Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Purity:
Själv har jag precis gjort slut med tjejen, innan vi blev tillsammans så ville jag inget annat än att ha en flickvän, men sen när vi varit tillsammans i några veckor så saknade jag friheten som man har när man är singel..


Låter inte som att du var särskilt intresserad av henne?
Menar det ska ju inte kännas som ett fängelse. När jag stött på äldre par(hållit ihop i 20+ år) så beskriver de aldrig det som tungt att vara bunden till en annan. Även om de paren har haft olika bakgrund, "framgångsrecept" och ibland problem.

Du var kanske intresserad av hennes kropp.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Låter inte som att du var särskilt intresserad av henne?
Menar det ska ju inte kännas som ett fängelse. När jag stött på äldre par(hållit ihop i 20+ år) så beskriver de aldrig det som tungt att vara bunden till en annan. Även om de paren har haft olika bakgrund, "framgångsrecept" och ibland problem.

Du var kanske intresserad av hennes kropp.


Nja, alltså vi har varit nära vänner under en lång tid och vi hadde en bra relation, men jag kände mig hela tiden fängslad på något vis när vi var tillsammans. Hon är en riktigt svår person att ha o göra med i ett förhållande, hon mer eller mindre krävde att jag skulle vara med henne 24/7 och jag fick skäll så fort jag var ute på krogen med mina polare. Jag saknar henne som fan ibland, men samtidigt känns det riktigt skönt att slippa en massa tjat och gnäll.
  • 0
Citerar Colonel:
Men om det är en tjej i din klass, som du dessutom är vän med så är det väl bara att fråga om hon vill ta en fika? Ställ dig och snacka med henne en stund på rasten, när ni snackat en stund kan du ju fråga?


Ja själva utförandet har jag inga problem med, just det att sådana saker är ju rätt svåra att hålla hemliga för andra i klassen och att det lätt blir jobbigt. Iofs så var det två stycken i klassen som i princip hade varit tillsammans i en månad utan att någon i klassen visste om det, men det blev inget av det.

Tillagt 2011-05-15 18:31:
Jag mår lite dåligt när jag tänker på hela situationen. Hade hon gott i en annan klass, eller på en annan skola, så hade jag inte tvekat en sekund.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Hopplapolle:
http://www.youtube.com/watch?v=qs8HRmqjfxE

Min framtida flickvän.


Dröm vidare, det där är inte riktig kärlek-
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Hopplapolle:
http://www.youtube.com/watch?v=qs8HRmqjfxE

Min framtida flickvän.


Dröm vidare, det där är inte riktig kärlek-


Klart det är. Varför skulle det inte vara det?
  • 0
Citerar Hopplapolle:
Klart det är. Varför skulle det inte vara det?


Att framstå njutning genom en teknisk låda är ingen självklarhet, och att stirra mer och mer på en påhittad avatar ger dig bara ett öga värre för allmänheten.
Håll dig till verkligheten och använd den prylen för nöjets skull, det finns vackrare och mer snyggare varelser som du åtminstone kan hålla handen vid.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Citerar Hopplapolle:
Klart det är. Varför skulle det inte vara det?


Att framstå njutning genom en teknisk låda är ingen självklarhet, och att stirra mer och mer på en påhittad avatar ger dig bara ett öga värre för allmänheten.
Håll dig till verkligheten och använd den prylen för nöjets skull, det finns vackrare och mer snyggare varelser som du åtminstone kan hålla handen vid.


Så vad är kärlek för dig? Fysisk kontakt? Är fysiken det enda dy bryr dig om när det gäller tjejer?

En virtuell tjej kan ha en personlighet och agera på massor av olika sätt. Hon kan skapa känslor. Det enda hon inte kan göra är det fysiska.
  • 0
Citerar Hopplapolle:
Så vad är kärlek för dig? Fysisk kontakt? Är fysiken det enda dy bryr dig om när det gäller tjejer?

En virtuell tjej kan ha en personlighet och agera på massor av olika sätt. Hon kan skapa känslor. Det enda hon inte kan göra är det fysiska.


Så bra, då vet jag vem du ska gifta dig med.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Hopplapolle:
Så vad är kärlek för dig?


Hmm... Riktiga saker skulle jag säga.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Kärlek - att ge sin tid till någon, att bry sig om personens välbefinnande och göra vad man kan för att den ska må så bra som möjligt. Att vara beredd att dö för en person. Att älska allt hos denne, även dess eventuella "brister". Att inte vilja ändra något hos personen.

Kärlek till människor i alla fall. Nåt sånt.
När skådespelet tagit slut, kastar minnet en ensam skugga på den solblekta stranden.
  • 0
Det här va en intressant tråd! Känner tyvärr igen mig alltför väl på några av inläggen.

För övrigt vart singel i 19 år, inte kul! Vad gör jag för fel? Damn!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • Missing Avatar
  • HTC
Hej allihopa!
Är ny på denna sida. Min vän är medlem här så jag vet att det finns många killar här. Behöver nämligen höra lite åsikter från er killar.

Det är så att jag har varit tillsammans med min pojkvän i snart 2,5 år. Vi har gått igenom mycket tillsammans och han betyder världen för mig. Men det finns ETT problem. Ett stort problem. Hans familj vet fortfarande inte att jag finns. Han får nämligen inte ha flickvän. Han tycker att en bra ålder för att berätta om mig är ungefär vid 22-23 (Jag är 18 nu, han 19)

Vad tycker ni om detta? Ställ gärna frågor om du undrar något.
  • 0
  • Roo
  • Roo
Är hans familj medlem i någon sekt eller vad är det frågan om?
Sköntåse.
  • 0
De är väl säkert väldigt religiösa eller något.
  • 0
  • Missing Avatar
  • HTC
Hans föräldrar är väldigt religiösa, men blir bara så irriterad! För han har sagt att de inte kommer acceptera mig och aldrig i livet att jag konverterar mig! Så tror ni det finns en framtid mellan oss?
  • 0
Jag kärar ner mig lite väl lätt känner jag, men jag vet inte riktigt heller om det är negativt. Jag gillar ju känslan. Sedan i helgen då jag träffade några märkte jag hur vissa personer verkligen är grymma när man ger dem en ärlig chans. Jag borde göra det lite oftare.

Grym helg för övrigt.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar HTC:
Hans föräldrar är väldigt religiösa, men blir bara så irriterad! För han har sagt att de inte kommer acceptera mig och aldrig i livet att jag konverterar mig! Så tror ni det finns en framtid mellan oss?


Var glad att du slipper träffa dom i så fall ;) låter ju helknäppt.

Tillagt 2011-05-16 19:53:
Citerar Glass Simon:
Jag mår lite dåligt när jag tänker på hela situationen. Hade hon gott i en annan klass, eller på en annan skola, så hade jag inte tvekat en sekund.


Jag förstår inte riktigt vad problemet är :/
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag förstår inte riktigt vad problemet är :/


Vågar ju liksom inte göra något då det kommer bli så jävla mycket trams om det i klassen sen, inte minst om jag skulle få ett nej liksom. :c Dessutom har jag ingen riktigt lust att sabba något heller, för om hon skulle säga nej blir det ju konstigt liksom...
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar HTC:
Hans föräldrar är väldigt religiösa, men blir bara så irriterad! För han har sagt att de inte kommer acceptera mig och aldrig i livet att jag konverterar mig! Så tror ni det finns en framtid mellan oss?


Vi på forumet kan inte veta hur relationen är mellan er. Hur stark den är.
Du skriver konverterar. Innebär det att hans familj tillhör islam/judendom och du är sekulariserad kristen? (Eller tvärtom att han är sekulariserad kristen)
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Glass Simon:
Vågar ju liksom inte göra något då det kommer bli så jävla mycket trams om det i klassen sen, inte minst om jag skulle få ett nej liksom. :c Dessutom har jag ingen riktigt lust att sabba något heller, för om hon skulle säga nej blir det ju konstigt liksom...


Här kommer jag in. Bara sådär. Men måste bara säga att det måste vara otroligt barnsliga människor i din klass om det skulle bli trams mot dig för en sådan grej. Sen är just en fika en ganska harmlös grej egentligen, inte mycket att förlora.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Vågar ju liksom inte göra något då det kommer bli så jävla mycket trams om det i klassen sen, inte minst om jag skulle få ett nej liksom. :c Dessutom har jag ingen riktigt lust att sabba något heller, för om hon skulle säga nej blir det ju konstigt liksom...


Vågar man inte hoppas att hon har vett att vara tyst om ett eventuellt nej? Vidare kan det väl i alla lägen vara värt risken, de hittar säkert något nytt att prata om så småningom, och du minskar risken att det blir ett Flodhästsscenario.
  • 0
Citerar marten1000:
Vågar man inte hoppas att hon har vett att vara tyst om ett eventuellt nej?


Jo, såklart. Tror nästan hon är för snäll för att ens säga nej.

Citerar marten1000:
Vidare kan det väl i alla lägen vara värt risken, de hittar säkert något nytt att prata om så småningom, och du minskar risken att det blir ett Flodhästsscenario.




Men ja, jag ska definitivt fråga om en fika eller promenad när skolan slutar.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Glass Simon:
Vågar ju liksom inte göra något då det kommer bli så jävla mycket trams om det i klassen sen, inte minst om jag skulle få ett nej liksom. :c Dessutom har jag ingen riktigt lust att sabba något heller, för om hon skulle säga nej blir det ju konstigt liksom...


Meh, skärpning nu! Livet går snabbt förbi och snart är du kanske gammal och rynkig och önskar att du åtminstone hade tagit chansen och frågat ;D gå ut och fika med bruden för tusan och var inte så rädd.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Fan jag gick in på hennes deviantart, borde verkligen inte gjort det....tillbaks på ruta 1.
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!