Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Hur mycket väger ni?


^ This.

Även om det inte är kul att vara tjock så är det inte helroligt att se ut som en svältfödd gam.
this is not even my final form
  • 0
75 kg - 183 cm
To anyone that ever told you you're no good.. they're no better.
  • 0
Är sisådär pinnsmal, 63kg på 187 cm, inte är det fagert inte.
För snabb matsmältning, eller någon sjukdom. Är inte riktigt säker.
GT: skosula
  • 0
  • Noc
  • Noc
kan fan knappt titta på nåt utan att man går upp äter inte mycket skräpmat direkt och håller mig borta från chips och liknande men är likförbannat på en bra bit över 100kg -.-
hakuna matata
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar kokaarorlole:
För snabb matsmältning, eller någon sjukdom. Är inte riktigt säker.

De som är tjocka överestimerar hur mycket de kan äta. De som är för smala underestimerar. Börja räkna kalorier så kommer det lösa sig.

Håller du dig 10-15% under vad en kropp i din storlek behöver kommer du bli pinnsmal. Det krävs alltså inte så mycket.
  • 0
Citerar Ree:
De som är tjocka överestimerar hur mycket de kan äta. De som är för smala underestimerar. Börja räkna kalorier så kommer det lösa sig.

Håller du dig 10-15% under vad en kropp i din storlek behöver kommer du bli pinnsmal. Det krävs alltså inte så mycket.


Jag äter rätt mycket ändå, åt en pizza till lunch idag t.ex.
Brukar äta tills dess att jag blir mätt för stunden. Sen kan det vara så att jag äter med för långa mellanrum, brukar skippa frukost. Men å andra sidan äter jag 4-6 mackor innan jag går och lägger mig.
GT: skosula
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar kokaarorlole:
brukar skippa frukost.

Där är problemet. Frukost är ändå en 350-450 kcal av dagens intag på ~2000. Det är 20% av det totala kaloriintaget.

Pizza innehåller rätt mycket energi. Ungefär 1500-1700, men man måste väl äta det rätt ofta för att gå upp för någon som skippar sin frukost.

Jag rekommenderar dock inte att du äter pizza var och varannan dag, då kommer du bara bli tjock, inte muskulös. Du bör ligga på ~200 kcal över ditt dagliga intag över en lång tid så kommer musklerna att hänga med. Över det så kommer dina muskler förvisso att bli större, men du kommer bli tjock också.

Motion hjälper såklart också, men det är inte överdrivet viktigt. Promenerar du mycket så räcker det.

Tillagt 2012-10-18 16:30:
http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/metric-bmr-calculator
.php


Använd den. Räkna sen hur mycket kalorier du får i dig under en vecka för att se hur mycket du får i dig. Är det under din BMR (dvs. antalet kalorier du spenderar stillasittande under en dag) kommer du fortsätta vara smal.

^ Ovanstående funkar även för tjocka personer. Bara lägga sig under sin BMR om man vill bli smal.
  • 0
Ser absolut ingen svårighet att varken gå upp eller ner i vikt. Var extremt smal under högstadiet och vägde knappt 70 kg men sedan tog jag tag i kosten+styrketräning och jag gick upp 30 kg på några år. Nu kan jag pendla lite som jag vill ;P
Där ser man, sa den blinde till den döve när den lame hoppade bock.
  • 0
Väger 79 kg och är 185 cm... Perfect.
Nigga Stole My Yoshi!
  • 0
jag äter jätte mycket och älskar laddad mat med massa fett men jag väger sannerligen går inte runt och bloggar om det och sånt. Det där är bara för mycket liksom. Man behöver inte uttrycka hur mycket man älskar mat tycker jag. Det ser bara så patetiskt fjantigt ut. Jag kan inte låta bli att se ner på dessa folk
  • 0
172 cm - 50 kg

Ja jag väger lite, men det beror på att jag sedan födseln lidit av undervikt och problem med maten. Men nu är jag i alla fall i normalvikt ,säger sjuksyrran på min skola. Min morsa brukar säga att jag kan ha herrkläder på längden men inte på bredden...än....

Är bara 14, så jag har många år kvar!
  • 0
Väger mellan 78-80kg på 178 cm.
Känns ganska så perfekt... men jag kommer nog bli tvungen att gå upp mer.
Faaaaaan.
  • 0
84 kg på 177 cm.
Allt muskler dock .
  • 0
Typ 80 kg nu. Det blir några fler fram till mars, sen hård deff fram till och kanske genom sommaren.
  • 0
182 cm-63 kg

Käkar pizza varje dag
  • 0
180 cm lång.
Oftast 63 kg.
The great revolution in the history of man, past, present and future, is the revolution of those determined to be free.
  • 0
184 cm

85 kg

- Muskler och lite fett.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
64kg på 180cm. I princip bara fett och ben
Gamertag: Tapetklister
  • 0
185cm 70 kg
55kg ben 15kg huvud.
Tränar dock ca 8 ggr i veckan
Zurgmurg
  • 0
Citerar Berginator:
185cm 70 kg
55kg ben 15kg huvud.
Tränar dock ca 8 ggr i veckan


Du måste se rätt lustig och missbildad ut.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
182 cm 92kg...

Workin on it
  • 0
Kommer ihåg när jag var typ 15-16 och vägde 60 kg och var 180 cm lång. Nu är man 20 och är 183 cm och väger runt 78-79 kg. Ganska stor skillnad
  • 0
185cm och väger 105kg!
Tränar minst 5 pass i veckan!
Its better to be quiet and be thought of a fool than to open your mouth and remove all doubt!
  • 0
1000 enheter
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Är runt 175cm lång och väger 85kg
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!