Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Hobbit


Sökte på The Hobbit och hittade konstigt nog inte ett forum om The Hobbit. Iaf, The Hobbit ser jag framemot väldigt mycket. Skaparna bakom Sagan om Ringen gör The Hobbit och jag älskar dem filmerna. För er som inte vet vad The Hobbit är: Det är en hobb(Bilbo) som har ett liv i Fylke men sen kommer Gandalf och säger till honom att han ska ut på äventyr, sen kommer en massa dvärgar och sen ger dem sig iväg ut på äventyr. Alla här vet nog vad The Hobbit är.

Let's get started
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Skräpig bok kommer bli skräpiga filmer med en skräpig Persbrandt.

Kommer inte se.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Är faktiskt inte jättehypad, men det ska bli kul att se den. Snart dags!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Med tanke på att det är Peter Jackson är jag överjordiskt peppad.
  • 0
Den film som jag sett mest fram emot i år. Väldigt nära nu!
  • 0
Taggad som fan! Ska bli as nice!
Underligt bara att Gandalf ser äldre ut i The Hobbit.
Hur kan det komma sig?
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Taggad som fan! Ska bli as nice!
Underligt bara att Gandalf ser äldre ut i The Hobbit.
Hur kan det komma sig?


För att Ian McKellen blivit tio år äldre sen sist?
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Citerar Mange Maräng:
ör att Ian McKellen blivit tio år äldre sen sist?

Är det så? Nej, så kan det inte vara. Du har fel.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Citerar Mange Maräng:ör att Ian McKellen blivit tio år äldre sen sist?
Är det så? Nej, så kan det inte vara. Du har fel.


haha trött idag, skulle nog behöva en sån här..

http://www.youtube.com/watch?v=ET9R4I4a9YE
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Jag ska definitivt gå! Men jag hörde att detta ganska tunna litterära verk ska bli en trilogi så jag är nästan mest nyfiken på hur man får den relativt korta storyn att bli så lång.
  • 0
Citerar Knight of Cydonia:
Jag ska definitivt gå! Men jag hörde att detta ganska tunna litterära verk ska bli en trilogi så jag är nästan mest nyfiken på hur man får den relativt korta storyn att bli så lång.


Fast det händer väldigt mycket i Bilbo om man jämför med trilogin
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Aaandy:
Med tanke på att det är Peter Jackson är jag överjordiskt peppad.


Förutom Sagan om ringen så har han ju inte övertygat så mycket, i alla fall inte övertygat mig. Flickan från ovan var ju så usel och Dead Alive var en riktigt B-film som man skulle kunna tro att en skolklass hade gjort.

Hoppas att filmerna inte blir alltför lika Sagan om ringen, det hade varit trist.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Dead Alive var en riktigt B-film som man skulle kunna tro att en skolklass hade gjort.


Hur tusan kan man inte tycka om Braindead!?

Lätt att man går på The hobbit! Jag längtar!
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Oddesey:
Hur tusan kan man inte tycka om Braindead!?


Den är ju bara blodig för att den ska vara blodig, det finns ju ingen mening med filmen, plus att filmen känns som en typisk film som man skulle kunna se i skolan med den här töntiga romansen och det typiska B-skådisarna. Men det ska man inte klaga för mycket på då det faktiskt är en lågbudgetfilm.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Njae
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar Phip:
Förutom Sagan om ringen så har han ju inte övertygat så mycket


Jag gillade verkligen King Kong. Spännande och vacker att se på.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Phip:
Citerar Oddesey:
Hur tusan kan man inte tycka om Braindead!?


Den är ju bara blodig för att den ska vara blodig, det finns ju ingen mening med filmen, plus att filmen känns som en typisk film som man skulle kunna se i skolan med den här töntiga romansen och det typiska B-skådisarna. Men det ska man inte klaga för mycket på då det faktiskt är en lågbudgetfilm.


Den är blodig för att den ska vara blodig! Detta är sant, och det är det blandat med den sjuka humorn som gör filmen bra. Sedan, hade man använt riktigt rejäla skådisar hade den helt tappat stinget ju, då hade den blivit mer seriös, vilket inte är meningen.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar zwqase:
Jag gillade verkligen King Kong. Spännande och vacker att se på.


Jo den glömde jag bort, men tycker att den är för lång och blir lite seg, men en bra film är det.

Citerar Oddesey:
Den är blodig för att den ska vara blodig! Detta är sant, och det är det blandat med den sjuka humorn som gör filmen bra. Sedan, hade man använt riktigt rejäla skådisar hade den helt tappat stinget ju, då hade den blivit mer seriös, vilket inte är meningen.


Jo, det är väl en smaksak som alltid. Men jag tycker inte att dem väldigt utdragna blodscenerna var så underhållande. Det hade ju inte behövt att bli en mer seriös film bara för att man hade använt kändare skådisar, men jag förstår vad du menar. En film som har ungefär samma tema som jag tycker gör det bättre är Evil Dead II.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Citerar Oddesey:
Sedan, hade man använt riktigt rejäla skådisar hade den helt tappat stinget ju, då hade den blivit mer seriös, vilket inte är meningen.


Det hade ju inte behövt att bli en mer seriös film bara för att man hade använt kändare skådisar, men jag förstår vad du menar.


Haha, nej kanske inte. Gjorde bara ett överdrivet försök att tänka in skådespelare som Al Pacino (Stavas det så?) eller Harrison Ford i rollerna. Vilket inte riktigt gick ;)
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Jag förstår bara inte varför Persbrandt får vara med i filmen. Han är en helkass skådis. Han har samma ansiktsuttryck oavsätt om han ska vara arg, glad eller neutral. Han låter jämt likadan också.
Our motto: Apocalypse Now
  • 0
Citerar spartan 118:
Jag förstår bara inte varför Persbrandt får vara med i filmen. Han är en helkass skådis. Han har samma ansiktsuttryck oavsätt om han ska vara arg, glad eller neutral. Han låter jämt likadan också.


Persbrant är hård.
Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar spartan 118:
Jag förstår bara inte varför Persbrandt får vara med i filmen. Han är en helkass skådis. Han har samma ansiktsuttryck oavsätt om han ska vara arg, glad eller neutral. Han låter jämt likadan också.


Ser man bara Beck så förstår jag.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Har nu sett alla Production Videos, rekommenderas starkt. Inga större spoilers, intressanta och roliga vinklar på produktionens gång. Sugen på premiären!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!