Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Högskoleprovet


Citerar antonfusk:
Citerar Lurkman:Jag har också höjt mig utan någon vettig anledning. Ta inte det här provet så hårt. Det är en chans. Du kan alltid skriva igen. Jag vet en kille som gjorde det gång på gång tills han kom in på psykolog.

Jag kommer in i växjö utan problem, men vill jag plugga där? nej, vill jag vänta ett år till? nej... Känns som att linköping är det enda jag vill, men man kanske kan söka i vår ifall det går åt helvete, det ska väl starta program då också...


Hur mycket skiljer sig programmen mellan universiteten? Ifall du har så bråttom och verkligen vill plugga i linköping så finns det ju inget som hindrar dig från att byta, ifall programmen är tillräckligt lika varandra.

Jag pluggar i en ort som jag ursprungligen inte ville plugga i, men det är trivsamt så jag har inga planer på att byta ort.
  • 0
Citerar Lurkman:
Hur mycket skiljer sig programmen mellan universiteten? Ifall du har så bråttom och verkligen vill plugga i linköping så finns det ju inget som hindrar dig från att byta, ifall programmen är tillräckligt lika varandra.


Man kan plugga ett år på ett ställe och sedan byta? Programmen ska vara nästintill identiska... Det enda som skiljer är väl att Linköping antagligen har bättre lärare, mer prestige och en större studentstad... Sen vill jag bort från Småland också, testa nåt nytt i några år, och jag älskar Linköping som stad.
One swallow does not make a summer
  • 0
Och i vanlig ordning har man börjat träna på provet bara några dagar innan det ska göras. Skjut mig!
"You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steel." - JC. Denton
  • 0
Snart kommer resultaten!!
Har väntat länge nog nu, glömde skriva ned svaren direkt på provet så har absolut ingen aning...
  • 0
YEEEEEEEEEAH

Linköping here I come!
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
YEEEEEEEEEAH

Linköping here I come!


Berätta!
  • 0
Citerar Lurkman:
Berätta!


Höjde mig på högskoleprovet, trots att det kändes som att det gick skit.

Varit 1.3 för Linköping civilekonom i flera år nu, jag fick 1.35, så det känns ju rätt säkert att jag kommer in, blir 4 år i Linköping med andra ord. ;)

Som vanligt var jag en poäng ifrån höjning dock, 1.4 hade varit en garanterad plats.
One swallow does not make a summer
  • 0
  • kraz
  • kraz
Heh, jag har också sökt den utbildningen i höst. Dock som andrahandsval. Men grattis gött när man höjer sig!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Heh, jag har också sökt den utbildningen i höst. Dock som andrahandsval. Men grattis gött när man höjer sig!


Vilket förstahandsval har du?
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Varit 1.3 för Linköping civilekonom i flera år nu, jag fick 1.35, så det känns ju rätt säkert att jag kommer in, blir 4 år i Linköping med andra ord. ;)


Då syns vi i höst!
  • 0
Citerar Aaandy:
Då syns vi i höst!


Det gör vi. ;)
One swallow does not make a summer
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar antonfusk:
Vilket förstahandsval har du?


Systemvetenskap och det har lägre intagningspoäng så det borde inte vara några problem för mig att komma in.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0

För den som ska skriva högskoleprovet nu i oktober var dessa böcker till stor hjälp när jag gjorde högskoleprovet senast: https://1miljonboktips.se/boktips/basta-bockerna-infor-hogskoleprovet/ 😀

Tycker speciellt att övningsboken var grym då den gav mig något konkret att träna på.
Hoppas att kunna skriva högskoleprovet i år igen, förhoppningsvis med bättre resultat 🤗

  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!