelöst. // Ress