Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Gomer_pyle:
Jag undrar hur mycket det här med utseende har med saken att göra. Jag är väl relativt attraktiv. Inte fan får jag tjejer i mängder, men min kära vän som ser ut som en bonde som har gått in i en vägg och sedan spenderat eftermiddagen med att ta emot stryk av Mike Tyson (sorry mate), jo för han så flockar tjejerna sig...


Jag blir ju genast intresserad av den kvalitativa nivån hos sagda kvantitet kvinnlig samling. Det är ju ett underhållande fenomen! Kan det bege sig så att de komunikativa förmågorna hos sagda manliga entitet är vida överstiger dess estetiska egenskaper och således skapar en sociologisk/kulturell fördel?

(Det borde vara olagligt att sträck läsa Jan Guillou böcker)
"Fear me Ive killed hundreds of Time Lords" "Fear me, Ive killed all of them"
  • 0
Citerar SAS-S:
Jag blir ju genast intresserad av den kvalitativa nivån hos sagda kvantitet kvinnlig samling. Det är ju ett underhållande fenomen! Kan det bege sig så att de komunikativa förmågorna hos sagda manliga entitet är vida överstiger dess estetiska egenskaper och således skapar en sociologisk/kulturell fördel?




Varför var min första tanke att en adelsman hade skrivit detta stycke?
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Varför var min första tanke att en adelsman hade skrivit detta stycke?


Jag påtalade ju det faktum att man inte skall lagligen skall kunna sträckläsa jan guillou böcker.
Frågan i kort på svenska, har flickorna fördelaktigt utseende och är han vig i munlädret?
"Fear me Ive killed hundreds of Time Lords" "Fear me, Ive killed all of them"
  • 0
Citerar SAS-S:
Frågan i kort på svenska, har flickorna fördelaktigt utseende och är han vig i munlädret?


Ja på båda...
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Jag undrar hur mycket det här med utseende har med saken att göra.

Det har rätt mycket att göra med saken, av vad jag har märkt.
Utseendet är trotsallt det första någon attraheras av ifall man inte känner personen. Så, ifall man nu inte lär känna personen först så går man alltså på utseendet. Vi människor är ytliga, mer eller mindre. Vissa är sjukt ytliga, vissa är inte lika ytliga. Men som sagt, vi alla är ytliga, mer eller mindre.
Att säga att personligheten är det ENDA som räknas vore ren bullshit, really. ;)


Olyckligtvis i många fall är det:
Utsidan > Insidan
Iaf vad jag sett då det kommer till 15-18 åringar
Sad but true.
I'm too old to die young now.
  • 0
Hur tror ni ett förhållande mellan en tjej, 16, och en kille, 25, skulle fungera?
  • 0
Citerar kaffekopp:
Hur tror ni ett förhållande mellan en tjej, 16, och en kille, 25, skulle fungera?


Det går väl, men jag skulle gissa att det bli klurigt.
  • 0
Citerar kaffekopp:
Hur tror ni ett förhållande mellan en tjej, 16, och en kille, 25, skulle fungera?


Väldigt knepigt. Då hon förbereder sig inför nationellaproven så går han med tankarna på pensionsbesparingar.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Åldersskillnader överhuvudtaget känns ganska knepigt. Mitt ex som är tre år äldre än mig är numera tillsammans med en tjej som är tre år yngre än mig. Det känns lite yuckie.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Arrolito:
Att säga att personligheten är det ENDA som räknas vore ren bullshit, really

Helt rätt, utseendet spelar alltid in. För vissa mer, för andra mindre MEN den spelar alltid in. Att däremot säga att personligheten är det viktigaste, det är en helt annan sak.

Citerar kraz:
Åldersskillnader överhuvudtaget känns ganska knepigt. Mitt ex som är tre år äldre än mig är numera tillsammans med en tjej som är tre år yngre än mig. Det känns lite yuckie.

Min 5 år äldre bror är tillsammans med en tjej som är 2 år yngre än mig. En skillnad på 7 år, jag tycker inte det känns konstigt på något sätt. Men det varierar och beror till stor del på hur gamla personerna är och hur de är som personer.

Citerar kaffekopp:
Hur tror ni ett förhållande mellan en tjej, 16, och en kille, 25, skulle fungera?

9 års skillnad när tjejen är 16 låter som det kan bli knivigt. Det beror som jag precis skrev på hur ni är som personer men det låter som ålderskillnaden är lite för stor för att det ska funka i längden. Hade hon varit över 20 hade situationen nog varit annorlunda.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Citerar lamster:
9 års skillnad när tjejen är 16 låter som det kan bli knivigt. Det beror som jag precis skrev på hur ni är som personer men det låter som ålderskillnaden är lite för stor för att det ska funka i längden. Hade hon varit över 20 hade situationen nog varit annorlunda.


Beror nog också på hur mogen tjejen är i frågan.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Och hur pass maniska hennes föräldrar är.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Beror nog också på hur mogen tjejen är i frågan.


Eller hur mogen hon tror att hon är.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Arrolito:
Sad but true.


Metallica!

Ålderskillnader betyder ju desto mindre desto äldre man blir. Åtminstone när det rör sig inom tioårs skillnaden.
  • 0
Mer än 1/2 år med tjejen nu
Det känns fortfarande lika rätt som för 6 månader sedan
Denna gnista,kärlek, känns som evig
Verkligen
Samt med tanke på att det är mitt första förhållande
Så är jag med all rätt nöjd
Mitt syfte? Jag är bara här för att ge dig en knuff över kanten
  • 0
Jaha, då har man nyligen nobbat två (!) tjejer ikväll pga ens oändliga kärlek till exet ikväll, får sån ångest när jag har erbjudandet framför mig, det känns på ett sätt som att jag är otrogen, och så får jag ångest när jag kommer hem och inser vad jag har gjort. Fan alltså...
Finns det svenskt kaffe på Gamereactor?
  • 0
Citerar Gomer_pyle:
Metallica!

Ofc


Citerar lamster:
Helt rätt, utseendet spelar alltid in. För vissa mer, för andra mindre MEN den spelar alltid in. Att däremot säga att personligheten är det viktigaste, det är en helt annan sak.

Precis. Stor skillnad på "personligheten är det viktigaste" och "personligheten är det ENDA som räknas". Lite synd att det finns många som går på utsidan och inte mer på insidan, men ja... that's the way it is.
Again, sad but true ;)


Jag sitter uppe nu efter att ha spelat (roflmao) och jag har samtidigt funderat. Jag ska träffa min flickvän idag (Klockan halv sju på morgonen, lol) och eh, jag tror jag ska säga precis som jag känner och tycker Och förmodligen säga vad jag tycker vi borde göra med förhållandet.
Hon ska ner till Göteborg och träffa några vänner och dra till Metaltown, så ifall hon blir sårad utav det hela vet jag iaf att hon... gör något för att ha tankarna någon annanstans. Hoppas iaf hon har tankarna någon annanstans, lol. Gör jag det inte idag, är jag jävligt feg, för jag har redan bestämt mig vad jag ska göra. Får väl se hur det går...
I'm too old to die young now.
  • 0
Nu ska jag in till stan och träffa henne, bussen går om en halvtimme. Dags att storma ut genom dörren.

Wish me good luck.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Feck. Igår kväll så fick jag reda på att en tjej gillar mig, men ja vet inte om jag gillar henne. Samtidigt är min bästa vän typ skit kär i henne, men han vågar inte göra något. Vet inte vad jag ska göra, ska jag satsa på henne, eller ska jag låta min kompis göra eller vad? Ni veteraner får hjälpa mig!
Trust your hand.
  • 0
  • ses
  • ses
Ett finntroll är upp över öronen förälskad i lilla mig. Jag farhågar att hon vill gita sig med mig. Vad skall jag ta mig till?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ShmekarN:
Feck. Igår kväll så fick jag reda på att en tjej gillar mig, men ja vet inte om jag gillar henne. Samtidigt är min bästa vän typ skit kär i henne, men han vågar inte göra något. Vet inte vad jag ska göra, ska jag satsa på henne, eller ska jag låta min kompis göra eller vad? Ni veteraner får hjälpa mig!


Om du inte gillar henne så är det väl ingen mening med det?

Tillagt 2009-06-17 11:49:
Citerar ses:
Ett finntroll är upp över öronen förälskad i lilla mig. Jag farhågar att hon vill gita sig med mig. Vad skall jag ta mig till?


Do it!
Baby Booey
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar WRatchild9:
Do it!


Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Nu ska jag in till stan och träffa henne, bussen går om en halvtimme. Dags att storma ut genom dörren.

Wish me good luck.


Jag vill ha en Wall of Text när du kommer tillbaka. Och lycka till, även om det är för sent nu.
Citerar ShmekarN:
Feck. Igår kväll så fick jag reda på att en tjej gillar mig, men ja vet inte om jag gillar henne. Samtidigt är min bästa vän typ skit kär i henne, men han vågar inte göra något. Vet inte vad jag ska göra, ska jag satsa på henne, eller ska jag låta min kompis göra eller vad? Ni veteraner får hjälpa mig!


Spontant känns det som om du borde strunta i henne, om inte annat så i respekt för din gode vän.
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Wish me good luck.

Good luck :3

Citerar ShmekarN:
Feck. Igår kväll så fick jag reda på att en tjej gillar mig, men ja vet inte om jag gillar henne. Samtidigt är min bästa vän typ skit kär i henne, men han vågar inte göra något. Vet inte vad jag ska göra, ska jag satsa på henne, eller ska jag låta min kompis göra eller vad? Ni veteraner får hjälpa mig!

Ja, om du inte gillar den tjejen kanske du kan typ... hjälpa din vän somhow att komma närmare tjejen? :o
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar WRatchild9:
Om du inte gillar henne så är det väl ingen mening med det?


Nej men ja vet inte om ja gillar henne.. Lite.. tror jag
Trust your hand.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!