Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Megadeth


Citerar Dragonforce:
http://www.youtube.com/watch?v=h1rdk6Df7dc
Sämst kvalité men lite minnen.

Fake. Hör du inte att det är James så är du möjligen ännu mer korkad än jag tidigare trott.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Citerar Dragonforce:http://www.youtube.com/watch?v=h1rdk6Df7dc
Sämst kvalité men lite minnen.
Fake. Hör du inte att det är James så är du möjligen ännu mer korkad än jag tidigare trott.

Men Dave spelade solo då.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
http://www.youtube.com/watch?v=h1rdk6Df7dc
Sämst kvalité men lite minnen.


Förstår inte bara dig Dragon är den sant att du giggar Led? Äger du ens nå plattor med dem känns inte som att du skulle ha dem som dina stösta idoler bara. Vad säger du?
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Dragonforce:
Men Dave spelade solo då.

Nej, det är live i December 1984.
  • 0
Citerar Romper:
Citerar Dragonforce:http://www.youtube.com/watch?v=h1rdk6Df7dc
Sämst kvalité men lite minnen.

Förstår inte bara dig Dragon är den sant att du giggar Led? Äger du ens nå plattor med dem känns inte som att du skulle ha dem som dina stösta idoler bara. Vad säger du?

Nej jag gillar bara några låtar med Zeppelin.
Trots allt var dom en av de första inom hårdrocken.Just nu långt ifrån en favorit därimot älskar jag låtar som Kashmir, Whole Lotta Love, Heartbreaker och Stairway To Heaven.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Nej jag gillar bara några låtar med Zeppelin.
Trots allt var dom en av de första inom hårdrocken.


Ok men då tycker jag att du skall stryka Led från din musik lista, känns bara så fel att du har ett sådant band där.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Romper: Du borde satsa på So Far, So Good, So What till att börja med tycker jag där finns IMDH och massa andra riktigt grymma låtar med välskrivna texter.
Megadeth's attityd var som råast då tycker jag.
Peace Sells, But Who's Buying är också riktigt bra.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Romper: Du borde satsa på So Far, So Good, So What till att börja med tycker jag där finns IMDH och massa andra riktigt grymma låtar med välskrivna texter.
Megadeth's attityd var som råast då tycker jag.


Måste faktiskt erkänna att jag inte äger ett enda album med Megadeth, dock har jag några låtar med dem, fan står still i huvudet nu men de är kända. Och headbangar till låtarna. Ett satans ös är det.
Metal is my religion, Judas is my Priest
  • 0
Citerar Romper:
Citerar Dragonforce:Romper: Du borde satsa på So Far, So Good, So What till att börja med tycker jag där finns IMDH och massa andra riktigt grymma låtar med välskrivna texter.
Megadeth's attityd var som råast då tycker jag.

Måste faktiskt erkänna att jag inte äger ett enda album med Megadeth, dock har jag några låtar med dem, fan står still i huvudet nu men de är kända. Och headbangar till låtarna. Ett satans ös är det.


Man kommer in i musiken rätt fort.
Rihanna <3
  • 0
Har Dave klippt av sitt hår?

Citerar Dave Mustaine:
A very short post. I will be able to make a much longer post soon, but I have decided to get my hair cut in Scotland!I guess there isn't much to shaving your head, but I am afraid to get my haircut away from my regular stylist. However, I found a great shop in Glasgow. Right now, I imagine all of that hair sitting piled up on a strange floor in Scotland. If you live here in Glasgow, go check it out and ask for Derrick! The worst hair in Megadeth, next to Fabio, Thor, and Cousin It, er I mean Shawn's hair, Chris' hair, and James' hair.

Hahaha!

C-ya tomorrow (really since there is no bangs in my face anymore)


Det spelar väl egentligen ingen roll, men det är ju ändå lite av ett "trademark" för honom. :c
  • 0
Countdown har hittills inte imponerat mig alls lika mycket som RiP och Youthanasia. Fortfarande en bra skiva, men den känns inte lika stark faktiskt. Kanske blir bättre efter ett par genomlyssningar, den har trots allt ett par riktigt härliga låtar. Jag kan till exempel aldrig få nog av Symphony of Destruction, hur "uttjatad" den än må vara.
  • 0
Citerar Dragonforce:
Men Dave spelade solo då.

Det hörs att det är Kirk som spelar, det låter inte riktigt som Dave.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Har Dave klippt av sitt hår?


Ja det har han. Står på hemsidan.
  • 0
Citerar WaltX:
Citerar PsychicWars:
Har Dave klippt av sitt hår?

Ja det har han. Står på hemsidan.

Länka
Don't ever back down
  • 0
Citerar WaltX:
Ja det har han. Står på hemsidan.

Det är ju inte omöjligt att han bara jävlas med oss, det är ju faktiskt inte första gången det har hänt.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Countdown har hittills inte imponerat mig alls lika mycket som RiP och Youthanasia. Fortfarande en bra skiva, men den känns inte lika stark faktiskt. Kanske blir bättre efter ett par genomlyssningar, den har trots allt ett par riktigt härliga låtar. Jag kan till exempel aldrig få nog av Symphony of Destruction, hur "uttjatad" den än må vara.

Countdown är deras mest välgjorda albumet av Megadeth tycker jag. Perfekt röst har Mustaine där och gitarrriffen är riktigt bra i många låtar på albumet.
Youtansania är mindre metal har lite svårt för Youthansania gillade bara 3-4 låtar där riktigt mycket. Cryptic Writings är nog ett av mina favoritalbum på 90 talet faktiskt och Countdown to Extinction. Albumen är så gott som klassiker stundtals med låtar som Trust, She Wolf, Vortex, Mastermind, Skin O My Teeth, Countdown To Extinction, Symphony Of Destruction, High Speed Dirt och Sweet Crown Of Worms.
Rihanna <3
  • 0
Dragonforce: Sluta låtsas att du kan någonting om metal.

Harmyn: Man måste vara medlem på deras forum för att kunna se vad Mustaine skriver där.
  • 0
Citerar WaltX:
Dragonforce: Sluta låtsas att du kan någonting om metal.

Harmyn: Man måste vara medlem på deras forum för att kunna se vad Mustaine skriver där.

Jag låtsas inte .Go Away.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Citerar WaltX ragonforce: Sluta låtsas att du kan någonting om metal.

Harmyn: Man måste vara medlem på deras forum för att kunna se vad Mustaine skriver där.
Jag låtsas inte .Go Away.


Om det stod mellan dig och mig så tror jag att majoriteten röstar på att bli av med dig.
  • 0
Men orka bråka!!! Varför alltid bråka? Diskutera Megadeth istället.
Börjar bli jobbigt att folk alltid skall bråka med mig utan att jag änns har gjort något. Jag vill bara ha en åsikt om vad jag tycker utan att sådana som Waltx skall kommentera.
Sälla väx ifrån dig den attityden tack.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
http://www.youtube.com/watch?v=BTyHWW35m1E

http://www.youtube.com/watch?v=61VSkYLragA&feature=related


De där är ju för faen inte ens deras bästa låtar.

Citerar Dragonforce:
Nej jag gillar bara några låtar med Zeppelin.
Trots allt var dom en av de första inom hårdrocken.


Känns rätt mycket som om du följer med strömmen där, bara för att LZ var ett av de första hårdrocksbanden.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Dragonforce, ibland undrar jag om du är på riktigt eller inte.
  • 0
Citerar WaltX:
Ja det har han. Står på hemsidan


Va fan han kan ju inte ha klippt sig isåfall kommer de inte bli lika coolt å se honom live, hans eldhår Men han lär ju se stelare ut på scenen iaf. Kolla bara Matt barlow
  • 0
Vem bryr sig om att han har klippt sig? Det är hans liv.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Vem bryr sig om att han har klippt sig? Det är hans liv.


musikaliskt ändrar det inget men scennärvaron försämras. Lars ulrich ser ju för jävlig ut för att tala i klartext.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!