Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Alluka var megacreepy. Im scared.

Tillagt 2014-07-16 02:06:
SPOILERS

Citerar Ree:
vad kommer då Gon kräva? 200-300+? Och vem förtjänar ett sånt öde, med tanke på att det bara blir "nära och kära" som drabbas?


Det är väl inte så många som önskar längre antog jag? För Milluki var ju den senaste och han gjorde det väl bara för han visste att de tjänster han behövde genomföra inte kunde vara så farliga.

Kan väl bara säga: "Ingen mer får önska" så kan ju inget hända? But then again, då kan hon ju aldrig lämna rummet...
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
Citerar Ree:
HxH. Den där Alluka... snacka om skrämmande kraft, om man kan kontrollera den.


Det finns faktiskt dock ett extra krav för den önskan som Killua vill säga ska kunna funka men jag säger det inte såklart eftersom det är som spoiling då lol

Men i alla fall, Gud vad jag är glad att få se Alluka animerad och i röst, kan knappt vänta på nästa ep
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Hur kunde man missa det >.<

Nåja, missade inte Yu yu hakusho dockorna samt Pu telefon smycket från de tidigare avsnitten.
  • 0
Citerar Ree:
http://i.imgur.com/DCtfWyP.png?1

lel sailor moon


Var det första jag märkte i den scenen.
Rätt så coolt ja. En reference till att Sailor Moon-skaparen är gift med Hunter x Hunter-skarpen månntro?

Citerar Havsöring:
Hur kunde man missa det >.<

Nåja, missade inte Yu yu hakusho dockorna samt Pu telefon smycket från de tidigare avsnitten.


Oj, det det måste jag ha missad. Vilka avsnitt var det?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Dockorna kan man see från Killuas fetaste brors hylla när han börjar söka runt om "Greed Island".
Så tror det är vid början av Yorknew arcen när Gon och Killua fick den lilla lådan att låsas upp.

Pu kunde man see några gånger från Mafia ledarens dotters telefon (hon som kunde skriva om framtiden via en dikt) under och kanske en gång efter Yorknew arcen.
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Var det första jag märkte i den scenen.
Rätt så coolt ja. En reference till att Sailor Moon-skaparen är gift med Hunter x Hunter-skarpen månntro?


Tja, en godsida är att han slipper bli stämd av sin egen fru

Förresten, har faktiskt sett klart Yu Yu Hakusho. Rätt annorlunda från HxH känslan såklart men den hade ändå en stark nostalgisk shounen känsla, synd bara att slutet var lite väll rusad
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Citerar jeppe5959:
Förresten, har faktiskt sett klart Yu Yu Hakusho. Rätt annorlunda från HxH känslan såklart men den hade ändå en stark nostalgisk shounen känsla, synd bara att slutet var lite väll rusad


Förutom att det fanns lite kvar i mangan som animen inte tog med, så tror jag Togashi hade lite hälsoproblem så den sista arcen blev lite stressad.

Tycker generelt HxH är bättre än Yu Yu Hakusho, men betyder inte att du inte bör kika pått. Något jag har sagt tidigare så gillar jag team dynamiken mer än yu yu hakusho. I HxH är det stortsätt bara Gon och Killua (som jag gillar dock).
  • 0
Veckans avsnitt av Fate/kaleid liner Prisma Illya var så... erotisk!

http://folderman.aki.gs/s/fa12926.gif
http://folderman.aki.gs/s/fa12927.gif

Vad tycker herrskapet om att Fate har blivit en Yuri-serie helt plösligt?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Fate serien är en kassako (en bra en), inte förvånad >.>

Nåja, man har remaken nu på höst
  • 0
Såg ett par kortfilmer nyligen, och tänkte att man lika gärna kunde dela med sig av några stycken. Det rör sig om några minuter eller så per video.

Gisoku no Moses

Control Bear

Fumiko's Confession

Poulette no Isu

Out of Sight
Taiwanesisk.

Kung Fu Cooking Girls
Kinesisk, skulle jag tro.

Little Nemo Pilot film
Ghibli, mer eller mindre.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=BsYWw0AzMAs

Jag vet allvarligt inte vad jag ska säga. Kanske att den kunde blivit bättre, dem skulle nog gå full 2D, kanske att Miyazakis son inte borde göra filmer eller serier.

Jag tycker den ser väldigt medel ut, om inte sämre :/
  • 0
Citerar Havsöring:
http://www.youtube.com/watch?v=BsYWw0AzMAs

Jag vet allvarligt inte vad jag ska säga. Kanske att den kunde blivit bättre, dem skulle nog gå full 2D, kanske att Miyazakis son inte borde göra filmer eller serier.

Jag tycker den ser väldigt medel ut, om inte sämre :/


Ingen imponerande trailer, men jag kan inte påstå att det var fult. Traditionell 2D-Ghibli hade möjligen blivit för dyr för en tv-serie, men jag vet inte om detta är en så smidigare teknik. Men det är för tidigt att bedöma. Datoranimerade serier börjar generellt ganska svagt men blir väsentligt mycket bättre längre fram.

Egentligen borde inte Goro Miyazaki få göra film. Han var egentligen trädgårdsmästare och landskapsarkitekt innan han började jobba inom animation. Han pluggade på lantbrukshögskola och har egentligen ingen formel utbildning eller erfarenhet av animation när han blev ombedd att regissera för Ghibli. Goro var egentligen bara tillfrågad att vara med och designa landskap till Tales from Earthsea, men sen kom någon på att han skulle även regissera filmen. Bra drag...
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Damn.. Monolith code battlen i Mahouka vart riktigt cool alltså... Väldigt likt som jag tänkte mig den, men häftig var den verkligen! Framför allt så vart den inte rusad, och de använde hela avsnittet för den
  • 0
  • Ree
  • Ree
Aldnoah var bra igen. Klarade 3-avsnittsregeln med måtta.

Gillade att de applicerade lite fysik och logik i avsnittet, något som är allt för ovanligt idag. Vanligtvis är det väl "Hurrdurr hur besegrar vi den? - Det är okej, jag har ett superhemligt vapen!".

Även Sword Art Online överraskade lite med... beteendeterapi?
  • 0
Citerar Ree:
Aldnoah var bra igen. Klarade 3-avsnittsregeln med måtta.

Gillade att de applicerade lite fysik och logik i avsnittet, något som är allt för ovanligt idag. Vanligtvis är det väl "Hurrdurr hur besegrar vi den? - Det är okej, jag har ett superhemligt vapen!".

Även Sword Art Online överraskade lite med... beteendeterapi?


Håller fullkommlgt med! Bra phase på SAO, och tror det kommer fortsätta så! Den här gången har de fler avsnitt på sig per novell, samt så är det nog lättare att animera GGO då det är under en kortare tid gentemot första säsongen. Troligen får vi nog också se "Mothers Rosario" efter GGO vilket också var ganska bra! Vilket betyder att de animatiserar 3 noveller på 24 avsnitt, som oftast är väldigt lite. Normalt är väl oftast 3 per säsong (undantag finns, exempel highshcool dxd)
  • 0
Såg klart NieA Under 7 igår kväll. Hyfsat duglig och lättsam slice-of-life/humor-serie, men inget värdigt motiv för en framtida ansiktstatuering direkt. Premissen med utomjordingar i roller som en form av invandrare lät småkul, men absolut ingenting utforskas och inga frågor besvaras. Mestadels humor(ofta slapstick) med en lätt alien-twist. Jag ångrar inte att jag såg den(lockad av Yoshitoshi Abes design ), men jag hade föredragit någonting mer matigt. Mangan fungerar säkert bättre.

---

Här är lite nattmusik.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Sitter själv och slöser lite Legendary Gambler Tetsuya, som kan vara bra om man gillar Kaiji och Akagi, vilket jag gör. =3 Handlar om en snubbe som lär sig den hårda vägen vad det innebär att kunna fuska i mahjong. Inget ärofyllt yrke direkt, men det blir intressant ändå.

Ehh... Akame ga Kill börjar bli lite väl generisk. Tror jag droppar den om det inte blir rejält intressant nästa avsnitt. Animationsbudgeten verkar ha försvunnit också.
  • 0
Har kollat på Revolutionary Girl Utena nyligen. Föredrar Mawaru Penguindrum (som är regiserad av samma människa), om jag ska vara ärlig. Men det kan kanske bero på att min anime-hjärna är av ärtstorlek och att det var något i Utena som jag missade. Med Penguindrum så tyckte jag att serien blev bättre när jag började få lite insikt i symboliken och allegorierna, vilket gjorde hela serien överlag lite mer förståelig och intressant (även om jag fortfarande har några frågetecken).

Fick aldrig riktigt en bra komplett bild av Utena. Jag har nu efter 39 avsnitt fortfarande inte riktigt kommit på varför studentrådet slåss om Anthy, mer än vad som sägs på ytan (KRAFTEN ATT REVOLUTIONERA VÄRLDEN?).

Men även om man inte gräver ner sig i olika tolkningar så fanns det en del att hämta ändå. Karaktärernas förhållanden, speciellt under det sista arcen när Utena och Anthy börjar bli lite giftiga mot varandra, var intressant att följa. Och likaså sidokaraktärernas förhållande till respektive medlem i studentrådet under delen om Mikage/Svarta Rosor. Synd bara att så mycket annat drar ner på det hela. Berättelsen känns inte speciellt "tight" skriven direkt. Tidigare nämnda svarta rosen-arcet, till exempel, påverkar inte storyn speciellt mycket och skulle egentligen kunna skäras bort (även om man då missar sidokaraktärernas känslor och motivationer). Alla enskilda delar känns väldigt isolerade ifrån varandra, helt enkelt.

---

Det senaste avsnittet av JoJo visar förresten att man kan krympa ner sina Stands. Det hade jag glömt bort, då det har aldrig kommit upp igen efter det. Jag undrar om Araki själv har glömt bort att det är en grej.
  • 0
Citerar Zaito:
Berättelsen känns inte speciellt "tight" skriven direkt


Testa långfilmen. Den kortar ner storyn och fokuserar mest på Anthy och Utenas relation.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Testa långfilmen. Den kortar ner storyn och fokuserar mest på Anthy och Utenas relation.


Den ska jag se! Det enda jag vet om filmen är att Utena blir till en bil i den, vilket egentligen är nog för att jag ska vilja se den.

--

Är det någon här som ska iväg på Närcon om några dagar, förresten?
  • 0
Citerar Zaito:
Är det någon här som ska iväg på Närcon om några dagar, förresten?


Japp, det ska jag minsam.

Senaste HxH, Gud vad Alluka är söt (även i anime)

MEN, till alla er waifu-fans, jag hatar att säga det men Spoiler:Alluka är genetiskt sett en pojke
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Men lägg av, Killuas badassness blir bara större XD

Gillade också Hiokas och Illumis disskussion. "I have issues, but you are just as bad" XD
  • 0
  • Ree
  • Ree
(Spoiler på senaste HxH)

Skrattade gott när Killuas morsa tjöt av glädje när hennes egen son i praktiken försökt döda henne.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!