LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Anime


      Citerar Inkvoterad:
      Har hört att blood+ är bra och Hell girl, men vilken först?


      Nu har jag inte sett klart hela serien än, Blood+ skulle jag inte driekt rekommendera som en skräck-anime. Visst finns det monster och en del våld, men den känns mer närmare typ en shounen stridserier eller något. Som sagt, har bara typ sett 15 avsnitt så jag vet inte vad som händer sen.

      Men jag personligen skulle mer rekommendera dess syskonserie, Blood-C istället om man vill ha skräck. Inte direkt jätteläskig, men den har åtminstone massa gore och hemska monster.

      Higurashi no Naku Koro ni skulle jag rekommendera starkt också. Det är en av det väldig få anime som verkligen har skrämt upp mig lite.
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Citerar Super Mario 128:
      Higurashi no Naku Koro ni


      Sett! Är fortfarande osäker över vad det handlade om.
      oh ho the ratlin bog - Franck
      • 0
      Citerar Inkvoterad:
      Sett! Är fortfarande osäker över vad det handlade om.


      Sett andra säsongen också? Ser inga direkt svårigheter att förstå den. Allt förklaras i säsong 2.
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      Citerar Zaito:
      Jag känner faktiskt inte igen vart det där kommer ifrån, men jag gissar på att det är bättre än Hellstar Remina.


      Ego the living planet är tydligen en sorts antagonist för Thor samt diverse andra Marvel-karaktärer. Har hängt med sedan 60-talet verkar det som. Jag känner bara till bilden jag postade eftersom jag såg den på /co/.
      I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
      • 0
      Citerar n00b-gamer:
      Awesome! Beställde volymer för nästan 2000 kr, läste dem alla på en dag och beställde resten av de hittills utkomna för minst lika mycket samma dag. Mycket snabbläst och beroendeframkallande. Inte lika cynisk som animen men jag är förtjust i den riktning mangan tog också, bara de ger svar på alla frågor då.


      Nice, tycker också att den är mycket bra.

      Citerar Turambar400:
      Personligen har jag aldrig varit förtjust i mangans utseende med alla CG-modeller. Allt det nakna kanske är ett plus dock, så det är möjligt att jag ger den en chans någon gång.


      Skadar ju inte att ge den en chans. Stilen kanske växer på dig om du gillar resten.
      Här skare stå något helt enormt fyndigt.
      • 0
      • over
      • over
      Såg precis klart Attack on Titan.. riktigt bra serie sur som *** på att de inte ens är i startgropparna med en 2a säsong.. nån som har nån info om det...

      ps: va det bara jag som fick feeling för att Eren X Mikasa kommer hända under serien.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      ps: va det bara jag som fick feeling för att Eren X Mikasa kommer hända under serien.


      Nejdå, det är du inte ensam om. I princip i alla serier där det finns syskon av motsatta kön så spekuleras det om de EGENTLIGEN är kära i varandra, på det romantiska viset. Själv så tror jag att folk har lite svårt att förstå skillnaden mellan syskonkärlek och mer romantisk kärlek, och de allt för ofta hoppar för snabbt till slutsatsen att alla typer av positiva förhållanden leder till att karaktärerna blir tillsammans...

      Exempelvis så hände det inte mellan Katara och Sokka i Avatar, trots att det inte var en allt för ovanlig ship/fanteori.
      • 0
      Citerar over:
      Såg precis klart Attack on Titan.. riktigt bra serie sur som *** på att de inte ens är i startgropparna med en 2a säsong.. nån som har nån info om det...

      ps: va det bara jag som fick feeling för att Eren X Mikasa kommer hända under serien.


      Ca 3 år om man gissar med tanke på hur långt tid det tar för att göra material. Behövs göra 6 böcker till (läste förut på ANN att han vill släppa 20 böcker tror jag för lönge sen), vilket i sin tur är omkring 25-30 chapters. Ett chapter i månan. Sen tar det ju också en tid att producera animen, så kommer ta en tid. Kan för sig gå fortare om de gör något orginellt med säsong två, som inte har nått att göra med mangan
      • 0
      Citerar Zaito:
      trots att det inte var en allt för ovanlig ship/fanteori.


      SokkaxToph, its gonna happen!
      oh ho the ratlin bog - Franck
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Zaito:
      Exempelvis så hände det inte mellan Katara och Sokka i Avatar, trots att det inte var en allt för ovanlig ship/fanteori.


      WUUUT! det är helt news för mig fick inte nån vibe alls inte ens en tanke över dem 2.
      i AoT så är de ju inte "fullblods" syskon så att där kan det ju hända.. samt att den hintas gång på gång med ord som "lovers" och lite annat

      Citerar Ramstiam94:
      Ca 3 år om man gissar med tanke på hur långt tid det tar för att göra material. Behövs göra 6 böcker till (läste förut på ANN att han vill släppa 20 böcker tror jag för lönge sen), vilket i sin tur är omkring 25-30 chapters. Ett chapter i månan. Sen tar det ju också en tid att producera animen, så kommer ta en tid. Kan för sig gå fortare om de gör något orginellt med säsong två, som inte har nått att göra med mangan


      håwly shiet. jag läste 2015 som release.. då animen går till 8 i mangan och det finns 15 volymer i nuläget , så finns det ju materiel att göra en säsong 2. och att göra animen borde inte ta för lång tid med tanke på att den var så populär så att kunna anställa ett stort team borde inte vara så svårt.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Släpptes inte volym 14 nu precis? Ganska säker... Men kan ha fel..

      Kollade nu bokhyllan och precis som du sa slutade det i den åttonde boken, trodde det var i tian den slutade, men där hade jag fel! nu låter det kanske rimligt med en andra säsong efter volym 16, men det betyder givetvis att de måste bli klara med det senaste arket innan, annars blir det väl svårt med en säsongsavslutning. Men är det så är det nog inte helt omöjligt med en ny säsong inom 2 år. Antar väl att (gissar) att det krävs minst ett halvår för att producera en anime
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ramstiam94:
      Släpptes inte volym 14 nu precis? Ganska säker... Men kan ha fel..

      Kollade nu bokhyllan och precis som du sa slutade det i den åttonde boken, trodde det var i tian den slutade, men där hade jag fel! nu låter det kanske rimligt med en andra säsong efter volym 16, men det betyder givetvis att de måste bli klara med det senaste arket innan, annars blir det väl svårt med en säsongsavslutning. Men är det så är det nog inte helt omöjligt med en ny säsong inom 2 år. Antar väl att (gissar) att det krävs minst ett halvår för att producera en anime


      jora 14 är sista "volymen" som släppts.. men volym 15 har 1 kapitel klart och skall släppa sin andra.
      Har tyvärr ingen aning hur lång tid det tar o framställa en anime, men 1 halvår låter ju inte helt konstigt....

      hoppas det inte blir allt för lång tid.. gillar inte o behöva se om serier för att man typ glömt bort saker
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Då hänger jag med i svängana!

      Jorå, du är absolut inte den enda som väntar efter en ny säsong! AOT må ha sina brister, men det är klart en ut av de mest underhållande serier att se!
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ramstiam94:
      Då hänger jag med i svängana!

      Jorå, du är absolut inte den enda som väntar efter en ny säsong! AOT må ha sina brister, men det är klart en ut av de mest underhållande serier att se!


      alla serier har sina brister .. nu e när man sett klart AOT så e ju frågan va *** man skall se nu .. jag har en lista med serier som jag planerat o se men vet inte vilken man blir ju bortskämd efter serier som denna
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar Hydra:
      Skadar ju inte att ge den en chans. Stilen kanske växer på dig om du gillar resten.


      Kanske. Men det verkar ju vara lite lotteri gällande ifall våra smaker sammanfaller eller inte. Jag avslutade till exempel nyligen Steins;Gate. Och jag gillade den. Inte så bra som MAL påstår, och den hade definitivt sina brister, men jag gillade den.

      Å andra sidan så är vi ju däremot rörande överens när det kommer till LotGH och Higurashi, så it's all good, liksom.

      Citerar Inkvoterad:
      SokkaxToph, its gonna happen!


      Jag har svårt att se hur det skulle hända.

      Citerar over:
      jag har en lista med serier som jag planerat o se men vet inte vilken


      Visa listan så röstar vi.
      I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Citerar over:
      frågan va *** man skall se nu

      Många gillar Hunter X Hunter (2011). Hög kvalité rakt igenom. Ordentligt med action, och mycket äventyr. Hela serien bara dryper kvalité och underhållning. Finns även hela 139 avsnitt ute, så du har något att göra under sommar'n. Du kommer inte bli besviken (men ge den åtminstone en 6-7 avsnitt då den kan vara liiite seg och barnslig i början).
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Turambar400:
      Visa listan så röstar vi.


      Den e gigantisk då jag hamnat lite efter ^^ * ignorera kategorierna de e lite halv sortering.

      -----------------Action------------------------

      C
      Deadman wonderland
      Machine-Doll wa Kizutsukanai
      Hagure Yuusha no Aesthetica
      Tokyo ravens
      Yozakura Quartet: Hana no Uta
      K
      Mondaiji-tachi ga Isekai kara Kuru Sou Desu yo?
      Black Bullet
      hitsugi no chaika
      Mahouka Koukou no Rettousei
      Noragami
      Mekaku City Actors
      Sidonia no Kishi
      Blade & Soul

      -----------------Ecchi-------------------------

      Dakara Boku wa, H ga Dekinai.
      High School DxD
      Onii-chan Dakedo Ai sae Areba Kankei Nai yo ne!
      Walkure Romanze
      Mangaka-san to Assistant-san to The Animation


      -----------------Komedi------------------------

      Chuunibyou demo Koi ga Shitai!
      Denpa Onna to Seishun Otoko
      Sekai Seifuku: Bouryaku no Zvezda
      Haiyore! Nyaruko-san
      Nourin
      Tonari no Kaibutsu-kun OVA
      Hentai Ouji to Warawanai Neko.
      Nisekoi
      D-Frag

      -----------------Daily life--------------------

      Hyouka
      Koi to Senkyo to Chocolate
      Ore no Kanojo to Osananajimi ga Shuraba Sugiru
      Robotics;Notes

      -----------------Annat-------------------------

      Kami-sama no Memo-chou: It`s the Only NEET Thing to Do.
      Inu x Boku Secret Service
      Date a Live
      Go! Go! 575
      Akuma no riddle
      gokukoku no brynhildr

      -----------------Thriller/Dark----------------------

      Kyoukai no Kanata
      M3: Sono Kuroki Hagane

      -----------------Äventyr-----------------------

      Un Go
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Tokyo ravens
      Mahouka koukou no rettosei
      Black bullet
      Chuuunibyou
      Mondajiji-tachi
      Hishschool dxd
      Nisekoi
      Date a live.

      De är enligt mig de bästa, även om flera är sevärda! Så dem rekommenderar jag mest på listan
      • 0
      Citerar Turambar400:
      Jag har svårt att se hur det skulle hända.


      Ett bra exempel på en serie som visar upp en dålig kvinnosyn...
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ramstiam94:
      Tokyo ravens


      har letat efter denna men hittar inte o se den nån stans.. finns bara som tv, trots att bluray släppts
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      Citerar Ramstiam94:Tokyo ravens

      har letat efter denna men hittar inte o se den nån stans.. finns bara som tv, trots att bluray släppts


      Kissanime.com
      Animeseasob.com
      Animehere.com

      Någon av den har den garanterat, kissanime brukar ha väldigt bra kvalité!
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ramstiam94:
      Kissanime.com
      Animeseasob.com
      Animehere.com

      Någon av den har den garanterat, kissanime brukar ha väldigt bra kvalité!


      står inte va det är för nån källa på någon av dem kissanime verka lite små soft.. men håller mig nog till xdcc lr vanlig dl.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Jag förstår jag förstår! Går för sig alltid att streama annars?

      Kissanime är väldigt bra iaf! Är den sidan jag använder mig av när jag kör maraton. Kan tycka den är lite förvirrande att se weekly på, men absolut riktigt fin kvalite!
      • 0
      Citerar over:
      Den e gigantisk då jag hamnat lite efter ^^


      Och ändå så har jag inte sett en enda av dem. Säger en del om hur mycket jag ligger efter. Fast jag har ju i och för sig aldrig försökt hålla mig uppdaterad heller.

      Citerar Zaito:
      Ett bra exempel på en serie som visar upp en dålig kvinnosyn...


      Fast nu tycker jag inte att vi ska bli förblindade av sådant, utan istället blicka framåt.
      I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Turambar400:
      Och ändå så har jag inte sett en enda av dem. Säger en del om hur mycket jag ligger efter. Fast jag har ju i och för sig aldrig försökt hålla mig uppdaterad heller.


      finns ju iofs 1000 ggr mer serier en dessa , bara för att man inte sett nån av dem kan man ju endå sett typ 10 serier i veckan ;)

      Citerar Ramstiam94:
      Kissanime är väldigt bra iaf! Är den sidan jag använder mig av när jag kör maraton. Kan tycka den är lite förvirrande att se weekly på, men absolut riktigt fin kvalite!


      720p youtube e aldrig samma som 720p DL men det kan la duga ^^ jag kollar aldrig weekley längre.. slutade med det för typ 10 år sedan kollar bara när BD kommit ut
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!