Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Planeten Nibiru (planet x) Hotar oss ?


Det finns ju så många teorier om jordens undergång att man inte kan bestämma sig.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar MetalChef:
Äh det är ju lugnt. Jänkarna har ju kvar sin superbomb från kalla kriget som dom använde för att showa mot Sovjetunionen.


Du tänker inte på Sovjets "Tsar Bomba"?
:3
  • 0
Iallafall jag tror med största sannolikhet att detta kommer inträffa.

Denna massa (som man inte helt vet vad den består av) kretsar kring solen och gör ett varv på 3600 år.
Går vi 3600 år bakåt i tiden landar vi på tiden då de "the ten plagues of Exodus" inträffade och under den tiden så skrev man att eventen inträffade under samma tid som ett stort föremål äntrade himlen.
Då allt som skedde under dessa månader är det som man antar kommer hända ifall Nibiru/planet X verkligen kommer, är det högst troligt att det faktiskt var Nibiru som kom för 3600 år sedan och gav oss vad som antagligen kommer ske igen år 2012.

Allt är bara spekulationer (trots ytterst bra sådana), och om det nu inträffar kan det ske på många oliak sätt beroende på jordens position till solen, men jag tror att det är något som kommer att hända och som kommer förändra jorden relativt mycket
The swiids
  • 0
Citerar leodo:
Allt är bara spekulationer (trots ytterst bra sådana), och om det nu inträffar kan det ske på många oliak sätt beroende på jordens position till solen, men jag tror att det är något som kommer att hända och som kommer förändra jorden relativt mycket


Även fast det är en spekulation så vore det väl någorlunda bra om "något" underlag faktiskt fanns för att denna så kallade "planeten x" existerar. Har du inga underlag alls utan tror med största sannolikhet på något endast baserat på din egna eller andras vilda fantasier så framstår du tyvärr inte direkt som den klokaste av människor.

Jag har hört om den där hypotesen förut, men inte stött på någon som varit övertygad om den. Så om du känner dig sugen på att dela med dig av något material skulle jag bli väldigt glad

Tillagt 2009-10-05 12:16:
Citerar Zebaroth:
Du tänker inte på Sovjets "Tsar Bomba"?


Shit, hur kunde jag skriva så fel. Jo jag menar Tsar Bomba. Är faktiskt lite chockad så här på efterhand om hur jag kunde skriva det där.
  • 0
Man har ju bilder på det man tror är denna Nibiru, en massa som rört sig närmare oss och med precis den hastigheten att den skulle kunna varit hos oss för 3600 år (tänk Exodus) men återigen så är det ju inte bevisat att det är den. Dessutom ser man på ett telskopprogram för datorn (som jag tror var utgivet av Microsoft) hur alla stjärnor man ser har namn, destinationer, massa och allt blabla, utom en väldigt stor massa som man ser cirkus 5 gånger bättre än alla andra. Den massan ligger där man tror Nibirus skulle ligga. All fakta om den beskrivs som <?????>, med andra ord att ingen fakta visas för oss.
Vill man låta galen kan man ju säga att NASA etc. inte vill visa oss allt detta för att det skulle sprida massiv panik globalt, men då jag inte är galen säger jag inget tills man hittar fler bevis/motbevis.

För det finns ju faktiskt saker som talar emot Nibiru, t.ex. att folk säger att den håller sig vid solen hela tiden (därav skälet till att man inte kan se den) men tänker man efter lite betyder det att den måste röra sig snabbare än ljusets hastighet p.g.a. att den är så långt borta och att en massa så stor skulle klara det känns lite meh.
The swiids
  • 0
Citerar leodo:
Man har ju bilder på det man tror är denna Nibiru, en massa som rört sig närmare oss och med precis den hastigheten att den skulle kunna varit hos oss för 3600 år (tänk Exodus) men återigen så är det ju inte bevisat att det är den.


Okej. Men angående hastighet och massa, var finns den informationen? Vem är det som gjort observationen och var går det att finna dennes forskningsmaterial?


Citerar leodo:
Dessutom ser man på ett telskopprogram för datorn (som jag tror var utgivet av Microsoft) hur alla stjärnor man ser har namn, destinationer, massa och allt blabla, utom en väldigt stor massa som man ser cirkus 5 gånger bättre än alla andra. Den massan ligger där man tror Nibirus skulle ligga. All fakta om den beskrivs som <?????>, med andra ord att ingen fakta visas för oss.


Vad är det här för program? Var på himlavalvet kan man finna den här massan? Varför tog inte NASA bara bort den från bilderna istället för att lämna den kvar och bara radera all information?

Alltså jag har inget mot din hypotes om denna sten som kommer att orsaka en massa hejdundrandes hemskhet här. Men det vore schysst om du delade med dig av lite grova grejer istället för vilda spekulationer.
  • 0
Ingen som tycker att det är lite konstigt att det finns ett dussin såna här jävla domedagsteorier? Och alla verkar dessutom ha något sorts underlag som egentligen inte baseras på något alls förutom påståenden och oerhört gamla kalendrar?

Strunt.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar MetalChef:
Okej. Men angående hastighet och massa, var finns den informationen? Vem är det som gjort observationen och var går det att finna dennes forskningsmaterial?


Jag ser nu att jag inte fick med att det här bara var något som jag fann på internet för typ ett år sen (internet --> mycket skit) då det var någon på ett program som forskade om rymden och sa detta. Då jag inte har en källa (sökte nyss och kunde inte hitta det då jag inte vet nyckelorden för metataggen i källan) så bör man ta det med en nypa salt.

Citerar MetalChef:
Vad är det här för program? Var på himlavalvet kan man finna den här massan? Varför tog inte NASA bara bort den från bilderna istället för att lämna den kvar och bara radera all information?

Det var en bild från ett teleskop från sydpolen (återigen jag har ingen källa som bevisar hundra procent att bilden är korrekt) och sen hittade jag och en polare en video på youtube (återigen --> crapsource) där de tog koordinationerna och då fick de upp den här oidentifierade "massan".
Allt kan vara fake, omgjort eller vad som helst så man gör nog bra i att inte ta det jag säger på fullaste allvar p.g.a. inga bra källor. Däremot tycker jag att det finns vissa bra och logiska samband som tyder på Nibiru/Planet X men jag ska inte uttrycka mig något mer förrän jag har bra och förtroende ingivande källor.

Citerar Twisp:
Ingen som tycker att det är lite konstigt att det finns ett dussin såna här jävla domedagsteorier? Och alla verkar dessutom ha något sorts underlag som egentligen inte baseras på något alls förutom påståenden och oerhört gamla kalendrar?

Strunt.

Ja, en sak som ofta nämns över internet är Mayanerna (stavning?) och deras omgpewpew kalender som tydligen kan förrutse när jorden går under och sånt tror jag inte ett dugg på -.-'

gav jag inga bra svar ber jag om ursäkt, jag har en oförmåga att uttrycka mig. Men som sagt, det jag säger ska tas med en (stor) nypa salt, inte mycket är direkt bevisat och man ska inte gå bärsärk för att man tror jorden ska gå under när allt lika gärna kan vara dagens osanning.
The swiids
  • 0
Synd att du inte hade några källor. Det hade varit intressant att läsa om det här och vad dom nu hade för argument för sin hypotes rörande planeten X, eller Nibiru som den kallas.

Har dock grävt lite kring vem som nu kom upp med idén om "Nibiru". Herren Zecharia Sitchin. Måste säga att han inte direkt imponerar.
  • 0
Hehe, vad var det med den herren då? ^^

Kan också säga att jag blev lite intresserad av detta igen, intå på det sättet att jag ska gå runt och oroa mig, men på det sättet att jag känner för att börja söka runt lite om detta fenomen igen.

Dessutom kan jag antagligen lätt hitta nen källa som fyller i det jag sagt, minns att jag skuttade runt på många väldigt stora sidor som verkade seriösa i vad de gjorde.
Däremot känner jag i lilltån att det inte dirket räknas som källor då jag inte är säker på information är skriven av de som verkligen kan sitt område utan och innan.
Ett namn sitter dock kvar i huvudet, har svårt att glömma bort det, Marshall Masters.
Minns att han pratade väldigt mycket om Nibiru och hittade bilder med mera från teskop som visade Nibiru (möjligen). Han var också ganska fokuserad på att NASA gömde något för oss (det gjorde att jag slutade ta honom seriöst) och han hade många bra exempel på varför de skulle göra det och på vilket sätt de gjort det.
Ska titta asap om jag kan hitta hans sida, ska dock iväg så det får bli senare
The swiids
  • 0
Bwahaha. Det här var vad Gorilla199 på Youtube snackade om. Och jag tar ingenting ur den mannens mun som mer än vad det är, paranoia och humbug.

En hel planet kan inte byta solsystem sådär, det fungerar inte så. För det första hade vi sett skiten komma. För det andra hade den behövt en ganska rejäl massa bara för att hålla sig i gravitellt equillibrium med sin egen stjärna, och för att komma loss från den hade det behövts en nova/supernova, vilket hade förgjort planeten också.

Och hade den inte haft så stor massa hade den inte kunnat åstadkomma några liknande effekter på vårt solsystem.

Men visst är det kul att skratta åt ^^

Tillagt 2009-10-05 17:39:
Citerar Elak Kyckling:
Sprängde inte Sovjet Tsaren?


Jo. Och "jänkarnas superbomb" är inte mer än en konspirationsteori. Tsar Bomba var den starkaste kärnladdningen någonsin, och fanns bara i ett exemplar.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Har tittat på några delar nu ur ett program från kanalen History (från youtube) och den har en hel del intressant fakta angående år 2012 december 21, och trots att det inte är Nibiru/Planet X (aka trådens fokus) så tycker jag att det är snarlikt och bör tittas av de som tycker det är spännande angående vad som kommer att hända år 2012 (om ens något)

Det är 6 delar och jag antar att de är cirkus 50 minuter totalt:
http://www.youtube.com/watch?v=-KGg0BWFb-4&NR=1

Det är mest ur historiska synpunkter, t.ex. att alla förutsåg att 2012 var dödsåret, men det är ändå värt att titta på. Iallafall jag fick en smärre shock när jag såg hur allt som människor förutsåg hände, t.ex. världskrigen, framtida ledare etc.

The swiids
  • 0
Jag går ut gymnasiet 2012 så om världen går under då blir jag redigt förbannad då jag slössat bort hela livet i skolan.
A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
  • 0
Åh herregud vad korkade människor det finns. Det finns inga vetenskapliga bevis för den här teorin, utan det är ett gäng schizofrena människor med vanföreställningar som spritt det här ryktet.

Tillagt 2009-10-11 11:56:
Citerar Wii60:
En länk från nasa hemsida http://science.nasa.gov/headlines/y2005/29jul_planetx.htm


Ja, man vet att det finns ännu fler objekt bakom Pluto, men deras bana skulle aldrig få en så pass elliptisk form att de skulle kunna komma till jordens position.
Jag såg det med mina egna öron.
  • 0
Tror ni vi får se Niburu i år?
Om sanning är så skall den synas detta året.
Om vi inte får se den i år så är 2012 fejkat.

http://www.youtube.com/watch?v=0-6YZraLVbQ
Intressant.
Rihanna <3
  • 0
Citerar Dragonforce:
Intressant.


Inte det minsta.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Någon av dessa domedagsteorier kommer säkert ha rätt. Med jämna mellanrum så slås ju nästan allt liv på jorden ut. Men jag föredrar att vara lyckligt ovetande tills väl helvetet bryter ut.

Fast det är väl troligare att människor gör något riktigt dumt och tar dö på oss alla än att något stort träffar oss ifrån rymden.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Tänk om det finns ett hundratal civilisationer i universum idag som har redan bemästrat ljusets hastighet, träffat varandra, skapat diplomatiska överenskommelser medan vi sitter här och försöker fortfarande hitta botemedel mot Cancer och Aids.
  • 0
Detta är ju absurbt. för att en planat ska höver huvudtaget göra ett intryck på solen stort nog att facka upp den gravitation moste planeten vara en 1/3 av solens massa och vara väldigt nära. Sen skulle en planet av den storleken inte åka rakt i mot den. Den skulle hamn runt i en banna som alla andra planeter i detta solsystem. O också det tar väldigt väldigt (väldigt) lång tid för att resa från den yttre delen till i mitten av solsystemet typ 700 miljoner år.
[RKR] Dante 7979. You have two main groups of trolls: mountain trolls and woodland trolls.The rest are internet trolls.
  • 0
Citerar The Game Master:
O också det tar väldigt väldigt (väldigt) lång tid för att resa från den yttre delen till i mitten av solsystemet typ 700 miljoner år.


Voyager 1 har nästintill lämnat vårat solsystem, det tog 28 år. Inte 700 miljoner.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Th3 End:
Tänk om det finns ett hundratal civilisationer i universum idag som har redan bemästrat ljusets hastighet, träffat varandra, skapat diplomatiska överenskommelser medan vi sitter här och försöker fortfarande hitta botemedel mot Cancer och Aids.


Dom sitter säkert och skrattar åt oss
Sleep well, my brother. Sleep well, my sister. But please, do not sleep with my sister. Leave my sister out of it, alright? Leave my sister alone. Don't touch her!
  • 0
Citerar Twisp:
Voyager 1 har lämnat vårat solsystem, det tog 28 år. Inte 700 miljoner.


V1 hadde ju hlälp på vägen och har raketer. Ring mig när ni ser en planet med tillrekligt stora raketer för att göra nån inverkan
[RKR] Dante 7979. You have two main groups of trolls: mountain trolls and woodland trolls.The rest are internet trolls.
  • 0
Citerar The Game Master:
V1 hadde ju hlälp på vägen och har raketer. Ring mig när ni ser en planet med tillrekligt stora raketer för att göra nån inverkan


Ville bara påpeka det, tror självklart inte på att en planet/dvärvstjärna/whatever är på väg mot oss. =P
Fuck yeah!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!