LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Övrigt

      Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

      Anime


      Får typ abstinens om jag inte kollar weekly.. Men självklart är det roligare på ett sätt att se i maraton

      Hehe, hade sett alla utom fyra tror jag.. Men var ju mycket på grund av att serien är väldigt aktuella, oxh inte allt för gamla
      • 0
      Attack on titan värd att kolla på? Sitter just nu med Code Geass som jag snart är färdig med. Grym anime för övrigt!
      • 0
      Citerar Cryssax:
      Attack on titan värd att kolla på? Sitter just nu med Code Geass som jag snart är färdig med. Grym anime för övrigt!


      Bortser vi från att den är världens mest överskattade anime, så är den inte så illa. Definitivt sevärd.
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Nån rekommenderade mig att kolla på animefilmen The Laws of Eternity.

      ...

      Just nu slåss en vetenskapsman med kroppifieringen av sanningen, i form av en gigantisk bevingad soldat, mot en elefant av ren ondska, kontrollerad av HITLER! Allt såklart med episk musik. Nietche står i bakgrunden och hejar på Hitler.

      http://www.puertochan.org/mu/src/139994987325.jpg
      • 0
      Citerar over:
      står inte va det är för nån källa på någon av dem kissanime verka lite små soft.. men håller mig nog till xdcc lr vanlig dl.

      Tror det står under videon. HS tror jag dem flesta kommer ifrån.
      Tycker det är en bra streaming tjänst, 720p och 1080p på de flesta titlarna jag känner till.
      Visst, inte lika bra som att ladda ner. Men jag kikar mest på data skärmen så kvalite skillnaden mellan streamen och DL är liten enligt mig.

      Det är dock de lite äldre titlarna som Death Note som kanske inte har upp till 720p.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Cryssax:
      Attack on titan värd att kolla på? Sitter just nu med Code Geass som jag snart är färdig med. Grym anime för övrigt!


      YES!. såg den för några dagar sedan och den e riktigt bra...

      Citerar Ramstiam94:
      Får typ abstinens om jag inte kollar weekly.. Men självklart är det roligare på ett sätt att se i maraton


      finns så många andra serier o se så att det har ja inge problem med

      Citerar Havsöring:
      Tror det står under videon


      kan vara så .. på den serien jag skall börja kolla på stog det inget under.. bara vilken subbare det var..
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Citerar over:
      kan vara så .. på den serien jag skall börja kolla på stog det inget under.. bara vilken subbare det var..


      Bestämde du dig för?
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ramstiam94:
      Citerar over:kan vara så .. på den serien jag skall börja kolla på stog det inget under.. bara vilken subbare det var..

      Bestämde du dig för?


      har inte en vill se tokyo ravens men vill se bluray .. såg dock en hel anime igår Mondaiji-tachi ga Isekai kara Kuru Sou Desu yo. men efter som jag såg klart den på 1 natt så behöver jag en ny .. det var en bra serie men den slutade ju bara .. var inget slut.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Då i sånna fall rekommenderar jag guilty crown eller kakumeiki valvrave/valvrave the liberator!! Där har vi två schysta slut! Hög animationskvalite, bra musik och riltigt schysta storys! Två av mina favoriter!

      Mondaiji är rätt bra ändå faktiskt,.. Ingen aning doxk hur långt novellerna kommit
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ramstiam94:
      Då i sånna fall rekommenderar jag guilty crown eller kakumeiki valvrave/valvrave the liberator!! Där har vi två schysta slut! Hög animationskvalite, bra musik och riltigt schysta storys! Två av mina favoriter!

      Mondaiji är rätt bra ändå faktiskt,.. Ingen aning doxk hur långt novellerna kommit


      kakumeiki valvrave/valvrave the liberator!! verkar vara lite för mycket mecha för mig kan dock ge den en chans ,Guilty crown e riktigt bra men sett redan

      det börjar bli nästan löjligt snart, nästan alla serier jag ser har inget slut så man måste börja läsa mangan efter sluten
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Även om du inte gillar mecha är valvrave svår att hata ;)

      Är ju tyvärr så...

      Här är några med slut iaf:

      Nagi no asukara
      Oreimo
      Shinsekai yori (mest rekommenderad)
      Kokoro connect
      Bakuman
      Shakugan no shana
      Darker than black
      Mahou shoujo madoka magica

      Alla dem är med på min top 40 iaf, så där finns några fler att välja mellan om du inte sett dem och är ute efter slut
      • 0
      Jag känner mig för att köra lite klassisk anime. En som fick min uppmärksamhet var Slayers. Något som rekommenders?
      • 0
      Citerar Havsöring:
      Jag känner mig för att köra lite klassisk anime. En som fick min uppmärksamhet var Slayers. Något som rekommenders?


      Jag vet inte var du drar gränsen för klassiskt, så jag nämner väl bara ett gäng som är lika gamla, eller äldre, än Slayers. Men jag har ju själv inte sett så fasligt mycket klassisk anime heller, så fler tips vore ju kul.

      Legend of the Galactic Heroes

      Top wo Nerae! Gunbuster

      Ranma ½

      Ginga Nagareboshi Gin

      Neon Genesis Evangelion
      I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
      • 0
      Citerar Havsöring:
      Jag känner mig för att köra lite klassisk anime. En som fick min uppmärksamhet var Slayers. Något som rekommenders?


      Retro! <3

      60-tal: Alakazam the Great och Tales of a Street Corner,

      70-tal: Captain Harlock, Galaxy Express 999, Cutey Honey och Mirai Shounen Conan.

      80-tal: Gunbuster, Space Adventure Cobra, Area 88 och Barefoot Gen.

      90-tal: Record of Lodoss War, Escaflowne, Revolutionary Girl Utena och Now and Then, Here and There.

      Tidigt 2000-tal: Planetes, Brigadoon, Princess Tutu, Haibane Renmei och Magical Shopping Arcade Abenobashi.

      Märkte när jag gick igenom min lista att jag inte sett speciellt mycket anime från 80-talet, något jag får åtgärda genom att kolla på antingen Space Runaway Ideon eller Macross så fort jag sett klart lite annat.
      Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
      • 0
      Citerar n00b-gamer:
      Märkte när jag gick igenom min lista att jag inte sett speciellt mycket anime från 80-talet, något jag får åtgärda genom att kolla på antingen Space Runaway Ideon eller Macross så fort jag sett klart lite annat.


      Jag skulle rekommendera Uruseu Yatsura också.
      "There is no such thing as coincidences in this world. There is only the inevitable."
      • 0
      • over
      • over
      Då var det kört med att kolla på anime.. japanerna skall stänga ner nästan alla streamsites och nyaa.
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Källa? Edit: http://torrentfreak.com/japan-to-crack-down-on-anime-and-manga
      -piracy-140728/


      "We want to create a project so that anime fans overseas can enjoy Japanese content legally and without infringement worries while the profits are paid to anime production companies and publishers,"

      Låter bra för mig, även om torrentsajter uppenbarligen inte kommer försvinna.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Ree:
      Källa? Edit: http://torrentfreak.com/japan-to-crack-down-on-anime-and-manga
      -piracy-140728/


      du hitta egen källa ^^ men det e samma nyhet. det skulle tydligen börja i nu i början augusti.

      Tillagt 2014-07-31 21:38:
      Citerar Ree:
      "We want to create a project so that anime fans overseas can enjoy Japanese content legally and without infringement worries while the profits are paid to anime production companies and publishers,"

      Låter bra för mig, även om torrentsajter uppenbarligen inte kommer försvinna.


      Det stora problemet med detta är att man utlämnar sig till va de vill visa.. attså vi kommer få cencurerade tv versioner och vi kommer enbart kunna se de serier som de väljer att visa, och gamla serier kommer troligtvis försvinna i glömskan.

      sedan kommer ju mangasites också stängas ner.. tex mangafox.me , mangareader osv
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      Jag skrattade när jag såg listan över de sidor som de har kartlagt för att få en bild av hur utspridet problemet med piratkopiering av anime är. The Pirate Bay var med på den listan. Ja, jag kan väl i alla fall önska dem lycka till med att göra något åt den? Den sidan har ju en lång historia av att vara lättpåverkad av auktoriteter.

      Typ Bakabt och batoto kanske är körda, dock. Ifrån vad jag har hört så har sidan rätt "mesiga" administratörer som antagligen skulle radera allt material om Japan skulle skicka en sådan officiell förfrågan.

      Men i stora drag så kommer det nog inte att vara någon skillnad. Vad jag vet så går det fortfarande smärtfritt att hitta nya Hollywood-filmer på torrent-sidor efter alla dessa år, och det är en industri som har slagits hårt mot piratkopiering. Det kommer säkert att bli svårare att hitta OP/soundtrakcs/scener på sidor som Youtube.com, dock, då det inte är allt för svårt för en copyrightägare att få bort material därifrån.

      EDIT: ingen har länkat till projektets officiella hemsida än: http://manga-anime-here.com/
      • 0
      Om något slängs så kommer det nya. Olaglig piratkopiering är som cancer, och det finns ingen botmedel mot det (ingen bra iallafall).
      Om det skulle hända att precis alla olagliga sidor skulle försvinna och inga nya kommer, då hoppas jag vi får sakerna hit, och översatt.

      Testade Crunchyroll en gång för att see på Fate/Zero, stog att den inte var tillgängligt för mitt land. Var bara att backa sig ur sidan igen.

      Detta verkar faktiskt vara en ond cirkel. Studiorna verkar inte få in så mycket pengar (vilket nog förklarar lite varför det inte har vart så mycket 20+ episod serier, eller icke bekräftade uppföljare). Och vi får då inga saker hit, och ingen vill direkt kasta sina pengar i sjön.
      • 0
      Citerar over:
      japanerna skall stänga ner nästan alla streamsites och nyaa.


      Jag tror inte du behöver oroa dig, de kommer inte lyckas med att stoppa piratkopiering bara för att de vill det, det funkar inte så.
      Här skare stå något helt enormt fyndigt.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Hydra:
      Jag tror inte du behöver oroa dig, de kommer inte lyckas med att stoppa piratkopiering bara för att de vill det, det funkar inte så.


      de har riktat in sig på mangafox.. som blivit nerstängd innan jag hoppas ju att inget direkt skall hända.. men man vet aldrig :/
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0
      • Ree
      • Ree
      Dom har en potentiellt gigantisk marknad att hämta pengar från om de bara vill Crunchyroll är ett slags experiment för att se om det fungerar, och de håller faktiskt hög kvalité vad jag fått höra. Släpper direkt det släpps i Japan. Bra subs. Bra kvalité på videon. Enda jag hört är dåligt är att det kan lagga under dagtid i USA.

      Förhoppningsvis blir det antingen CR eller något väldigt liknande.
      • 0
      Läste projektets hemsida lite noggrannare. Hittade det här citatet:

      Citerar manga-anime-here.com/guardians:
      Up until a decade ago, some "pirates" used to illegally upload the latest Manga/Anime just because they wanted to get attention online. Others loved Manga and Anime so much that they translated scripts and captioned on the screen for their own satisfaction. But, it is not like that anymore; now it is all about money in most cases.

      In these days, "pirates" are getting advertisement revenue, kick-bucks from cyberlockers, affiliations with E-commerce sites, or selling Apps.
      They are exploiting Manga and Anime just for the sake of money.


      Var det verkligen en så stor skillnad i motivationen hos piratkopierare/fansubbare före 2004, och efter 2004? Jag har verkligen inte fått intrycket av att fansubbing mest handlar om pengar idag, och det låter som ren bullshit för att svartmåla piratkopierare yttligare. Å andra sidan så blev jag intresserad av anime(+fansubs) först efter 2004, så jag kan inte jämföra med tiden före det.
      • 0
      • over
      • over
      Citerar Zaito:
      Var det verkligen en så stor skillnad i motivationen hos piratkopierare/fansubbare före 2004, och efter 2004? Jag har verkligen inte fått intrycket av att fansubbing mest handlar om pengar idag, och det låter som ren bullshit för att svartmåla piratkopierare yttligare. Å andra sidan så blev jag intresserad av anime(+fansubs) först efter 2004, så jag kan inte jämföra med tiden före det.


      det har alltid varit folk som tjänar pengar på fansubs, jag tror tyvärr det blivit vanligare att folk tjänar pengar på den idag då det e lättare o få reklamintäkter , men jag tror dock inte de gör det för att tjäna pengar.

      jag började kolla på anime runt 2001 så jag minns att de flesta sidor man fick anime från bara bara "dåliga" text sidor utan reklam och inga torrents utan det vara xdcc som gällde då .
      The time you enjoy wasting is not wasted time.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!