Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar supersmash:
Jag hittade ett sätt att ''fråga chans''. Jag ska fråga henne "hur tycker du man ska fråga chans om man gillar nån" och sedan säga det som hon säger! Vad tycker ni?


Frågar folk chans på varandra nuförtiden ens?

Ta inte efter mitt exempel bara.. eller iofs, det kanske du ska göra. Eller inte. Beror nog på. Förmodligen inte dock.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Citerar supersmash:Jag hittade ett sätt att ''fråga chans''. Jag ska fråga henne "hur tycker du man ska fråga chans om man gillar nån" och sedan säga det som hon säger! Vad tycker ni?

Frågar folk chans på varandra nuförtiden ens?

Ta inte efter mitt exempel bara.. eller iofs, det kanske du ska göra. Eller inte. Beror nog på. Förmodligen inte dock.


Här i skolan frågar man chans... Men man bara kallar det ''fråga chans''. Men man säger bara till personen att man gillar henne.

BTW jag går i nian.
''Men cry not for themselves, but for their comrades.''
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Känns det igen?



Citerar Costae Cavea:
Jag vet inte vad Chrysis har för erfarenhet av förhållanden, men ja, han är helt ute och cyklar. Det du beskriver är snarare sunt. Jag ifrågasätter hur mycket du borde lyssna på det han skriver.

Det är aldrig fel att känna det du känner. Försök inte stöta bort dina känslor, utan gör det bästa av det istället


Kommentar: Här avslutar jag frågan med om det "känns igen?", det vill säga en frågeställning om något stämmer in på en persons situation.
Detta svarar du med att

1)syfta på mina erfarenheter av förhållande och antyda en okunskap med frasen "helt ute och cyklar".
2) Därefter ifrågasätter du hur mycket man ska lyssna på det jag skrivit. Du verkar helt glömma att stycket var en frågeställning och inte ett absolut. En frågeställning kan inte vara tvingande, då en fråga ger möjligheten till val.
3) Samt gör en formulering att jag ska ha skrivit något om att stöta bort känslor.

Jag svarar med nedan.

Citerar Chrysis_ignita:
Läs igen, gör om och kom igen. Textstycket avslutades med Känns det igen?, dvs om det var fel uppfattat eller inte.
Det är jättebra du har lösningarna, då antar jag du kommer delge din hjälp till alla i tråden i fortsättningen och fixa situationerna.


Igen läs igen, gör om och kom igen. Jag har ingenstans skrivit att en person ska stöta bort sina känslor, tvärtom(om du vill kan jag citera mig själv).[...]


[...]

Citerar Chrysis_ignita:
Jisses du har inte någon gång lärt dig något om motiverande samtal eller har du bestämt dig om hur allt ligger till, allt är inte personligt och baserade på egna "hemska erfarenheter". Jag sysslar inte med projecering på internet.


Kommentar: Igen försöker jag förklara, nu i färre ord att lyssnarens förmåga är inte i direkt korrelation med lyssnarens erfarenhet. Empati är ett mänskligt drag hos människan, man behöver inte ha haft spetälska för att förstå traumat att ha det.

[...]
Citerar Costae Cavea:
Antingen var det där världens sämsta efterkonstruktion eller så tyckte du ju ändå på riktigt att hon verkade(lät) besatt, vilket är vad jag ifrågasatte. Därav funderingen angående erfarenhet, vilket jag inte vet om det är så att du har någon, och om den då var hemsk då den fick dig att dra liknande slutsatser. Om det är vad det bottnar i.


[...]

Citerar Costae Cavea:
Du har antingen inte läst eller så har du inte förstått mitt inlägg. Jag skrev att jag undrade om det kanske var så, inte att det nödvändigtvis var så. Om det kanske är, vad det bottnade i.


Kommentar: Här kommer nu påståendet, att det inte alls var några påståenden eller antaganden om mig eller vad jag skrev utan det var en undran, en frågan. Då du ingenstans i dina inlägg haft "?"kan det som bäst tolkas vara retoriska frågor du yttrat. Retoriska frågor där du gjort dina antaganden och tänker högt, dvs du har haft en förutbestämd åsikt.

Igen har jag läst precis vad du skrivit och försökt förklara för dig flera gånger att ditt ursprungliga inlägg var baserat på antaganden, ditt tycke och smak. Det var en tolkning av mitt inlägg som var och är felaktig.

På flera ställen hänvisar jag till terapi, metodik och även ger praktiskt exempel på metoden "motiverande samtal". Du kommenterar inget av detta, men fortsätter samtidigt fortsätta med att upprepa erfarenhet och det är "efterkonstruktion" eller "strunt" vad jag skriver. Detta baserar du helt på dina egna värderingar, om att du har läst och antagit rätt.

Du kan gärna förkasta andras inlägg med motiveringen "min åsikt är att det inte är så, jag har talat saken är avgjord".
Med mig dock vill jag se vad du baserar något sådant på, vilket jag hoppas är mer än "det känns fel".

Helt enkelt du uttryckte en åsikt på ett inlägg, som inte alls uttryckte vad du påstod. När du fick ett svar tillbaka, hävdade du det var en efterkonstruktion och försöker nu formulera det som att jag inte läser dina inlägg.

Som jag skrev från allra första början, vill du ifrågasätta mig gör gärna det men gör det på vad jag skriver och inget annat.


Detta är nu tredje eller fjärde gången jag upprepat mig och detta är OT nu, jag går vidare. Ha en trevlig kväll.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Ironfist00:
Hon bor i Stockholm och han i Jönköping, en bit ifrån helt enkelt.


Definitivt haff-bar. Beror iof på hur ofta dom träffas. Är det varje helg eller varannan så är det nog svårt om studier/jobb är i vägen för dom så ser jag inte varför du inte skulle kunna satsa på henne. Sedan kanske du har problem med att ta någon annans tjej, men om inte, go for it ffs.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
För mig hade en distans som Stockholm till Jonköping eller liknade varit en "godsend" i dagsläget.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar ZimpanX:
För mig hade en distans som Stockholm till Jonköping eller liknade varit en "godsend" i dagsläget.


Om du inte är rädd för att din tjej vänstrar så.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Om du inte är rädd för att din tjej vänstrar så.

Jag söker inte en tjej med den egenskapen.

Citerar M7Jagger:
Definitivt haff-bar. Beror iof på hur ofta dom träffas. Är det varje helg eller varannan så är det nog svårt om studier/jobb är i vägen för dom så ser jag inte varför du inte skulle kunna satsa på henne. Sedan kanske du har problem med att ta någon annans tjej, men om inte, go for it ffs.

Låter ju extremt puckat at gå in för att förstöra någon annans förhållande.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Om du inte är rädd för att din tjej vänstrar så.


Jag menade dock på att förkorta den nuvarande distansen, inte att förlänga den.
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Jag skrev ett långt inlägg, men märkte till slut hur mycket repetition det hade blivit att skriva det jag tidigare hade skrivit åt dig samt hur mycket du har missat, fast med andra ord, så jag hoppar till det väsentliga.


Citerar Chrysis_ignita:
Detta baserar du helt på dina egna värderingar, om att du har läst och antagit rätt.


Det är helt sant att det är mina egna värderingar samt min erfarenhet som gör att jag har åsikten att det du säger är strunt. Din efterkonstruktion senare däremot var rätt tydlig, då du faktiskt skrev att det lät " farligt nära mer mot en besatthet". Det du skrev "Känns det igen" om var det sistnämnda i stycket. Om du tycker att personlig erfarenhet med allt vad det innebär inte betyder något alls, så är det väl upp till dig. Men kom inte med en fågelskrämma som:

Citerar Chrysis_ignita:
"min åsikt är att det inte är så, jag har talat saken är avgjord".


Då är du bara pinsam.

Citerar Chrysis_ignita:
och försöker nu formulera det som att jag inte läser dina inlägg.


Bevis för att jag inte bara "försöker formulera" det så.

Citerar Chrysis_ignita:
Samt gör en formulering att jag ska ha skrivit något om att stöta bort känslor.


Detta svarade jag på redan för flera sidor sedan:
http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=47224&page
=2660


D.v.s. att den inte handlade om dig. Du har gjort liknande saker ett flertal gånger, och det är tröttsamt.


Du har även antytt att jag har skrivit att jag har alla lösningar, vilket såklart inte är sant. Det skulle jag aldrig påstå. Men att du pratar strunt när du säger att det hon beskriver låter "farligt nära mer mot en besatthet, det står jag för vilken dag i veckan som helst.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Låter ju extremt puckat at gå in för att förstöra någon annans förhållande.


Tja, finns väl ingen ursäkt till det, men är man kär så är man.

Citerar ZimpanX:
Jag menade dock på att förkorta den nuvarande distansen, inte att förlänga den.


Haha, bor hon utomlands eller?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Haha, bor hon utomlands eller?


Bingo!
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar ZimpanX:
Bingo!


Haha

Jag bara skämta, haha, där ser man! Vart bor hon?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Vart bor hon?


Bangkok. Vi träffades för tre år sedan när hon var här som utbytesstudent "and the rest is history".
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Citerar ZimpanX:
Bangkok. Vi träffades för tre år sedan när hon var här som utbytesstudent "and the rest is history".


Haha, Bangkok, ja, då förstår jag att Stockholm Linköping inte är en särskilt lång distans för dig.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Kvinnor gör oss svaga, dem är farliga, det är så förbannat bitterljuvt.

//KaptenHaddock.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Frågar folk chans på varandra nuförtiden ens?

Nej.


Citerar supersmash:
Vad tycker ni?

Det kommer sluta med ett ggwp. Så nej, gör det inte.
I'm too old to die young now.
  • 0
åh gud vad skönt
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Och med det menade jag att det var inga som helst problem med E igår kväll. Det tog väl dock någon timme eller två innan vi hälsade (jag såg henne hela tiden men visste inte om jag skulle hälsa eller låta det vara) då hon drog i mig och skrattade och undrade om jag inte skulle hälsa på henne öht, då sa jag något i stil med att vi kunde snacka ute på terrassen för man hörde inte ett smack inne på dansgolvet där hon hade hälsat. På vägen ut blev vi dock avbrutna av någon som drog in mig igen och sen när jag försökte leta upp henne några minuter senare så hade hon gått. Men aja, det var skönt att det kändes skönt i alla fall. Underbar kväll.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Träffade en fin tjej i fredags och vi har just kommit fram till att vi tränar på samma gym. Kan man ha en bättre första dejt?
  • 0
Igår hade det gått exakt två år sedan jag blev singel... Det slog mig igår natt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Igår hade det gått exakt två år sedan jag blev singel... Det slog mig igår natt


Men shit, move on.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Men shit, move on.


*ser sig omkring*
Well, jag trånar inte efter "henne" längre, är öppen för annat men det verkar inte ha underlättat situationen. Så Move on har inte direkt hjälpt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar M7Jagger:Men shit, move on.

*ser sig omkring*
Well, jag trånar inte efter "henne" längre, är öppen för annat men det verkar inte ha underlättat situationen. Så Move on har inte direkt hjälpt


Ok, förstår bara inte hur man fortfarande kan vara ledsen över en tjej efter två år.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Ok, förstår bara inte hur man fortfarande kan vara ledsen över en tjej efter två år.


Det är inte det, henne är jag mest bara irriterad över. Det är snarare att man inte kommit längre sedan dess.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag hade en trevlig stund med en underbar tjej. Vi mös och brottades i sängen. Sedan vaknade jag.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!