Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Hmm, Zankyou no Terror verkar kunna blir riktigt bra om dom håller sådan här grym animations tema och pace
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar Turambar400:
Såg tredje Madoka-filmen Rebellion ikväll. Lite för många tvister och vändningar för sitt eget bästa, men överlag en bra, snygg samt underhållande märklig film. Sista tvisten kändes däremot lite underlig. Verkade enligt mig som ett uppenbart upplägg för en kommande säsong eller film, vilket bara förstärks av vetskapen om hur enormt mycket pengar som serien och filmerna har dragit in. De tänker nog inte släppa taget om en så fet kassako riktigt ännu.


Vilken sammanträffade, jag såg den också igår.

Jo, kan hålla med om att slutet var märklig. Jag var rätt så nöjd med TV-serien/andra filmens slut, så jag kände att denna förstörde lite... Urobuchi har sagt något i stil med att dem har mer planer för Madoka, så det är nog inte det sista vi har sett av Madoka än.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Vilken sammanträffade, jag såg den också igår.


Vet inte om jag skulle kalla det ett sammanträffande egentligen. Det är möjligt att du kände en stirrande blick i nacken under igår kväll.

Citerar Super Mario 128:
Urobuchi har sagt något i stil med att dem har mer planer för Madoka, så det är nog inte det sista vi har sett av Madoka än.


Jag är som sagt inte förvånad, det känns som att de ville ha ett bättre utgångsläge inför, till exempel, en kommande säsong. Bättre att ha en redan existerande konflikt än att introducera den direkt i början av nästa kapitel.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Tokyo Ghoul gjorde mig relativt besviken, har tittat på en massa art från mangan och tycker inte alls att animen fångar den bra överhuvudtaget. men ska fortsätta titta. Hoppas bara att den inte shits its pants som typ deadman Wonderland.

Aldnoah.Zero HYPEHYPEHYPEHYPEHYPE Första avsnittet var rätt bra, de sista 5 minuterna var dock helt jävla galet bra. Musiken äger jättemycket.

Akame Ga Kill! är jag också fett taggad på. Artstylen känns lite väl generic-shounen(ellernågot) men själva innehållet underhåller som fan.

Resten intresserar mig inte riktigt, kanske Glasslip. En vän försöker också få mig att titta på den där 911 serien. Men orkar inte pga kan inte ta det seriöst med reklamen. (Det ska utspelas tokyo men på postern så är bakgrunden new york och brinnande twin towers, eeh)
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hmm så Tokyo ESP animen startar med ett framtidsblicks filler avsnitt? Inte så bra introduction fast det var intressant att dom kombinerade Gai-Reis universium med seriens. Nåja, tur dock att den riktigta introduction (som följer mangan) börjar i nästa avsnitt
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
  • Ree
  • Ree
Wut? Är det inte så serien 'egentligen' börjar? Nåja, bra avsnitt iaf. Måste börja prioritera bort serier snart. =P
  • 0
Det är häftigt och bra att onanera till hentai, och alla här borde pröva på det någon gång. Tack för att ni lyssnade.
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Men orkar inte pga kan inte ta det seriöst med reklamen. (Det ska utspelas tokyo men på postern så är bakgrunden new york och brinnande twin towers, eeh)


Det är inte Twin Towers, det är nån annan byggnad i Tokyo som liknar Twin Towers (ett mycket medvetet val kan jag förmoda).
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Zaito:
Det är häftigt och bra att onanera till hentai, och alla här borde pröva på det någon gång. Tack för att ni lyssnade.


Anime eller manga?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • over
  • over
Behöver hjälp.. jag har börjat kolla på en serie och e 4 avsnitt in .. tycker den s sjukt snyggt animerad och skön ton i serien.. men jag har jätte svårt o se den så det verkligen inte händer ett p*ss.

skall jag fortsätta eller dumpa o hitta nån annan

ps. serien e 22 avsnitt.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar over:
Behöver hjälp.. jag har börjat kolla på en serie och e 4 avsnitt in .. tycker den s sjukt snyggt animerad och skön ton i serien.. men jag har jätte svårt o se den så det verkligen inte händer ett p*ss.

skall jag fortsätta eller dumpa o hitta nån annan

ps. serien e 22 avsnitt.


Får man fråga vad serien heter? Kanske vet man nått om den


Sen också.... Damn, that soundtrack i andra episoden av SAO... Musiken gör det verkligen så bra! Fixk faktiskt se det två gånger.. Sen är ju Sinon så in i bomben het...
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Sen också.... Damn, that soundtrack i andra episoden av SAO... Musiken gör det verkligen så bra! Fixk faktiskt se det två gånger.. Sen är ju Sinon så in i bomben het...


Fast de kopierar ju ljudeffekter från WoW. :/

Startar andra säsongen av AoT om två veckor eller är det bara bogus? Såg någon på Twitter som hävdade det utan källa.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
  • over
  • over
Citerar Ramstiam94:
Får man fråga vad serien heter? Kanske vet man nått om den


Hyouka. :/
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Citerar Turambar400:
Vet inte om jag skulle kalla det ett sammanträffande egentligen. Det är möjligt att du kände en stirrande blick i nacken under igår kväll.




Citerar Zaito:
Det är häftigt och bra att onanera till hentai, och alla här borde pröva på det någon gång. Tack för att ni lyssnade.


Bra tips.



Citerar ZchmeKko:
Startar andra säsongen av AoT om två veckor eller är det bara bogus? Såg någon på Twitter som hävdade det utan källa.


Låter inte troligt. Då hade det säker funnits någon trailers eller något liknande ute, jag har inte sett något sånt. Dessutom så hade väl folk hypad upp den över hela internet om det vore så, så det är troligtvis falsk. Första filmen, som är recap på TV-serien ska sändas i November och andra filmen någon gång i 2015. Jag tror inte att andra säsongen kommer för än efter filmerna har sänds.
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Citerar Ramstiam94 en också.... Damn, that soundtrack i andra episoden av SAO... Musiken gör det verkligen så bra! Fixk faktiskt se det två gånger.. Sen är ju Sinon så in i bomben het...

Fast de kopierar ju ljudeffekter från WoW. :/

Startar andra säsongen av AoT om två veckor eller är det bara bogus? Såg någon på Twitter som hävdade det utan källa.


Vet inte om jag verkligen håller med angående sao och wow.... Om vi fortfarande snackar sountrack vill säga

Finns inge material än för en säsong 2, och precis som Super Mario 128 säger så görs filmen nu. Räkna inte med en säsong 2 på minst 2-3 år då omkring 5-6 böcker till måste släppas innan (om de följer mangan vill säga) läste någonstans att författaren vill släppa 20 böcker totalt, och de kommer ju dröja ett tag till

Citerar over:
Citerar Ramstiam94:Får man fråga vad serien heter? Kanske vet man nått om den

Hyouka. :/


Den fortsätter ganska likt, så tycker du inte om det borde du lägga ner den tyvärr.. Även fast vissa ark är rätt intressanta
  • 0
  • Ree
  • Ree
Aldnoah> Dude, marsianer har verkligen OP vapen. Som dessutom inte följer fysikens lagar (fast vem gör det?<-- skämt som bara turambar fattar ).

SAO2 2 var faktiskt helt okej. En väldigt framtvingad pantyshot, som jag gissar de kommer visa varje, varje, varje gång tjejen sniprar, men whatevz.
  • 0
Citerar Ree:
Dude, marsianer har verkligen OP vapen. Som dessutom inte följer fysikens lagar (fast vem gör det?<-- skämt som bara turambar fattar ).


Ree, är det du?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Haha kollade nyss Rokujouma no Shinryakusha!? och rent utsagt dog av garv, fullt rekommenderat att följa om ni vill ha lite romantisk humor x)
  • 0
Citerar jeppe5959:
Hmm så Tokyo ESP animen startar med ett framtidsblicks filler avsnitt? Inte så bra introduction fast det var intressant att dom kombinerade Gai-Reis universium med seriens. Nåja, tur dock att den riktigta introduction (som följer mangan) börjar i nästa avsnitt


Jag vet inte om jag bara var för trött nu när jag såg det första avsnittet, men det kändes väldigt rörigt. Massvis med nya karaktärer på en gång gjorde det svårt att hitta en fokuspunkt.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Haha kollade nyss Rokujouma no Shinryakusha!? och rent utsagt dog av garv, fullt rekommenderat att följa om ni vill ha lite romantisk humor x)


Tycker den var ganska rolig med. Är ju enda komedin denna sommar säsong jag har tänkt följa. Så tur att första avsnittet var roligt.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Gekkan Shoujo 2 är sjukt rolig. Inte skrattat såhär på länge. =3 Edit: Wait, snackar ni komediserier? Skrev inte för att tillföra direkt, utan för att det var roligt. =P

Akame ga Kill 2 var okej, men föll lite i klyschor.

Space Dandy var meh.

Edit: Aldnoah var tydligen lite djupare än jag trodde. De där (spoilers) supermechsen de hade är tydligen reliker från 30.000 år sedan, och är inget de byggt själva. De har "bara" 35st och är uppdelade till olika "knektar". Ska bli intressant att se, faktiskt. Hittills kändes de bara OP... som fan. =P
  • 0
Jo aldnoah känns riktigt bra faktiskt! Känns som lite guilty crown stuk med en touch av gundam ska bli mycket intressant att följa!

Har nu fått känslan att sommarsäsongen är mycket bättre än vad jag först trodde! Har blivit tvungen att välja bort några, men blivit en riktigt stor hög att följa nu! Sen är det säkert någon hit och dit som kommer droppas, men är riktigt nöjd med de flesta första episoderna!
  • 0
Såg Squid girl nyligen. Väldigt rolig show (speciellt nu på sommarn)

Nä, nu måste jag börja med fullmetal panic
  • 0
  • Ree
  • Ree
HxH. Den där Alluka... snacka om skrämmande kraft, om man kan kontrollera den.

Spoilers.

Så vi antar att Killua kommer lyckas få en önskan från honom/henne nästa avsnitt. Problemet är bara att önskan är så stor att det kommer kräva ett väldigt, väldigt stort offer från nästa person Alluka kommer i kontakt med. Om "gör mig till miljonär" kräver 67 liv (om man inte offrar sin hjärna/ryggrad etc), vad kommer då Gon kräva? 200-300+? Och vem förtjänar ett sånt öde, med tanke på att det bara blir "nära och kära" som drabbas?

Självklart kommer Killua inte välja att bespara dessa liv...

Och Zeno (Killuas farsa) har bollar av stål som låter han son träffa Alluka...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!