Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Spelutveckling


Citerar Kreaver:
Era dönickar, vakna nu!

Vill tipsa om ett litet jam på lördag kväll, 1hgj, som går ut på att göra ett spel på en timma. Joina #ludumdare på AfterNET (irc) för att vara med.

Och, tidigare på lördagen är det som sagt Retrospelsmässan som gäller, för min del i alla fall.


Kommer vara på mässan, dock inte som utvecklare. Blir spännande att se vad ni kokar ihop dock.
Gamertag: Tapetklister
  • 0
Nä, jag ska bara dit med en vän, inte heller som utvecklare. Jag hade hoppats att det skulle vara jam som förra året, då hade jag hakat på det, men nu blir till att glo en stund.
  • 0
Inte för att någon vill hänga på (eftersom ni är så fruktansvärt fruktansvärt lata!), men det är One Hour Game Jame ikväll igen. IRC: AfterNET, #ludumdare.

Hur var Retrospelsmässan förresten? Själv tycke jag det var väldigt lyckat. Många minnen och gamla maskiner. Jag längtar redan till nästa år, och jag hoppas att jag kan visa upp ett spel på eget bord också.
  • 0
Jag hade lite glömt tråden. Och för att kommentera på ett tidigare inlägg så gör inte Unity att man slipper programmera, man slipper mest göra en motor själv och en hel del förenklas.

Jag var också på RSM som vanlig dödlig. I och för sig som representant för Videospelsklubben.se också ^^
Wort, wort, wort!
  • 0
Ser ut som en riktigt bra retro-sida, Gazimaluke. Ska följas framöver. Även spelet ditt ser ju intressant ut.
  • 0
Citerar Kreaver:
Ser ut som en riktigt bra retro-sida, Gazimaluke. Ska följas framöver. Även spelet ditt ser ju intressant ut.

Ja vi gör mest videos om retrospel på VSK ^^ finns 200+ videos av olika slag att se på sidan.

Just nu sitter jag mest och pixlar grafik. Har fått loggan och första artworken färdig. Går att se i min blogg här. När man inte kan göra snygg logga eller artwork själv är det bra att hitta andra som kan
Wort, wort, wort!
  • 0
  • over
  • over
Tänkte att detta kunde vara en lämplig tråd då spelutveckling innehåller mycket design osv.
Jag behöver nån som är duktig på att måla koncept art eller bara kan måla för att färdigställa lite koncept art till ett spel projekt jag håller på med.

Då det enbart är en hobby så kan jag tyvärr inte betala något
Så om det finns nån snäll själ här som är duktig och har lite för mycket fritid ;) och skulle vilja hjälpa mig skulle det uppskattas ofantligt mycket
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Jag påbörjar nu mitt första spel, och jag tror jag kommer göra det i Stencyl. Jag har ju grundkunskaper i Java nu, så skulle väl egentligen kunna ge mig på Unity med en gång, men tänker att jag inte vill ta mig vatten över huvudet. Har någon annan någon erfarenhet av Stencyl, tro? Är det något att ha?
Gamertag: Tapetklister
Citerar Görta:
Jag påbörjar nu mitt första spel, och jag tror jag kommer göra det i Stencyl. Jag har ju grundkunskaper i Java nu, så skulle väl egentligen kunna ge mig på Unity med en gång, men tänker att jag inte vill ta mig vatten över huvudet. Har någon annan någon erfarenhet av Stencyl, tro? Är det något att ha?


Fan vad gött Görta! Vet tyvärr inget om Stencyl, det påminner om Scratch. Rekommenderar att använda populära saker så att det blir lätt att söka hjälp och tutorials när man är nybörjare. Om det finns bra sådan't så är det ju bara att testa. Lycka till.

Själv jobbar jag vidare på ett playstation1-spel som jag förhoppningsvis kan visa på nästa års RSM, om jag nu hinner.
  • 0
Indies Vs Gamers går av stapeln kl 06:00 imorgon bitti. Jag tror det är det tredje största jammet efter GGJ och LD. Hålls på gamejolt.
  • 0
Shit! Hur har jag kunnat missa den här tråden!? Kanske för att jag blir distraherad från spelutvecklandet? Kanske för att det nästan redan blir som ett forum i kommentarsfältet när jag lagt upp ett nytt blogginlägg. Dock riktigt trevligt att se så många återkommande ansikte här.

Och fan vad härligt Görta! Riktigt kul att du har kommit igång!
Spelutvecklare och grundare av Pixel Shade "Följ gärna på instagram: pixel_shade"
  • 0
Kul att du hittade hit, genki, välkommen!

Börjar bli uppspelt över Ludum Där näst-nästa helg. Kommer köra på tredagars-jammet med ett par vänner, eventuellt blir det fler och något slags lan/jam-party här i Göteborg.

Just ja, GBjam4 börjar imorgon. http://jams.gamejolt.io/gbjam4 Kan vara värt något för er som gillar gameboy looken.
  • 0
Ludum Dare 33 startar 03:00 lördag morgon.

Woohoo! : 3

wohoo

whoo

oo

...


  • 0
Sjukt sorgligt att det inte tycks bli någon retrospelsmässa 2016.
  • 0
Dåså! Ludum Dare 34 är igång.

Jag och resten Team Antilop kommer snart börja brainstorma runt temat "Growing / Two button controls", ett ovanligt bra tema tycker jag. Det blir ett spel för webläsaren. Over and out.
  • 0
L... Ludum 35.... 4... 4 ever alone...
Citerar Kreaver:
L... Ludum 35.... 4... 4 ever alone...


Jupp, den här tråden föll visst i rejäl glömska.

Kan ge en liten update på hur läget är här: Det blev inget med det där Java-liret. Skolan fick för sig att ge mig en ordentlig käftsmäll, så jag har inte haft tid över huvud taget för något eget projekt vid sidan om. Men nu håller vi i skola på med "egna" projekt, så nu kan jag äntligen göra spel på skoltid.

Tyvärr måste jag hålla mig till SpriteKit, så det blir en Apple-exklusiv grej, men ändå. Ska försöka fixa ihop den så snart som möjligt så jag kan visa upp den för ett spelföretag här i Göteborg, tänker försöka få LIA-plats där. Inte för att jag har skuggan av en chans, men ändå.
Gamertag: Tapetklister
Tjena allihop! Igår skrev jag om mitt eget HTML5-spel här på GameReactor, och då tipsade Görta om den här tråden. Kul att se att det finns några andra hobbyspelskapare på GR! Jag ska strax börja på ett nytt projekt hade jag tänkt, så förhoppningsvis kommer jag att vara lite aktiv här i tråden framöver
Varmt välkommen Nicke! HTML5 är fränt tycker jag. Har gjort lite experiment där, men inget färdigt spel.

Jag har inte sysslat med Ludum heller, utan bara snickrat vidare på mitt huvudprojekt denna helgen, so far. Temat för LD35 är "Shapeshift" , vilket fått mig att tänka på spel som kuru kuru kururin, loco roco och det där wierdo -spel med body-builders som springer på led, men det har inte riktigt givit mig någon klockren idé för ett eget spel. Och om jag gör något så blir det ytterst pyttigt.

God helg.
  • 0
Ludum där börjar snart. Någon som ska syssla med det i helgen?

Är för övrigt sjukt besviken på Göteborg. Staden suger för en indie-dev. Det finns såklart några intressanta indie-företag här, men när det kommer till evengemang det händer verkligen inte mycket. Händer ju massor i Malmö, Linköping, Jönköping, Skövde, Sthlm m.fl, men inget här känns det som. Verkar inte bli något GlobalGamJam här i år heller, man får helt enkelt ta sig någon annan stans för det. Inte hela världen, men bökigt. Eller så får man organisera något själv.

Oh well.

EDIT:
Ludum resultatet: http://ludumdare.com/compo/ludum-dare-37/?action=preview&uid=40112
  • 0
Det är dags igen till helgen. ;)

Ludum Dare post T-T-T-TRIPPLE KILL! Men antagligen sista gången jag skriver här. xD
  • 0
Söker indie tv-spelsutvecklare med spel under utveckling, för partnerskap och hjälp med marknadsföring och pitch. Ifall du är intresserad, kommentera gärna nedan eller maila på [email protected]
  • 0
Ikke sandt, spil kan ikke bære en direkte eller potentiel fare på nogen måde! Det er det samme som at sige om https://denmark-bonusesfinder.com/bonuses/ -at du ikke kan tjene penge der! Sikke noget sludder! Jeg tror, du kan blive rig på denne måde.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!