Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Hydra:
Så klart One Piece ep 392 nyss. Serien har varit väldigt seg ända sedan Thriller Bark, men de två senaste avsnitten har varit riktigt bra! Känns som om att serien äntligen har börjat igen! Nu måste jag bara vänta en vecka mellan varje avsnitt...


Därför har jag serien på on-hold. Är på avsnitt 340 nånting. Ska plocka upp serien igen om några år hade jag tänkt mig.
  • 0
Två animeserier jag rekommenderar starkt är Serial Experiment Lain och Paranoia Agent. Håller för tillfället på att titta igenom dem, men har sett Paranoia Agent förr.

Pratar vi film så är nog Tokyo Godfathers och Eldflugornas grav två av de bästa.
Goats who stare at men.
  • 0
Japp, Serial Experiments Lain är riktigt bra. Hade tänkt att köpa den på sci-fi mässan i helgen, men hittade den inte. Enligt deras hemsida skulle dem sälja hela säsongen för 150 kr. Den kostar runt 300 kr vanligtvis. Nu när det ändå är på tal om Lain måste jag passa på att bjuda på några Lain wallpapers.
http://s687.photobucket.com/albums/vv240/Strife91/?action=tags&
current=Serial%20Experiments%20Lain


Paranoia Agent hade jag tänkt att kolla in för länge sen. Vet inte varför det inte blev av dock, men jag får försöka se den inom en snar framtid.

Nu har jag över 180 titlar på plan to watch. Har suttit och bläddrat igenom MAL toplista i flera timmar idag. Har bläddrat igenom de med lägre betygsnitt, mellan 7 till 7,5. Har man tur hittar man något hyffsat bra ändå. Att ligga något över 7 betyder ju ändå att den de flesta tycker att den är hyffsat bra. Imorgon ska jag ta mig an dem under 7. Jag lär ju hitta mycket skräp och antagligen en del hentai titlar.
  • 0
Citerar Strife:
Paranoia Agent hade jag tänkt att kolla in för länge sen. Vet inte varför det inte blev av dock, men jag får försöka se den inom en snar framtid.


Gör det, den är väldigt bra.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar Strife aranoia Agent hade jag tänkt att kolla in för länge sen. Vet inte varför det inte blev av dock, men jag får försöka se den inom en snar framtid.

Gör det, den är väldigt bra.

Shonen Batu.
Goats who stare at men.
  • 0
Citerar Hydra:
Jo, kan förstå det, manga är så jäkla dyrt bara.


Sant, men om man tänker på att jag har två bröder som har lika stort intresse som jag och dessutom räknar in att jag läser om dem med jämna mellanrum. Faktiskt så är det ganska billigt i jämförelse med till exempel bio.

Citerar Strife:
Paranoia Agent hade jag tänkt att kolla in för länge sen. Vet inte varför det inte blev av dock, men jag får försöka se den inom en snar framtid.


Samma här. Den gick på ZTV för ett tag sedan men eftersom jag missade första avsnittet så fick det kvitta. Ska dock absolut se den snart.

Citerar Aiklund:
Pratar vi film så är nog Tokyo Godfathers och Eldflugornas grav två av de bästa.


Två av mina absoluta favoritfilmer när det kommer till anime. Eller egentligen film i allmänhet eftersom jag värdera anime så pass mycket högre än vanlig spelfilm.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
Två av mina absoluta favoritfilmer när det kommer till anime. Eller egentligen film i allmänhet eftersom jag värdera anime så pass mycket högre än vanlig spelfilm.

Riktigt underbara, sett Paprika? Också mycket bra.

Skulle vilja se Perfekt Blue någon gång också. Satoshi Kon är verkligen underbar.
Goats who stare at men.
  • 0
Citerar Aiklund:
Riktigt underbara, sett Paprika? Också mycket bra.


Japp

Citerar Aiklund:
Skulle vilja se Perfekt Blue någon gång också. Satoshi Kon är verkligen underbar.


Minns att jag var väldigt trött när jag såg den. Kan vara därför jag har blott svaga minnen. Får bli att se om den för att fräscha upp minnet. Minns dock att jag tyckte den var skum, men på ett bra sätt.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Aiklund: Din avatar ger mig epilepsianfall.
  • 0
Citerar Silky:
Får bli att se om den för att fräscha upp minnet. Minns dock att jag tyckte den var skum, men på ett bra sätt.

Paprika är även den, minst sagt skum.
Goats who stare at men.
  • 0
Citerar Aiklund:
Paprika är även den, minst sagt skum.


Hehe. Det är förstås sant. Jag skulle dessutom säga att både Serial Experiments Lain och Paranoia Agent har det attributet. FLCL lika så. Slutsatsen är att skumt är bra.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
Hehe. Det är förstås sant. Jag skulle dessutom säga att både Serial Experiments Lain och Paranoia Agent har det attributet. FLCL lika så. Slutsatsen är att skumt är bra.

Haha, jo jag antar det. Planerar att se FLCL och Boogie Pop Phantom när jag sett klar Lain och Paranoia Agent.

Har någon sett Detroit Metal City förresten? Underbar anime!
Goats who stare at men.
  • 0
Citerar Aiklund:
Haha, jo jag antar det. Planerar att se FLCL och Boogie Pop Phantom när jag sett klar Lain och Paranoia Agent.


Ska absolut kolla upp Boogie Pop Phantom. Har vaga minnen om att jag hört namnet, men det blir kanske att se den snart också.

Citerar Aiklund:
Har någon sett Detroit Metal City förresten? Underbar anime!


Började se den, men eftersom jag blev förvirrad inom de första sekunderna och eftersom jag hade andra serier som jag såg lät jag den vila. Har dock påtryckningar från min bror att se den.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
Började se den, men eftersom jag blev förvirrad inom de första sekunderna och eftersom jag hade andra serier som jag såg lät jag den vila. Har dock påtryckningar från min bror att se den.

Underbart rolig och helt utflippad.
Goats who stare at men.
  • 0
Citerar Aiklund:
Underbart rolig och helt utflippad.


Märkte att de inte höll igen för något. Tack för att du väckte mitt intresse för denna serie igen. Blir absolut att se nu när det snart blir ett vakuum med alla serier som sänds klart.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Aiklund:
Shonen Batu.


Shonen Batto tror jag, eller?

Tillagt 2009-03-10 14:52:
EDIT:
Bara jag som inte alls förstod grejen med FLCL? Såg de två första avsnitten, förstod absolut ingenting och slutade kolla på den. Missar jag någonting?
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Bara jag som inte alls förstod grejen med FLCL? Såg de två första avsnitten, förstod absolut ingenting och slutade kolla på den. Missar jag någonting?


Jag förstår den inte heller, men lika fullt anser jag att den helt underbar. Har ingen aning om vad det är som gör den så bra dock. Den är ju för övrigt bara sex avsnitt allt som allt så du har ju bara fyra avsnitt kvar. Å andra sidan så fortsätter ju serien i samma stil så risken är ju att du fortfarande inte kommer gilla den.

Har för övrigt hela serien på min iPod.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Lain, paranoia agent, FLCL.. tre av mina absoluta favoriter.

Angående att "förstå" FLCL: Hela storyn är en enda stor referens till uppväxten och puberteten.. Se serien en gång till med det i åtanke, och du kommer förhoppningsvis förstå och upptäcka en hel del.
  • 0
Citerar metalknuckels:
Angående att "förstå" FLCL: Hela storyn är en enda stor referens till uppväxten och puberteten.. Se serien en gång till med det i åtanke, och du kommer förhoppningsvis förstå och upptäcka en hel del.


Har faktiskt planerat att se resten, men har inte orkat bara.

Såg klart GitS: SAC nyss. Sersiöst, de 7 sista avsnitten var extremt awesome! Rekommenderar serien varmt!
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
  • Jedi
  • Jedi
Har precis sett klart Elfen lied. D:
Det var den vackraste serien jag någonsin har sett. På vissa ställen så extremt blodigt och på viss så extremt vackert. Jag gilla att allt hade någon betydelse inge fillers bara en rak historia(med vissa tid hopp). Om ni inte redan har sett den så gör det! Den är verkligen så bra som "de" säger.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
  • 0
Citerar Jedi:
Har precis sett klart Elfen lied. D:


Kan rekommendera mangan om du gillade den. Den fortsätter ännu längre fram än där animen slutade. Har nyss börjat läsa den.
  • 0
  • Jedi
  • Jedi
Citerar Fought:
Citerar Jedi:Har precis sett klart Elfen lied. D:

Kan rekommendera mangan om du gillade den. Den fortsätter ännu längre fram än där animen slutade. Har nyss börjat läsa den.

Tack för tipset.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
  • 0
Måste säga att det är märkvärt hur mycket japanska man lär sig av att titta på anime. Visserligen så skulle det ju vara konstigt om man inte lärt sig något efter att ha sett 1,75månaders anime. Men om man ser otextat så förstår man oftast vad de talar om i alla fall. Dock så har jag ju visserligen fuskat genom att läsa upp mig på japansk gramatik samt träna lite vokabulär på smart.fm (som dock förut hette iLearn). Å andra sidan så är det väl inte så att man kommer använda sig av de ord man lär sig i animen så ofta...

Måste säga att Toradora! har tagit fart de senaste avsnitten och blivit ännu bättre. Kommer absolut att sakna min veckovisa Minorin-fix.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
  • Jedi
  • Jedi
Citerar Silky:
Måste säga att det är märkvärt hur mycket japanska man lär sig av att titta på anime. Visserligen så skulle det ju vara konstigt om man inte lärt sig något efter att ha sett 1,75månaders anime. Men om man ser otextat så förstår man oftast vad de talar om i alla fall. Dock så har jag ju visserligen fuskat genom att läsa upp mig på japansk gramatik samt träna lite vokabulär på smart.fm (som dock förut hette iLearn). Å andra sidan så är det väl inte så att man kommer använda sig av de ord man lär sig i animen så ofta...


Visst gör man! Jag har lärt mig en massa ord!
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
  • 0
Citerar Silky:
Måste säga att Toradora!


Hade tänkt att börja kolla på den ikväll. Har fyra avsnitt på min dator jag ska kolla på. Blir lite perfekt att göra ett maraton nu när säsongen är snart slut.

Har också beställt första boken av Haruhi Suzumiya. Hoppas den är lika bra som animen.

Ska nog också rekommendera en Manhwa som jag nyss läst vid namn Unbalance x Unbalance. Den handlar om en relation mellan student och lärare. Den kanske börjar lite tråkig men den blir bättre.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!