Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Eragon - Arvtagaren


Citerar Revival:
Recept för en typisk fantasybok

Det mesta där passar in på Star Wars med, hihi.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Men vafan var det för skit som någon regisserat och sedan kallat Eragon för några år sedan!? Något av det sämsta jag sett när det gäller personer som gjort film på böcker. Regissören tog inte alls till sig något från boken och gjorde någon slags hemmagjord version!


Hoppas på en ny och bättre Eragon som förhoppningsvis kommer att få uppföljare, dvs de senare böckerna som filmer!
Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
  • 0
Citerar MrTuneable:
Men vafan var det för skit som någon regisserat och sedan kallat Eragon för några år sedan!? Något av det sämsta jag sett när det gäller personer som gjort film på böcker. Regissören tog inte alls till sig något från boken och gjorde någon slags hemmagjord version!


Hoppas på en ny och bättre Eragon som förhoppningsvis kommer att få uppföljare, dvs de senare böckerna som filmer!


Skulle va kul.

Tillagt 2011-09-13 19:11:
Citerar Mc Gregor:
Citerar sigmons:

Vadå inga nya ideer vad talar du om? bara början som liknar star wars.


Haha. Eragon är säkert Galbatorix' son



Eagon är Broms son.
Take it Easy but do take it
  • 0
Tänkte just på en sak angående Eragon's namn. Kan det möjligen ha varit så att en 15-årig Christopher Paolini möjligen bara bytte ut en bokstav i det engelska ordet dragon mot ett e? Kanske ska hans namn uttalas som dragon fast med ett e i början? Så har jag i alla fall inte uttalat det... hittills.
Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
  • 0
Citerar MrTuneable:
Tänkte just på en sak angående Eragon's namn. Kan det möjligen ha varit så att en 15-årig Christopher Paolini möjligen bara bytte ut en bokstav i det engelska ordet dragon mot ett e? Kanske ska hans namn uttalas som dragon fast med ett e i början? Så har jag i alla fall inte uttalat det... hittills.

vadå att man skulle kalla honom Edragon? knappast.
Take it Easy but do take it
  • 0
Nu missförstod du mig riktigt grovt. Jag menade att man kanske ska uttala det med ett E istället för ett D. Eragon fast med lite dragon-stuk på det hela...
Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
  • 0
Svenska boken släpps tydligen 9 November, en dag efter den engelskspråkiga utgivningen.

http://media.bonnierforlagen.se/visabok.aspx?isbn=978916386999
0


Diggar inte omslaget särskilt mycket. Tycker konstnären har tagit lite för många friheter när det gäller utseendet på draken.
"Some motherfuckers are always trying to ice-skate uphill"
  • 0
Håller med, dock en snygg vinkel han så att säga "ritat ifrån". Med solen som lyser genom vingarna å allt.

Måste läsa om Eragon-trilogin p.g.a att jag läst ett antal andra fantasyböcker som helt skiljer sig från Eragon, Den Äldste och Brisingr. Tycker ändå om dessa böcker extremt mycket.
Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
  • 0
Varför kunde dom inte låta draken va görn.
Citerar MrTuneable:
Nu missförstod du mig riktigt grovt. Jag menade att man kanske ska uttala det med ett E istället för ett D. Eragon fast med lite dragon-stuk på det hela...



Oj sorry.
Take it Easy but do take it
  • 0
Don't worry... be happy?
Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
  • 0
man kan förboka på cdon och adlibris nu.
Take it Easy but do take it
  • 0
All right! Dags att göra det då!
Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
  • 0
Har bokat nu.
Take it Easy but do take it
  • 0
Vad tycktes (eller tycks hitills) då? Hörde av min bro som läste ut den för ca en vecka sedan att den inte var något speciellt (!). Blev nästan lite rädd där. Har Christopher Paolini gått och skrivit en halvdan Fantasy-bok?
Chuck Norris Grew A Beard At The Age Of Eighteen. Seconds.
  • 0
Citerar MrTuneable:
Har Christopher Paolini gått och skrivit en halvdan Fantasy-bok?


Man skulle faktiskt kunna säga att alla böckerna i serien är lite sådär halvdana, men det är min åsikt. Du behöver inte sedan vara orolig då om du gillade de tidigare böckerna så kommer du gilla denna med.
"One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas I dont know." - Captain Jeffrey T. Spaulding
  • 0
Citerar MrTuneable:
Vad tycktes (eller tycks hitills) då? Hörde av min bro som läste ut den för ca en vecka sedan att den inte var något speciellt (!). Blev nästan lite rädd där. Har Christopher Paolini gått och skrivit en halvdan Fantasy-bok?



Den var bra. Lite missnöjd med några saker men nog kommer jag läsa ut den många gånger.
Take it Easy but do take it
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!