Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Muse


Citerar yahoo:
Är det slutsålt? För inte så längesen fanns det biljetter kvar.


Ståplatserna är slutsålda ja.. ganska deprimerad över att jag tycks missa dem.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Perluck:
Citerar yahoo:Är det slutsålt? För inte så längesen fanns det biljetter kvar.

Ståplatserna är slutsålda ja.. ganska deprimerad över att jag tycks missa dem.


Jaha ja! Har ståplats, men duger inte sittplats?
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar yahoo:
Har ståplats, men duger inte sittplats?


Inte för mig, ska jag uppleva Muse vill jag stå med publiken, sjunga med och få en grym upplevelse. Kan göras via läktare också, men för mig är kärnan i upplevelsen med ståplatser, dvs att hoppa med publiken osv.
I bajs växer det bäst
  • 0
Om du känner minst 2 st som har ståplats kan man ju köra en ganska osäker "taktik" som jag sett några få gånger fungera i globen (ca 3 år sen senast jag var i globen och då fungerade det vad jag såg).. De två går först in på ståplatsgolvet.. sen går en ut med två biljetter och hämtar den tredje och går in vid en annan ståplatsvakt då man har kunnat gå runt där toaletter och "affärer" ligger..
"When you don't do it, you'll regret it. When you do it you won't regret it"
  • 0
Citerar yrban2:
Om du känner minst 2 st som har ståplats kan man ju köra en ganska osäker "taktik" som jag sett några få gånger fungera i globen


Känns aningen osäkert, vill verkligen inte chansa för att sedan ha dragit mig dit i onödan och bli utelåst, om inte värre. Känner dessutom ingen som har biljetter, skulle redan försökt köpa dem.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Spion:
Vad tråkiga alla setlists har varit än så länge. 9 The 2nd Law låtar, resten är best of-låtar med någon vettig låt inkastad nu och då. Långt ifrån "friskt blandade", som någon här i tråden påstod att dom skulle vara.


Notera att det fortfarande är en början av turne, det kan rotera längre fram. Bandet har ju spelat väldigt udda låtar som Ruled By Secrecy, Sunburn, Falling Down och Host. De har till och med soundcheckat Bliss, Megalomania, Exogenesis och Dark Shines. Enligt ryktet från bandet och folk runt Muse på Twitter.
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar yahoo:
udda låtar


Udda låtar...? wat?
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • Räv
  • Räv
Jag har lyssnat igenom senaste albumet nu, och jag måste säga att det låter verkligen bra.

Ingen favoritlåt än, men det lär komma. Ska lyssna igenom mer.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Citerar yahoo:udda låtar

Udda låtar...? wat?



Alltså, mer speciella låtar som inte spelas lika ofta som t.ex Time Is Running Out, Uprising och Starlight. Förövrigt spelads Bliss ikväll i Italien!
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar yahoo:
Citerar Inkvoterad:Citerar yahoo:udda låtar

Udda låtar...? wat?


Alltså, mer speciella låtar som inte spelas lika ofta som t.ex Time Is Running Out, Uprising och Starlight. Förövrigt spelads Bliss ikväll i Italien!


Kul med Bliss. Den känns egentligen given i en muse set-list. De andra låtarna du räknade upp är väl deras "superhits" som spelas väldigt ofta?
  • 0
Citerar Knight of Cydonia:
Citerar yahoo:Citerar Inkvoterad:Citerar yahoo:udda låtar

Udda låtar...? wat?


Alltså, mer speciella låtar som inte spelas lika ofta som t.ex Time Is Running Out, Uprising och Starlight. Förövrigt spelads Bliss ikväll i Italien!

Kul med Bliss. Den känns egentligen given i en muse set-list. De andra låtarna du räknade upp är väl deras "superhits" som spelas väldigt ofta?



Precis, dock förstår jag varför de måste spela dem ofta. De är ju favoriterna, dessutom skulle man ju inte vilja gå ifrån en Muse konsert utan att vart med i allsången på Time Is Running Out eller Starlight. Inte heller det gunget i Supermassive Black Hole eller det episka i Knights of Cydonia.
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar yahoo:
Time Is Running Out


En av deras absolut sämsta låter. Helvete så usel.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Ska lyssna igenom The 2nd Law ikväll.
Rihanna <3
  • 0
Inte långt kvar nu
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar Dragonforce:
Ska lyssna igenom The 2nd Law ikväll.


Är på torrenten just nu, längtar som tusan!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Origin of symmetry, det bästa som hänt mig, musically.

OCH VARFÖR KAN JAG INTE HA VÄNNER SOM FAKTISKT VET VILKA DE ÄR? Kommer ju missa konserten nu fan
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Jag har ännu inte funnit ståplatser till globenspelningen, inte långt kvar nu, detta suger.

Tillagt 2012-11-29 21:43:
Citerar Tipon:
Jag ska inte gå, men fan vad surt:
https://twitter.com/muse/status/274250321319038976


I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Perluck:
Jag har ännu inte funnit ståplatser till globenspelningen, inte långt kvar nu, detta suger.

Tillagt 2012-11-29 21:43:
Citerar Tipon:Jag ska inte gå, men fan vad surt:
https://twitter.com/muse/status/274250321319038976


DU MÅSTE SK0OJA?!?!?!?!??!?!?!?!?
LPSDLKJSALKJFPALSKJFPOLKJPODSFKJPOSDAKFPODKSAPOFKDOP
SKFKDSOFKDOPSKFOPKDASPOFKDOPSFK
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar yahoo:
DU MÅSTE SK0OJA?!?!?!?!??!?!?!?!?
LPSDLKJSALKJFPALSKJFPOLKJPODSFKJPOSDAKFPODKSAPOFKDOP
SKFKDSOFKDOPSKFOPKDASPOFKDOPSFK


Vad i helsike flög i dig? Såg du inte min lilla " " smiley under? Samt att det lades till efter mitt första meddelande?

Dafuq.

Trist att det händer, å andra sidan är jag glad att jag inte missar något nu.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Perluck:
Jag har ännu inte funnit ståplatser till globenspelningen, inte långt kvar nu, detta suger.

Tillagt 2012-11-29 21:43:
Citerar Tipon:Jag ska inte gå, men fan vad surt:
https://twitter.com/muse/status/274250321319038976


Mitt liv var fulländat när jag fick reda på att de skulle till Sverige, mitt liv tar slut....här
What came first the chicken or the dickhead?
  • 0
Citerar yahoo:
Mitt liv var fulländat när jag fick reda på att de skulle till Sverige, mitt liv tar slut....här


Haha själv fick jag aldrig tag på en biljett.. så är nästan.. glad.

Citerar Spion:
Fan vad arg jag blir. Inte nog med att dom släpper ännu ett dåligt album, dom ställer in spelningar också.

suke

Får ta pengarna som jag får tillbaka och lägga dom på en Springsteen- eller Hultsfredbiljett istället.


Äsh, så dålig är väl inte deras senaste. Tycker helt klart att det är trist, speciellt ifall vi ignoreras helt under hela turnén.
I bajs växer det bäst
  • 0
De har ju ställt in konserten nu pga att Matt brutit benet. Sorry guys

Tillagt 2012-11-29 22:50:
Ah ser att ni redan visste. Deja vu 2010 haha
"Själv så kan jag ju snickra, skruva, meka, fixa trixa, slakta, rensa och samtidigt städa, tvätta, laga mat, sy etc Så antingen är jag en hermafrodit eller så förbereder jag mig för ett forever alone liv" - Noire
  • 0
Citerar De La Music:
Deja vu 2010 haha


Mjo. 2010 valde jag och min polare att åka till Finland istället när de ställde in Stockholm och Roskilde var slutsålt, men det var under sommaren så man kunde ta de extra dagarna det krävdes. Nu går ju de flesta fortfarande i skolan eller jobbar.
Do you have any good old ham?
  • 0
Happ... där blev man blåst på 425 kr. Gött snack!
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!