Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar Turambar400:
Förövrigt märkte jag att engelska/svenska dubben av Pokémon XYs opening låt är en remix på den allra första opening låten. Väldig nostalgisk måste jag säga.

Att de i den svenska versionen använde samme sångare som för den första openingen gjorde mig alldeles varm inombords.


Jo, verkligen. Sen är det fortfarande Dick Eriksson som gör Ashs röst än idag, vilket är rätt så imponerande eftersom svenskarna har byt röstskådespelare för dem andra karaktärerna en miljon gånger.

Citerar Turambar400:
Berserk - Sign


Openings låten till Berserk-spelet till PS2 ju. Håller faktiskt på att spela igenom det spelet nu.

Tillagt 2014-07-06 13:00:
Citerar jeppe5959:
Tycker att Alnnoah Zero känns lite som en rip-off för typ Code Geass Och med bara 12 avsnitt för ett världskrig så känns det lite tveksamt.


Den är indelad i två delar. Så avsnitt 13-24 ska sändas senare vad jag har hört.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Sweet med animesommar. Varit torka ett tag nu, då förra säsongen inte var så het.

Följer:

Hunter X Hunter (fortfarande äg, men snart är det slut manga och då dör jag)

Aldnoah Zero. Hypehypehypehypekaffehypehype
SAO2. Hype. Typ.
Tokyo Ghoul

Barakamon. Skönt första avsnitt. Animationsstilen känns igen från Nodame Cantible (bara samma animationshus eller samma skapare?)

Space Dandy. Back on top med ett roligt (nåja, galet/underhållande iaf) avsnitt.

Slöser fortfarande JoJo's bizarre och Dragon Ball Kai. Skippa "Argevollen". Summering "Herpderp Arbalest från FMP. Vi har ingen fantasi".
  • 0
Citerar n00b-gamer:
By god. Turambar kollar på anime igen. Hur länge sen är det nu? Månader? År?


Sedan jag såg färdigt en serie samma vecka som jag påbörjade den? troligtvis år.

Jag avslutade visserligen Welcome to the NHK tidigare i veckan, men den påbörjade jag, typ, 2012, eller nåt.

Synd bara att min externa hårddisk dog igår(vad trött man blir), så nu blir det till att ersätta allt som man hade förberett för enklast möjliga konsumtion.

Citerar Super Mario 128:
Sen är det fortfarande Dick Eriksson som gör Ashs röst än idag, vilket är rätt så imponerande eftersom svenskarna har byt röstskådespelare för dem andra karaktärerna en miljon gånger.


Jag gillar verkligen när de lyckas hålla kvar röstskådespelare under en så lång tid. Och eftersom vi troligtvis kommer streama vår anime rakt in hjärnan innan Pokémon har sänt sin sista säsong, så undrar man ju hur länge Dick kommer hänga med?

Jag skulle förövrigt vilja se en svensk dubb av Sailor Moon Crystal med Annelie Berg återigen i huvudrollen. Återinför gärna Irene Lindh(som var över 50 redan när originalet hade premiär) som Sailor Jupiter också.

Citerar Super Mario 128:
Openings låten till Berserk-spelet till PS2 ju.


Äsch. Detaljer. Forces är ju i och för sig också bra.

Citerar Super Mario 128:
Håller faktiskt på att spela igenom det spelet nu.


Har alltid tyckt att det verkar riktigt grymt. Berserk har verkligen potential för att bli ett coolt actionspel. Vilken studio skulle ni vilja se utveckla ett nytt Berserk spel? From Software? Rocksteady? CD Projekt RED?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Äsch. Detaljer. Forces är ju i och för sig också bra.


Detaljer ja. Jag menar inte att det är något dåligt med det dock. Älskar den opening, lyssnar nästan alltid på den innan jag börjar spela spelet. Forces är också jäkligt bra också.

Citerar Turambar400:
Jag skulle förövrigt vilja se en svensk dubb av Sailor Moon Crystal med Annelie Berg återigen i huvudrollen. Återinför gärna Irene Lindh(som var över 50 redan när originalet hade premiär) som Sailor Jupiter också.


Hade varit coolt, men det kommer nog aldrig ske tyvärr.

Citerar Turambar400:
Har alltid tyckt att det verkar riktigt grymt. Berserk har verkligen potential för att bli ett coolt actionspel. Vilken studio skulle ni vilja se utveckla ett nytt Berserk spel? From Software? Rocksteady? CD Projekt RED?


Är inte så värst insatt i actionspel faktiskt, men Platinum Games kanske? Annars hade jag inte varit helt emot om Sammy Corporation fortsatte göra fler Berserk-spel heller, om dem bara fixar dem problemen som PS2-spelet hade.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
mm, känns som att det kommer bli en hyfsat bra adaption av Akama ga Kill efter ha sett första avsnittet Ah, med den fantastiska musiken så får man en hell annan bild för serien än från mangan
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Just det, Akame ga Kill hade jag nästan glömt av också. Såg typ inget i våras, men nu blev det helt plötsligt många serier jag är intresserad av:

Tokyo Ghoul
Fate/kaleid liner Prisma Illya 2wei!
Sailor Moon Crystal
Sword Art Online II (typ halv-intresserad)
Zankyou no Terror
Aldnoah.Zero
Akame ga Kill!

Sen kanske även jag ska börja se Mahouka Koukou no Rettousei snart också, bara kanske som sagt, eftersom det verkar vara blandade åsikter om den.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Just det, Akame ga Kill hade jag nästan glömt av också. Såg typ inget i våras, men nu blev det helt plötsligt många serier jag är intresserad av


Eftersom du verkar gilla skarpt fantasy serier så rekomderar jag att du ser Akame Serien är lite ungefär som motsatsen till Fairy Tail kan man säga
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Sen kanske även jag ska börja se Mahouka Koukou no Rettousei snart också, bara kanske som sagt, eftersom det verkar vara blandade åsikter om den.


Den är verkligen blandad kompott.

Men verka som andra delen nu i serien som drog igång typ igår med nya OPn så verka det bli bättre hoppas jag.

det som mest stör mig nu.

1. systern till huvudpersonen ( riktigt dryg karaktär )
2. alla avgudar huvudpersonen så det blir löjligt
3. huvudpersonen är för duktig för sitt eget bästa. blir löjligt

en del avsnitt är bra medans andra är sämre. Men har inte slutat titta än i alla fall.
  • 0
Citerar dinskugga:
Citerar Super Mario 128 en kanske även jag ska börja se Mahouka Koukou no Rettousei snart också, bara kanske som sagt, eftersom det verkar vara blandade åsikter om den.

Den är verkligen blandad kompott.

Men verka som andra delen nu i serien som drog igång typ igår med nya OPn så verka det bli bättre hoppas jag.

det som mest stör mig nu.

1. systern till huvudpersonen ( riktigt dryg karaktär )
2. alla avgudar huvudpersonen så det blir löjligt
3. huvudpersonen är för duktig för sitt eget bästa. blir löjligt

en del avsnitt är bra medans andra är sämre. Men har inte slutat titta än i alla fall.


Nästa ark är överdrivet bra! Openingen bevisar iaf att de tar med yokohama arket!

Det som typ stör dig är det jag tycker är bra... Dock är väl jag en riktig mahouka fanboy.. Skulle aldrig hata mahouka hur dålig animationen än var! Äntligen kommer iaf monolith code battlen!
  • 0
Frågar mig själv varför jag som ung tyckte det var en bra idé att kolla på Sailor Moon.
Såg första avsnittet av Crystal och det var ju sådär...

SAO2 började lovandeish. Hoppas de inte gör Kirito alldeles för kraftig igen som de gjorde första säsongen, även om de avslöjade under eftertexterna att han kommer ha ett lasersvärd. (suck)

Aldnoah Zero känns överambitiös.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Frågar mig själv varför jag som ung tyckte det var en bra idé att kolla på Sailor Moon.
Såg första avsnittet av Crystal och det var ju sådär...


Wait, du får det låta som att det inte var någon bra idé?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar ZchmeKko:
lasersvärd

Skulle vara rätt kul om svärdet egentligen inte är tänkt att vara så bra, typ som kniven i CS. Man tar fram den för att springa lite snabbare eller om man har slut ammo.

För gun>>>sword, right? Han kanske tar fram det och är så skillad från SAO att han föredrar det?
  • 0
Citerar ZchmeKko:
SAO2 började lovandeish. Hoppas de inte gör Kirito alldeles för kraftig igen som de gjorde första säsongen, även om de avslöjade under eftertexterna att han kommer ha ett lasersvärd. (suck)


Citerar Ree:
För gun>>>sword, right? Han kanske tar fram det och är så skillad från SAO att han föredrar det?


Inte läst boken antar jag?
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Håller på att se Full Metal Panic!. Måste säga att den har en bra mix mellan action, mecha och komedi.

Märkte att andra säsongen tydligen ska har gjorts av Kyoto Animation, men kan dem verkligen göra en bra action/mecha-serie? Dem brukar princip bara göra Slice of Life-serier.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Håller på att se Full Metal Panic!. Måste säga att den har en bra mix mellan action, mecha och komedi.

Märkte att andra säsongen tydligen ska har gjorts av Kyoto Animation, men kan dem verkligen göra en bra action/mecha-serie? Dem brukar princip bara göra Slice of Life-serier.


Beror på vad du menar med andra säsongen. Menar du Full Metal Panic? Fumoffu. Eller menar du Full Metal Panic! : Second Raid?

Fumoffu är ju mer slice of life och mer komedi. Dock ser jag ju den som ett sidospår. Och ser Second Raid som säsong 2. Även om Fumoffu passar in emellan dessa två säsongerna tidmässigt.

Om du vill kan du ju gå på Second Raid direkt efter säsong 1. Sen se Fumoffu när du känner för det.

Dock är alla 3 serierna riktigt bra mycket grym serie. Första säsongen var höjdpunkten 2002 tillsammans med Gundam Seed
  • 0
Citerar Ree:
Citerar ZchmeKko:lasersvärd
Skulle vara rätt kul om svärdet egentligen inte är tänkt att vara så bra, typ som kniven i CS. Man tar fram den för att springa lite snabbare eller om man har slut ammo.

För gun>>>sword, right? Han kanske tar fram det och är så skillad från SAO att han föredrar det?


Är exakt så det blir! Att använda svärd i GGO anses helt efterblivet, men kirito lyckas på nått sätt utföra dådet som tycks omöjligt. Ingen använder svärd med andra ord, inte ens som sidearm

Är typ precis som du säger, han föredrar ett svärd tack vare SAO tiden då han kan använda swordskills och liknande sen hade han inga pengar.. Så han typ tog det billiga...

Sry om. Jag spoila nu, hoppades att detta inte skulle störa så många
  • 0
Måste börja se Full metal panic snart, har skjuvit undan den ett bra tag nu >.<

Vad jag fattar med själva serien är att "Full metal panic? Fumoffu" är typ en spin off, och du behöver inte titta på någon av dem andra 2.

Så med andra ord, lite av vad dinskugga sa. Fumoffu kan du se när som helst. Medans du måste see "Full metal panic" före "The second raid"!

Men vad jag fattar från fansen av serien är att "The second raid" slutar på ett sätt att en säsong 3 borde komma, fast den inte gör det?


Sen vet jag inte varför, man jag har nästan inte sett så mycket anime dem 2 senaste veckorna. Får börja skärpa mig nu när sommar säsongen har börjat >.<
  • 0
Citerar dinskugga:
Beror på vad du menar med andra säsongen. Menar du Full Metal Panic? Fumoffu. Eller menar du Full Metal Panic! : Second Raid?

Fumoffu är ju mer slice of life och mer komedi. Dock ser jag ju den som ett sidospår. Och ser Second Raid som säsong 2. Även om Fumoffu passar in emellan dessa två säsongerna tidmässigt.

Om du vill kan du ju gå på Second Raid direkt efter säsong 1. Sen se Fumoffu när du känner för det.

Dock är alla 3 serierna riktigt bra mycket grym serie. Första säsongen var höjdpunkten 2002 tillsammans med Gundam Seed


Jag menade Second Raid med andra säsongen. Fumoffu ser jag nu faktiskt.

Citerar Ramstiam94:
Är typ precis som du säger, han föredrar ett svärd tack vare SAO tiden då han kan använda swordskills och liknande sen hade han inga pengar.. Så han typ tog det billiga...

Sry om. Jag spoila nu, hoppades att detta inte skulle störa så många


Tror inte det är någon värst stor spoilers det där. Det känns typisk Kirito, så det hade varit enkelt att lista ut. Han gjorde väl något liknande i ALO, där han tog skills/vapen-data från SAO om jag inte missminner mig.

En sak jag började tänka på föresten. I Sword Art Online-universumet verkar alla onlinespel vara farliga, så hur kommer det säga att ingen vill förbjuda dem? Inte ens Kiritos föräldrar verkar bekymrade över att han fortfarande spelar onlinespel efter SAO-incidenten.

Tillagt 2014-07-08 00:05:
Citerar Havsöring:
Men vad jag fattar från fansen av serien är att "The second raid" slutar på ett sätt att en säsong 3 borde komma, fast den inte gör det?<


Låter som jag måste börja läsa mangan eller light novelen efter det då.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Jo är som du säger angående SAO och ALO, de förklarar det så himla dåligt angående sword skilsen i animen bara. Alla spel hör ju ihop via vad nu nätverk saken hette, så alla skilsen går ju i princip att använda i alla spelen.

Systemet ändras ju sen med den nya ameasfearen (ingen aning hur det stavas, men spelhjälmen) så ska ju vara helt utan fara att spela efter SAO
GGO har sina tricks angående fara, men är det någon värld som är farlig så är det alicization senare. farlig kanske är fel ord, mystisk och verklig som passar

Är jag den ända som verkligen inte tycker om full metal panic...
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Systemet ändras ju sen med den nya ameasfearen (ingen aning hur det stavas, men spelhjälmen) så ska ju vara helt utan fara att spela efter SAO


Låter inte helt säkert ändå. Den förra spelhjälmen skulle väl också vara säker, men Kayaba hade sina trick...

Citerar Ramstiam94:
Är jag den ända som verkligen inte tycker om full metal panic...


Nu blir jag förvånad, du som verkade vanligtvis brukar gilla allt.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Havsöring:
Måste börja se Full metal panic snart, har skjuvit undan den ett bra tag nu >.<

Vad jag fattar med själva serien är att "Full metal panic? Fumoffu" är typ en spin off, och du behöver inte titta på någon av dem andra 2.

Så med andra ord, lite av vad dinskugga sa. Fumoffu kan du se när som helst. Medans du måste see "Full metal panic" före "The second raid"!

Men vad jag fattar från fansen av serien är att "The second raid" slutar på ett sätt att en säsong 3 borde komma, fast den inte gör det?


Alltså läs det jag skrev haha

Säsong 1 : FMP!
Säsong 2 : FMP! : TSR
Säsong Spinoff (2) FMP!: Fumoffu

Fumoffu passar in tidsmässigt mellan s1 och s2. Men den är ändå en form av sidospår då den inte för huvudstoryn framåt. Utan fokusera på slice of life och relationen mellan huvudpersonerna mer. Och hur Sagara hantera sociala bitar :p

Och Säsong 3 lär inte komma tyvärr. Då det är 9 år sen S2 slutade. Den sändes nämligen 2005. Och den slutade ganska öppet men ändå inte. Och vilka serier gör inte det? . Gör ju typ alla haha
  • 0
<quote author="Super Mario 128>
Citerar Ramstiam94:Är jag den ända som verkligen inte tycker om full metal panic...

Nu blir jag förvånad, du som verkade vanligtvis brukar gilla allt.</quote>

Haha aah finns ju självklart undantag som jag gillar mindre! Kan ju dock kunna vara så att jag skulle uppskatta mangan mer.. Minns EM-start jag kämpade mig igenom det
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Låter som jag måste börja läsa mangan eller light novelen efter det då.


Tja, om du vill se mer utveckling i Sousukes och Kanames förhållande så rekomderar jag att dyu provar mangan också som samtidigt har faktiskt ett rikigti slut också
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Tja, om du vill se mer utveckling i Sousukes och Kanames förhållande så rekomderar jag att dyu provar mangan också som samtidigt har faktiskt ett rikigti slut också


Sousuke och Kaname? Men min Tessa då? Jag ville inte ha den blå-håriga, tomboy tsundaren.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Sousuke och Kaname? Men min Tessa då? Jag ville inte ha den blå-håriga, tomboy tsundaren.


Ledsen mannen, vill slutändan så är bara en som man får välja liksom Och personligen tycker jag att Kaname passar för Souske mer än Tessa Annars, var skulle menningen va med att han skyddar henne hela tiden liksom
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!