Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Bästa och sämsta vapnet i Halo?


...Scarab Gun
Howdy Ho, Jesus
  • 0
Beatdowns
"Send me out...with a bang." - Avery J. Johnson
  • 0
Bästa vapnet är nog definitivt DMR:en i Halo: Reach. Sämsta vapnet är nog antagligen ett vapen utan ammunition.
  • 0
Magnumen i Anniversary MP. Heliga tuttar vad den är bra.

Citerar The Pendulum:
Sämsta vapnet är nog antagligen ett vapen utan ammunition.

No shit. ^^
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Needlern är ju utan tvekan bäst.
"Ska du ha Browwerhood eller?" - G
  • 0
Battle rifle helt klart! Needler är också kul, oavsett vad folk tycker om den generellt..
  • 0
Sämst måste fan Brute Shot i Halo 3 vara. Duger inte till någonting.
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Needler är bäst. <3

Kan inte riktigt på rak arm komma på något direkt dåligt vapen... :I
this is not even my final form
  • 0
Pistolen ifrån Halo 3 är nog det sämsta vapnet som funnits i ett Halo spel. Den skjuter långsammare än vad en sengångare rör sig, har inget zoom sikte och den skadar så lite att en slangbella skulle kunna ta dess plats.

Den dög typ i SWAT, men knappt där heller.

Bästa vapnet: Carbine (och den som kommer finnas i 4an verkar underbar)
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Den där nya, granatkastarpistolen är ju sjukt skön.

Finner inget vapen kasst. Alla (de flesta) har en egen funktion som funkar bra beroende på situation.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Bästa vapnet är nog Suppressor imho. Att fylla fiender med hårda ljusskott tillfredsställer mig
Where we're going, we don't need eyes to see...
  • 0
Citerar Trogdor The Burninator:
Bästa vapnet är nog Suppressor imho. Att fylla fiender med hårda ljusskott tillfredsställer mig


Om du frågar mig tycker jag faktiskt att det inte är någon större skillnad mellan Suppressor och Assaultrifle/Plasmarifle (Eller vad den nu heter)

Likadant mellan Lightrifle, DMR och Battlerifle. Det finns ju dock stor skillnad mellan DMR och Battlerifle. Men är jag i en situation där jag har alla tre vapen att välja mellan, tycker jag det nästan inte spelar någon roll vilken jag ta.

Det är typ det enda jag är kritisk imot i Halo 4. De nya forerunnervapnena är inte särskilt "egna"
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
DMR
"You talkin' to me?"
  • 0
Citerar Oddesey:
Om du frågar mig tycker jag faktiskt att det inte är någon större skillnad mellan Suppressor och Assaultrifle/Plasmarifle (Eller vad den nu heter)

Egentligen är skillnaden att Suppressor har större Rate of Fire och fler kulor i magasinet, medans med Storm Rifle (Plasma Rifle) behöver man inte ladda om, bara man håller koll på överhettningsmätaren.

När det gäller LR tycker jag att det är lite som en DMR+Battle Rifle kombo, men med mindre ammunition.
Where we're going, we don't need eyes to see...
  • 0
Sämst: Needlern! Otroligt störande vapen. En riktig spelförstörare, man behöver inte ens sikta så har man mejjat ner sin motståndare. I multiplayerläget går jag alltid efter de fegisar som beväpnar sig med detta vapen.

Bäst: Jag gillar Battleriffle och sniper otroligt mycket men annars är rocketlauncher och shotgun förmodligen mest effektivast även på en halvdan spelare.
  • 0
Citerar Oddesey:
Likadant mellan Lightrifle, DMR och Battlerifle. Det finns ju dock stor skillnad mellan DMR och Battlerifle. Men är jag i en situation där jag har alla tre vapen att välja mellan, tycker jag det nästan inte spelar någon roll vilken jag ta.


Skojar du? Skillnaderna är enorma.

I halo 4 skulle jag nog säga att Fuel Rod är det generellt bästa vapnet. One-hit kill, man börjar med galet mycket ammo och man kan skjuta väldigt snabbt. Enda nackdelen är dess stora långsamma och tydliga skott.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
DMR:en alla gånger!!
PS5: sssHUNT3Rsss
  • 0
Citerar fat Abbot:
Skojar du? Skillnaderna är enorma.


Ja okej visst, Om man ser det på det visat att de har olika Fire-rates, mängd ammo samt olika bra sikten.

Vad jag menar är la mer... effekter i allt som allt? De har stort sätt samma effekt. Hade jag bara nöjt mig med vapen vars skillnad bara är olika fire-rates, ammo mängd och aim så hade jag lika gärna kunnat spela Cod.

Assault riflen tar mer skada på osköldade fiender men behöver laddas om. Plasma Riflen tar mer på skölden men mindre på själva fienden men behövers inte laddas om. Fuel Rod har studsande skott, plasma pistol AMP:ar fordon samt sänker sköldar. Needlen har semiautoaimade skott som sprängs om man sätter tillräckligt många osv.

DMR:n och Battle Riflen var de här neutrala vapnen som helt enkelt var till för mellan-distansfight. Och de hade bara en av dem i respektive spel. I Halo 4 valde de att lägga in båda två SAMT en till som i stort sätt gör samma grej. Vad är meningen med det? Samma gäller Suppressor. Dess enda "specifika attribute" var att den sköt snabbare, hade mer ammo men hade sämre range.

Istället för att fortsätta komma på med lite nya vapenideér så bombaderade 343 studios oss vapen vars enda skillnader från andras var grundläggande saker. Vilket jag finner ytterst tråkigt.

- "Åh kolla! En ny rocketlauncher!"
- " Men vad gör den för nåt?"
- "Åh....den spränger lite mer...."
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0
Bästa är defenetivt Scarab gun.
Fast om man menar utan easter egg vapen så är nog Rocket Launcher bäst i nästan alla omständigheter.Anti-Fordon och medium-lång avstånd.
Bästa combo med vapen är sniper rifle och Energy sword.
Bästa combo med att hålla 2 olika vapen samtidigt är Plasma pistol med Magnum.

Sämsta är defenetivt Focus Rifle. Gillar iden. Men snipers är tänkt att död en fiende på långt avstånd med ett skott.

Föresten, Halo 2 är det ända spelet man kunde hålla 2 stycken needlers. Hur bra vad det?
  • 0
Citerar Havsöring:
Föresten, Halo 2 är det ända spelet man kunde hålla 2 stycken needlers. Hur bra vad det?

Av vad jag kommer ihåg från Halo 2 så var Needle helt värdelös. Även när du hade dual. Plasma rifle och SMG kombo i Halo 2 skojar man inte bort direkt. Riktigt effektivt i närstrid.

Mest effektiva vapnet i Halo kommer väl alltid vara BR. Sedan uppdateringen i Halo 4 när den blev 4 burst är den helt klart överlägsen alla andra medium/long range-riflar
  • 0
BR såklart
  • 0
Needler är inte bra for shit.

I vissa lägen med klumpiga enemys är den bra, fast du måste ju mangla ett helt magasin för de ska vara till nytta.
  • 0
Har många favoriter. Att bära Assault Rifle och Pistolen i första spelet var underbar. I Halo 2 gillar jag mest SMG och Carbine samt Fuel Rod Gun och Svärdet. I Halo 3 är Spartan Laser min favorit. I Halo Reach gäller DMR. Men det absolut bästa vapnet i hela serien är SAW från Halo 4. Helt underbar.

Det sämsta vapnet i serien är antingen Plasma Pistol från första spelet eller pistolen i från det tredje.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!