Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Harry Potter and the Deathly Hallows


Citerar Kromosom:
Imorgon 14 dagar till filmen, sitter med mina biljetter i ett guldkuvert som SF gav mig för jag hade bokat först och hämtat ut först.


Jag tror filmen kommer stinka. Precis som alla de andra Harry Potter filmerna, tyvärr.

Nej tack, Harry Potter ska vara i bokform där han är som bäst!
  • 0
Citerar DesertPunk:
Jag tror filmen kommer stinka


Har du sett trailern? Tamefan den bästa jag sett!

Jag bryr mig inte om den skulle vara dålig, jag har fått två företagsbiljetter av en bekant så det kostade mig inte ett öre ändå.

Don't ask no questions, don't ever tell no lies.
  • 0
Citerar Kromosom:
Jag bryr mig inte om den skulle vara dålig, jag har fått två företagsbiljetter av en bekant så det kostade mig inte ett öre ändå.


Om det är gratis så! Gratis är alltid gott.
  • 0
Citerar DesertPunk:
Om det är gratis så! Gratis är alltid gott.


Yes, fast jag tror att denna filmen kan vara bra!
Trailern är ruskigt bra i alla fall. Till skillnad från de andra Hp-filmerna.
Don't ask no questions, don't ever tell no lies.
  • 0
Jag har hört att den svenska översättningen på boken ska vara Harry Potter och dödsrelikerna. Inte vad jag tänkte mig.
"Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill"
  • 0
Citerar Crescent Moon:
Jag har hört att den svenska översättningen på boken ska vara Harry Potter och dödsrelikerna. Inte vad jag tänkte mig.


Tycker det låter lite som...tja att Albus Dumbledore lever.
En sån stor trollkarl tror jag inte dör så lätt! Men vi får väl se.
  • 0
Dumbassdore är stendöd. Inse det...!
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Rowling har sagt själv att det smärtade att döda honom, men hon var tvungen. He ain't coming back.
Don't ask no questions, don't ever tell no lies.
  • 0
  • Too
  • Too
Vah? 14 dagar till filmen? Shit, då är inte jag hemma. Aja, får gå och kolla nån annan gång.
"I didn't lose, I just didn't have good enough weapons."
  • 0
Citerar moviefreak:
Dumbassdore är stendöd. Inse det...!


Citerar Kromosom:
Rowling har sagt själv att det smärtade att döda honom, men hon var tvungen. He ain't coming back.


Låter som ni redan har läst boken.
Hoppas J.K Rowling överraskar oss rejält med pompa och ståt i 7:an.
  • 0
Citerar Fauve:
England ligger 1 timme efter oss så det blir vid 01.00 den släpps i så fall. Skulle vara väldigt skoj om alla i hela världen fick köpa den samtidigt.

Nej de ligger en timme FÖRE oss så om det e Worldwide så släpps den 23:00 svensk tid.

har beställt boken från Bokus.se och de sa att de skickar den den 20 Juli men jag komer inte vara hemma mådag - fredag veckan efter pga 5-Dagars så jag kommer int ekunna hämta den förrens en vecka efter release. Så därför tror jag att jag köper en i butik också. Man kan ju inte vänta en hel vecka på HP 7!
  • 0
Jag tror han lever. Rowling är för feg för att döda honom.
  • 0
Citerar Kromosom:
Har du sett trailern? Tamefan den bästa jag sett!


Agreed! Har sett 2-minuters trailern säkert 100 ggr. Är dock ruskigt besviken på hur de har avtecknat Dolores. Hade hoppats på ett mer paddliknande ansikte och slöare attityd.
Är också besviken på hur aggresiv och vild den "nya Dumbledore" är. Dumbledore ska vara lugn, sansad och ha glimten i ögat.
Annars är jag riktigt nöjd med filmerna hittills.

Aja, back to the books. Håller på med en genomkörare av de tidigare åren nu. Har sett 1-4 på film, och sedan lyssnat (jag vet, jag är laaaaaaaaat) på 5an och 6an, som jag är mitt uppe i nu. Går faktiskt riktigt utmärkt att lyssna på ljudböcker medans jag arbetar, blir mycket roligare dessutom.

Har beställt Deathly Hallows ifrån Bokia, och antar att jag inte får den förrän typ måndagen eller nått. Men, men, that's life. Ska bli kul att äntligen få läsa boken på engelska!
  • 0
Citerar Callopski:
Citerar Fauve:England ligger 1 timme efter oss så det blir vid 01.00 den släpps i så fall. Skulle vara väldigt skoj om alla i hela världen fick köpa den samtidigt.
Nej de ligger en timme FÖRE oss så om det e Worldwide så släpps den 23:00 svensk tid.

Ursäkta, men vad babblar du om? England är i GTM, och Sverige är GMT+1, vilket gör att det är vi som ligger före England en timme. http://sv.wikipedia.org/wiki/GMT

Själv så kommer jag varken att kunna köpa boken eller se den nya filmen förrän i augusti.
~Baten Kaitos~
  • 0
  • Jra
  • Jra
Citerar Callopski:
Citerar Fauve:England ligger 1 timme efter oss så det blir vid 01.00 den släpps i så fall. Skulle vara väldigt skoj om alla i hela världen fick köpa den samtidigt.
Nej de ligger en timme FÖRE oss så om det e Worldwide så släpps den 23:00 svensk tid.


Att folk aldrig kan få det rätt.

De ligger på 00 GMT dår är vi på 01 GMT.

Alltså, när klockan slår 00.00 i England så är det 01.00 här i Sverige. Samtidigt som i vissa stater i USA är det 18:00 osv osv.
Bra, men inte perfekt.
  • 0
Jag tror Harry och Voldemort dör, vilka tror ni dör? För nårra måste ju dö
  • 0
Citerar Ruffy:
Jag tror Harry och Voldemort dör, vilka tror ni dör? För nårra måste ju dö


Jag tror att Neville, Minerva MGll, Voldermort och Lupin dör... Kanske inte Lupin förresten.
  • 0
Citerar DesertPunk:
Jag tror filmen kommer stinka. Precis som alla de andra Harry Potter filmerna, tyvärr.


Sant, tyvärr. Filmerna har misslyckats ordentligt.

Blev dock lite imponerad av scenen (i nästa film, trailer) där Harry o co flyger över London på sina kvastar, såg snyggt ut.
  • 0
När släpps den? Jag tror nämligen att jag är på Kreta då.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
Citerar Zapi0:
När släpps den? Jag tror nämligen att jag är på Kreta då.


21 juli.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Hmm... Kom just på att jag är nära Edinburgh, J.K Rowlings hemstad, när den släpps...Kanske ska försöka få ett Signerat Ex?
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
  • Jra
  • Jra
Citerar Dr Muu:
Hmm... Kom just på att jag är nära Edinburgh, J.K Rowlings hemstad, när den släpps...Kanske ska försöka få ett Signerat Ex?


Varför tveka?
Bra, men inte perfekt.
  • 0
Citerar Dr Muu:
.Kanske ska försöka få ett Signerat Ex?


Försök du. Tror inte att hon är där då dock.
Skulle du lyckas, så får du be henne skriva en extra autograf till mig och skicka den med brev.
Don't ask no questions, don't ever tell no lies.
  • 0
Citerar Jra:
Varför tveka?


För att då måste jag ändra hela min resrutt...
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
För att då måste jag ändra hela min resrutt...


Vem bryr sig? Du får kanske autograf från Joanne ju!
Don't ask no questions, don't ever tell no lies.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!