Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

BILAR!


Tackar tackar. Skall kolla upp Hankook.
Awesome, awesome to the max
  • 0
Pluggade lite teori när följande fråga dök upp: http://tinypic.com/view.php?pic=1ekmit&s=6

Som ni ser så har jag ju egentligen rätt, utdraget är från körboken.

Blir för övrigt en Saab 9-3 01, köper den av brorsan för 15k.
  • 0
Citerar Baxter:
Som ni ser så har jag ju egentligen rätt, utdraget är från körboken.


Nej? Eller gissade du på 50 och högre? Lite oklart. Det är fel. I boken står det överstiger 50, inte är 50.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Nej? Eller gissade du på 50 och högre? Lite oklart. Det är fel. I boken står det överstiger 50, inte är 50.


Hmm du har rätt, läste inte svaren riktigt tydligt.
  • 0
Citerar Baxter:
Blir för övrigt en Saab 9-3 01, köper den av brorsan för 15k.


Härligt! 15k känns rimligt - utan att ens veta något om bilen visserligen. Snorigt mycket bil för pengarna iaf.
När har du tänkt att vara klar med körkortet?
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Citerar Motch:
Härligt! 15k känns rimligt - utan att ens veta något om bilen visserligen. Snorigt mycket bil för pengarna iaf.
När har du tänkt att vara klar med körkortet?


Ja det är rätt hyfsat pris, finns lite rost och lite småskavanker men det mesta är bytt på den. Visserligen är avgassystemet trasigt, men det kan jag leva med ett tag. Haha.

Jodå ska göra Halkan om 2 veckor ungefär, ska bli kul. Känner att jag kan teorin, det är bara körningen som jag har lite problem med. Eller jag och jag, skolan har tagit in för många elever så jag har bara tid att köra en lektion var tredje vecka nu sedan Maj typ. Kommer ingenstans. Tror du man kan byta trafikskola trots att man redan betalat ett paketpris? Har gjort Riskettan B och snart A så de borde väl "föras över" till nästa skola?

Slänger ut löjliga pengar nu som gör att jag inte kommer någonstans vilket känns meningslöst som fan.
  • 0
Har alltid varit sugen på att köpa en BMW Z4 årsmodell 04 eller en Nissan 350Z i liknande årsmodell. Problemet är dock att de är en aning för dyra för mig. Man kan få dessa för en sisådär 120k. Funderar istället på en Audi TT som finns att få för en 70 tusen. Men är lite kluven. Ingen som har något tips på liknande bilar som inte kostar allt för mycket?
I have a bad feeling about this.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Legacy:
Har alltid varit sugen på att köpa en BMW Z4 årsmodell 04 eller en Nissan 350Z i liknande årsmodell. Problemet är dock att de är en aning för dyra för mig. Man kan få dessa för en sisådär 120k. Funderar istället på en Audi TT som finns att få för en 70 tusen. Men är lite kluven. Ingen som har något tips på liknande bilar som inte kostar allt för mycket?


Audi TT är vad jag har hört inte mycket till bil, om det är cabriolet/roadster du är ute efter ska både Honda S2000 och Mazda MX-5 vara klockrena. Är det en coupé du är ute efter så finns ju BMW 3-serien, Audi S2 och mer.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Audi TT är vad jag har hört inte mycket till bil, om det är cabriolet/roadster du är ute efter ska både Honda S2000 och Mazda MX-5 vara klockrena. Är det en coupé du är ute efter så finns ju BMW 3-serien, Audi S2 och mer


Audi TT har 180HK och det duger för mig. Pappas har en V70 med 180hk och den duger mer än väl så om man kör en mindre och lättare bil så borde ju Audi TT gå ännu bättre. Sen hur den är för övrigt har jag ingen aning om. Cab tror jag inte jag vill ha då det känns lite sådär att ha sufflett på vintern. Tack för tipsen, ska kolla upp dessa!
I have a bad feeling about this.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Legacy:
Audi TT har 180HK och det duger för mig. Pappas har en V70 med 180hk och den duger mer än väl så om man kör en mindre och lättare bil så borde ju Audi TT gå ännu bättre. Sen hur den är för övrigt har jag ingen aning om. Cab tror jag inte jag vill ha då det känns lite sådär att ha sufflett på vintern. Tack för tipsen, ska kolla upp dessa!


Det är så mycket mer än hästkrafterna som gör bilen...
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Det är så mycket mer än hästkrafterna som gör bilen...


Jo, aboslut. Det är som att säga att det är antal megapixlar som gör en kamera, men det är det inte. Men svårt att säga mer när man själv inte har kört bilen.
I have a bad feeling about this.
  • 0
Citerar Baxter:
Tror du man kan byta trafikskola trots att man redan betalat ett paketpris? Har gjort Riskettan B och snart A så de borde väl "föras över" till nästa skola?

Slänger ut löjliga pengar nu som gör att jag inte kommer någonstans vilket känns meningslöst som fan.


Jag tror inte att det ska vara några problem att köra hos två skolor. Annars kan du ju alltid höra med någon annan trafikskola, dem lär ju veta.

Citerar Legacy:
Har alltid varit sugen på att köpa en BMW Z4 årsmodell 04 eller en Nissan 350Z i liknande årsmodell. Problemet är dock att de är en aning för dyra för mig. Man kan få dessa för en sisådär 120k. Funderar istället på en Audi TT som finns att få för en 70 tusen. Men är lite kluven. Ingen som har något tips på liknande bilar som inte kostar allt för mycket?


S2000 säger jag med. Vettig bil med klassisk Honda-kvalite när det kommer till det mekaniska - mycket bra alltså.
Istället för Mazda MX-5 skulle jag snarare tipsa om RX-8. Tyvärr en Wankel-motor i RX-8 och det finns en anledning till att bara Mazda fortsatt använda den motorkonfigurationen i modern tid...
Sedan eftersom jag kört 3-serie tidigare så måste jag rekommendera dem också. Tidlös design och riktigt fina rent mekaniskt. Tyvärr en hel del fantasipriser på bilarna - ingenting jag klagar på direkt då jag sålde min 330 -04 för riktigt bra pengar.
Hard work has a future payoff. Laziness pays off now.
  • 0
Citerar Motch:
Jag tror inte att det ska vara några problem att köra hos två skolor. Annars kan du ju alltid höra med någon annan trafikskola, dem lär ju veta.


Får se, men nu är jag ändå klar snart så.

Bokade in uppkörning den 12 september, Halka på måndag.

Gör lite teoriprov, luddiga frågor. Finns 1 fråga som har två svar.

Du får en bild där du kör en bil på en mindre väg som är på väg ut till en större väg där högerreglen gäller. På den större vägen kommer det 1 bil från varje håll (och kommer i princip mötas samtidigt som jag kommer fram till den större vägen) Dessutom är sikten skymd så bilarna på den stora vägen skulle inte sett mig förrän det var försent.

En gång var svaret att jag skulle lämna företräde åt den högra bilen (högerreglen)

Men en annan gång var svaret att jag skulle lämna företräda åt båda enligt högerreglen och blockeringsreglen. (vilket låter vettigare enligt mig, tvivlar på att föraren från vänster stannar eller ens hinner stanna om jag helt plötsligt ger mig ut från en liten grus väg. Hade aldrig tagit den risken själv åtminstone)

  • 0
Citerar Baxter:
Bokade in uppkörning den 12 september, Halka på måndag.


Lycka till! Jag gör teoriprovet samma dag, och kör upp två dagar senare.
  • 0
Citerar Lennon:
Lycka till! Jag gör teoriprovet samma dag, och kör upp två dagar senare.


Tack, lycka till själv.

Är rätt säker på teorin själv, precis gjort 4 prov i rad, haft 4 fel tillsammans.

Suck ännu en felaktig fråga.

Din bils tjänstevikt är 1480kg och du ska dra ett släp vars totalvikt är 1400kg, vilken körkortsbehörighet behöver du? Jag svarade B eftersom släpets totalvikt är lägre än bilens tjänstevik och tillsammans väger de mindre än 3,5 ton, men det skulle ändå vara BE behörighet.
  • 0
Eh, blev kuggad för att jag inte placerade bilen tillräckligt nära högerkanten när jag skulle svänga höger på en landsväg (med ingen trafik bakom).
  • 0
Citerar Baxter:
Eh, blev kuggad för att jag inte placerade bilen tillräckligt nära högerkanten när jag skulle svänga höger på en landsväg (med ingen trafik bakom).


Bara tuffingar failar första gången, du tar det nästa gång!

Tillagt 2012-09-16 18:05:
Vad kör ni för fint idag?
  • 0
  • X
  • X
Läste lite om TTA idag, nästan så man vill gråta. Samma motorer, samma aerodynamiska förutsättningar, samma allt. Otroligt tråkigt.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Baxter:
Eh, blev kuggad för att jag inte placerade bilen tillräckligt nära högerkanten när jag skulle svänga höger på en landsväg (med ingen trafik bakom).


Kuggade också min uppkörning i fredags. Kändes och känns förjävligt. Men klarade teoriprovet i alla fall. Nu har jag två månader att klara körningen. Känner mig lite stressad. Speciellt då suget till att försöka igen inte finns.
  • 0
Var på STCC-finalen på Solvalla idag. Faktiskt riktigt roligt, har inte varit på motorsport sedan jag var tre-fyra år gammal (älskade ST och BTCC som liten). Mindre kul att vädret sög och att barndomsidolen Rydell torskade. Nåja.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Lennon:
Kuggade också min uppkörning i fredags. Kändes och känns förjävligt. Men klarade teoriprovet i alla fall. Nu har jag två månader att klara körningen. Känner mig lite stressad. Speciellt då suget till att försöka igen inte finns.


Precis, man känner sig så jäkla kass. Av någon anledning misstänker jag att de kuggar en de första gångerna bara för att visa att man "inte kan allt" eller bara för att dra in mer cash.

Har en kompis som kuggade 10 gånger.

Har en ny uppkörning nu på torsdag, hoppas jag klarar det. Är så jäkla less på det nu, har ändå ingen bil och kommer inte ha en på länge heller, så motivationen är rätt kass.
Har liksom snart lagt 20 tusen på något jag inte kan utnyttja förrän om några år typ. Om inte jag kan köpa en gammal Volvo 850 från en kompis till farsan för 1000 spänn, ända jag vet är dåligt är bromsarna som är helt upprostade, men annars ska den tydligen gå fint. Inte den bilen jag vill ha direkt, men tusen spänn liksom, blir ju glad om den håller en månad.
  • 0
Min farsa har en Ford Focus. Den har vi använt i flera år och den har aldrig svikit oss
  • 0
När jag blir vuxen ska jag ha en land-rover och en rolls-rojs.
  • 0
Citerar TheoNB:
När jag blir vuxen ska jag ha en land-rover och en rolls-rojs.


And you'll be a dope ass chauffeur.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
  • X
  • X
Världens undergång är nära, meningen med livet finns inte längre, döden lurar bakom hörnet. BMW har sålt sin själ till djävulen. Snart kommer framhjulsdrivna bilar från världens sista heliga biltillverkare. Inte för att det är någon nyhet.
Kött är till för att ätas.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!