Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game Pod Advance - en spelpodd (!)


  • Räv
  • Räv
Hej ni

Jag har, tillsammans med några vänner till mig, startat en opretentiös liten spelpodcast, som vi hoppas ska kunna både utbilda och underhålla.

De deltagande är, utan inbördes ordning:

Micke (Räv)
Adam (Humanisten)
Jasmin (kraz)
Filip (Snoken)
Andreas (Luchadårrrrr)

Till detta har vi ett alldeles fantastiskt intro, skrivet och framfört av synth-vid-lägerelden-duon Shyguys, bestående av nämnda Ridley och Zenith_J_Coke, och avsnitten redigeras också av den fenomenale Ridley.

Podden finns just nu att finna på http://gamepodadvance.se/.

Föredrar ni iTunes finns den där också.

Om ni har frågor, eller eventuell feedback kan ni skicka detta till [email protected] så kommer vi läsa upp era frågor i nästa podcast och försöka förbättra oss enligt era önskemål.

God lyssning!

Räv
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Filip låter som en smutsig lantis.

Vi hade väldigt kul under inspelningen, och det hörs verkligen! Jag är så nöjd. Snokens seal of approval till alla inblandade. Så, nu ska jag sluta vara självgod. Lyssna och roas! Laugh and grow fat.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
Härliga samtal! Bra lett av den där Filip också.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  • 0
Vad kul att höra allas röster. Räv låter rävaktig och Andreas gör mig lite obekväm.
Entering zero gravity
  • 0
Trevlig lyssning. Ni verkar ha ett bra upplägg. För lite naket, dock.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Spännande! Blir att lyssna ikväll.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Du är så torr Räv. Så torr. På ett bra sätt.
"Angels don't wait for slowpokes."
  • 0
Citerar GhostofCain:
Vad kul att höra allas röster. Räv låter rävaktig och Andreas gör mig lite obekväm.

Förlåt
Citerar Mr Smiley:
Trevlig lyssning. Ni verkar ha ett bra upplägg. För lite naket, dock.

Kan vara för att dom flesta av oss inte har vant sig vid det här, vi kommer nog bli mer nakna när vi känner oss mer bekväma.
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Vi kan köra naken-podcast nästa vecka.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
  • X
  • X
Trevligt, få se om det dör ut lika fort som Radio Röv då... Sidan är för övrigt hemsk.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Det lilla jag lyssnade var bra, men inte super. Lät lite väl krystat och ansträngt emellanåt samt att några av er lät lite obekväma. Men ni är definitivt något på spåren och man blir ju bara bättre med lite övning
When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.
  • 0
Som jag skrev hos Kraz så uppskattade jag nog nästan precis alltihop Ni verkar ha vettig koll på vad som är okej att spoila och vad att hålla tyst om (Typ Brothers), stor eloge till er där!

Gillade att ni lät det ta den tid det tog, hellre det än att ni försöker rusha er fram till en viss hålltid
  • 0
Varför inte bara göra något så enkelt som en YT-kanal, eller åtminstone Soundcloud? Hur många kommer vilja lägga till ännu en sida de ska besöka?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Varför inte bara göra något så enkelt som en YT-kanal, eller åtminstone Soundcloud? Hur många kommer vilja lägga till ännu en sida de ska besöka?

Fast om det länkas ut här, via en sida man brukar använda, lär det ju ordna sig självt
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar ZchmeKko:
Varför inte bara göra något så enkelt som en YT-kanal, eller åtminstone Soundcloud? Hur många kommer vilja lägga till ännu en sida de ska besöka?


Vi har YT-kanal på G, allt är som under uppbyggnad just nu eftersom vi började hela det här kalaset för mindre än en vecka sen
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Vill också tillägga att podcasten just i detta nu genomgår iTunes-acceptanstest och därmed kommer finnas där inom alldeles kort.

Det kommer ju underlätta en del kan jag tro.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Låter bra!

Har länge funderat på att hitta på något liknande men har varit ensam med planerna så de fick läggas på is... Jag måste fråga om Ni behöver/vill ha någon mer som är med i detta projekt?
  • 0
Citerar Carllu:
Låter bra!

Har länge funderat på att hitta på något liknande men har varit ensam med planerna så de fick läggas på is... Jag måste fråga om Ni behöver/vill ha någon mer som är med i detta projekt?


Det är jättekul att höra att du tycker om det
Dock så är vi redan tillräckligt många tyvärr och har inget direkt behov av fler i projektet.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har ni något schema eller kommer ni bara spela in när det passar för alla?
"Angels don't wait for slowpokes."
  • 0
Citerar Shabedooba123:
Har ni något schema eller kommer ni bara spela in när det passar för alla?

Vi ska försöka spela in varje söndag
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
Citerar El Luchador:
Vi ska försöka spela in varje söndag


Har ni spelat in något idag då? Det var faktiskt ganska trevligt att lyssna på. Tumme upp.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Det har vi! Det publiceras inom ett par dagar, det ska bara redigeras.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Såja, go vänner, nu finns podcasten också att finna på iTunes.

Ett nytt avsnitt är också inspelat och kommer komma inom en snar framtid. Så länge, tack för allt fint beröm. Vi uppskattar det.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
  • Räv
  • Räv
Såja, go vänner, nu finns det nya avsnittet att finna på http://gamepodadvance.se/2014/02/01/game-pod-advance-2/

Finns också på iTunes, sök på Game Pod Advance eller klicka på iTunes-länken där uppe i första inlägget.

Trevligt lyssnande.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Nu går det undan, vänner. Dagens avsnitt är redan färdiginspelat och mixat och ligger nu uppe på http://gamepodadvance.se/2014/02/02/game-pod-advance-3/. Det går givetvis att hitta avsnittet på iTunes också: LÄNK

Denna del av vår fina pod präglas tyvärr av frånvaron av två medverkande, Filip och Andreas. Men de andra maler på bra ändå, och till nästa avsnitt ska de förlorade sönerna ha återvänt igen.
And then Snoken was a pumpkin.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!