Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar dinskugga:
Citerar Ramstiam94:Gissar faktiskt 24-26 med tanke på att de visar Jason i första avsnittet, han kommer ju inte fram förrän ganska sent i mangan egentligen. Beror dock på hur rushed de gör det, men fortsätter de i detta tempot tror jag på ett halv år

Tror jag inte. 12-13 tror jag fortfarande. Efter dom tydligen drog igenom ganska mycket av mangan i första avsnittet.

" The episode was great, but now I'm concerned about the length because my friend told me that the premiere adapted 5 chapters, and she said that the 1st chapter was a double length, so they essentially went through 6 chapters worth of material in one episode. That gives me fear that they're going to try to mow through the manga as quick as possible. "


Har du kollat mangan själv? De kom halvvägs i chapter 3... Och det finns 130 chapters (ungefär) just nu. Som sagt det finns material för dubbel säsong, och "aldrig" att de kommer till arket då Jason kommer utan att skippa saker på 13 avsnitt. Är dock inte helt 100, skulle gärna vilja se openingen först för att bättre kunna gissa d skulle ju kunna göra en brynhildr och tokstressa, men denna manga är ju mycket mer populär, så är osäker...

Tillagt 2014-07-05 15:52:
Citerar Super Mario 128:
Citerar Ramstiam94:Gissar faktiskt 24-26 med tanke på att de visar Jason i första avsnittet

Inte för att jag har sett eller läst seriern än, men är denna Jason en reference till Jason Voorhees, den där mödaren från Friday the 13th-filmerna?


Yes!
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Yes!


I know it! Blev nästan mer intresserad av serien nu, eftersom Jason är en av mina favoriter från skräckfilmer.

Fortsätt att rapportera om serien mina vänner, så avgör jag sen om jag ska se den eller ej efter halva serien har sänds.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Har du kollat mangan själv? De kom halvvägs i chapter 3... Och det finns 130 chapters (ungefär) just nu. Som sagt det finns material för dubbel säsong, och "aldrig" att de kommer till arket då Jason kommer utan att skippa saker på 13 avsnitt. Är dock inte helt 100, skulle gärna vilja se openingen först för att bättre kunna gissa d skulle ju kunna göra en brynhildr och tokstressa, men denna manga är ju mycket mer populär, så är osäker...


Nej det har jag inte. Men jag har ju läst vad folk på nätet säger som har läst mangan. Som den texten jag citerade där.

Och dom kan ju skippa saker från mangan. Och dom kanske har omarbetat anime från mangan det vet man ju inte heller så.

Om det blir 24-25 avsnitt så blir det på två säsonger. Tror inte det kommer bli 24-25 avsnitt nu direkt. Utan kommer bli 12-13 sen fortsättning i höst/vinter i så fall.

Men jag står fast vid att det kommer bli 12-13 avsnitt tills jag har fått bekräftat från officiella håll
  • 0
Första avsnittet av Sailor Moon var helt briljant. Att jag nu följer både Sailor Moon och Pokémon XY påminner mig nu om mina yngre dagar när jag följde original serierna på helgerna. Så nostalgisk...

Förövrigt märkte jag att engelska/svenska dubben av Pokémon XYs opening låt är en remix på den allra första opening låten. Väldig nostalgisk måste jag säga.

https://www.youtube.com/watch?v=naHJhNkmKsY

Svenska versionen: https://www.youtube.com/watch?v=A_djHdLOSaI
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar dinskugga:
Nej det har jag inte. Men jag har ju läst vad folk på nätet säger som har läst mangan. Som den texten jag citerade där.

Och dom kan ju skippa saker från mangan. Och dom kanske har omarbetat anime från mangan det vet man ju inte heller så.

Om det blir 24-25 avsnitt så blir det på två säsonger. Tror inte det kommer bli 24-25 avsnitt nu direkt. Utan kommer bli 12-13 sen fortsättning i höst/vinter i så fall.

Men jag står fast vid att det kommer bli 12-13 avsnitt tills jag har fått bekräftat från officiella håll


Chapter 3 page 22 slutar de på. Så.. Källan att de är efter chapter 5 är falskt. Man vet ju ibget om kaffet än, som kommer på 4. Absolut du kan ha rätt och att de kör som i Brynhildr, vet sock inte vad de skulle ta bort då... Annars var ju allt helt meningslöst att ta med Jason...

Jaja, vi släpper diskussionen iaf, var ett bra avsnitt iaf och hoppas på 25 avsnitt, då får de ju åtminstonr med allting i ett bra tempo

Tillagt 2014-07-05 18:21:
Citerar Super Mario 128:
Första avsnittet av Sailor Moon var helt briljant. Att jag nu följer både Sailor Moon och Pokémon XY påminner mig nu om mina yngre dagar när jag följde original serierna på helgerna. Så nostalgisk...

Förövrigt märkte jag att engelska/svenska dubben av Pokémon XYs opening låt är en remix på den allra första opening låten. Väldig nostalgisk måste jag säga.

https://www.youtube.com/watch?v=naHJhNkmKsY

Svenska versionen: https://www.youtube.com/watch?v=A_djHdLOSaI


Låter ju rätt coolt faktiskt... Ser ju inte pokemon något längre :/ men var klart ett stort fan när jag var yngre ;)
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Jaja, vi släpper diskussionen iaf, var ett bra avsnitt iaf och hoppas på 25 avsnitt, då får de ju åtminstonr med allting i ett bra tempo


Jag hoppas ju givetvis med att det blir 24-26 avsnitt. Eftersom serien började väldigt bra.
dock våga jag inte hoppas det blir så än.

Men vi håller tummarna

EDIT

På Neogaf tråden så säger dom att det är 12 avsnitt. får hoppas dom har fel

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=849362&highlight
=ghoul
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Låter ju rätt coolt faktiskt... Ser ju inte pokemon något längre :/ men var klart ett stort fan när jag var yngre ;)


Egentligen är jag inte en värst stor fans av animen, jag föredrar mangan och spelen mycket mer. Enda anledning jag fortfarande följer animen är för att se "stuff" från spelen animerade, för att höra den fantastiska ost som består mest av remixade låtar från spelen och eftersom jag är stormförtjust i romans så hoppas jag att det ska bli något mellan Satoshi (Ash) och Serena, eftersom animen har visaste flertal hintar på att Serena har känslor Satoshi.

När jag var mindre däremot så var animen det bästa som fanns.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar Ramstiam94:Jaja, vi släpper diskussionen iaf, var ett bra avsnitt iaf och hoppas på 25 avsnitt, då får de ju åtminstonr med allting i ett bra tempo

Jag hoppas ju givetvis med att det blir 24-26 avsnitt. Eftersom serien började väldigt bra.
dock våga jag inte hoppas det blir så än.

Men vi håller tummarna

EDIT

På Neogaf tråden så säger dom att det är 12 avsnitt. får hoppas dom har fel

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=849362&highlight
=ghoul


Läste om de tre första chaptersen nu och de följer faktiskt inte helt mangan, eller är mer att de gör saker i en annan ordning.. Vågar inte svara riktigt längre vad jag tror.. Kanske skippar de saker ändå och bara kör ett kvartal.. Kan vara så att du kan ha rätt.. Väntar efter openingen kommer, så svårt att avgöra vilka ark de har med!

Angående Pokémon: Tycker det är mycket roligare nu när Serena är med!! ^^ 🙏 (sätt några avsnitt)
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Angående Pokémon: Tycker det är mycket roligare nu när Serena är med!! ^^ 🙏 (sätt några avsnitt)


Jo, Serena är rätt så nice. Hon måste nog vara den snyggaste tjejen i Pokémon-serien:
http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20140501034625/pokemon/ima
ges/2/25/Serena_In_Her_Fennekin_Outfit.jpg


Dock har jag några problemet med henne, att hon inte någon direkt mål med sin resa, hon började resan bara för att hon skulle träffa Satoshi. Men sen igen är väl en del av hennes karaktär att hittade det som passar henne och jag tror dem flesta kan känna igen sig att man inte vet vad man vill göra i sitt liv.

Eftersom du har sett några avsnitt sa du, har du sett avsnitt 7 och vad tyckte du i så fall om det med Satoshi och Serenas flashback?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Vilken underbar start på SAO 2!
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Jo, Serena är rätt så nice. Hon måste nog vara den snyggaste tjejen i Pokémon-serien:
http://img4.wikia.nocookie.net/__cb20140501034625/pokemon/ima
ges/2/25/Serena_In_Her_Fennekin_Outfit.jpg

Eftersom du har sett några avsnitt sa du, har du sett avsnitt 7 och vad tyckte du i så fall om det med Satoshi och Serenas flashback?


Yes klart snyggast! Såg bara till fem eller sex... Kanske fyra, så missade flashen

Tillagt 2014-07-05 22:33:
Citerar Alex09:
Vilken underbar start på SAO 2!


För bra, bara för bra

SAO <3
  • 0
Citerar Ramstiam94:
För bra, bara för bra


Har sett framemot scenen i parken, och den blev ännu mysigare än jag hade hoppats på tack vara musiken

SAO har det bästa soundtracket i en anime som jag någonsin har sett. Och tvåan verkar inte alls komma göra en besviken!
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
"Lätt" bästa soundtracket!

Kan lyssna till sword land och luminous sword i timmar...
  • 0
  • over
  • over
hur är SAO 2 starten ?.. som 1a halvan av säsong 1 lr som 2a halvan ?

Tillagt 2014-07-05 23:37:
Citerar Ramstiam94:
"Lätt" bästa soundtracket!

Kan lyssna till sword land och luminous sword i timmar...


på tal om att lyssna i timmar.. o bästa soundtracket..
http://www.youtube.com/watch?v=hLpwV-CTWbo har lyssnat på denna typ över 1000 gånger no joke.
serien är ganska f-uped men låten fastna..
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Alex09:
SAO har det bästa soundtracket i en anime som jag någonsin har sett. Och tvåan verkar inte alls komma göra en besviken!


Även om jag tycker att SAO är långt ifrån bra, så kan jag hålla med om att Soundtracket är åtminstone awsome. Det är Yuki Kajiura trots allt, så förvånande är det inte.

Bästa vet jag dock inte, kompositören har ju trots allt gjort en del andra fantastiskt soundtrack till andra anime också. SAO får slåss med serier som .hack//SIGN, Tsubasa Chronicle, Mahou Shoujo Madoka Magica, Kara no Kyoukai och Fate/Zero om den titeln.

Tillagt 2014-07-06 00:03:
Citerar over:
serien är ganska f-uped men låten fastna..


Vad är det som är så f-uped med den? För det är incest i den?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Yuki Kajiura <3

Citerar over:
hur är SAO 2 starten ?.. som 1a halvan av säsong 1 lr som 2a halvan ?


Tycker den är bra! Bygger mest upp, myxket konversation, men absolut inte dåligt

Tycker faktiskt inte det är speciellt likt något ut av dem. Även fast man känner av SAO "stylen", men måste man jämföra liknar väl första avsnittet mer första avsnittet av andra arket, med en del av första arkets avsnitt i slutet och början ;)

Men är svårt att jämföra faktiskt, arket är så olikt

Tillagt 2014-07-06 01:38:
Citerar Super Mario 128:
För det är incest i den?


Du menar wincest va? ;)
  • 0
  • over
  • over
Citerar Super Mario 128:
Tillagt 2014-07-06 00:03:
Citerar over:
serien är ganska f-uped men låten fastna..


Vad är det som är så f-uped med den? För det är incest i den?


nope .. wincest ftw ;) den e irriterande med alla alt endings.. det e ju typ 5 avsnitt sedan e resten fanservice alt endings,

i sig är det en bra serie om det körde de första avsnitten o sedan valde en väg..
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
nope .. wincest ftw ;) den e irriterande med alla alt endings.. det e ju typ 5 avsnitt sedan e resten fanservice alt endings,

i sig är det en bra serie om det körde de första avsnitten o sedan valde en väg..


Tycker det låter som en bra format. Hade dem bara valt en route så hade väl fansen blivit arga och besvikna att animen inte täckte deras favorite route. Dessutom får alla karaktärerna chansen att skina, hade det bara varit en route så hade bara typ huvudkaraktären och heroine av den routen fått någon karaktärsutveckling och ha någon värde i storyn, dem andra skulle bara vara i bakgrunden och inte har något värde alls i serien (beror såklart också på hur mycket dem andra heroines har för roll i dem routes som inte deras egna). Nu har jag som sagt inte sett Yosuga no Sora än, så jag pratar bara om min egen erfarenhet av visual novels. Men den formatet borde dem flesta, om inte all anime baserad på Visual Novel köra med enligt mig.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • over
  • over
Citerar Super Mario 128:
text


jag kan förstå att i visual novels funkar det så .. men det gör tyvärr inte det i en serie.. vill de ha en serie där ingen hamnar i skym undan så finns alltid harem. eller gå en route fullt ut o släppa alt routes på dvd/bluray.
här blir det mest irriterande, men som jag skrev innan .. absolut ingen dålig serie om man ser det till varje del för sig, men då det släpptes som en hel serie blir det lite jobbigt.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
jag kan förstå att i visual novels funkar det så .. men det gör tyvärr inte det i en serie.


Det är därför oftast Anime-adaptioner av VNs inte håller måttet, för dem bara ta en route eller försöker kombinerar alla route till en enda tidslinje, men behåller bara romansen för en tjej. Det kan verkligen förstöra vissa route som var väldig beroende på romanen i sin story och kan bli något helt annat i animen (host Little Busters host).

Som sagt, jag ser inget jobbigt/irriterande med det. Då kan alla fans bli nöjda och glada att huvudkaraktären blir ihop med den tjejen som han/hon gillar bäst och håller sig dessutom trovärdig sin källmaterial.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Ree:
Solor Mon.


Good Rei, you look kind of cool.

Citerar Super Mario 128:
Förövrigt märkte jag att engelska/svenska dubben av Pokémon XYs opening låt är en remix på den allra första opening låten. Väldig nostalgisk måste jag säga.


Att de i den svenska versionen använde samme sångare som för den första openingen gjorde mig alldeles varm inombords.

Citerar Super Mario 128:
Första avsnittet av Sailor Moon var helt briljant.


Man fick definitivt ett yaranaika-face när hon nästan omedelbart drattade på ändan och man drog sig till minnes den gamla textsnutten:

"- Men om hon ramla' på sin lilla rumpa
Du kan va' säker på att hon tjöt.
"

Riktigt underhållande i övrigt också. Särskilt gällande vilken komiskt usel förebild Usagi ändå är.

Citerar Super Mario 128:
Mahou Shoujo Madoka Magica


Jag såg färdigt den igår. Som sagt ett mycket trevligt soundtrack.

Lite mer trevlig musik:

Turn A Gundam - Memory of Military Boots
Berserk - Sign
Cowboy Bebop - Call me Call me
Cowboy Bebop - Blue

Och såklart allas oundvikliga förstaplats
För en fighting-shounen är helt enkelt inte komplett utan en afroamerikansk gospelkör som vrålar "- If you wanna see some action! "
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Mmh, skönt med lite fräscha animeserier igen.

Aldnoah Zero överraskade! Klart bäst förstaavsnitt om man jämför mellan den, SAO2 och Tokyo Ghoul.

Märktes att de dumpat stora pengar på projektet. Kvalitén var i klass med en animefilm. Får hoppas de lyckas hålla den kvalitén dock.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Tycker det låter som en bra format.


Av alla VN-baserade serier jag sett så är Amagami SS den enda som fick det här formatet att fungera. Yusuga no Sora blev en kaotisk soppa där inget ark blev särskilt bra helt enkelt för att de inte fokuserade ordentligt på någon av dem och istället försökte tillfredsställa alla.

Citerar Super Mario 128:
Hade dem bara valt en route så hade väl fansen blivit arga och besvikna att animen inte täckte deras favorite route.


Usch, avskyr fans som ratar ett verk för att deras "waifu" inte vann. Det bästa för verket är ju att gå den riktning som är bäst för storyn och karaktärernas utveckling, inte devalvera skiten till ett waifu wars. Har till exempel sett alldeles för många påstå att Clannad är en dålig serie för att Tomoyo inte vann, idioter.

Citerar Super Mario 128:
Första avsnittet av Sailor Moon var helt briljant.


Yes! Synd på CGI-transformationen dock.

Citerar Turambar400:
Jag såg färdigt den igår.


By god. Turambar kollar på anime igen. Hur länge sen är det nu? Månader? År?
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Tycker att Alnnoah Zero känns lite som en rip-off för typ Code Geass Och med bara 12 avsnitt för ett världskrig så känns det lite tveksamt


Hmm, SAO 2 prestation känns lite bätrre åtminstonde än första säsongen. Ser serien mest bara som en plikt men om det lyckas överraska på ett bra sett så kan den nog kanske bli nåt som jag respekterar
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!