Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Kränkande bilder på vår kära Profet


Citerar Gavling:
Reinfieldt borde lägga sina krafter på att håna den där mannen när mötet väl sker.

Du har visst inte fattat riktigt. När den svenska flaggan bränns av människor som tydligen inte förstått våra demokratiska principer måste man ta itu med saken. Till skillnad mot sin danske kollega, reagerar Reinfeldt, vilket är ett utmärkt initiativ. Ditt inlägg var en uppvisning av sällan skådad enfaldighet. Att tro att saker ska reda ut sig bara man tar till barnsliga metoder liknar de reaktioner vi fick se från dårarna som beslöt sig att bränna den svenska flaggan när våra principer inte passade dem.
  • 0
Citerar TemplarPaladin:
Vad spelar det för roll om det är religion eller tradition för oss? Kristendomen ska inte förbjudas för att invandrare kan bli kränkta. Kristendomen är fortfarande våran statsreligion och det är inget att skämmas över om det fortfarande förekommer traditioner som är kristna eller har ett ursprung i religionen. Är kristendomen kränkande för en del invandrare så borde de fundera på om de verkligen flyttade till rätt land. Är den svenska nationalsången eller flaggan kränkande för invandrare så borde fundera på om de verkligen flyttade till rätt land.



Håller med dig till 100%, formulerade mig lite fel tidigare.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Gavling:
Egyptens ambassadör, Samah Mohamed Sotouhi, har dessutom en lista med frågor som han särskilt vill diskutera. Där finns kontroversiella förslag som direkt berör svensk inrikespolitik och svenska lagar, bland annat förslag på svensk lagstiftning mot skändning av profeten Muhammed, och synpunkter på hur skola, utbildning i Sverige och även den svenska riksdagen ska organiseras, med ett särskilt riksdagsutskott mot islamofobi.

Samah Mohamed Sotouhi ser inget problem med att hans förslag innebär att han blandar sig i svensk inrikespolitik.

- Det är idéer jag vill diskutera, idéer för framtiden för att vi ska kunna undvika sådana här situationer framöver, säger Samah Mohamed Sotouhi

Vafan är det här för jävla dynga?
Den här mannen borde lobotomeras omgående. Den här saken vill alltså att vi skall hjärntvätta svenska barn och ungdomar i skolorna bara för att det finns muslimer som är så inskränkta med sitt svammel att de inte kan skilja på galematias och verklighet.
Om det är några som ska ha en kravlista så är det väl ändå vi svenskar!
En kravlista som infattar en grov mordernisering av Islam, så att den kan passa ett kristet samhälle. Jag blir så förbannad när jag läser artikeln att jag ser rött.
Reinfieldt borde lägga sina krafter på att håna den där mannen när mötet väl sker.


Håller med. Om egypten lämnat en liknande kravlista till sverige för 200 år sedan hadde sverige krigat sönder egypten totalt och lämnat 0,000 överlevande . Men nu så kommer säkert herr Reinfeldt slicka röv som fan och lyda allt dom säger
Alla snälla flickor kommer till himlen. Ni andra kan komma hem till mej! Grr
  • 0
Citerar metal crew:
Håller med. Om egypten lämnat en liknande kravlista till sverige för 200 år sedan hadde sverige krigat sönder egypten totalt och lämnat 0,000 överlevande .


För allt var så mycket bättre förr...
  • 0
Citerar metal crew:
Men nu så kommer säkert herr Reinfeldt slicka röv som fan och lyda allt dom säger


Nja, jag tror inte att han kommer ändra en grundlag pga av det, och hur som helst så krävs det 2 mandatperioder för att få igenom en sådan ändring.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar Gavling:
Jag blir så förbannad när jag läser artikeln att jag ser rött.


Du är inte den enda.
The right man when things go wrong
  • 0
Det är bara en tidsfråga innan tryckfriheten och yttrandefriheten kommer att läggas ned.

Det kommer bli 100% bevakning på alla helatiden. Vi kommer ha inplanterade streck koder för att både identifikation och att kunna handla. Inga fysiska pengar kommer existera.Det kommer bli en snubbe som bestämmer över hela eu i och med att beslut går så trögt när alla eu länder är med och tycker till.

Det är vad jag tror. En utveckling om 115 år framåt. Vad tror ni?
  • 0
Citerar Gavling:
Vafan är det här för jävla dynga?
Den här mannen borde lobotomeras omgående. Den här saken vill alltså att vi skall hjärntvätta svenska barn och ungdomar i skolorna bara för att det finns muslimer som är så inskränkta med sitt svammel att de inte kan skilja på galematias och verklighet.
Om det är några som ska ha en kravlista så är det väl ändå vi svenskar!
En kravlista som infattar en grov mordernisering av Islam, så att den kan passa ett kristet samhälle. Jag blir så förbannad när jag läser artikeln att jag ser rött.
Reinfieldt borde lägga sina krafter på att håna den där mannen när mötet väl sker.


hmm vi borde fila på en kravlista som motärkning motvärkning mot den dom skickade, hoppas värklilgen inte han går med på den för att göra det vore lika bra att ändra detta land till muslimskt land (och man undrar ju varför folk flydde hit kan det vara för förtryck mot befolkningen?).

dock håller jag inte med om att han skall håna mannen , för det vore helt fel och ge ännu mera "poäng" till muslimerna. men han kan förklara VARFÖR vi inte kommer att ändra något i vår lag tex för att vi har något som kallas frihet från religions inblandning eller något sådant?

Citerar Gavling:
bland annat förslag på svensk lagstiftning mot skändning av profeten Muhammed, och synpunkter på hur skola, utbildning i Sverige och även den svenska riksdagen ska organiseras, med ett särskilt riksdagsutskott mot islamofobi.


vilket jag inte riktigt förstår? vad är det för fel med att lära ut vad främlings fientlighet är? varför måste vi lära ut vad islam innebär? och VARFÖR måste någon ambasadör ändra i våran LAGSTIFTNING? helt outrages, behandla oss som något jävla U-land eller något!
Islam+frihet=lol
  • 0
De kanske ska börja med att försöka förbättra sina egna jävla länder innan de kommer hit och ska ändra på våra lagar....
  • 0
Citerar babbba:
Och så sitter ni här och kränker oss utan att skämmas och utan att redaktionen gör något åt saken. FY vad jag skäms för den här sidan.

Sverige var ett respekterat land förr. Flyktingar kom hit när det blev krig.
Men jag tror fortfarande att det finns fina svenskar som respekterar Islam även om det finns andra svenskar som skämmer ut sig. När ni ser en Muslim göra något dåligt så sprids det över hela världen och ni tänker att Islam är farligt.
Men jag väljer att inte tänka som er. Jag vet att det finns svenskar som respekterar oss även om de inte är Muslimer.


Det kallas yttrandefrihet. Alla har rätt till sin egen åsikt. Araber, svenskar, albaner, turkar, afrikaner... alla har rätt till sin egen åsikt och får säga, tycka, skriva och rita vad fan de vill i detta landet. Passar inte det så kan du åka tillbaka... Inget illa menat alltså. Har ingenting emot folk med invandrarbakgrund i allmänhet, är själv jude med både holländskt, tyskt, belgiskt och ryskt påbrå så det hade ju varit rätt korkat.

Däremot har jag mycket emot invandrare som tror att svenska folket ska anpassa sig efter invandrarnas kulturer när det egentligen borde vara tvärtom. Var i stället glad att du är här i detta fina och säkra landet istället och låt folk göra som de vill, så funkar det här och den enda boken svenskar behöver följa är lagboken. Koranen är betydelselös för de flesta i detta landet, precis lika betydelselös som "muslimers" åsikter om hur svenskar lever sina liv.

Vill ni leva efter de regler som finns i koranen så gör det, det respekterar jag, helt klart, men att försöka konvertera detta landet till ett muslimskt land det är en omöjlig uppgift och bara extremt störande och faktiskt även kränkande då du verkar tro att du/ditt folk står högre än resten utav oss.

Välkommen till frihetens land (USA bara ljuger, det är vi som borde ha den titeln). Passar det inte så kan du åka tillbaka igen.
ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US
  • 0
Citerar secuda:
varför måste vi lära ut vad islam innebär?


Religion är viktigt att lära sig så att vi slipper onödiga fördomar och får förståelse för hur andra människor i världen tänker.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar secuda:
Citerar Eduardo Rodriguez:
Jag vet inte riktig vad som fått denna tråden att vara så länge


tja vad jag har upptäkt så ärr känslo sammade ämnen som funkar bäst att diskutera här på GR allt från fanboys från alla hörn till tros uppfattningar.


Citerar Eduardo Rodriguez:
Rubriken måste va det löjligaste jag nånsin har läst och vem fan bryr sig om vad nån trycker i vilken tidning som hellst?


muslimerna om man inte står upp för sin sak så kan dom få en tidning på fall bara för att man råkar rita av en snubbe som aldrig funnits.


Citerar Eduardo Rodriguez:
Alla personer som tar illa upp för sånt borde inte släppas ut i ett modernt samhälle, vem vet vad dom kan ta sig till?


så du menar att religöst kristna inte heller borde släppas ut?

Jag menade snarare folk som tar illa upp om nån inte bryr sig om deras religon (jätte kul att du försökte ställa mig till rätta men lär dig läsa istället)
Duspeeqazou! I see you!
  • 0
Citerar Eduardo Rodriguez:
Jag menade snarare folk som tar illa upp om nån inte bryr sig om deras religon



Klart folk tar illa upp nära andra driver med deras religion, särskilt om de är riktigt religiösa.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Religion är viktigt att lära sig så att vi slipper onödiga fördomar och får förståelse för hur andra människor i världen tänker.


som jag sa innan varför inte lära ut etik och vad rasism innebär i stället för olika religioner.

Tillagt 2007-09-07 11:06:
Citerar Eduardo Rodriguez:
Jag menade snarare folk som tar illa upp om nån inte bryr sig om deras religon (jätte kul att du försökte ställa mig till rätta men lär dig läsa istället)


eh sorry då?
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar secuda:
som jag sa innan varför inte lära ut etik och vad rasism innebär i stället för olika religioner.


För då får du inte förståelsen på samma sätt.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
För då får du inte förståelsen på samma sätt.


men man får ett annat syn sätt. att alla människor är lika värda är mera värt än alla religioner tillsammans.
Islam+frihet=lol
  • 0
Citerar Ribcage:
Klart folk tar illa upp nära andra driver med deras religion, särskilt om de är riktigt religiösa.


Jag tror på utomjordingar som varit/är här och besöker oss i sina rymdskepp och t.o.m. det är mer trovärdigt och mer vetenskapligt befogat än att tro på det som står i en massa uråldriga skrifter om gud och änglar och fan och hans mormor... detta driver folk med mig om dagligen, men bryr jag mig? Nej.

Jag är säker i min tro och om man kallar sig muslim eller kristen eller vad som helst så tycker jag att man bara borde tro på det man gör och hålla käften om vad andra tror på. Respektera andras tro helt enkelt. Att någon driver med ens tro är ju ingenting. Jag driver gärna om min egen tro ibland men när det kommer till religioner så är allting plötsligt gravallvarligt, man ska gärna kriga lite också förresten och döda lite folk i "guds namn" då kommer man ju verkligen till himlen (som om det ens finns ett sådant ställe liksom).

Lite kul att UFO'n och aliens ofta kallas science fiction när religionerna är bästsäljarna inom området.
ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US
  • 0
Citerar Sensuella Sven:
detta driver folk med mig om dagligen, men bryr jag mig? Nej.


Men utomjordingar är väl inte heligt för dig? Som t.ex. om någon kanske driver med din mamma? D.v.s. saker man bryr sig om. De behöver inte ha någon verklighetsförankring.

Om du hade koncentrerat dig på religionen i skolan så hade du vetat att religionen handlar om så mycket mer än om just historian om hur allt kom till o.s.v. Religionen hjälper folk att sörja, ger folk hopp när det går tungt i livet e.t.c.

Vissa saker är mer allvarliga för vissa än för andra. Att säga att de som tar illa upp för att någon driver med sånt de tycker är viktigt som i det här fallet religionen inte borde släppas ut är bara idiotiskt.

Tillagt 2007-09-07 11:42:
Citerar Gamebreaker:
Du har rätt i att de överreagerar, men tänk på att de uppfostrats efter deras heliga stadgar och tro ett långt tag.


Bra, en som kan se det här ur mer än ett perspektiv
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Ribcage:
Som t.ex. om någon kanske driver med din mamma? D.v.s. saker man bryr sig om.


Skämta du hur mycket du vill om min mamma... See if I care.

Du känner inte henne, därför spelar det ingen roll om du så hade kallat henne hora eller ännu värre saker. Aldrig förstått det resonemanget heller faktiskt...

-Oooo, snackar du skit om min familj så blir jag lack!

Vem fan bryr sig liksom? Sådana personer som tvunget måste dra in en massa andra saker och börja dissa en är ju bra patetiska. Samma sak med den där Muhammed-ritningen. Vem fan bryr sig? Han som gjorde den var väl inte muslim, han låtsades inte vara det heller, visst? Han tror inte på det och ritar en liten bild, antagligen för att provocera vilket är väldigt onödigt, men ändå. Hade det varit jag som skulle göra en satirisk bild så hade jag nog hellre avbildat Iran's psycho till president. Han har mer karisma och är liiiiite mer i tiden kanske, och bäst av allt, alla vet att han existerar.

Hade den som ritat bilden på Muhammed påstått sig vara muslim och ändå gjort det fast det är förbjudet. DÅ!

Då hade jag förstått reaktionerna. Men som det är nu är det ju bara pinsamt. Riktigt patetiskt enligt mig. Man får ju hoppas att religionen kan ge folket "hopp" och att den "hjälper folk att sörja" nu i dessa svåra tider då den hemska svensken avbildat vår käre profet Muhammed.

Hur ska vi klara oss?

Hur ska världen någonsin kunna bli densamma igen...
ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US
  • 0
Jävligt onödigt av tidningen att publicera sådana bilder Men sjukt uppförstorat har det blivit. Tvivlar på att det varit samma rabalder om bilden föreställt Jesus eller någon annan religiös symbol som inte har med islam att göra. Muslimerna måste lära sig att i den civiliserade delen av världen har vi rätt att uttrycka oss som vi vill utan att det ska bli en massa våldsamma efterspel. Jävligt efterblivet agerande från båda parter!!! Vafan, det är ju bara en bild. Finns så jävla mkt annat skit i världen att bli upprörd över
  • 0
Citerar Sensuella Sven:
Hur ska världen någonsin kunna bli densamma igen...


Wow, du förstår fortfarande inte.

Du är en person som inte bryr dig om något. Om andra personer bryr sig om något och man driver med det så är det inte konstigt om någon tar illa upp.

Att säga att de inte borde släppas ut är idiotiskt.

Citerar Gamebreaker:
xakt, men man ska inte heller provocera dem bara för att man får och kan.


Precis. Man ska kunna driva med allt, men klart får kommer att ta illa upp över något. Judar tar illa upp om man drar skämt om dem, Kristna om man säger att Jesus var homosexuell o.s.v.

Men att göra något bara för att man kan känns ju lite dumt.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar The Esper:
på att det varit samma rabalder om bilden föreställt Jesus


Just därför är det bra med religionskunskap. Inom Islam så sägs det att det är dåligt att ta kort på eller avbilda någon för man tar själen från dem eller liknande. Kommer itne riktigt ihåg. Det är inte samma med kristendomen.

Tillagt 2007-09-07 12:11:
Citerar Gamebreaker:
Tekniskt sätt är det förbjudet att avteckna vår gud också, bara att alla gör det ändå


Är det? Vi ritade honom på konfirmationslägret På order av ledarna.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Men nu för tiden är det OK att göra avbilder av Jesus och Gud iaf. Muslimerna tycker inte att det är ok och det får man väl respektera. Vi tog bort namnet negerboll för att respektera folk här i Sverige så
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Gamebreaker:
Alla säger fortfarande det i mina hemtrakter Heeela tiden.


Samma här Däremot har jag börjat kalla den havreboll för att vara annorlunda. Ingen säger det här nere utan hörde det av en kille från Sthlm som jag känner.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Citerar Eduardo Rodriguez:
Jag menade snarare folk som tar illa upp om nån inte bryr sig om deras religon


Det inser alltså inte att det är väldigt motsägelsefullt att vara troende muslim och sedan inte bry sig om vad folk tycker eller inte tycker om deras religion?


Citerar Sensuella Sven:
Jag tror på utomjordingar som varit/är här och besöker oss i sina rymdskepp och t.o.m. det är mer trovärdigt och mer vetenskapligt befogat än att tro på det som står i en massa uråldriga skrifter om gud och änglar och fan och hans mormor... detta driver folk med mig om dagligen, men bryr jag mig? Nej.

Jag är säker i min tro och om man kallar sig muslim eller kristen eller vad som helst så tycker jag att man bara borde tro på det man gör och hålla käften om vad andra tror på. Respektera andras tro helt enkelt. Att någon driver med ens tro är ju ingenting. Jag driver gärna om min egen tro ibland men när det kommer till religioner så är allting plötsligt gravallvarligt, man ska gärna kriga lite också förresten och döda lite folk i "guds namn" då kommer man ju verkligen till himlen (som om det ens finns ett sådant ställe liksom).

Lite kul att UFO'n och aliens ofta kallas science fiction när religionerna är bästsäljarna inom området.


Det där är dock två helt skilda saker. Att du ens tar upp vetenskapen i sammanhanget visar ju att du inte förstår vad det handlar om.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!