Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar jeppe5959:
Jaså? Har inte haft som vana att se nya serier frånse nu.
Men alla serier är ju på något sätt lik en annan. Finns ingen som är helt egen. Du kanske sätt för många serier


Jo. Jag misstänker det också.

Recollection of a Certain Pilot var riktigt bra! Slutet gjorde mig deppig. :/
  • 0
Har äntligen fått hela Death Note på DVD.
Då ska jag äntligen börja se serien.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Tog mig äntligen tid att kolla på The End of Evangelion... it blew my mind
Jag har nog aldrig haft gåshud så länge (i princip halva filmen) i sträck, någonsin. Tänkte skriva nånting långt och hyllande men jag är mållös. Bra film hursomhelst
  • 0
Att det ska vara så svårt att göra en hygglig Naruto film. Den senaste hade varit så mycket bättre om den inte handlade om Naruto. Nu var den bara idiotisk och larvig.

Citerar Super Mario 128:
Har äntligen fått hela Death Note på DVD.
Då ska jag äntligen börja se serien.
Sweet ^^
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Hamnat i en period där jag nöter serie efter serie.

De senaste jag sett är Rosario + Vampire, Zero no Tsukaima, Astarotte no Omocha! och nu ser jag Clannad. Alla är väl lite av samma stuk med romatiska komedi-inslag och flera av dem har ecchi inslag.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Ra11en:
Tog mig äntligen tid att kolla på The End of Evangelion... it blew my mind


Spoiler:Asukas sista strid är verkligen helt fantastisk. En av mina absoluta favorit-fighter.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Spoiler

Spoiler:Ja den var verkligen något speciellt. Sen att hon förlorade gjorde bara fighten bättre för mig, förväntade mig verkligen inte att hon skulle dö (men efter slutet är jag inte så säker på att hon ens dog )
  • 0
Har sett några avsnitt av Death Note nu och tycker redan den är grymt awsome.
Både Light och L är awsome.
Jag har dock svårt att se hur serien ska räcka ända till 37 avsnitt.
6 avsnitt och det känns redan som att Light snart kommer bli avslöjad...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Har sett några avsnitt av Death Note nu och tycker redan den är grymt awsome.
Både Light och L är awsome.
Jag har dock svårt att se hur serien ska räcka ända till 37 avsnitt.
6 avsnitt och det känns redan som att Light snart kommer bli avslöjad...


Serien byter riktning ganska tvärt senare in i serien.
  • 0
Citerar dinskugga:
Serien byter riktning ganska tvärt senare in i serien.


Okej.
Började själv misstänka att det skulle bli så.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar dinskugga:
Serien byter riktning ganska tvärt senare in i serien.

Du menar, serien tar slut när den byter riktning?
  • 0
Citerar Ree:
Citerar dinskugga erien byter riktning ganska tvärt senare in i serien.
Du menar, serien tar slut när den byter riktning?


Nej?

Men känns som man inte kan skriva vad jag menar utan att spoilar
  • 0
Citerar dbmmm:
Att det ska vara så svårt att göra en hygglig Naruto film. Den senaste hade varit så mycket bättre om den inte handlade om Naruto. Nu var den bara idiotisk och larvig.


Blood Prison? Jag och en polare hade väldigt roligt med att hitta alla plotholes och andra dumheter i den.
Cool action hade den dock.

Citerar Ra11en:
Spoiler:


Spoiler:Hon dog men Shinji återupplivade henne via den där geggan. Om jag fattat det rätt så behölls Shinjis och Asukas kroppar intakta därför de befann sig i Eva-units (säkraste platsen på Jorden, som påpekat i serien) och resten av mänskligheten kommer krypa upp ur havet bakom dem efter filmen slutat (eller möjligtvis bara Lilith-liv från scratch, amöbor och bakterier till exempel, inte helt säker på vad skaparna sa om saken). Men det är i varje fall en slags tolkning av Eva och Adam-historien, Genesis.

Asukas strid var fantastisk, helt klart. Hela andra halvan av filmen var helt makalös. Gåshud indeed.


Citerar Ree:
Du menar, serien tar slut när den byter riktning?


Nog för att den tappar lite i kvalitet efter byte av "riktning" (Kan man ens kalla det riktning? Det var ju bara en aspekt som byttes ut mot två andra, målet är detsamma) men att låtsas som att sista tredjedelen inte existerar är ju överdrifternas överdrift.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar dbmmm:
Att det ska vara så svårt att göra en hygglig Naruto film. Den senaste hade varit så mycket bättre om den inte handlade om Naruto. Nu var den bara idiotisk och larvig.


Förhoppningsvis borde kommande Naruto-film vara bättre, eftersom det är självaste Masashi Kishimoto som gör storyn.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Blood Prison? Jag och en polare hade väldigt roligt med att hitta alla plotholes och andra dumheter i den.
Cool action hade den dock.
Haha yea ända roliga i såna filmer. Dock inte lika kul att peka ut de för sig själv. Så snabb spolade bara till striderna.

Citerar Super Mario 128:
Förhoppningsvis borde kommande Naruto-film vara bättre, eftersom det är självaste Masashi Kishimoto som gör storyn.
Jo verkar vara någon sorts recap av det som händer nu i Naruto. Så den lär väll inte dra iväg så mycket. Hoppas dock det gör nytt material då¨och inte bara som Gintama filmen där det klippte och klistrade.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar dinskugga:
Men känns som man inte kan skriva vad jag menar utan att spoilar

Syftar på att många anser att serien "tar slut" där, precis som det inte finns några uppföljare till The Matrix, eller några Terminator-filmer efter T2.
  • 0
Citerar Ree:
Syftar på att många anser att serien "tar slut" där, precis som det inte finns några uppföljare till The Matrix, eller några Terminator-filmer efter T2.
Yea kan förstå vad du menar med det. Men det hade inte vart ett lika komplett slut om det stängt den där. Det sättet de gjorde det på nu gav en mycket mer closer till allt.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Citerar dbmmm:
Jo verkar vara någon sorts recap av det som händer nu i Naruto. Så den lär väll inte dra iväg så mycket. Hoppas dock det gör nytt material då¨och inte bara som Gintama filmen där det klippte och klistrade.


Det är ingen recap, utan det är en alternativ historia.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Det är ingen recap, utan det är en alternativ historia.
Jaså så då kanske det onda faktiskt vinner för en gångs skulle <.<
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Har en intressan fråga om Nagisa från Clannad :

Spoiler:</spoiler>Hur gammal var Nagisa när hon fick sina barn kan man undra. 20 år tror jag<spoiler>
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Har en intressan fråga om Nagisa från Clannad :

Spoiler:</spoiler>Hur gammal var Nagisa när hon fick sina barn kan man undra. 20 år tror jagSpoiler poiler poiler poiler:


Har för mig att hon är <spoiler>två år äldre än Tomoya, då hon blev tvungen att gå om sitt sista år två gånger p.g.a. sin sjukdom. 20 låter rätt rimligt, då alkoholåldern i Japan är just 20 år.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Ah då har Ekaterina Kurae frånSeikon no Qwaser hoppat in i Queens Blade
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Flera som älskar Bleach här?
  • 0
Citerar rottsho:
Flera som älskar Bleach här


Älskar Soul Society-arcet. REsten är rätt meh.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar rottsho:
Flera som älskar Bleach här?


Älska skulle jag inte säga, men jag gillar den lite i alla fall.
Har dock bara sett till Soul Society-arcet och fillers-arcet efteråt.

Men jag känner en tjej som älskar Bleach.
Hon blev inte så glad på mig när jag sa att Bleach skulle sluta.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!