Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Den STORA tråden om kärlek


Citerar Chrysis_ignita:
Skulle du med handen på hjärtat klarat av att vara hennes vän då? Hon ligger med andra killar skulle du fixa det utan att bli ledsen?


Absolut. Om vi hade slutat träffas på det sättet vi gjorde hade jag klarat av det, det tror jag verkligen. Nu träffades vi ju som att vi dejtade vilket lurade min hjärna att det var något på gång.
Vart än vägarna bär, jag längtar alltid hem till gullmarsplan
  • 0
Citerar Snoken:
Citerar Holmfrid:Är det någon mer som har "problem" med att ens polare, bekanta och deras flickvänner ständigt tjatat och frågar hur och varför jag är singel. De verkar ha blivit helt besatta av att alla i bekantskapskretsen ska ha flick/pojkvän och de släpper det fan inte.

De får mig bara att vilja fortsätta vara singel.

Tvåsamhet är normen helt enkelt. Ser de någon som är lyckligt singel blir de förvirrade eftersom de själva är så nöjda i förhållande, eller tror sig vara det. De har väl själva fått höra det här tjatet i tid och otid, och svalt det tillslut. Det är min teori!


Jag har liknande teori jag med. Alla de har flickvän/pojkvän och verkar vara livrädda för att vara själv. Men tyvärr så är inte jag en sån person som måste hitta en ny tjej inom 3 dagar efter jag har gjort slut med förra liksom. Och jag vill gå på deras sekt-aktiga parmiddagar, parfiranden osv. Usch.
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Antingen så är jag en sten, eller så är jag fruktansvärt dålig på att läsa signaler (gissar på sistnämnda).

Igår, till exempel: vi satt och gjorde ett arbete tillsammans, jag skötte skrivandet och hon skulle luta sig och kolla vad jag skrev (hon satt bredvid mig). Vi hade uppenbar kroppskontakt och hon drog sig inte bort heller - jag kände kontakten väl, så hon måste ju ha känt den också, eller? Sedan pratar vi mycket, även på fritiden (sms, telefon, Skype osv). Inte alltid, men ibland när vi pratar face to face så kollar vi alltid varann djupt i ögonen.

Är jag enbart naiv, eller är det signaler? Är mer än lovligt förvirrad..
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Är jag enbart naiv, eller är det signaler? Är mer än lovligt förvirrad..


Hade inte hon ett förhållande?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Hade inte hon ett förhållande?


Korrekt.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Korrekt.


Well, det är inte första gången man har hört talas om någon söker bekräftelse genom flört med andra trots att man har ett förhållande. Sedan behöver inte ögonkontakt med någon betyda speciellt mycket. Inte för att vara sån, men jag skulle inte bygga upp förhoppningar eftersom hon har ett förhållande.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Well, det är inte första gången man har hört talas om någon söker bekräftelse genom flört med andra trots att man har ett förhållande. Sedan behöver inte ögonkontakt med någon betyda speciellt mycket. Inte för att vara sån, men jag skulle inte bygga upp förhoppningar eftersom hon har ett förhållande.


Mjo, haft hört om det där också. Även sant att ögonkontakt inte behöver betyda något - förmodligen är det min hjärna som försöker inbilla mig något.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Citerar Kapten Varg:
Hade inte hon ett förhållande?


Korrekt.


Vill inte låta hård, men släpp henne helt som en potentiell partner då. Nu vet jag inte hela historien och jag känner henne inte. Men hon låter som en tjej som är bara allmänt social eller så är hon flängig. Dvs ingen bra tjej att ha ett stadigt förhållande med om hon ständigt är ute efter någon form av bekräftelse.

Sen eftersom att du vet att hon är inom ett förhållande så är det bäst att se henne som en vän eller bekant bara. Det kan bli riktigt trassligt senare om du bygger upp förväntningar och en massa hopp. Det gör mer ont än gott.

Simma lugnt, det dyker upp en fri fisk i vattnet så småningom.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Vill inte låta hård, men släpp henne helt som en potentiell partner då. Nu vet jag inte hela historien och jag känner henne inte. Men hon låter som en tjej som är bara allmänt social eller så är hon flängig. Dvs ingen bra tjej att ha ett stadigt förhållande med om hon ständigt är ute efter någon form av bekräftelse.

Sen eftersom att du vet att hon är inom ett förhållande så är det bäst att se henne som en vän eller bekant bara. Det kan bli riktigt trassligt senare om du bygger upp förväntningar och en massa hopp. Det gör mer ont än gott.

Simma lugnt, det dyker upp en fri fisk i vattnet så småningom.


Jovars, försöker att hålla hoppet i skick, men det är svårt eftersom att vi träffad fem dagar i veckan. Försöker att se henne som en vän med, men också det är svårt av samma anledning som ovan.

Förhoppningsvis så kommer det en tjej någon gång.. Hopps jag.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Förhoppningsvis så kommer det en tjej någon gång.. Hopps jag.


Problemet ligger i att man ständigt letar efter en tjej, då ser man minsta lilla som en flört och sedan går allt åt helvete. Been there, done that. Tack vare alla sociala medier så ser vi dag ut och dag in par dela med sig av sina liv, vilket gör att det verkar bli en norm om att man ska ha en pojkvän/flickvän. Skit i dem, släpp letandet och låt det bara hända när det händer. Det är ingen brådska.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Problemet ligger i att man ständigt letar efter en tjej, då ser man minsta lilla som en flört och sedan går allt åt helvete. Been there, done that. Tack vare alla sociala medier så ser vi dag ut och dag in par dela med sig av sina liv, vilket gör att det verkar bli en norm om att man ska ha en pojkvän/flickvän. Skit i dem, släpp letandet och låt det bara hända när det händer. Det är ingen brådska.


Låter vettigt.
Som du säger så ligger det nog något i att man tolkar minsta lilla som flirt. Förmodligen handlar det om att jag inte ser mig som någon önskvärd att gå in i förhållande med / som man trånar efter - vilket gör mig rädd att jag ska leva ensam. Ensamhet är inget jag föredrar, så.. Well, du förstår nog vad jag menar. Lite flummigt skrivet, men men.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Narulita:
Woah woah! Med risk för att låta som en tråkig feminazi tycker jag ni dömer tjejen lite väl hårt. Man kan väl ha vänner av det motsatta könet som man kommunicerar med varje dag utan att söka bekräftelse? Och ärligt ser jag inte hur "vi nudda varandra och hon drog inte undan, vi har djup ögonkontakt när vi pratar" behöver betyda något mer än artighet. När man gärna önskar att någon ska vara intresserad är det lätt att hitta signaler som egentligen inte betyder något för att man så gärna vill det (Lite det Kapten Varg var inne på). Just my two cents.


Well, handlar väl mer om hur man tolkar signaler - alla tolkar olika.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Narulita:
Jao, sant. Sen är ju folk i allmänhet olika. Två personer kan bete sig exakt likadant samtidigt som deras avsikter skiljer sig åt. En person som vanligtvis inte är vidare fysisk av sig kanske flörtar enbart genom att ge kramar medan en person som är lite mer touchy feel av sig delar ut kramar till höger och vänster utan att ha för avsikt att flörta. Krångligt är det


Precis!
Avskyr att vissa människor är svåra att läsa - som tjejen jag pluggar tillsammans med. Jobbigt, det där.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Jag vet inte riktigt vart jag står. Som det är just nu kan jag utan vidare omsvep erkänna att jag är förvirrad. Flera olika mål jag satt upp för mig själv känns svårare om det skulle vara med en flicka i bilden. Antingen det eller motsatsen! Men det är något jag måste göra själv och jag är rädd att falla in i gamla vanor.

Inatt sov jag hos en tjej. Vi såg någon film på Netflix, myste, pratade. Inget sex eller ens antydan av något. Det var ovanligt men kändes förvånansvärt... bra. Vet inte om vi kommer träffas igen (ska träffa en fd skolkamrat nästa helg) men ja, det är lite detta som gör mig förvirrad. Ser hela tiden till att ha flera förbindelser, men har styrt upp det annorlunda nu. Öppen kommunikation och ärlighet. Inte en lek för att göda egot och samla skalpar som förr.

Jag var på nattklubb med en fd jobbkollega och några till för några veckor sedan. Det är väl i princip som alla dejtingsidor fast är mycket snabbare, ytligare och pang på. En del av mig älskar det. Den andra delen avskyr det. Det finns inget slut på den köttmarknaden. Det är förknippat med så många märkliga känslor. En längre och mer detaljerad utläggning hade tvingat mig hålla på och skriva till 05:00, men det sorgliga är att det hade kunnat få allt att låta bättre än vad det var. Utåt sett var det himmelriket. På insidan annorlunda.

Kom bort lite från ämnet, men jag är nyfiken på vad som gäller till helgen och vad jag har att vänta. Hon och jag har connectat otroligt bra, trots våra olikheter. Jag hoppas hon tycker jag är en bra kille. Om inte annat får jag bevisa det, inte minst för mig själv. Fick höra det imorse också. Det är kul att andra verkar se saker man ibland missar.

Godnatt på er!
It Can't Rain All the Time
  • 0
Citerar Ageless Force:
jag är nyfiken på vad som gäller till helgen och vad jag har att vänta. Hon och jag har connectat otroligt bra, trots våra olikheter. Jag hoppas hon tycker jag är en bra kille. Om inte annat får jag bevisa det, inte minst för mig själv. Fick höra det imorse också. Det är kul att andra verkar se saker man ibland missar.


Du får uppdatera oss nästa gång ni ses hur det gick.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Vänta er inget förrän tidigast söndag kväll. (;

Nej men det känns som både hon och jag håller på med något slags självförverkligande atm. Vi skriver väldigt mycket till varandra på Snapchat, diskuterar, utbyter tankar och funderingar. Som två bra vänner helt enkelt. Kanske slutar det just där, och det är ju gott nog. Samtidigt gillar jag henne verkligen. Borde nästan berätta det för henne och se hur hon tar det. Tvivlar på att hon kommer få spel och slänga ut mig ur lägenheten eftersom jag är på besök i hennes stad en bra bit från hem. Samtidigt vet hon att jag känner fler än henne i staden och att deras soffor alltid är lediga för mig. Heck, vi har till och med skämtat ifall något sådant skulle inträffa...

Oavsett hur det går är hon för underbar.
It Can't Rain All the Time
  • 0
Jag är annars väldigt lycklig med min partner som är en älskare, bästa vän och en livskamrat. Vägen till ett sunt förhållande är att hålla ihop med någon människa där du aldrig känner att det blir pinsamt och du ska helt enkelt bara kunna slappna av till max. Du ska kunna lägga en fis när som helst utan att skämmas, kunna sitta och skita på toan medan partnern borstar tänderna, ni ska kunna vara nakna inför varandra utan att det blir minsta jobbigt, ni ska kunna vara helt knäppa tillsammans och skratta åt saker som kanske ingen annan skulle skratta åt, ni ska ha förståelse för varandra, kunna visa en ömhet gentemot varandra, prata om problemet som uppstår direkt (vänta aldrig då är något fel på förhållandet), det ska inte kännas jobbigt att ha partnern vid sin sida trots att man umgås ihop i flera veckor, månader osv i sträck och viktigaste av allt är att man har en enorm tillit. Sätt aldrig heller upp orimliga planer och mål tillsammans när ni kanske planerar er framtid tillsamans. Man ska alltid ha flera alternativ, det är aldrig bra att ha en orealistisk dröm och för höga förväntningar. Det blir bara destruktivt i slutändan.

Simma lugnt! Ha aldrig bråttom, låt allt komma naturligt.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Jag är annars väldigt lycklig med min partner som är en älskare, bästa vän och en livskamrat. Vägen till ett sunt förhållande är att hålla ihop med någon människa där du aldrig känner att det blir pinsamt och du ska helt enkelt bara kunna slappna av till max. Du ska kunna lägga en fis när som helst utan att skämmas, kunna sitta och skita på toan medan partnern borstar tänderna, ni ska kunna vara nakna inför varandra utan att det blir minsta jobbigt, ni ska kunna vara helt knäppa tillsammans och skratta åt saker som kanske ingen annan skulle skratta åt, ni ska ha förståelse för varandra, kunna visa en ömhet gentemot varandra, prata om problemet som uppstår direkt (vänta aldrig då är något fel på förhållandet), det ska inte kännas jobbigt att ha partnern vid sin sida trots att man umgås ihop i flera veckor, månader osv i sträck och viktigaste av allt är att man har en enorm tillit. Sätt aldrig heller upp orimliga planer och mål tillsammans när ni kanske planerar er framtid tillsamans. Man ska alltid ha flera alternativ, det är aldrig bra att ha en orealistisk dröm och för höga förväntningar. Det blir bara destruktivt i slutändan.

Simma lugnt! Ha aldrig bråttom, låt allt komma naturligt.


Mycket fint inlägg, Ogge.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar -Ogge-:
kunna sitta och skita på toan medan partnern borstar tänderna


Nej. Bara nej.

Citerar -Ogge-:
Simma lugnt! Ha aldrig bråttom, låt allt komma naturligt.


Har varit förtjust i en tjej i fem år. Lite väl lugnt, kanske?
  • 0
Citerar Oscar Reinhold:
Nej. Bara nej.


Haha jo, där går min gräns också. Är helst på toa ifred när jag utför behov och när jag borstar tänderna så är det ju trevligt om någon inste sitter och skiter bredvid en.

Citerar Oscar Reinhold:
Har varit förtjust i en tjej i fem år. Lite väl lugnt, kanske?


Beror väl på lite. Vet hon att du gillar henne?
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Citerar Straholic:
Mycket fint inlägg, Ogge.


Haha, kul att du tyckte det. Ville även få med några saker som folk kanske oftast inte förknippar med kärlek. Saker folk oftast är tysta om många gånger.

Citerar Oscar Reinhold:
Nej. Bara nej.


Ingen big deal.

Citerar Oscar Reinhold:
Har varit förtjust i en tjej i fem år. Lite väl lugnt, kanske?


Då är det kanske läge att öppna upp nästa dörr och prata med henne om det? Hur du känner.

Sen är det helt klart extra tungt när man har byggt upp känslor under en sådan lång tid. Men det är nog ruggigt skönt för själen att få ur sig allt.

Men hon vet kanske redan om det?

Tillagt 2015-07-12 18:32:
Citerar Straholic:
Haha jo, där går min gräns också. Är helst på toa ifred när jag utför behov och när jag borstar tänderna så är det ju trevligt om någon inste sitter och skiter bredvid en.


Jodå, ibland blir det typ, "Naaah men! Nu skiter jag här och försöker fokusera. Du kan komma in sen." sen kan hon stå och dögarva för hon vet att jag vill ha ensamtid. Men sen struntar jag i det och hon fortsätter borstar tänderna och skrattar sådär evil. Medan man är fullt upp i sin skit-ritual. Känner mig som en utblottad katt i sin kattlådan när det sker.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar Straholic:
Beror väl på lite. Vet hon att du gillar henne?


Nah. Hon kanske har en aning, men det har ändå blivit för utdraget. Jag skulle ha vågat bjuda ut henne för flera år sedan. Att göra det nu skulle kännas mycket märkligt, tror jag.

Tillagt 2015-07-12 19:33:
Citerar -Ogge-:
Då är det kanske läge att öppna upp nästa dörr och prata med henne om det? Hur du känner.

Sen är det helt klart extra tungt när man har byggt upp känslor under en sådan lång tid. Men det är nog ruggigt skönt för själen att få ur sig allt.


Tanken slår mig ibland. Vi skriver fortfarande trots att hon flyttade för plugg i Stockholm för två år sedan. Väldigt sällan, dock. Ibland tycks hon vara munter som en gök över att vi skriver med varandra, medan hon ibland inte ens svarar. Vi har aldrig träffats på tuman hand, ska väl sägas.

Samma orosmoment som jag hade när vi bodde närmare varandra och faktiskt sågs ibland, kvarstår dock. Jag har lite problem med finnar, jag stammar (om än måttligt) och hon är tre år äldre. Det sistnämnda känns som deal breaker för tjejer. Så på grund av de två första grejerna är mitt självförtroende knaggligt och min självkänsla låg.

Tror att det bara skulle bli fel om jag drog igång ett projekt. Hade hon varit det minsta intresserad att ens bli närmare vän med mig hade ju hon försökt hålla ihop banden mellan oss lite mer.

Fy fan för babbel. Ber om ursäkt. Nu ska jag gå och skita. För mig själv. Med låst dörr.
  • 0
Citerar Oscar Reinhold:
Tanken slår mig ibland. Vi skriver fortfarande trots att hon flyttade för plugg i Stockholm för två år sedan. Väldigt sällan, dock. Ibland tycks hon vara munter som en gök över att vi skriver med varandra, medan hon ibland inte ens svarar. Vi har aldrig träffats på tuman hand, ska väl sägas.


Ah, då låter det smått knivigt i nuläget, kanske ökas chanserna efter hennes studier. När hon får ordning på allt och börjar tänka på annat än bara plugg.

Citerar Oscar Reinhold:
Samma orosmoment som jag hade när vi bodde närmare varandra och faktiskt sågs ibland, kvarstår dock. Jag har lite problem med finnar, jag stammar (om än måttligt) och hon är tre år äldre. Det sistnämnda känns som deal breaker för tjejer. Så på grund av de två första grejerna är mitt självförtroende knaggligt och min självkänsla låg.


Se aldrig sådant som ett hinder. Jag har grov akne med sår och lite ärr i ansiktet. Har varit såhär i snart 6-7 års tid för mig. Min flickvän älskar mig mer än något annat och ser inte det som ett problem.

Går just nu på en speciell diet och hoppas det ska hjälpa. Har provat allt förutom en sak och det är ett piller (medicin) som jag är rädd för. Men ska ge dieten 2 månader. Om det är mild akne så klarar jag mig. Men jaja.

Hur som helst, att du stammar kan vissa tjejer finna som charmigt. Se det inte som något hinder. Men förstår att det kan ta emot en aning om du har haft dålig erfarenhet sedan tidigare år eller senare tid. Kanske fick du höra vissa taskiga saker i grundskolan? Kanske har du fått höra något drygt på senare dar? Men som tur är finns det ändå väldigt många människor som inte dömer ut dig överhuvudtaget.

Jag har själv haft dålig självkänsla i många år till och från och kan fortfarande ha det ibland. Blev mobbad i grundskolan. Jag har alltid varit jättetanig och inte jättestark. Sedan har jag haft akne i många år. Min vinst har varit att jag helt enkelt försökt tänka bort det för en stund och bara tänka att jag är en männska med hjärta och själ. Inget monster eller freak.

Citerar Oscar Reinhold:
Tror att det bara skulle bli fel om jag drog igång ett projekt. Hade hon varit det minsta intresserad att ens bli närmare vän med mig hade ju hon försökt hålla ihop banden mellan oss lite mer.


Ja, om det känns som att du besvärar och att det liksom på något vis inte riktigt känns rätt till 100% kan du annars kika ut efter nästa intressanta tjej.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Citerar -Ogge-:
Se aldrig sådant som ett hinder. Jag har grov akne med sår och lite ärr i ansiktet. Har varit såhär i snart 6-7 års tid för mig. Min flickvän älskar mig mer än något annat och ser inte det som ett problem.


Tråkigt att läsa, men även roligt att läsa att du trots det lyckats hitta en hjärtevän. Min akne var grov förut också, så jag har också ärr och röda märken. Blivit bättre sen jag slutade med mjölkprodukter och hittade en bra hudvårdsrutin. Långt ifrån bra, dock.

Citerar -Ogge-:
Går just nu på en speciell diet och hoppas det ska hjälpa. Har provat allt förutom en sak och det är ett piller (medicin) som jag är rädd för. Men ska ge dieten 2 månader. Om det är mild akne så klarar jag mig. Men jaja.


Vad går du på för diet? Jag vet vilken medicin du menar och jag är också rädd för den. Provat alla steg innan den och har fått Roaccutan erbjudet, men jag avböjde.

Tillagt 2015-07-12 20:57:
Citerar -Ogge-:
Kanske fick du höra vissa taskiga saker i grundskolan? Kanske har du fått höra något drygt på senare dar? Men som tur är finns det ändå väldigt många människor som inte dömer ut dig överhuvudtaget.


Ingen som har hånat mig tillräckligt för att det ska sätta några spår, vad jag kan minnas. Det är mest egna klavertramp från tidigare. När jag för en gång skull försökt vara delaktig i ett samtal eller dragit igång ett på eget bevåg har det oftast gått knaggligt. Stamningen varierar från dag till dag, från situation till situation och till viss del beroende på hur bra jag klickar med personen jag snackar med. Den har dock gjort att jag isolerat mig mer och mer.

Citerar -Ogge-:
Jag har själv haft dålig självkänsla i många år till och från och kan fortfarande ha det ibland. Blev mobbad i grundskolan. Jag har alltid varit jättetanig och inte jättestark. Sedan har jag haft akne i många år. Min vinst har varit att jag helt enkelt försökt tänka bort det för en stund och bara tänka att jag är en männska med hjärta och själ. Inget monster eller freak.


Fan att folk ska mobbas och ha sig. Bra gjort av dig att ändå kämpa på! Vi låter rätt lika du och jag. Även jag är väldigt tanig och har så varit i hela mitt liv.

Citerar -Ogge-:
Ja, om det känns som att du besvärar och att det liksom på något vis inte riktigt känns rätt till 100% kan du annars kika ut efter nästa intressanta tjej.


Du har väldigt rätt, egentligen. Lättare sagt än gjort att sudda bort henne från näthinnan. Kommer nog alltid ha henne där i bakhuvudet på ett eller annat sätt. Men! I helgen matchade jag med en på Tinder som verkar både intressant och söt. Från samma stad, dessutom. Borde väl fråga om hon vill ta en kopp på ett konditori eller något. Men jag vågar inte.

Tack för att jag får bolla tankarna med dig, Ogge! Du är trevlig.
  • 0
Citerar Oscar Reinhold:
Tråkigt att läsa, men även roligt att läsa att du trots det lyckats hitta en hjärtevän. Min akne var grov förut också, så jag har också ärr och röda märken. Blivit bättre sen jag slutade med mjölkprodukter och hittade en bra hudvårdsrutin. Långt ifrån bra, dock.


Yes, jag har nästan också helt slutat med mjölkprodukter. Kaffe (koffein) har jag lagt av med, märkte av att min hud blev fetare och bidrog till mer akne. Sedan äter jag inte chips, godis, choklad och snabbmat längre, samt läsk är förbjudet för min del.

Ser till så att jag får i mig zink, a, b, c och andra vitaminer och mineraler som ska va sunt. Sen hinkar jag i mig vatten. Sömnrutiner försöker jag bli bättre på, jag som är ren nattuggla. Träning ska också hjälpa, vilket jag måste sätta igång med snart.

Provar även på glutenfri-diet, enligt någon kostvetare kan det ha en bidragande faktor för vissa. Fick rådet att testa i 5-6 veckor. Ligger på vecka 1 nu så och jag började med Basiron igen för att liksom bli av med bölderna och sådant. Blir intressant och se hur detta blir till september månad ungefär. Redan märkt av vissa förändringar.

Men hoppas att du också blir av med skiten. Ruggigt jobbigt, ibland har det gjort så pass ont i ansiktet att man inte vet vart man ska ta vägen.

Måste nämna en sjuk sak, dels därför jag inte mår bra av att träffa flickvännens familj och sådant. En av hennes systrar som är hudterapuet sa till min flickvän att akne är smittsamt. Vilket är ren bullshit, men de har alltid gjort allt för att jag ska bli ynklig som möjligt. Värsta av allt är deras lögner.

Men fight the power!
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!