Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar putterman:
Men jag tål inte att hon är med en annan kille så det funkar inte att prata med henne:/


Så hon är med en annan snubbe, samtidigt som hon skriver att du är hennes stora kärlek? Geeez
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
Så hon är med en annan snubbe, samtidigt som hon skriver att du är hennes stora kärlek? Geeez


Yep...
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar putterman:
Yep...


Man kan ju tro att bruden är 13.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Låter som en märklig flicka det där! :/
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Yeah dude, that bitch cray.

Era problem åsido, står man mellan två tjejer (och ingen alls, kanske); en elak badgirl som nog inte är bra för mig i längden, alls, men gud så snygg/rolig/cool hon är. Känner mig som en tonårsflicka som blivit kär i en 20-något badboy som typ, har ett band. Baaaand. Hade verkligen en fantastiskt tid med henne under Valborg, och hon är absolut into mig. Downsides är just att det är en tveksam framtid. Den andra är en gammal vän som jag kommit väldigt nära de senaste månaderna, men där känns det mest som ingen av oss vet var vi har varandra. Också en attraktiv kvinna, som är rolig och hela grejen, men bara ungefär 40% cool som den andra, men har grymma prospects och jag känner henne egentligen mycket bättre. Men jag vet inte om jag vill riskera den vänskapen liksom, she awesome. Och vet inte om jag är into henne på riktigt eller bara ensam.

Just nu är mitt liv exakt som en hentaimanga. Utan sexet.
:3
  • 0
Citerar putterman:
Så hon är med en annan snubbe, samtidigt som hon skriver att du är hennes stora kärlek?



Citerar putterman:
Yep...




Duude, defaq did I just read?

Ett av de märkligaste på länge iaf.
"Största kärlek" - Är med en annan.
"Väljer mellan två killar" - Inte sin "största" kärlek
"Största kärleken" står fast vid henne med uns hopp - Är fortfarande med en annan.

Vad är det som du inte förstår? Det du sagt till oss genom månadernas lopp och bevisen ligger tydligt på plats, inte bara mina, hon är inte bra för DEJ


@Seakip

Finns ett citat från Kapten Varg lite längre bak, Johnny Depp tror jag.
Iaf Vem blev du kär i sist?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Finns ett citat från Kapten Varg lite längre bak, Johnny Depp tror jag.
Iaf Vem blev du kär i sist?


Just det. Badgirl... And we all know what that means. Dock! Vill jag tillägga att det har ju inte varit något konkret eller att jag varit superkär, mer att båda har intresserat mig lite då och då, lite flirt här och där. Hade jag varit ihop med den första är det inget snack om saken, dags att gå vidare, men nu är linjerna luddiga alltså.

Nu är det jättesvårt för er iom att det är väldigt svårt att ge hela historian och så, men jag ville mest lufta lite. Känns bra, man. Bolla gärna med er skit, jag är en ancient guardian av Oskuldstråden 1.0/2.0. Jag har gått igenom många pinsamheter under mina tonår och lärt mig väldigt mycket. En del cynisk kunskap, visst, men jag vill samtidigt kalla mig en cynisk romantiker. Yes, it makes sense.
:3
  • 0
Ältar putterman Lisa fortfarande?

Geez..
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Putterman, jag har inte hängt med i din följetång, men regel nummer ett om man vill ha ett hälsosamt kärleksliv är att inte lida av 'oneitis' - att det bara skulle finnas en tjej/kille som passar med dig (vilket denna inte ens verkar göra...). Det finns bokstavligen miljarder tjejer, och det finns tusentals personer du skulle kunna kalla 'soulmate'. Inse detta och gå vidare fortare, det är bara slöseri på ork och tid.

Börja fokusera på hennes dåliga sidor (like uh, HON HAR EN POJKVÄN men är "kär" i dig, ok buddy*), och sluta glorifiera henne. Sen, träffa någon annan/move on i valfri ordning, de brukar komma hand i hand.


*som är en galen varningssignal f.ö, om hon gör så mot sin nuvarande, vad säger det då om hur hon värderar sitt förhållande? Stor risk du kommer drabbas av samma, etc. Dålig moral, etc.
:3
  • 0
Citerar Seakip:
Putterman, jag har inte hängt med i din följetång, men regel nummer ett om man vill ha ett hälsosamt kärleksliv är att inte lida av 'oneitis' - att det bara skulle finnas en tjej/kille som passar med dig (vilket denna inte ens verkar göra...). Det finns bokstavligen miljarder tjejer, och det finns tusentals personer du skulle kunna kalla 'soulmate'. Inse detta och gå vidare fortare, det är bara slöseri på ork och tid.

Börja fokusera på hennes dåliga sidor (like uh, HON HAR EN POJKVÄN men är "kär" i dig, ok buddy*), och sluta glorifiera henne. Sen, träffa någon annan/move on i valfri ordning, de brukar komma hand i hand.


*som är en galen varningssignal f.ö, om hon gör så mot sin nuvarande, vad säger det då om hur hon värderar sitt förhållande? Stor risk du kommer drabbas av samma, etc. Dålig moral, etc.


Där ja. Bra skrivet!

Tyvärr så verkar det vara så att putterman saknar allt vad rationellt tänkande heter och innebär.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Putterman du är fan helgalen, vad i helvete håller du på med?
:3
  • 0
Citerar Seakip:
Just nu är mitt liv exakt som en hentaimanga. Utan sexet.


Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Hur fan ska jag göra? Hon ger mig en massa bra vibbar och signaler, men jag vet inte hur jag ska tolka det hela.

T.ex:
Vi sitter i soffan och myser (dvs hon och jag glor på tv, hon ligger med huvudet i mitt knä och jag stryker fingrarna genom hennes hår) och sådant liknande.

Men på sms, där är hon kall och svarar nästan aldrig.. What do?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Men på sms, där är hon kall och svarar nästan aldrig.. What do?

Vissa människor är inte alls bekväma med att kommunicera i text. Du kan kanske försöka fråga lite försynt om hon brukar smsa med folk eller nåt sånt?
  • 0
Citerar Minilena:
Vissa människor är inte alls bekväma med att kommunicera i text. Du kan kanske försöka fråga lite försynt om hon brukar smsa med folk eller nåt sånt?


Hur frågar man det på ett diskret sätt? Är verkligen ursämst på sånt här.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Jag brukar säga vad jag tycker, vänligt och uppriktigt jag tror att det är dumt att smyga fram det, ge smålockelser men inget konkret. Sätt dig en stund med henne ansikte mot ansikte, och berätta vad du känner för henne. Det är nog det bästa man kan göra! Om du vill veta främst vad hon tycker om dig, kan du ju fråga det istället eller i samma veva!

Lycka till!
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Seakip:
Bolla gärna med er skit, jag är en ancient guardian av Oskuldstråden 1.0/2.0.


Helvete vilken cirkel som sluts. Det är vackert Rickard, det är det tamigfan.

Tillagt 2013-05-05 17:55:
Citerar Straholic:
Hur frågar man det på ett diskret sätt? Är verkligen ursämst på sånt här.


Säg bara att det är wack att hon ska vara så jävla kylig på sms. Fattar inte varför folk hela tiden ska tassa runt om kring varandra. Säg att det stör dig, så svårt är det inte.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Patrikseve:
Jag brukar säga vad jag tycker, vänligt och uppriktigt jag tror att det är dumt att smyga fram det, ge smålockelser men inget konkret. Sätt dig en stund med henne ansikte mot ansikte, och berätta vad du känner för henne. Det är nog det bästa man kan göra! Om du vill veta främst vad hon tycker om dig, kan du ju fråga det istället eller i samma veva!

Lycka till!


Blir nog att göra så.

Citerar Räv:
Säg bara att det är wack att hon ska vara så jävla kylig på sms. Fattar inte varför folk hela tiden ska tassa runt om kring varandra. Säg att det stör dig, så svårt är det inte.


Du och jag verkar vara väldigt olika på den punkten. Man får inte glömma att det är en människa med känslor vi pratar om. Om det krävs att jag tassar kring henne och smyger fram frågan - so be it.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Straholic:
Du och jag verkar vara väldigt olika på den punkten. Man får inte glömma att det är en människa med känslor vi pratar om. Om det krävs att jag tassar kring henne och smyger fram frågan - so be it.


Det är å andra sidan du med, och som du beskriver det så är hon vänlig när det passar henne. Därför - två människor med känslor som behöver prata igenom hur ni ska ha det.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Straholic:
Hur frågar man det på ett diskret sätt? Är verkligen ursämst på sånt här.


"Haha, du verkar alltid så kall när du smsar, skriver du alltid på detta sätt? xD"

Eller nåt.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Oddesey:
"Haha, du verkar alltid så kall när du smsar, skriver du alltid på detta sätt? xD"

Eller nåt.


Det där är vad man i folkmun kallar "cockblock", tror jag.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Citerar Oddesey:"Haha, du verkar alltid så kall när du smsar, skriver du alltid på detta sätt? xD"

Eller nåt.

Det där är vad man i folkmun kallar "cockblock", tror jag.


Bara om personen i fråga är lättstött.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar putterman:
Bra tills jag läste hennes blogg där hon hade skrivit på fyllan om hur mycket hon saknade mig och att jag var hennes stora kärlek m.m....


Skrevs detta blogginlägg kring Valborg alltså?

Tillagt 2013-05-05 21:05:
Citerar Straholic:
Men på sms, där är hon kall och svarar nästan aldrig.. What do?


Personligen hatar jag SMS och svarar sällan på skräpet som ibland dimper ner i min inkorg. Måhända hatar denna flicka också dessa degenererade textmeddelanden precis lika mycket som jag gör.

Observera att vettiga individers SMS som exempelvis Oxenstiernas oftast är väl värda att svara på.
  • 0
Citerar Oddesey:
"Haha, du verkar alltid så kall när du smsar, skriver du alltid på detta sätt? xD"

Eller nåt.


I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!