Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

VM-kvalet - vägen till Brasilien 2014


Haha, Zlatan är lat som vanligt när han lirar med vårt medelmåttiga landslag. Felpassningar och världens förutsägbaraste fotboll. Men vi vann iallafall, great.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar pBEAR:
Självklart så SKA Sverige till VM. Tråkig inställning om ni redan är inställda på att Sverige åker ur.
Ser ingen anledning till varför dem inte skulle kunna klara det.


Av den simpla anledningen att folk underskattade Ukraina i EM (var ganska tydligt att Sverige faktiskt som bäst skulle få med sig ett kryss mot dem). Att det kommer upprepas mot Österrike och Irland ser jag som väldigt troligt, gårdagens match mot Kazakstan ändrar inte den bilden direkt.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Citerar RyenNo:
Av den simpla anledningen att folk underskattade Ukraina i EM (var ganska tydligt att Sverige faktiskt som bäst skulle få med sig ett kryss mot dem). Att det kommer upprepas mot Österrike och Irland ser jag som väldigt troligt, gårdagens match mot Kazakstan ändrar inte den bilden direkt.


Kollade du på resterande matcherna i EM? Där dem hade ett stundtals bra spel mot England men förlorade med 2-3 eller när dem i sista matchen vann mot Frankrike med 2-0? Där spelade dem faktiskt bra.

Nä, jag har väldigt svårt att Sverige ska få det svårt mot Österrike och Irland.
Eller ja, svårt att säga på förhand egentligen men Sverige kommer garanterat ta andra platsen i gruppen.

Jag tror på Sverige. Även om dem inte imponerade idag.

Tillagt 2012-09-12 01:45:
Sen skulle jag gärna se Chippen med i laget igen. Förhoppningsvis så är han med mot Färörna.
Och Källström också för den delen.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Kollade du på resterande matcherna i EM? Där dem hade ett stundtals bra spel mot England men förlorade med 2-3 eller när dem i sista matchen vann mot Frankrike med 2-0? Där spelade dem faktiskt bra.


Såg tyvärr knappt något när Sverige spelade då jag antingen var tvungen att plugga eller jobba just dem dagarna Sverige spelade. Men mot England var det fullt av misstag från spelare och tränare. Anledningen till att spelet faktiskt funkade delar av matchen var att Sverige mer eller mindre fick Englands taktik på ett silverfat. Att sedan Sverige vann matchen mot Frankrike var inte mindre än att Frankrike underskattade Sverige och faktiskt spelade en match under all tänkbar kritik. Sverige fick en vinst serverad på ett fat kan man minst säga. Sverige spelade bra men det var inte det som avgjorde matchen i mina ögon utan att Frankrike inte ville spela fotboll den kvällen.

När vi nu kommer till VM-kvalet så kan man se tillbaka på det senaste året, där man radat upp förluster mot Ungern och Ukraina i tävlingsmatcher. Det är två tuffa lag där det verkligen gäller att leverera men Sverige har trots allt misslyckats, att man sedan även förlorat mot England där det inte är samma krav på vinst men med tanke på historien mellan Sverige och England i tävlingsmatcher så är det en liten annorlunda bild media spelar upp. Vilket gör att en viss bild av underskattning igen spelas upp. Att man sedan faktiskt slagit både Holland och Frankrike under det senaste året gör inte så står skillnad då jag tycker Holland, Frankrike och Sverige just nu har samma problem man måste lösa.

Det problemet just nu är att man underskattar motståndet man är redan övertygad på att vinsten är klar att man går in gör en medelmatch som bäst. Det funkar i kvalen inför turneringarna där man kan få möta som i Sveriges fall i detta kval Färöarna och Kazakstan, men den inställningen funkar inte mot lag som Österrike och Irland. Utöver det så har man Tyskland som i nuläget bara har problem med större landslag som bland annat Italien och Spanien.

Sverige gick in i matchen mot Kazakstan som jag förväntade mig att dem skulle göra, väldigt nonchalant och säkra på att dem redan hade vunnit och spelet blev som det blev en stabil 2-0 seger men inget mer. Av tendenserna just nu så finns det bara två matcher under kvalet då Sverige inte kommer ha den inställningen och det är matcherna mot Tyskland och det är matcher jag inte ger Sverige stora chanser alls.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Lustig var sjukt dålig.
Klappa fina katten?
  • 0
En polare har lovat att raka skallen ifall Sverige vinner över Tyskland. Man kan ju hoppas.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Lustig var sjukt dålig.

Haha, vilken jävla stolle vi har till högerback. Måste ju finnas bättre i allsvenskan.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Lustig var sjukt dålig.

Det är han alltid, hemskt dålig högerback som är RESERV i Celtic!

Tillagt 2012-09-15 20:17:
Citerar Mästerkatten:
Lustig var sjukt dålig.

Det är han alltid, hemskt dålig högerback som är RESERV i Celtic!
I'm not Mr Lebowski, I'm The Dude!
  • 0
Kacaniklic borde ju få vara med i Sveriges startelva. Toivonen har inget att göra som vänsterytter och nog tror jag han är bättre än Bajrami. Är man startspelare i Premier League så har man ju kvalité.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar -Ando:
Mje. Ungefär i samma position som Guidetti. Dags att börja fasas in, men en startplats är han nog inte värd.

Äh, hans spel skulle nog göra Sverige mycket nytta. Vad han gör för Berbatov skulle han enkelt kunna göra för Zlatan och vice versa. Känns som att hans situation i Fulham skulle vara densamma i landslaget och sådant är alltid ett stort plus.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Goda nyheter.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Vad tror ni om att Brasilien bygger om hela sitt landslag? Känns som att Spanien kanske får hälsa hem den här gången.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
Vad tror ni om att Brasilien bygger om hela sitt landslag? Känns som att Spanien kanske får hälsa hem den här gången.


Brasilien är inte det dem en gång var men visst, ett imponerande landslag har dem faktiskt. Men det är alldeles för tidigt för att spekulera om något sånt just nu tycker jag.
Men visst, det skulle vara kul att se Brasilien vinna på hemmaplan.


Angående dem två bortamatcherna som kommer nu. Vågar man hoppas på 4 poäng?
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Vad är det för jävla dumheter att kanal 5 ska sända Sverige - Tyskland? Har inte den kanalen...
It Can't Rain All the Time
  • 0
SVT ska sända landslaget för tusan!
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Kan inte Anonymous hacka kanal 5 när dom ändå är igång
It Can't Rain All the Time
  • 0
Tror inte de hinner sabba mer. Då förlorar de level på WOW och deras morsor blir oroliga om de inte går tills skolan.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Tror inte de hinner sabba mer. Då förlorar de level på WOW och deras morsor blir oroliga om de inte går tills skolan.




Tillagt 2012-10-05 02:30:
Citerar Oxenstierna:
SVT ska sända landslaget för tusan!


SVT <3
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Jadu 2-1 seger blev det men det såg återigen inte bra ut. Vad tyckte ni?
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Jadu 2-1 seger blev det men det såg åter igen inte bra ut. Vad tyckte ni?


Instämmer. De spelade inte alls bra. Krystat och slarvigt. Hoppas på bättring inför kommande landskamper!
  • 0
Citerar Aaandy:
Instämmer. De spelade inte alls bra. Krystat och slarvigt. Hoppas på bättring inför kommande landskamper!


Sen kan man ju tycka att det är märkligt att dem spelar så fegt. Utnyttjade inte alls kanterna eller vågade utmana då man trots allt är det bättre laget så ska man våga mer. Idag var det fegt och allmänt slarvigt.
Men som många också hade sagt på förhand. Färöarna är svåra att möta. Även om dem individuellt är dåliga.

Riktigt kul att debutanten Kacaniklic fick göra mål.


Hoppas att Sverige lyckas skrälla borta mot Tyskland även om chansen är ytterst minimal.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Ja, idag händer det, Sverige - Tyskland klockan 20:45

Hoppas ni alla ska se matchen.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!