Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar dbmmm:
Fuck yes! Senaste Gintama, grejer börjar hända igen.


Japp, det var slutet på en arc men den väckte fram nya frågor och intressana saker som kan leda till nåt väldigt bra i serien i framtiden
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Jag såg nyligen Hotarubi no Mori e, eftersom den är rankad som femte bästa film på MAL, men jag måste säga att den verkligen är rysligt överskattad. En okej liten film, inget mer.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Jag såg nyligen Hotarubi no Mori e, eftersom den är rankad som femte bästa film på MAL, men jag måste säga att den verkligen är rysligt överskattad. En okej liten film, inget mer.


Visste inte att den var så högt rankad. Kan bara hålla med.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Kan rekommendera history's strongest disciple. Riktigt grym.
Fast det visste ni nog redan.
  • 0
Citerar Avolion:
Mm, tycker att det känns för mycket som att Fairy Tail genererar slumpmässiga arcs som inte får särskilt stor impact på storyn, vissa känns onödiga (Edolas tex, även fast den var grym). Serien är bra i helhet, bara det att jag tycker det känns som att takten går fasansfullt snabbt ibland, kan dock hålla med om att detta arc håller en högre klass än dom flesta.


Ja, strukturen i Fairy Tail är åt helvete. Känns som att han bara slänger in random Shounen-clichéer på hur man bygger upp arcs och lägger ut dem i slumpmässig ordning. Men man vet ju aldrig, i det stora hela kanske det gör att allting blir väldigt klart i slutändan.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Anireaky:
Kan rekommendera history's strongest disciple. Riktigt grym.
Fast det visste ni nog redan.


Skadar ju dock inte att nämna det igen. Har däremot inte sett OVAn. Kanske borde göra det.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Avolion:
det var lite fail det där med att don kunde överrumpla Oracion Seis efter det att dom låg sju år efter i sin tid.


Jo, fast det där var ett filler-arc.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Dragon ball Z ROCKS
  • 0
Har nu nått 200 dygn på MAL. Serien som fick äran att höja upp mitt anime-tittande till denna siffra är Crest of the Stars, även känd som Spice and Wolf i rymden (Space and Elf?). Rekommenderas varmt ifall man är intresserad av en bladning mellan romantik, rymdopera och sci-fi.

Hotarubi no Mori e är överskattad, har ej sett Kenichi, har tröttnat på Fairy Tail sedan länge och tvivlar starkt på att jag skulle bry mig nämnvärt även om de få plot-points serien har skulle vävas samman så småningom, Tomoya är en grym karaktär och Level E är kul.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Avolion:
Har funderat på att se filmen då det är den enda Clannad-adaption jag inte sätt, men det låga poänget har varit lite let down för mig, är inte Clannad-fan direkt, gillar inte Nagisa speciellt(föredrar Kyou om jag hade valt bland dom) och Tomoya känndes lite tråkig (visst han är bra karaktär egentligen men tycker att han är lite väl överskattad) kommer kännas för recap och inget nytt även om det vore någon minimal skillnad.


Om du är några av folken som blev inte gillade slutet, så kanske filmen kan vara något för dig. Och Nagisa är lite annorlunda i filmen, så du kanske gillar henne bättre där. Simpel recap är det knappast, det är rätt så många skillnader, även fast det är rätt så lika många saker också.

Själv föredrar jag Kotomi, med Fuko och Kyou strax där efter.
Nu vi ändå är inne på frågan, vilken tjej fördrar ni andra i Clannad?

Någon stor Clannad-fan var jag inte heller när jag såg klart animen första gången. Fast jag gillade den lite i alla fall, så jag ville se/läsa mer utav av Keys verk (både genom anime och visual novels) och tillslut kom jag till Little Busters!, som överträffade alla mina förväntningar och blev min andra absoluta favorit visual novel efter Fate/Stay Night och då fick jag en helt ny syn på Key och det inkluderade även Clannad. Så jag började läsa visual novelen av Clannad och blev en stor fan efter det. När jag tänker tillbaka känner jag mig som en stor idiot att jag inte kunde se storheten i Clannad då. Men bättre sent än aldrig antar jag, nu ligger animen på min Top 5, medan den förut inte ens kom med på min Top 15.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Nu vi ändå är inne på frågan, vilken tjej fördrar ni andra i Clannad?


Var någon liknande diskussion några sidor tillbaka.

I vilket fall så vinner Kyou utan tvekan. Ingen annan är ens nära i mina ögon.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Avolion:
Hmm okej, kan väl ge den en värdig chans med tanke på hur övertygande din text talar, grejen är, tycker Nagisa alltid varit tråkig nästan genom serien, hennes karaktär impar inte på mig heller. Slutet på Clannad var bra antar jag men det kändes som att dramat blev lite förstört samtidigt som det lyckliga slutet var rörande.


Att Nagisa är tråkig tyckte jag också när jag såg animen första gången. Fast efter har läst visual novelen tycker jag faktiskt hon är helt okej, mer än okej faktiskt. Jag gillar henne alltså, även fast kanske hon inte är min största favorit direkt. Första gången tyckte jag slutet var sämsta någonsin, pesten och förstörde allt drama innan. Fast det tycker jag inte längre, den funkar för mig nu. Efter har läst/sett princip allt andra Keys verk så förstår jag nu meningen med Clannad och Keys andra verk. "Man blir belönad om man jobbar hårt", det är vad Keys verk/animen handlar om. Så att dramat skulle ha blivit förstört håller jag inte med om. Fast vill man ha en mer realistisk slut på det hela så kan filmen passa perfekt.

Citerar Silky:
Citerar Super Mario 128:Nu vi ändå är inne på frågan, vilken tjej fördrar ni andra i Clannad?

Var någon liknande diskussion några sidor tillbaka.

I vilket fall så vinner Kyou utan tvekan. Ingen annan är ens nära i mina ögon.


Möjligtvis, fast det skadar inte att ta upp det igen.

Jag har en känsla av att Kyou kommer vinna detta.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Bara jag som inte hade något större problem med Nagisa? Inte för att jag hade några starkare känslor för någon av tjejerna dock, de var alla helt OK och jag var nöjd med de roller som de hade i serien. Det är visserligen sällan eller aldrig som jag känner att "fel tjej vann" eller liknande. Jag är väl lättmanipulerad antar jag.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Bara jag som inte hade något större problem med Nagisa? Inte för att jag hade några starkare känslor för någon av tjejerna dock, de var alla helt OK och jag var nöjd med de roller som de hade i serien. Det är visserligen sällan eller aldrig som jag känner att "fel tjej vann" eller liknande. Jag är väl lättmanipulerad antar jag.


Ganska precis hur jag ser på det.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Möjligtvis, fast det skadar inte att ta upp det igen.


Absolut inte.

Citerar Turambar400:
Bara jag som inte hade något större problem med Nagisa? Inte för att jag hade några starkare känslor för någon av tjejerna dock, de var alla helt OK och jag var nöjd med de roller som de hade i serien. Det är visserligen sällan eller aldrig som jag känner att "fel tjej vann" eller liknande. Jag är väl lättmanipulerad antar jag.


Tar det säkra före det osäkra. När vi ändå fått en spoilerfunktion så må man ju utnyttja den också.

Spoiler: Kan inte heller säga att jag har några större problem med henne. Känns bara lite som om hennes personlighet hamnade i baksätet till fördel för hennes sjukdom. Lite väl mycket stereotypt med svaga tjejer som måste skyddas över det hela, i synnerhet i After Story. Vilket är synd för hon har ju onekligen en stark personlighet.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Avolion:
Nu vi ändå är inne på frågan, vilken tjej fördrar ni andra i Clannad?

Ushio! Men det var nog inte så du menade så jag säger nog Nagisa istället, jag gillade henne lite lite mer än de andra men det kanske var mycket för att hon fick mest tid av alla tjejerna i serien. Om någon annan tjej hade fått mer tid istället så hade jag kanske gillat henne bättre, för jag gillar nog egentligen alla
  • 0
  • Ree
  • Ree
Någon som sett nån bra animefilm nyligen? Tycks bara komma några fåtal varje år, och när de kommer och vilka de är brukar förbli ett mysterium för mig tills jag hittar dom slumpmässigt. o_o
  • 0
Citerar Ree:
Någon som sett nån bra animefilm nyligen? Tycks bara komma några fåtal varje år, och när de kommer och vilka de är brukar förbli ett mysterium för mig tills jag hittar dom slumpmässigt. o_o


Gillade From up on Poppy Hill som visserligen kom för ett tag sedan, men såg den inte förrän för några veckor sedan.

Tillagt: Kom på att jag även såg A Letter to Momo nyligen och även den gillade jag.
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
  • 0
Citerar Ree:
Någon som sett nån bra animefilm nyligen? Tycks bara komma några fåtal varje år, och när de kommer och vilka de är brukar förbli ett mysterium för mig tills jag hittar dom slumpmässigt. o_o


Jag har inte direkt set någon nyligen (förutom Clannad- och Air-filmen, fast jag antar du menar nya filmer?) Fast det finns en hel del lovande filmer jag ser framemot att se nu.
Senaste Naruto-filmen, Blood-C-filmen, Evangelion: 3.0, Steins;Gate-filmen, Mahou Shoujo Madoka Magica-filmerna och kommande Kara no Kyoukai-filmen.

Citerar Ra11en:
Ushio! Men det var nog inte så du menade så jag säger nog Nagisa istället, jag gillade henne lite lite mer än de andra men det kanske var mycket för att hon fick mest tid av alla tjejerna i serien. Om någon annan tjej hade fått mer tid istället så hade jag kanske gillat henne bättre, för jag gillar nog egentligen alla


Frågan var mer vilken tjej ni hade valt om ni var Tomoya. Jag tror då att Ushio hade varit väldig opassande då.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Frågan var mer vilken tjej ni hade valt om ni var Tomoya. Jag tror då att Ushio hade varit väldig opassande då.

Haha ja exakt, jag menade självklart inte att hon var bäst på det viset
  • 0
Trailer inför den nya GitS-animen.

Verkar handla om Motokos bakgrund och hur hon blev en cyborg. Kan nog bli helt OK, men designen kanske tar ett tag att vänja sig vid. Fast jag antar att det kan förklaras av att ens ansikte kan se ut lite hur som helst när man är 100% konstgjord, och att hon har en kropp av en annan modell i GitS: SAC(som verkar utspela sig flera år efter Arise).
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Ansiktet kan jag stå ut med, men fyfan hennes kläder är hemska.
  • 0
Citerar Strife:
Ansiktet kan jag stå ut med, men fyfan hennes kläder är hemska.


Sant, fast hon är ju inte direkt känd för att ha varit en stilikon tidigare heller.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Citerar Strife:Ansiktet kan jag stå ut med, men fyfan hennes kläder är hemska.

Sant, fast hon är ju inte direkt känd för att ha varit en stilikon tidigare heller.


Jo. Det här var rekordfult dock.



Såg färdigt Emily of New Moon idag. Färre än 400 personer på MAL som har sett den. Antar att den nådde antalet röster som krävs för att få en rankings ganska nyligen. Hur som helst var den väldigt underhållande. Särskilt dem 20 första avsnitten. Dem var fyllda med varma känslor. En klar rekommendation.
http://myanimelist.net/anime/1878/Kaze_no_Shoujo_Emily
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!