Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Betyg.


Citerar Stiffeg:
Teknik - MVG
Citerar Stiffeg:
Religionskunskap - MVG
Citerar Stiffeg:
Kemi - MVG
Citerar Stiffeg:
Fysik - MVG
Citerar Stiffeg:
Biologi - MVG
Citerar Stiffeg:
Moderna språk, språkval, Franska - MVG
Citerar Stiffeg:
Matematik - MVG
Citerar Stiffeg:
Idrott och hälsa - MVG
Citerar Stiffeg:
Engelska - MVG
Citerar Stiffeg:
Bild - MVG


Vad in i???
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur.
  • 0
Citerar Bullet For My Valentine:
Citerar Stiffeg:
Teknik - MVG
Citerar Stiffeg:
Religionskunskap - MVG
Citerar Stiffeg:
Kemi - MVG
Citerar Stiffeg:
Fysik - MVG
Citerar Stiffeg:
Biologi - MVG
Citerar Stiffeg:
Moderna språk, språkval, Franska - MVG
Citerar Stiffeg:
Matematik - MVG
Citerar Stiffeg:
Idrott och hälsa - MVG
Citerar Stiffeg:
Engelska - MVG
Citerar Stiffeg:
Bild - MVG


Vad in i???


Bullet For My Valentine inser att det finns folk som är bra i skolan, eller vad menar du?
  • 0
Citerar Halvirkh:
Citerar Bullet For My Valentine:
Citerar Stiffeg:
Teknik - MVG
Citerar Stiffeg:
Religionskunskap - MVG
Citerar Stiffeg:
Kemi - MVG
Citerar Stiffeg:
Fysik - MVG
Citerar Stiffeg:
Biologi - MVG
Citerar Stiffeg:
Moderna språk, språkval, Franska - MVG
Citerar Stiffeg:
Matematik - MVG
Citerar Stiffeg:
Idrott och hälsa - MVG
Citerar Stiffeg:
Engelska - MVG
Citerar Stiffeg:
Bild - MVG


Vad in i???


Bullet For My Valentine inser att det finns folk som är bra i skolan, eller vad menar du?

Eller fjäskeri. Man vet aldrig...
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Eller fjäskeri. Man vet aldrig...


I grundskolan, absolut. Alltid roligt med tjejer som blir bästisar med lärarna i grundskolan, går ut med 300 poäng och kommer in i Natur/teknik, bara för att redan under de första veckorna inse att det är för svårt. En månad senare går de på samhälle.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar Halvirkh:
Bullet For My Valentine inser att det finns folk som är bra i skolan, eller vad menar du?


Mjaa... Jag tycker bara att det är rejält överdrivna betyg. I grundskolan räcker det med att komma in på linjen du vill gå.
Mannens erektion beror på ett överdrivet intag av persilja, sparris, kronärtskockor och skaldjur.
  • 0
Citerar Bullet For My Valentine:
Citerar Halvirkh:
Bullet For My Valentine inser att det finns folk som är bra i skolan, eller vad menar du?


Mjaa... Jag tycker bara att det är rejält överdrivna betyg. I grundskolan räcker det med att komma in på linjen du vill gå.


Ja och med de betygen kommer han precis in på natur, men inte något som kräver mer. (Detta var bara snabbt ihopräknat och säkert oprecist och jag ber om ursäkt i så fall ^^,) Men poängen kvarstår.
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
I grundskolan, absolut. Alltid roligt med tjejer som blir bästisar med lärarna i grundskolan, går ut med 300 poäng och kommer in i Natur/teknik, bara för att redan under de första veckorna inse att det är för svårt. En månad senare går de på samhälle.


Haha, går själv natur och vet flera sådana exempel;)

Fick föresten cirka 280 som slutbetyg i grundskolan men jobbade inte direkt överdrivet mycket. Till er som tänker för mycket på era betyg kan jag säga att när ni väl har kommit in på den linje ni vill gå är de bara att ta det lugnt. När ni har börjat gymnasiet så är de ändå ingen som bryr sig om grundskolebetygen.
Delirant isti Romani -- "De är galna dessa romare
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
I grundskolan, absolut. Alltid roligt med tjejer som blir bästisar med lärarna i grundskolan, går ut med 300 poäng och kommer in i Natur/teknik, bara för att redan under de första veckorna inse att det är för svårt. En månad senare går de på samhälle.

Jag gjorde tvärt om. Gick ut nian med 240 poäng och lyckades precis ta mig in på naturlinjen (var "andra hands-sökare"), nu efter ungefär 11-12 avslutade kurser hligger jag på 2 VG, resten MVG. ^^
  • 0
De här betygen får jag nog i ettan.

Svenska: VG
Matte: VG
Engelska: MVG
Franska: G
Samhällskunskap: MVG
Historia: VG
Naturkunskap: MVG
Idrott: MVG
Religion: VG/MVG
  • 0
Går ut 3:an i gymnasiet nu, kommer antagligen få typ 4-5 VG och resten MVG. Är mest nöjd med mitt MVG i Fysik B samt i projektarbetet.
Just det, är nöjd med att jag satte MVG på alla mattekurser också, A-E.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Hade 310 poäng i grundskolan.

Går tvåan nu, kommer antagligen få MVG i alla ämnen förutom geografi A och matte B där jag väger mellan VG och MVG. Hade alla MVG i ettan.
  • 0
Studieteknik: MVG
Naturkunskap: IG
Engelska: G ( Jag har slarvat )
Matematik: G
Svenska: MVG
Historia: VG
Religion: MVG
Idrott: MVG
Samhällskunskap: VG/MVG
Musik: VG
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Jag går i nian, preliminärt intagen på alla mina val och har 250 poäng, och jag har verkligen slöat mig igenom hela skolfan.

Jag är en mästare på improvisation och bluffmakeri och anser nästan att 250 är lite för mycket för mig, men men....
Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts.
  • 0
Citerar Artillery Force:
Studieteknik: MVG


Blir man verkligen betygsatt i det? Känns väldigt onödigt då alla ens övriga betyg bör spegla hur bra studieteknik man har. Och dessutom känns det högst individuellt.
  • 0
Matematik: MVG
Spanska: MVG
Historia: MVG
Geografi: MVG
Samhälle: MVG
Religion: MVG
Fysik: MVG
Tekning: MVG
Idrott: MVG
Biologi: MVG
Kemi: MVG
Svenska: MVG
Engelska: MVG
Hemkunskap: VG/MVG
Bild: VG
Musik: VG
Slöjd: VG
Matematik A: MVG
Engelska A: MVG

Viktor Rydberg nästa
basketfreak
  • 0
Citerar Artillery Force:
Studieteknik: MVG


Hade kunnat bli mitt enda IG. När jag pluggade inför nationella provet i Fysik B så låg jag i soffan, gjorde alla uppgifter direkt i räknaren utan att skriva upp något, samt käkade mackor och kollade på TV samtidigt...
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Ässet:
Blir man verkligen betygsatt i det? Känns väldigt onödigt då alla ens övriga betyg bör spegla hur bra studieteknik man har. Och dessutom känns det högst individuellt.


Jopp, det blir man. Kursen påbörjades första terminen och avslutades innan höstlovet. Riktigt enkel var den också.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Alltid roligt med tjejer som blir bästisar med lärarna i grundskolan, går ut med 300 poäng och kommer in i Natur/teknik, bara för att redan under de första veckorna inse att det är för svårt.


Haha, indeed.
Med varje framgång man vinner får man en fiende. Man måste vara medelmåttig om man vill vara omtyckt.
  • 0
Mitt enda MVG när jag slutade 3:an var i Projekt och Företagande och mitt Projekt Arbete som var en egen speltidning. Annars låg det mellan G och VG.
Varför läser du här? Läs mina bloggar istället!
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
I grundskolan, absolut. Alltid roligt med tjejer som blir bästisar med lärarna i grundskolan, går ut med 300 poäng och kommer in i Natur/teknik, bara för att redan under de första veckorna inse att det är för svårt. En månad senare går de på samhälle.


Lustigt, jag hade för mig att vi inte alls gick i samma klass!
This is your life, doesn't get any better than this...
  • 0
Jag gick ut med 215. Jag var ganska nöjd. Jag kände att jag kunde ha fått minst 240 men 215 var absolut inte dåligt.

Citerar Ässet:
Hade 310 poäng i grundskolan.

Går tvåan nu, kommer antagligen få MVG i alla ämnen förutom geografi A och matte B där jag väger mellan VG och MVG. Hade alla MVG i ettan.


Verkligen imponerande.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar Halvirkh:
Citerar Bullet For My Valentine:Citerar Halvirkh:
Bullet For My Valentine inser att det finns folk som är bra i skolan, eller vad menar du?


Mjaa... Jag tycker bara att det är rejält överdrivna betyg. I grundskolan räcker det med att komma in på linjen du vill gå.

Ja och med de betygen kommer han precis in på natur, men inte något som kräver mer. (Detta var bara snabbt ihopräknat och säkert oprecist och jag ber om ursäkt i så fall ^^,) Men poängen kvarstår.


Det finns väl en hel del linjer som kräver rätt höga poäng. Här i Malmö finns flertalet linjer som har sista intagna på cirka 300 poäng. Den jag råkar veta att Halvirkh går på ligger väl något tiotal poäng under det, men där finns ändå väldigt många med höga betyg, till skillnad från klassen över honom, som ärligt talat är rätt puckad.

Tillagt 2009-05-30 17:53:
Citerar Ässet:
Hade 310 poäng i grundskolan.

Går tvåan nu, kommer antagligen få MVG i alla ämnen förutom geografi A och matte B där jag väger mellan VG och MVG. Hade alla MVG i ettan.


Du borde valt en vettigare skola från början, tycker jag.
  • 0
Tycker man borde göra fler betyg. På idrotten finns det tjejer som jag anser inte är så jätte duktiga på Idrott och får VG. Dem förtjänar ett starkt G+ men inte VG.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Mattematik A: G.

Det är ju alltid något.
  • 0
Citerar Damien Rice:
Mattematik A: G.

Det är ju alltid något.

Ditto.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!