Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar The Vision:
För att komma närmre tjejen du snackat om eller hur gick det med henne?


Den enda tjejen jag pratat om är mitt ex, som meningen är att jag ska komma undan från om saker går som jag fruktar att de kommer gå. Senast den 15e mars är för att det är sista anmälningsdag till universitetet.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Jag hade saker att göra men en sådan dagdrömmare som jag är så blir det inte av. Även när jag gör helt andra saker så känns det bara konstigt inombords. Fäään.

Tillagt 2012-01-30 19:56:
Citerar Andra Bullar:
Den enda tjejen jag pratat om är mitt ex, som meningen är att jag ska komma undan från om saker går som jag fruktar att de kommer gå. Senast den 15e mars är för att det är sista anmälningsdag till universitetet.

Var det inte du som ville fixa en dejt med någon som bodde i en helt annan stad?

Är det inte den 1 mars? Och 15 för kompletterande uppgifter? Eller nått.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Var det inte du som ville fixa en dejt med någon som bodde i en helt annan stad?

Är det inte den 1 mars? Och 15 för kompletterande uppgifter? Eller nått.


Tror du har förväxlat min historia med någon annans

Hmm, kanske, ska dubbelkolla, när man väl går på universitet slutar man ha dunderkoll på det

Tillagt 2012-01-30 19:59:
16 april är det visst, antagningen öppnar den 15e. Ger ju lite mindre press i alla fall

Tillagt 2012-01-30 20:02:
Citerar Tonsana:
Jag skulle iaf tycka det vore bäst ifall du slapp flytta bröt kontakten helt. Man vill gärna hålla kontakten efteråt (tro mig jag vet), men det är bäst och enklast att bryta den helt så man snabbare kan börja om på nytt. Om du måste flytta för att göra det, så flytta. Om du kan börja om på nytt utan att flytta så tycker jag du ska försöka med det.


Jag vill egentligen inte heller bryta kontakten. Oavsett vad hon har gjort håller jag fast vid att hon är en underbar människa, och en av de få som verkligen kan göra mig glad. Men om hon blir tillsammans med den där snubben... Då kan jag verkligen inte. Jag skulle må så dåligt av att bli påmind om den saken varenda gång jag träffar henne.

Och grejen är ju att jag inte bara kan sluta träffa henne, för sagda kille går samma kurs och program som jag på universitetet i Lund. Så går jag kvar här skulle jag bli påmind om saken varje endaste gång jag ser honom. Det vill säga varje dag.

Skulle jag inte bli kroniskt deprimerad så skulle jag åtminstone misslyckas med min utbildning.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Lurkman:
Och där missade jag ett helt dugligt tillfälle. Nåja. *shrug*


Men mig lyckas du smyga dig upp på när jag minst anar det. Helt off-guard!

Tillagt 2012-01-30 20:06:
Citerar Andra Bullar:
Jag vill egentligen inte heller bryta kontakten. Oavsett vad hon har gjort håller jag fast vid att hon är en underbar människa, och en av de få som verkligen kan göra mig glad.


Dude, människan var otrogen mot dig - hon svek dig. Gör dig själv en känns och radera ut allt som har att göra med henne ur ditt liv. Det kommer aldrig bli ni två igen och hon håller dig bara tillbaka. Det finns 1000-tals tjejer som är minst lika bra som hon.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Men mig lyckas du smyga dig upp på när jag minst anar det. Helt off-guard!

Censur någon?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Men helvete vad jag blir fast när jag klickar mig in på hennes profil.


Jag känner igen det där, men jag tycker det bara är härligt. Speciellt när man får ett leende på läpparna av det!

Tillagt 2012-01-30 20:13:
Citerar The Frostexx:
minst lika bra


"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Colonel:


Vad funderar du över?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Vad funderar du över?


Tänkte på om man ville ha en som är lika bra om hon var otrogen 4(?) gånger.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Passar på att skriva nu när hon står i duschen. Det känns helt underbart det här med att vara sambo. Man får kompromissa med saker och så men i slutändan är det verkligen värt det. Jag har ju alltid varit lite av en slarver men det känns som att jag vill skärpa mig med det för hennes skull. Plockar upp efter mig, diskar ofta efter maten och lägger mig i tid etc.

Att hon även följer med till gymmet och så är jätteskoj.
  • 0
Citerar Colonel:
Tänkte på om man ville ha en som är lika bra om hon var otrogen 4(?) gånger.

Han skrev minst lika bra.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Han skrev minst lika bra.


Jo, jag vet. Men varför skulle man vilja ha någon som var minst lika bra. Man vill ju ha bättre då.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Colonel:
Jo, jag vet. Men varför skulle man vilja ha någon som var minst lika bra. Man vill ju ha bättre då.

Ja. Med minst lika bra så kan det vara en tjej som har alla de goda saker den förra tjejen hade men som är bättre på det som brast.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Ja. Med minst lika bra så kan det vara en tjej som har alla de goda saker den förra tjejen hade men som är bättre på det som brast.


Eller är som den förra, med allt negativt. Förstår verkligen colonels fråga där.
  • 0
Otroheten är inte relevant i mina känslor för henne, för de bygger på den hon är, inte vad hon har gjort. Vad hon har gjort är snarare en deviation som jag verkligen inte väntade mig.

Tillagt 2012-01-30 20:35:
Hur jag agerar utefter känslorna däremot, beror på vad hon har gjort. Men visst vore det skönt om känslor var rationella.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Otroheten är inte relevant i mina känslor för henne, för de bygger på den hon är, inte vad hon har gjort. Vad hon har gjort är snarare en deviation som jag verkligen inte väntade mig.


Det var inte alls meningen att säga att hon var dålig på något sätt, jag känner henne inte. Jag har bara hört om otroheten.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar The Frostexx:
Men mig lyckas du smyga dig upp på när jag minst anar det. Helt off-guard!


Jag blev också helt förvirrad!
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Eller är som den förra, med allt negativt. Förstår verkligen colonels fråga där.


Precis! Skönt att någon kunde förklara på ett enkelt sätt. Det där med att förklara är verkligen inte min grej.
"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar Colonel:
Det var inte alls meningen att säga att hon var dålig på något sätt, jag känner henne inte. Jag har bara hört om otroheten.


Jag klandrar ingen som gör slutsatser på forumet. Det enda ni har att gå efter är trots allt det jag skrivit, så jag kan omöjligen kräva att någon ska kunna se på saken så som jag ser den. So no worries
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Colonel:
Tänkte på om man ville ha en som är lika bra om hon var otrogen 4(?) gånger.


Citerar Costae Cavea:
Eller är som den förra, med allt negativt. Förstår verkligen colonels fråga där.


Nu behöver vi ju inte dra igång någon ordmärkardiskussion.

Citerar Lurkman:
Jag blev också helt förvirrad!


Haha, how come?

Citerar Andra Bullar:
Otroheten är inte relevant i mina känslor för henne, för de bygger på den hon är, inte vad hon har gjort. Vad hon har gjort är snarare en deviation som jag verkligen inte väntade mig.


Vad man gör definierar väl också till viss del vem man är. Men jag förstår ditt resonemang. Mitt slutgiltiga svar är hursomhelst att du måste glömma och gå vidare.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Nu behöver vi ju inte dra igång någon ordmärkardiskussion.


"En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten."
  • 0
Citerar The Frostexx:
Vad man gör definierar väl också till viss del vem man är. Men jag förstår ditt resonemang. Mitt slutgiltiga svar är hursomhelst att du måste glömma och gå vidare.


Av rena principskäl tycker jag inte du ska överge detta fantastiska universitet, men du hade nog mått bra av lite miljöombyte. Chalmers är väl bra det med.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Haha, how come?


Var förvirrad och letade efter biologin med Jesus, salen verkade ha försvunnit, så står du där bara!
  • 0
Citerar marten1000:
Av rena principskäl tycker jag inte du ska överge detta fantastiska universitet, men du hade nog mått bra av lite miljöombyte. Chalmers är väl bra det med.


Det blir dock GU, inte Chalmers
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar The Vision:
Fan. Nu kommer jag att börja tänka på henne igen och ingen kommer att vara tillräckligt bra för mig ett tag framöver.

Fml vilket jävla jobbigt läge. Facebook kan fan vara en riktig jävla pest när man försöker glömma bort en tjej. Speciellt när man råkar hamna där väldigt ofta, vare sig man vill det eller inte...


Citerar Andra Bullar:
men jag kommer inte kunna stå ut med vetskapen att han vann, och att han kommer få leva lycklig med flickan jag (trots allt) älskar.

Vann vad exakt, om jag får fråga?
Han har inte vunnit något, utan han har förlorat. Det kanske är svårt att inse men... Ifall hon va otrogen mot dig kan hon göra precis samma sak mot honom. Skillnaden är att du inte visste om detta så du kunde i lugn och ro ha ett bra förhållande. Han lär lida varje dag med tanken att hon kan vara otrogen mot honom när som helst ifall han vet att hon hade en pojkvän. Plus, det kanske inte är lätt att tänka såhär, men ifall hon är en person som varit otrogen så är det lika bra att hon inte är en del av ditt liv. Du förtjänar bättre och du ska inte behöva varje dag känna en oro av att din partner kan vara otrogen. Vi alla känner det mer eller mindre och är oroliga, men många partners kan man lita på som inte gör så. Hon är tydligen inte en sådan, vilket är ett bevis att hon inte är en tjej du behöver i ditt liv.
Som sagt är det inte lätt att ta in det just nu, det vet jag, för du är sårad. Men han kommer inte leva lyckligt, snarare raka motsatsen.


Citerar Andra Bullar:
Då får jag ju dock bestämma mig senast den 15 mars om jag ska byta utbildning och universitet...

Låt inte en tjej förändra ditt liv så du måste byta utbildning och universitet och lämna ditt liv bakom dig för att skapa ett nytt. Det är faktiskt DÅ han vinner. Han kommer känna att han vunnit på något sätt för att han fått dig att lämna staden. Sen kanske du vill byta universitet i vilket fall, men ifall du bara ska göra det pga henne så tycker jag du borde tänka om. Hon ska inte kontrollera ditt liv, DU ska kontrollera ditt liv och du förtjänar bättre än henne. Och jag säger inte att hon är dålig på något sätt, bara att du förtjänar bättre.


Citerar Costae Cavea:
Att hon även följer med till gymmet och så är jätteskoj.

Fan va skoj att det fungerar bra för er!
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Passar på att skriva nu när hon står i duschen. Det känns helt underbart det här med att vara sambo. Man får kompromissa med saker och så men i slutändan är det verkligen värt det. Jag har ju alltid varit lite av en slarver men det känns som att jag vill skärpa mig med det för hennes skull. Plockar upp efter mig, diskar ofta efter maten och lägger mig i tid etc.

Att hon även följer med till gymmet och så är jätteskoj.

Låter hur mysigt som helst!
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!