Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Mobil-tråden (Officiell)


Gud vad jag längtar efter min beställda Satio!
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Har bestämt mig för Telia Mobil Max 25 med Mobilsurf Alltid. HÄR!

Så skriver jag upp det på min syster och sen,klart!

Aa, fri mobilsurf....
Där ser man, sa den Blinde till Den Döve.
  • 0
Jag vill ha en ny mobil, har 6000 att bränna, vilken borde jag skaffa? Berätta lite om den också istället för att bara säga ett namn på en telefon. Skulle vara bra om nån kunde ge lite rekommendationer
  • 0
Citerar Zeus1337:
Jag vill ha en ny mobil, har 6000 att bränna, vilken borde jag skaffa? Berätta lite om den också istället för att bara säga ett namn på en telefon. Skulle vara bra om nån kunde ge lite rekommendationer


Ska du bränna allt det där är det väl antingen en Iphone, HTC Desire eller den där Samsungmodellen som jag inte kan namnet på som gäller. Det finns massor av artiklar om dessa modeller att hitta på nätet.
  • 0
angående Iphone, ska man skaffa 4 eller 3gs? 4:an har ju antenn problem... Eller är det fixat? HTC, hur är dessa? Jag har inte hört så mycket om dom så jag vet typ, inget
  • 0
Min gamla trotjänare börjar falla sönder nu, är halvt sönderslagen och kameran fungerar inte längre. Tror jag är tvungen att köpa en ny mobil snart.



Jag är lite skeptiskt till det där med Android och iPhone och hela köret. Har ingen lust att betala för internetabonnemang och tycker Facebook, bloggande och sådant gör sig bäst på datorn - jag orkar helt enkelt inte hålla koll på allt dygnet runt. Så mycket talar för att det blir någon enkel i sak i stil med den jag haft i tre och ett halvt år nu.
  • 0
Jag har en Sony Ericsson Vivaz men den gick sönder på Sonisphere...
Make war, not love
  • 0
Citerar Zeus1337:
angående Iphone, ska man skaffa 4 eller 3gs? 4:an har ju antenn problem... Eller är det fixat? HTC, hur är dessa? Jag har inte hört så mycket om dom så jag vet typ, inget


Fyran. Antennproblemen verkar inte vara något större problem på våra breddgrader, men bor du långt ut i skogen kanske det kan spela lite roll.

Jag har bara använt min HTC Desire i två dagar, men jag är helnöjd med den.
  • 0
asså htc är väl nästan som en iphone, typ?

Btw, jag måste inte bränna allt. Lite billigare men bra telefoner fungerar också.
  • 0
W7 mobilerna har väll släppts nu? Kan inte hitta någon av mobilerna någonstans, Jag kan bara skaffa en om jag får med abonnemang från Telenor.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
W7 mobilerna har väll släppts nu? Kan inte hitta någon av mobilerna någonstans, Jag kan bara skaffa en om jag får med abonnemang från Telenor.


Varför vill du ha en Windows 7 mobil?
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Siegfried:W7 mobilerna har väll släppts nu? Kan inte hitta någon av mobilerna någonstans, Jag kan bara skaffa en om jag får med abonnemang från Telenor.

Varför vill du ha en Windows 7 mobil?


Om ett tag så kan man jaga achievements i mobilen, eller så ändrar man inställningarna till Storbritannien så kan man ladda ner nu, Dell mobilen är så sjukt snygg och jag är så sjukt trött på min Iphone.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Om ett tag så kan man jaga achievements i mobilen, eller så ändrar man inställningarna till Storbritannien så kan man ladda ner nu, Dell mobilen är så sjukt snygg och jag är så sjukt trött på min Iphone.


Den kommer nog inte till Sverige dessvärre.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Siegfried:
Dell mobilen


Vad jag har hört så kommer endast Samsung, HTC och LG släppa W7-mobiler i Sverige.
  • 0
Den kommer nog inte till Sverige dessvärre.

Det skulle komma, det skulle dröja någon/några månader, Microsoft ville få ut mobilerna på de stora marknaderna först.

Citerar Aaandy:
Citerar Siegfried ell mobilen

Vad jag har hört så kommer endast Samsung, HTC och LG släppa W7-mobiler i Sverige.


W7 mobilerna har inte fått en svensk release än, vi har bara fått engelska mobiler, allt annat skulle komma senare.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
W7 mobilerna har inte fått en svensk release än, vi har bara fått engelska mobiler, allt annat skulle komma senare.


Men om du ser till hur stort Dell är i Sverige, så tror jag inte de kommer se oss som någon potentiell marknad. Därför menar jag bara att du inte ska vänta på den mobilen, utan om du vill ha den, köp den. Du kan ju i efterhand lägga in mjukvara så att den blir på svenska.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar Siegfried:W7 mobilerna har inte fått en svensk release än, vi har bara fått engelska mobiler, allt annat skulle komma senare.

Men om du ser till hur stort Dell är i Sverige, så tror jag inte de kommer se oss som någon potentiell marknad. Därför menar jag bara att du inte ska vänta på den mobilen, utan om du vill ha den, köp den. Du kan ju i efterhand lägga in mjukvara så att den blir på svenska.


Mitt abonnemang varar till juni och jag kan bara förnya det ett halv år innan, så om jag ska ha mobilen måste det vara via abonnemang.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Aaandy:
Men om du ser till hur stort Dell är i Sverige, så tror jag inte de kommer se oss som någon potentiell marknad. Därför menar jag bara att du inte ska vänta på den mobilen, utan om du vill ha den, köp den. Du kan ju i efterhand lägga in mjukvara så att den blir på svenska.


Visst kan man uppdatera mjukvaran till svenska, men det fysiska tangentbordet blir desto svårare
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
Finns det någon som har något tips på en relativt (2000 kronors-klassen) billig smartphone med en bra musikspelare?
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Finns det någon som har något tips på en relativt (2000 kronors-klassen) billig smartphone med en bra musikspelare?


Låter som att en Sony Ericsson X8 är det rätta för dig.
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
m'kay jag har inte köpt någon ny telefon ännu och såg det här https://comviq.se/webbutik/Iphone_4_16GB_Svart

Kan 5968kr stämma? Det känns som om det är fler kostnader som kommer och är det utan abonnemang? Det skulle va bra om jag kunde köpa den för det och sen teckna ett student-abonnemang eftersom då blir det ganska billigt(eller njaa 6000 )
  • 0
Någon som är duktig på Sony Ericssons mobilsortiment. Söker nämligen en mobil från dem. Den skall uppfylla dessa krav.
1. Den skall vara mindre bred än en K810
2. Den skall ha laddkontakten på botten av telefonen
3. Den skall inte ha den nya laddkontakten utan dvs den näst nyaste.
4. Den skall ha antennförstärkare på baksidan
Väldigt viktigt att den uppfyller dessa krav, någon som vet vilken modell det kan vara. Det jag vet är att den skall ha funnits från 2006 och framåt.
Tacksam för hjälp här.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Nokia 3310
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Nokia 3310


Yeah. Själv kör man iPhone 4, det är en liten men märkbar skillnad
"Experience is the name everyone gives to their mistakes." - Oscar Wilde
  • 0
Funderar på en ny mobil, men har ingen koll på vilka modeller som finns idag. Har ägt 4 Nokia hittills och har varit väldigt nöjd med samtliga (har inga direkta planer på att byta märke ifall jag kan få det jag vill ha). Vill ha en klassisk, användarvänlig mobil och tänkte lista lite av vad jag söker.

* Klassisk knappsats med bra knappar
* Bra kamera
* Tålig/bra bygge
* Bra batteritid
* Användarvänlig
* < 2000 kr

Vore tacksam för svar, min nuvarande är en Nokia 6220 Classic (köpt ca januari 2009) som inte riktigt uppfyller dessa krav, även om kameran är utmärkt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!