Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Atrei:
Någon annan som har sett den?


Jupp, fann den hyfsat underhållande fram tills de mer eller mindre gav upp på konceptet i andra halvan och gjorde den till en standard skol-komedi. Inget fel med det egentligen, men det är ju synd att de bortprioriterar det som får serien att sticka ut från mängden. Blev besviken på slutet också.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Jo början var väldigt underhållande, synd med bara 12 avsnitt.
Hade velat se mer av serien

aja fick suget att se om Ikkitousen, dags att leta rätt på den serien~~
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. When it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Only I will remain.
  • 0
Citerar Atrei:
Jo början var väldigt underhållande, synd med bara 12 avsnitt.
Hade velat se mer av serien


Det kommer nog en andra säsong ska du se. I höst eller vinter är min gissning.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Jupp, fann den hyfsat underhållande fram tills de mer eller mindre gav upp på konceptet i andra halvan och gjorde den till en standard skol-komedi. Inget fel med det egentligen, men det är ju synd att de bortprioriterar det som får serien att sticka ut från mängden. Blev besviken på slutet också.


Bara att hålla med. Var väl inte särskilt upphetsad över seriens början heller iofs., men den var ju iaf. unik.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Ree:
Whoa, shit just got REAL i Naruto-mangan. Och det för första gången på typ 10 år.

Läser folk fortfarande den där smörjan?
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Lite varning för spoilning för dom som inte såg det senaste avsnittet:

Spoiler poiler:</spoiler>Verkar som min teori att Inori var Shus syster var fel Lite glad för det <spoiler>
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Aaah vill se berserk nu <.<

Någon som har tips på en riktig kick ass anime?
Typ som Hajime no Ippo, Tengen Toppa Gurren Lagann, Berserk... eller Gungrave.
Ingen som är för högt på top listan på MAL för då har jag antagligen sett den.
http://myanimelist.net/animelist/DanielS&show=0&order=4
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Någon som har tips på en riktig kick ass anime?
Typ som Hajime no Ippo, Tengen Toppa Gurren Lagann, Berserk... eller Gungrave.
Ingen som är för högt på top listan på MAL för då har jag antagligen sett den.
http://myanimelist.net/animelist/DanielS&show=0&order=4

Kanske inte är precis i samma klass av action som de du nämnde men då du verkar redan sett alla andra av mina rekommendationer så rekommenderar jag The Big O istället. Absolut värd att se.

Du har för övrigt bra smak inom hentai.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Läser folk fortfarande den där smörjan?




Kollar på Hayate the Combat Butler just nu! It's all good.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar dbmmm:
Någon som har tips på en riktig kick ass anime?


Space Adventure Cobra kanske? Typ som James Bond fast i rymden, inte sååå kick-ass men fullt duglig. Panty & Stocking with Garterbelt kan vara värd att kolla in också men den fokuserar inte på action hela tiden.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar dbmmm:
Någon som har tips på en riktig kick ass anime?
Typ som Hajime no Ippo, Tengen Toppa Gurren Lagann, Berserk... eller Gungrave.
Ingen som är för högt på top listan på MAL för då har jag antagligen sett den.
http://myanimelist.net/animelist/DanielS&show=0&order=4


Du kanske ska prova Souten Kouro eller Golgo 13.
  • 0
Citerar jeppe5959:
Lite varning för spoilning för dom som inte såg det senaste avsnittet:


Du kunde gärna skrivit vilken serie du menade.
Det var tur att jag såg Guilty Crown innan jag läste det där.

På tal om Guilty Crown, än så länge är det en riktigt medelmåttig serie.
Jag gillar hur folk på MAL gav serien 8-10 i början, men nu kommer det nästan bara 5:or eller lägre.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Du kunde gärna skrivit vilken serie du menade.
Det var tur att jag såg Guilty Crown innan jag läste det där


Varför skulle du läsa spoilers om du inte visste vilken serie det gällde?
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Alexis:
Varför skulle du läsa spoilers om du inte visste vilken serie det gällde?


Trodde det var Naruto han menade.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar dbmmm:
Någon som har tips på en riktig kick ass anime?


Kanske Sengoku Basara eller Abenobashi Mahou Shotengai (även om den senare väl inte direkt har något att göra med de serier du nämnde).
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Silky:
(även om den senare väl inte direkt har något att göra med de serier du nämnde).
Well then hade i alla fall Mild Nudiy så ger den ett test...

Citerar Silky:
Sengoku Basara
Sweet av bilden fick jag i alla fall lite TTGL känsla.
Citerar Strife:
Souten Kouro
Ah juste f*an har den ju till och med på dator <.< Varför har jag inte kollat in den än.
Citerar Strife:
Golgo 13
Citerar n00b-gamer:
Space Adventure Cobra
Aigh Aigh två bondare. Får väll ta en titt och se vem av de som är bäst.

Citerar n00b-gamer:
Panty & Stocking with Garterbelt
Ah nice verkar lite av en flum som Dead Leaves. Kan nog vara kul.

Citerar mygga_med_stil:
The Big O
Oh right låter intressant. Tar en titt

tack för tipsen

Citerar mygga_med_stil:
Du har för övrigt bra smak inom hentai.
Damn right ;) Skadar aldrig med lite tuffare tag ^v^ (men tips använd det inte som en ice breaker på en tjej... Kan lätt bli awkward xD)
Tyvärr finns inte så många officiella hentai med sån i. Så ser mest på serier/läser sånt som inte finns på mal.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar Alexis:

Varför skulle du läsa spoilers om du inte visste vilken serie det gällde?


Trodde det var Naruto han menade.


Jo, jag glömde verkligen skriva vilken serie det var. Ska ta och ordna det.

Jo, Jag tycker också sådär om Guilty Crown men det är ändå en sak i den som får mig att fortsätta se den
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Jo, jag glömde verkligen skriva vilken serie det var. Ska ta och ordna det.

Jo, Jag tycker också sådär om Guilty Crown men det är ändå en sak i den som får mig att fortsätta se den


Vad för nåt?
Jag fortsätter se den bara för att jag inte avsluta mitt i något.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Citerar jeppe5959:

Jo, jag glömde verkligen skriva vilken serie det var. Ska ta och ordna det.

Jo, Jag tycker också sådär om Guilty Crown men det är ändå en sak i den som får mig att fortsätta se den


Vad för nåt?
Jag fortsätter se den bara för att jag inte avsluta mitt i något.


Jag gillar verkligen Inori både som person och utseende. Hon påminds mycket om C.C fast jag gillar Inori en aning bättre
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Jag gillar verkligen Inori både som person och utseende. Hon påminds mycket om C.C fast jag gillar Inori en aning bättre


Enligt mig är hon en aning tråkig karaktär. C.C är mycket bättre, fast Inori är lite sötare.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Såg på japanskalektionen Whisper of the Heart. Igen. Minns väl hur jag blev grundlurad över videofodralet. Efter att ha sett Ghibli-filmer som Spirited Away, Howl's Moving Castle, Princess Mononoke och The Cats' Return, så förväntade man sig en ytterligare, härlig coming-of-age, fantasyfilm.
Istället finner man att det är endast en coming-of-age-film, men inte blir det mindre kvalité än det.

Och helt plötsligt så finner man den japanska versionen av Country Road så oerhört minnesvärt att jag idag nästan kan höra låten i mitt huvud när man har sett klart filmen.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Saffransbulle:
så förväntade man sig en ytterligare, härlig coming-of-age, fantasyfilm.


Är väl där The Cat Returns kommer in.

Citerar Saffransbulle:
Och helt plötsligt så finner man den japanska versionen av Country Road så oerhört minnesvärt att jag idag nästan kan höra låten i mitt huvud när man har sett klart filmen.


Sannerligen.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Och helt plötsligt så finner man den japanska versionen av Country Road så oerhört minnesvärt att jag idag nästan kan höra låten i mitt huvud när man har sett klart filmen.


Scenen när Shizuku sjunger den(med ackompanjemang) är en av de bästa någonsin.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Har sett Moshidora idag. Rätt förutsägbar, men det är ju alla sportserier. En lite annorlunda och rätt så intressant vinkel hade den dock. Tyvärr får jag väl säga att just vinkeln, eller kanske snarare hur den framfördes, gjorde att blev en aning distanserad från karaktärerna. Överlag en underhållande serie dock med ett starkt, om än förutsägbart som sagt, slut.

Gillar visserligen Kill Me Baby's opening, men den står sig ändå slätt mot dess ending.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!