Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game Pod Advance - en spelpodd (!)


http://gamepodadvance.se/2015/02/12/game-pod-advance-24/

Avsnitt 24 är nu uppe och vi diskuterar Telltale, Nintendos senaste leksaker och svarar såklart på fler frågor.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Härligt!

Jag har inte lyssnat på jättelänge
Entering zero gravity
  • 0
Tack för ytterligare ett trevligt avsnitt, ni har börjat få kläm på det!

Här är några nya frågor:

1. Är er karaktär ond eller god i spel med moralsystem? Skulle ni säga att den reflekterar er personlighet på något vis?

2. I the Elder Scrolls-spelen erbjuds möjligheten att uppleva fantastiska världar genom olika fraktioners perspektiv. Personligen tycker jag att serien kört fast i de fyra vanliga gillena som består av tjuvar, stridskämpar, magiker och lönnmördare. Finns det några andra gillen som ni skulle vilja se att Bethesda introducerade?

(Själv anser jag att ett arkeologi-gille och ett handelskompani vore trevligt)

3. Om ni fick äta en fiktiv spelvarelse. Vilken skulle ni välja och hur skulle ni tillaga den?

4. Sen den minst fantasifulla frågan. Vad är världens bästa spel? Men här är en twist: NI MÅSTE KOMMA ÖVERENS OM ETT SPEL. Jag vill se en debatt med blod, svett å tårar. Även om svaret uppenbarligen är Half-Life.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
  • Räv
  • Räv
Hej pojkar och flickor samt könsförvirrade slipstenar.

Nu är vi tillbaka, igen, med ett rykande färskt avsnitt GPA, det hittar ni här: http://gamepodadvance.se/2015/04/04/game-pod-advance-25/

Håll så mycket till godo. Puss så länge.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Hey ni ignorerade min sista fråga! Damn you!

Trevligt att Snoken förstod vad jag pratade om med ett handelskompani i Skyrim. Lite som det i Morrowind. Vill utforska världar med stora fartyg i skyrim å etablera handelstationer och sådant.

Hade bra dock! Ser fram emot nästa avsnitt redan- ska försöka komma på fler frågor.

Hälsningar eran enda (andra?) fan och favoritarkeolog!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Citerar jonte91n:
Hey ni ignorerade min sista fråga! Damn you!


Vi kaaaaaaaaaaaaanske har andra planer för den frågan
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jaså vadå? Kan det vara så att ni kommer ha ett litet debattinslag där ni får stå upp för era favoritspel i ljudliga diskussioner? Tänkte föreslå det om inte annat, tänkte att den frågan skulle kunna öppna en dörr. Ni respekterar varandras åsikter för mycket!
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Har inte hittat något bra tillfälle att lyssna på er så jag är fortfarande på typ oktober, men jag lyssnar ikapp allt vad jag har!
  • 0
1. Vilken spelkonsol är, enligt er, den bästa som någonsin gjorts?
2. Om ni skulle introducera spel för någon som inte är en gamer- hur skulle ni gå till väga och vilket spel skulle ni använda för att konvertera dem?
3. Förra året uppstod en trend med en rad oerhört hypade spel som blev ytterst mediokra eller rent av trasiga. (Se Destiny, Watch Dogs, Titanfall, Evolve och Unity.) Vilka hypade storspel 2015 tror ni inte kommer leva upp till förväntningarna? (Personligen tippar jag på Battlefront 3) Säger någon Witcher 3 får ni stryk!

4. Kan Filip summera all Metal Gear Solid- lore så man vet vad som händer när MGS V dyker upp senare i år? Det är både en fråga och en utmaning.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Vad är detta? Ska ta och kolla in.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!