Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Varnad /Moderator
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Än en gång den där alltid välkomna känslan/läget då man verkligen fått kontakt med en tjej och skrivit långa meddelanden en stund för att sedan bli bortglömd.
Entering zero gravity
  • 0
Citerar GhostofCain:
Än en gång den där alltid välkomna känslan/läget då man verkligen fått kontakt med en tjej och skrivit långa meddelanden en stund för att sedan bli bortglömd.


Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
<quote author="Oddesey"</quote>

Det är inte så illa ändå.. Fått kontakt med andra tjejer emellanåt roligt nog, om än på kompisnivå. Men så fort det börjar snuddas vid mer än kompisprat kan det snabbt falla ihop haha. Det är tråkigt.
Entering zero gravity
  • 0
Det är så fruktansvärt svårt att veta vilken nivå man ska lägga kontakt. Uuh. Vill bara peta på männskan och fråga om vi ska ses men någon gång ska väl initiativet komma från motparten.

Är jag den enda som lätt blir efterhängsen när hjärtat hittat en människa som det tror sig kunna få lite uppmärksamhet från? It's annoying as hell. Vill bara kunna släppa det hela men det går visst inte för sig.
  • 0
Citerar Minilena:
Är jag den enda som lätt blir efterhängsen när hjärtat hittat en människa som det tror sig kunna få lite uppmärksamhet från? It's annoying as hell. Vill bara kunna släppa det hela men det går visst inte för sig.


Jag var pinsamt efterhängsen första gången jag var involverad med en flicka. Dock så träffades vi så sällan plus att jag var nykär. Så inte konstigt att jag var som jag var.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Fyhelvete vad ont det gör. Lämnade min älskade igår då jag sa till henne att jag är olycklig med henne pga vissa detaljer, men tomheten som finns nu efter... Är obeskrivlig, att lämna är förmodligen en av de värsta saker man kan göra i livet (jag på 19 unga år med min "kunskap").

Vilken brutal saknad man har, man vill bara springa dit.
I bajs växer det bäst
  • 0
*Krama* Det är aldrig lätt att lämna, men det finns hopp i alla fall Tid läker många sår, som det heter (men det hjälper inte särskilt mycket precis här och nu, direkt). Leta upp någon snäll människa att göra något med? Spela spel, prata, nånting. Ensamhet brukar inte göra något bättre för mig i alla fall... Jag önskar dig all lycka!
  • 0
Citerar Minilena:
Spela spel, prata, nånting. Ensamhet brukar inte göra något bättre för mig i alla fall... Jag önskar dig all lycka!


Tackar så mycket.
I bajs växer det bäst
  • 0
Önskar ibland att alla de som letade efter kärlek kunde hitta/skapa det.
Hoppas folket i tråden kommer närmare att hitta någon att mysa med.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Önskar ibland att alla de som letade efter kärlek kunde hitta/skapa det.
Hoppas folket i tråden kommer närmare att hitta någon att mysa med.


Tack!
Entering zero gravity
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Önskar ibland att alla de som letade efter kärlek kunde hitta/skapa det.
Hoppas folket i tråden kommer närmare att hitta någon att mysa med.



Citerar GhostofCain:
Tack!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Jag är kär.
Färska grönsaker.
  • 0
Det var inte igår man var här senast. Hur går det för alla? Samma gamla trånande, eller har ni börjat ta tag i saker?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Det var inte igår man var här senast. Hur går det för alla? Samma gamla trånande, eller har ni börjat ta tag i saker?


Tar tag i det. Det är ju lätt när man lärt sig.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Tar tag i det. Det är ju lätt när man lärt sig.


DU har inte lärt dig någonting, tro mig.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Det var inte igår man var här senast. Hur går det för alla? Samma gamla trånande, eller har ni börjat ta tag i saker?

Har för typ första gången nånsin lyckats hyfsat med att faktiskt låta motparten ta någon form av initiativ och inte vara den som tar iniativ till att ses hela tiden.

Rekommenderar inte att bli kär i någon som är ens totala motsats. Det blir så bekymmersamt på typ alla hörn som finns. Meeeen sen när lyssnar känslor på rekommendationer Hoppas bara att det kommer mer gott än ont ut av allting. Männskan är ju mysigast på jorden att krama på, och för närhetsberoende folk som mig är det....fruktansvärt trevligt.

Ja. Så står det väl till här borta. Vet att jag borde ge upp pojken men det blir som inte av.
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Det var inte igår man var här senast. Hur går det för alla? Samma gamla trånande, eller har ni börjat ta tag i saker?


Orka ta tag i saker
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Citerar Minilena:
Har för typ första gången nånsin lyckats hyfsat med att faktiskt låta motparten ta någon form av initiativ och inte vara den som tar iniativ till att ses hela tiden.


Spela svår is it? Näe, men I see. Det är väl inte dumt att vara den som tar initiativ eller? Förstår dock att det blir tråkigt om man är den enda som gör det hela tiden.

Citerar Minilena:
Rekommenderar inte att bli kär i någon som är ens totala motsats. Det blir så bekymmersamt på typ alla hörn som finns. Meeeen sen när lyssnar känslor på rekommendationer Hoppas bara att det kommer mer gott än ont ut av allting. Männskan är ju mysigast på jorden att krama på, och för närhetsberoende folk som mig är det....fruktansvärt trevligt.


I know the feel! Var tillsammans med en tjej för några år sedan nu som verkligen var min motsatt. Men ändå höll jag fast i henne längre än man borde kanske. Kände mig väl ensam. Men du får ju värdera om du får ut mer gott av det än ont.

Hur går det med ditt öppna förhållande då?

Citerar Oddesey:
Orka ta tag i saker


Usch och fy.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Spela svår is it? Näe, men I see. Det är väl inte dumt att vara den som tar initiativ eller? Förstår dock att det blir tråkigt om man är den enda som gör det hela tiden.

Jag tror inte att jag är den enda som börjar ifrågasätta sig själv när man konstant ska vara den som tar första steget över huvud taget. Liksom, alls - oavsett om det gäller att börja prata när man är på samma ställe eller över sms/skype/whatevs. Det var en liten seger att faktiskt få en inbjudan att komma förbi; andra gången det har hänt.

Citerar Kapten Varg:
Kände mig väl ensam. Men du får ju värdera om du får ut mer gott av det än ont.

Jo, det är ju så - är alternativet ensamhet är det inte så lockande att bryta.

Blev dock rätt rejält stött nu strax efter att jag skrev förra inlägget. Tror det kan vara dags att ge upp det hela. Han har sårat mig för många gånger nu. (Tänker inte gå in på vidare detaljer här)

Citerar Kapten Varg:
Hur går det med ditt öppna förhållande då?

Jorå, det går helt fantastiskt~ Den relationen har gått in i något mellanting av syskonskap, bästa vänner och partners. Utan det stödet hade jag varit ett fullkomligt vrak vid det här laget. Världens bästa storebror :3 Dock skiljer det typ 25 mil för det mesta, och skolan gör att jag inte kan åka dit lika mycket som i höstas. Så det är väl därför jag har klamrat mig fast vid den andre pojken mot bättre vetande. Behöver närhet för att kunna få livet att gå runt.
  • 0
Citerar Minilena:
Jag tror inte att jag är den enda som börjar ifrågasätta sig själv när man konstant ska vara den som tar första steget över huvud taget. Liksom, alls - oavsett om det gäller att börja prata när man är på samma ställe eller över sms/skype/whatevs. Det var en liten seger att faktiskt få en inbjudan att komma förbi; andra gången det har hänt.


Jo, jag vet. Brukade vara sån jätteofta förr, att jag alltid tog initiativ först, vilket slutade i att jag alltid överanalyserade och började bli allt mer på när jag kände att jag inte fick samma respons tillbaka. Så tillslut slutade jag bara med det, eller inte bara sådär, det fick ju ske gradvis.

Citerar Minilena:
Blev dock rätt rejält stött nu strax efter att jag skrev förra inlägget. Tror det kan vara dags att ge upp det hela. Han har sårat mig för många gånger nu. (Tänker inte gå in på vidare detaljer här)


Men vafan, då är det bara att släppa taget om honom. Det suger säkert, men som du själv säger så har han sårat dig mycket, så vafan, iväg me'na!

Citerar Minilena:
Jorå, det går helt fantastiskt~ Den relationen har gått in i något mellanting av syskonskap, bästa vänner och partners. Utan det stödet hade jag varit ett fullkomligt vrak vid det här laget. Världens bästa storebror :3 Dock skiljer det typ 25 mil för det mesta, och skolan gör att jag inte kan åka dit lika mycket som i höstas. Så det är väl därför jag har klamrat mig fast vid den andre pojken mot bättre vetande. Behöver närhet för att kunna få livet att gå runt.


Vem ligger med sin bror? Vafan Lena! Erat förhållande förbryllar mig fortfarande!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Vem ligger med sin bror? Vafan Lena! Erat förhållande förbryllar mig fortfarande!
Haha, jag sa mellanting xD Jag är inte så mycket för konventioner och kategorier - varje relation med en människa är ju unik - men för att kunna beskriva hyfsat kortfattat måste jag ju använda ord som får folk att associera till vissa saker. Så när jag skriver/säger bror syftar jag på några av de "ideal" som många nog kan förknippa med just det ordet. Tänk typ trygghet, någon som känner en utan och innan, som står upp för och försvarar en i alla lägen och alltid kommer att finnas där när allting skiter sig. Typ så. (Finns en låt som heter Big Brother Best Friend Forever från MLP, den texten säger en del av det jag skrev nyss.) Att han dessutom är åtta år äldre än vad jag är bidrar till hela storebrorgrejen

Men ja. Ska försöka släppa den andre pojken om han inte skärper till sig på en del fronter. Han är så liten....bara två veckor äldre än jag. Och det är nog så att jag har vant mig vid äldre och hyfsat moget sällskap.

...varför kan det inte bara dyka upp en söt flicka som kan ta mitt hjärta med storm, det vore så trevligt med omväxling D: Gillar inte att det bara ska vara pojkar jag ramlar på...
  • 0
Citerar Kapten Varg:
DU har inte lärt dig någonting, tro mig.


Jag vet, det är hemskt. Orkar inte.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar Axxorz:
Jag vet, det är hemskt. Orkar inte.


Finns <3
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Pojken kunde visst prata ändå. Suck. Det här kommer väl leda till samma tragiska ände igen men...det är så fruktansvärt svårt att sluta hoppas...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!