Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Spring för i helvete!


Har tränat löpning i 6 år nu
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Tog en paus från löpningen en månad innan skolan slutade, det skulle jag inte gjort, fick håll efter halva min vanliga strecka. (Springer 30minuter i hyfsad fart).
To Dare is To Do
  • 0
Kör löpning regelbundet.
Nu på sommaren blir det fyra löpningstillfällen i veckan.
Måndag: 10km med löpardojjor.
Onsdag: Intervall backe 90/10 3km upp 2km ner.
Fredag: 10km kängor och liten packning 10kg.
Söndag: 5km/20km beroende på jämn eller ojämn vecka.

Milen en bra dag: 38-39
Dålig dag: 44-45
  • 0
Ska fan ut och springa nu bara för det. Jag som hade tänkt kolla på FLCL...
Fan vad bra du är på teater. Du ser ju fan död ut.
  • 0
Citerar Don Pardo:
Milen en bra dag: 38-39


Imponerande, vad springer du i för terräng?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Efter att ha gått typ hela gymnasiet utan regelbunden träning har jag nu bestämt mig för att klämma in minst två pass i veckan. En halvtimma per gång blir det ungefär, springer väl 3-3,5 km, med ett par gångpauser. ;P
  • 0
Har tränat löpning i ca 3 år. Har varit med på Junior SM m.m. Nu har jag dock tröttnat lite.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar The Frostexx:
Imponerande, vad springer du i för terräng?

Den är faktiskt ganska varierande på milensträckan:

Börjar med 1km i berg-och-dal-baneliknande terräng (dvs. ganska så branta uppförs och nedförs-backar) följt av 5km lätt kuperad grusväg följt av 1km kuperat stigande och fallande ca. 200 höjdmeter följt av 2km rak grusväg med en sista km uppför och nedför en backe med ganska så svag lutning (ca. 20 grader).


Edit: Terrängen under själva löpträningen varierar.
Ibland kör jag ovannämnda milspår, men oftast drar jag ut i helterränglåda (dvs. skog utan spår och liknande) och kör.
Känns som att det ger mycket mer när det är omöjligt att gå på autopilot, dvs. när man hela tiden måste hålla koll på var och hur man sätter fötterna samt vilken väg man ska välja.
  • 0
Citerar Don Pardo:
Känns som att det ger mycket mer när det är omöjligt att gå på autopilot, dvs. när man hela tiden måste hålla koll på var och hur man sätter fötterna samt vilken väg man ska välja.


Då blir det väl dock lite svårt att mäta sträckan?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Citerar Don Pardo:Känns som att det ger mycket mer när det är omöjligt att gå på autopilot, dvs. när man hela tiden måste hålla koll på var och hur man sätter fötterna samt vilken väg man ska välja.

Då blir det väl dock lite svårt att mäta sträckan?

Jovisst, det blir alltid ungefärligt. Brukar räkna ut det genom min ungefärliga snitthastighet (har en bra känsla för hur många km/h jag springer) samt hur länge jag kör.
Men eftersom jag tränar inför militärtjänstgöring och inte någon tävling så är det alltid själva tiden i terrängen som är det väsentliga, samt att jag hela tiden springer på ett kvalitativt sett (dvs. som sagt, ingen autopilot, utan hela tiden uppmärksam och flexibel).

Edit: Sen brukar jag också rita upp sträckan i efterhand på eniro, så jag efter ett tag har kartlagt olika sträckor på fältet jag springer på.
Känner till området så bra nu att jag kan hitta varsomhelst, hursomhelst och uppskatta avstånd på ett ganska pricksäkert sätt.
  • 0
ää kör cross istället det kan man SNACKA MOTION!! efter 2 varv runt bana så e du as trött!
  • 0
Citerar kewak:
ää kör cross istället det kan man SNACKA MOTION!! efter 2 varv runt bana så e du as trött!


Men att vara trött är inte motion.
Bara glider liksom
  • 0
Citerar kim99:
Citerar kewak:
ää kör cross istället det kan man SNACKA MOTION!! efter 2 varv runt bana så e du as trött!


Men att vara trött är inte motion.


Det är motion att köra cross
  • 0
Citerar chris safari:
Det är motion att köra cross


AHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAHAHAHAHAH-

Är du seriös?
Bara glider liksom
  • 0
Till alla som springer regelbundet vill jag tipsa om sajten RunKeeper, finns även som app till iPhone och Android. Perfekt för att hålla koll på hur man förbättras eller försämras.

http://runkeeper.com/home
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar kim99:
Citerar chris safari:
Det är motion att köra cross


AHAHAHAHAHAHAAHAHAHAAAHAHAHAHAH-

Är du seriös?


ja är du pantad det är skit jobbigt
  • 0
Citerar chris safari:
ja är du pantad det är skit jobbigt


Men snälla, jobbigt eller trött = träning, all träning är inte motion.
Men fortfarande är det bättre för hälsan med att jogga/springa än att sitta på en jävla motorcyckel.
Bara glider liksom
  • 0
Blev lite dåligt med träning under sommaren men har börjat nu igen med att springa lite kortare distanser oftast mellan 4-6 km. Mitt mål är att springa milen på under 40 minuter till våren.
  • 0
Blir löpband för mig nu på vintern. Hatar den där känslan av att svettas och frysa samtidigt som alltid infinner sig när termometern pekar på minus.

Finns det några Lidingölopp-löpare här förresten?
Call it.
  • 0
Hatar människor som springer på löpband, i ett gym dessutom året runt. Vår klubb springer ute från mars till december. Sen springer vi inomhus i Sätrahallen.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!