Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Anime


Citerar jeppe5959:
Japp, det ska jag minsam.


Najs, i så fall kanske du ser mig där någonstans. Var nyligen och hämtade ut mitt inträdesband, kön tog nästan en timme att ta sig igenom. Men å andra sidan så fick jag höra att den brukar vara mycket längre på själva öppningsdagen, imorgon, så jag är känner mig nöjd att jag gick dit idag istället.
  • 0
Citerar Zaito:
Är det någon här som ska iväg på Närcon om några dagar, förresten?


Önskar jag hann... Men flyttar under dagarna blir till vintern förhoppningsvis!

Tillagt 2014-07-23 23:55:
Citerar Zaito:
Citerar jeppe5959:Japp, det ska jag minsam.

Najs, i så fall kanske du ser mig där någonstans. Var nyligen och hämtade ut mitt inträdesband, kön tog nästan en timme att ta sig igenom. Men å andra sidan så fick jag höra att den brukar vara mycket längre på själva öppningsdagen, imorgon, så jag är känner mig nöjd att jag gick dit idag istället.


Riktigt avis...
  • 0
Har nu faktiskt ändrat min uppfattning kring monogatari series. Är ju riktigt riktigt bra längre in i serien. Framför allt nu i nisemonogatari när systrarna har kommit in i matchen! Mycket underhållande än så länge!!
  • 0
AnoHana, eller Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai, var ändå riktigt bra. Trevligt upplägg; känslosamt slut. Förstklassig kaffekoppsdesign.

Filmen fungerade bra som ett komplement, men man går inte miste om något världsomvälvande ifall man skippar den.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
AnoHana, eller Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai, var ändå riktigt bra. Trevligt upplägg; känslosamt slut. Förstklassig kaffekoppsdesign.

Filmen fungerade bra som ett komplement, men man går inte miste om något världsomvälvande ifall man skippar den.


Så AnoHana var riktigt bra? Har haft ögonen på den ett tag, men blev nu sugnare att se den. Ska nog kolla in den efter Ga-Rei: Zero.

Är förresten någon här som har koll på både Ga-Rei och pågående serien Tokyo ESP? Har nämligen hört att karaktärer från Ga-Rei dyker upp i Tokyo ESP, men hur stor roll har dem i det? Är det bara simpla cameos eller har dem någon inflytande i storyn?
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Så AnoHana var riktigt bra?


FUCKING, ja
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Super Mario 128:
Så AnoHana var riktigt bra?


Jo, det skulle nog vilja säga. Jag gillade konceptet och det bitterljuva slutet. Ingenting superspännande, hysteriskt roligt eller absolut förkrossande, men det var ändå nästan(nästan) så att jag tyckte det kom lite regn där under sista avsnittet. Jag skulle kanske inte ge den ett riktigt lika högt betyg som genomsnittet på MAL, men jag kan absolut förstå varför den är omtyckt. Rekommenderas.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Kollade på några avsnitt av Yami Shibai nu ikväll. Kan det möjligtvis vara det bästa försöket att skapa skräck inom anime? Om man är typen som blir rädd för klassiska spökhistorier, i alla fall. Synd bara att det har varit så relativt många jumpscares hittils, vilket är det billiga och tråkiga sättet att försöka skrämma en tittare. Men även om man inte gillar ett visst avsnitt så är det bara 4 minuter per avsnitt, så det är ingen större förlust.
  • 0
Kom ihåg Anohana. Rekommenderas ifall man vill ha få episoder (12?) om ett gäng ungdomar som splittrades på grund av en barndomsväns död. Och risken finns att du får inbrott av lök-ninjor som hastigt kommer hacka lökar under dina ögon på sista episoden.
Det sorgligaste i den serien (IMO) är den stora killen och vad han har fått genomlida som resten inte fick!

Och vet inte med er, men skräck anime serier funkar inte på mig så bra. Samma med de flesta skräck spelen. Inom film världen så handlar det nu mest om hur man äcklar pupliken mest. Den enda skräck film som har äckel i sig som jag tycker om (tror faktiskt den är min favorit skräck film) är "The Thing" än så länge!
  • 0
Citerar Havsöring:
Och vet inte med er, men skräck anime serier funkar inte på mig så bra. Samma med de flesta skräck spelen.


Helt sant. Men när det kommer till just skräck-anime så har de oftast fungerat lite extra dåligt på just mig (kanske delvis på grund av dess väldigt smala utbud...). Både böcker, manga, och film har lyckats skrämma mig i någon form, flera gånger. När det gäller anime så är nog ovannämnda spökhistoriesamling den som har lyckats bäst.
  • 0
Läste nu klart the breaker och new waves för säkert femte gången.. Om bara möjligheten fanns för en anime.. Dessvärre händer det väl inte manwha speciellt ofta..

The breaker serien måste ju nästan va det bästa man kan läsa, klart min favorit åt mangahållet! Så är någon ute efter nått att läsa så har ni där något att bita i! Går verkligen inte att bli besviken!
  • 0
Citerar Turambar400:
AnoHana


Tyckte dramatiken förstördes av att hennes spöke var med dem hela serien utan att hon försökte bevisa sin existens för de andra förrän mot slutet. Väldigt melodramatisk också, skrattade under den scenen när alla stod i en cirkel och grät ut sina känslor.

Citerar Zaito:
Kan det möjligtvis vara det bästa försöket att skapa skräck inom anime?


Dessvärre ja. Det enda hopp jag har för den genren inom anime i nuläget skulle vara en riktigt bra adaption av Uzumaki.

Citerar Ramstiam94:
The breaker serien måste ju nästan va det bästa man kan läsa, klart min favorit åt mangahållet!


Läser den (och Gantz) just nu faktiskt. Tycker väl inte den är något speciellt än så länge, men vi får se.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Läser den (och Gantz) just nu faktiskt. Tycker väl inte den är något speciellt än så länge, men vi får se.


Kan man fråga vart du ligger än så länge? Vilket chalter räcker sp vetjag ungefär
  • 0
Citerar Ramstiam94:
Kan man fråga vart du ligger än så länge? Vilket chalter räcker sp vetjag ungefär


Läste tredje volymen igår, så chapter 22 ungefär.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Tyckte dramatiken förstördes av att hennes spöke var med dem hela serien utan att hon försökte bevisa sin existens för de andra förrän mot slutet. Väldigt melodramatisk också, skrattade under den scenen när alla stod i en cirkel och grät ut sina känslor.


lol, håller med helt.

Citerar n00b-gamer:
Läser den (och Gantz) just nu faktiskt.


Vad tycker du om Gantz?
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
En live presentation utav nya Fate/Stay Night sändes idag och vi har egentligen fick reda vilken route dem kommer göra... BÅDE UNLIMITED BLADE WORKS OCH HEAVENS'S FEEL!!! Trailer här nedan:

Unlimited Blade Works: https://www.youtube.com/watch?v=spseKv7jtmY
Heavens´s Feel: https://www.youtube.com/watch?v=3X7JEFF9mvs#t=42

Det verkar tydligen vara Unlimted Blade Works som ska sändas i höst, medans Heaven´s Feel tydligen ska bli film (förhoppningsvis flera filmer som Kara no Kyoukai...).

Alla Saber-fan får nog tyvärr gråta i ett hörn, verkar som att Ufotable skiter i Fate-routen...
"There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
  • 0
Citerar Hydra:
Vad tycker du om Gantz?


Awesome! Beställde volymer för nästan 2000 kr, läste dem alla på en dag och beställde resten av de hittills utkomna för minst lika mycket samma dag. Mycket snabbläst och beroendeframkallande. Inte lika cynisk som animen men jag är förtjust i den riktning mangan tog också, bara de ger svar på alla frågor då.

Citerar Super Mario 128:
Ufotable skiter i Fate-routen


Finns väl inget de kan erbjuda som den existerande tv-serien inte redan har annat än snyggare animationer. UBW kan jag förstå att de vill göra om dock.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar Super Mario 128:
En live presentation utav nya Fate/Stay Night sändes idag och vi har egentligen fick reda vilken route dem kommer göra... BÅDE UNLIMITED BLADE WORKS OCH HEAVENS'S FEEL!!! Trailer här nedan:

Unlimited Blade Works: https://www.youtube.com/watch?v=spseKv7jtmY
Heavens´s Feel: https://www.youtube.com/watch?v=3X7JEFF9mvs#t=42

Det verkar tydligen vara Unlimted Blade Works som ska sändas i höst, medans Heaven´s Feel tydligen ska bli film (förhoppningsvis flera filmer som Kara no Kyoukai...).

Alla Saber-fan får nog tyvärr gråta i ett hörn, verkar som att Ufotable skiter i Fate-routen...


Hype hype HYPE!!! Båda ser för bra ut?! Kan verkligen knappt bärga mig för att få se båda routsen! Framför allt i denna kvalite!

Citerar n00b-gamer:
Citerar Ramstiam94:Kan man fråga vart du ligger än så länge? Vilket chalter räcker sp vetjag ungefär

Läste tredje volymen igår, så chapter 22 ungefär.


Fortsätt läs då! Kring 30-40 är det mycket som händer, och kan garantera att man blir fast!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Ingen som gillar Aldnoah Zero? Gillar starkt att protagonisten i princip är fysiker. =P Gillar även konceptet om att de stöter på knektar "hela" tiden. Får gärna fortsätta så. Ingen fanservice heller. <3

Citerar n00b-gamer:
läste dem alla på en dag

Holy shit. Jag följde mangan i säkert 6-7 år innan den blev klar. =P
  • 0
Citerar Ree:
Ingen som gillar Aldnoah Zero? Gillar starkt att protagonisten i princip är fysiker. =P Gillar även konceptet om att de stöter på knektar "hela" tiden. Får gärna fortsätta så. Ingen fanservice heller. <3


Jodå! Aldoah.zero = muy bien! Ska bli spännande att se hur de ska utveckla ploten! Mycket potential och många vägar man kan välja att följa
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Det enda hopp jag har för den genren inom anime i nuläget skulle vara en riktigt bra adaption av Uzumaki.


All Junji Ito's manga borde bli anime, egentligen. Speciellt den där det kommer en planet med mun och ögon och äter upp jorden.
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Tyckte dramatiken förstördes av att hennes spöke var med dem hela serien utan att hon försökte bevisa sin existens för de andra förrän mot slutet.


Jo, jag trodde nästan ett tag att det faktiskt rörde sig om hallucinationer, eftersom det borde vara ganska lätt att bevisa sin existens om man kan manipulera fysiska objekt. Det var ju inte som att hon ville hålla sig gömd heller, så man får väl anta att de var idioter eller nåt.

Citerar n00b-gamer:
Väldigt melodramatisk också, skrattade under den scenen när alla stod i en cirkel och grät ut sina känslor.


Definitivt. Väldigt stora penseldrag i gestaltningen av känslor. Jag skrattade nog också en del här och där. Men anime har alltid varit ett av de ställen där sådant ändå brukar fungera för mig. Åtminstone så verkar jag vara väldigt förlåtande för det så länge som starka känslor kan anses vara berättigat.

När vi ändå räknar upp brister så skulle jag vilja nämna att själva kärleksaspekten karaktärerna emellan knappast var särskilt övertygande heller.

Överlag så var min slutgiltiga upplevelse av serien däremot klart positiv. Jag antar att jag kanske är en sucker för det här med döden och att hantera sorg.

Citerar Hydra:
Gantz?


Personligen har jag aldrig varit förtjust i mangans utseende med alla CG-modeller. Allt det nakna kanske är ett plus dock, så det är möjligt att jag ger den en chans någon gång.

Citerar Zaito:
Speciellt den där det kommer en planet med mun och ögon och äter upp jorden.


?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Har ni några tips på skräck-animes? Har sett Ghost Hunt och Another och började titta på en episodbaserad serie för länge sedan som handlade om någon kille som rann runt i feudala japan och lärde sig om det övernaturliga eller något, den kändes dock lite väl "alternativ" och kände att det var svårt att casually titta på.

Har hört att blood+ är bra och Hell girl, men vilken först?
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Har ni några tips på skräck-animes? Har sett Ghost Hunt och Another och började titta på en episodbaserad serie för länge sedan som handlade om någon kille som rann runt i feudala japan och lärde sig om det övernaturliga eller något, den kändes dock lite väl "alternativ" och kände att det var svårt att casually titta på.

Har hört att blood+ är bra och Hell girl, men vilken först?


Corpse part kanske. Var rätt kul faktiskt, till och med så jag hoppade till i vissa tillfällen

Finns inte så mycket horror anime faktiskt.. Åtmintone bra, (vad jag sett iaf) ,finns en del bra manga dock
  • 0
Citerar Turambar400:
?


Jag känner faktiskt inte igen vart det där kommer ifrån, men jag gissar på att det är bättre än Hellstar Remina.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!