Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kanji & Kana


Ja, här tänkte jag starta en tråd om de ca 2000 kanjitecknen som japaner använder sig utav plus de fonetiska hiragana och katakana (kanatecknen).
Jag har börjat läsa japanska och har hittills lärt mig alla kanatecknen.
Så nu återstår bara kanjitecknen....
  • 0
  • Missing Avatar
  • Raev
Jag misstänker att du är ny här, och därför ska jag lära dig en sak;

Man gör inte trådar om japanska!
I emerge in undead rain.
  • 0
Jaha, vad ska man snacka om då? Dina japanska-studier?
"Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill"
  • 0
Är de kul att lära sig japanska?
Look up on the sky on a night and when you see the biggest star you now you have seen hide.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Raev
Citerar KGB:
Citerar Raev:
Man gör inte trådar om japanska!


Varför inte?


Jag var ju knappast seriös när jag skrev ovanstående.^^

Förlåt, x-788.
I emerge in undead rain.
  • 0
Nu ska vi vara snälla mot den nye här Raev.

Jag skulle vilja lära mig japanska, men jag hade tillräckligt med problem att lära mig 45 bokstäver och ett antal andra saker som utgör mitt språk, så jag kan inte lära mig att skriva språk helt enkelt.
~Baten Kaitos~
  • 0
Jag håller på att lära mig japanska på Universitetet och ska lära oss de 15 första hiragana tecknen tills på måndag .
  • 0
Citerar Dark_Samus:
Jag håller på att lära mig japanska på Universitetet och ska lära oss de 15 första hiragana tecknen tills på måndag .


Har du nyligen börjat med kursen? Själv har jag läst nu ett halvår och förutom kana så har vi även börjat med att lära oss några enkla kanji.
  • 0
Jag gillar japanska och kanji och kana.
Visserligen blir mina meningar lite väl flytande, men det är inte för inget jag kallas Revolutionpetax.
Det är en navel.
  • 0
Den enda språkkursen jag skulle sätta mig på självmant skulle väl vara finska...
Praise the lord, and pass the ammunition!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!