Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Killzone 2 vs. Halo 3


killzone e hårdare och brutalare än vad halo e, halo e lite mer mjukt
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Men det är roligast att skjuta HS på små grunts. Särskilt med skullen som ger konfetti aktiverad.


Hehe, Grunt birthday party på Legendary. Det är röj det!
"Övriga inställningar"
  • 0
Killzone 2 tar Halo 3 alla dagar i veckan.
Världsherravälde
  • 0
Citerar SputniQ94:
Killzone 2 tar Halo 3 alla dagar i veckan.


Har man bara en PS3a så brukar det låta så...

Båda spelen är bra på olika sätt och borde absolut inte jämföras med varandra.
  • 0
Citerar SputniQ94:
Killzone 2 tar Halo 3 alla dagar i veckan.

Förutom Mån->Sön
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Killzone 2 vinner eftersom man kan bygga om banor till lite vad man känner för ha massiva fordonskrig med helikoptrar, flygplan, tanks, bilar och fyrhjulingar. och intensivar strider man mot man. Spelare kan i menyerna ställa om så att man kan hoppa hundratals meter upp i luften och springa 300km/tim. Sen alla dessa olika gamemodes. Man kan spela in varje match man spelar och titta på den igen och igen. I singelplayer så krigar man mot ett stort antal olka fiender och till och med en sorts zombier som gör det hela mer spännande och det finns Co-Op för fyra personer...
"Troopers! We are green, and very, very mean!"
  • 0
Citerar Little Bird:
Killzone 2 vinner eftersom man kan bygga om banor till lite vad man känner för ha massiva fordonskrig med helikoptrar, flygplan, tanks, bilar och fyrhjulingar. och intensivar strider man mot man. Spelare kan i menyerna ställa om så att man kan hoppa hundratals meter upp i luften och springa 300km/tim. Sen alla dessa olika gamemodes. Man kan spela in varje match man spelar och titta på den igen och igen. I singelplayer så krigar man mot ett stort antal olka fiender och till och med en sorts zombier som gör det hela mer spännande och det finns Co-Op för fyra personer...


Det där är ju Halo, hahaha
http://i.imgur.com/LhzFKUp.gif
  • 0
Citerar Kingz:
Det där är ju Halo, hahaha


Haha jo men han trollar nog
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Citerar out-now:
Haha jo men han trollar nog


Jo, men gör han det så går ju hans argument fram bra och han vinner. Ändå.
  • 0
  • just
  • just
lol
I Think just was just here....
  • 0
Det skulle vara kul om alla som hade köpt Halo 3 och alla som hade köpt Killzone 2 hade gjort wall of death.

11m vs 2,3m
  • 0
Vilken skön diskution vi har här.
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Det skulle vara kul om alla som hade köpt Halo 3 och alla som hade köpt Killzone 2 hade gjort wall of death.

11m vs 2,3m


Så sant
Är inte alla farbriker som Willy Wonkas?
  • 0
Halo 3 alltid, ett FPS måste ha klockrena kontroller
"Grymt" bra kommentar ^^
  • 0
killzone har en delay, skitspel redan på den punkten. I halo 3 måste man köra som ett lag för att gå upp i level och vinna och level systemet gör att folk hela tiden spelar för att bli bättre. Det gör det till ett seriöst lir.
One swallow does not make a summer
  • 0
Halo
Rihanna <3
  • 0
Alla som säger att KZ2 har dålig kontroll äger antingen, mest troligt, bara ett 360
eller
är man väldigt dålig på fps.
Dessutom är det annorlunda kontroll i SP & MP i KZ2

Rent tekniskt piskar KZ2 Halo3
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Alla som säger att KZ2 har dålig kontroll äger antingen, mest troligt, bara ett 360
eller
är man väldigt dålig på fps.
Dessutom är det annorlunda kontroll i SP &amp; MP i KZ2

Rent tekniskt piskar KZ2 Halo3


Men sen är det så att man inte bara kan förlita sig på det tekniska, att det är en delay är det ju ingen fördel med... eller hur?
One swallow does not make a summer
  • 0
  • race
  • race
Jag har båda och måste säga att Halo 3 är roligare, Halo 3 har väldigt bra multiplayer och bra singleplayer. Killzone 2 är inte riktigt lika bra, även fast det är ett riktigt bra spel.
  • 0
Har inte spelat Killzone 2 så jag kan inte uttala mig om det är ett bra eller dålig spel men ja kan därimot svara för Halo.

Bra banbyggande, fantastisk design, skön atmosfär, världens roligaste multiplayer, überintressant handling, underbar musik och grym spelkontroll, co-op för 4, möjlighet att spela in allt man spelar och sedan gå in och kolla på allting.

Bara för att nämna några grejer.
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Alla som säger att KZ2 har dålig kontroll äger antingen, mest troligt, bara ett 360
eller
är man väldigt dålig på fps.


Nä, jag har mött många PS3-ägare som är bra på FPS som avskyr den sega kontrollen med delay.

Citerar Baxter:
Bara för att nämna några grejer.


Utöver det finns ju alla möjliga fordon och bra möjligheter att skapa sina helt egna spelsätt etc.
  • 0
Citerar antonfusk:
Men sen är det så att man inte bara kan förlita sig på det tekniska, att det är en delay är det ju ingen fördel med... eller hur?



http://www.youtube.com/watch?v=ODC502wHs5w&feature=related

Yey, så ska det va ....

Citerar Costae Cavea:
Nä, jag har mött många PS3-ägare som är bra på FPS som avskyr den sega kontrollen med delay.


Den är inte seg bara annorlunda, ställ in sensen på 90%, high precision och alt2.
Kan man inte lira då, då är man inte bra på fps.
Sen ska man inte glömma att det finns något som heter rekyl i KZ2, något som många inte är vana vid.

Att va bra på COD, innebär inte att man är bra på FPS, för COD kan fan alla spela.

Är man en duktig fps-spelare så anpassar man sig efter kontrollen och lär sig hantera den och att röra sig på rätt sätt
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Citerar mmmaarcus:
Den är inte seg bara annorlunda, ställ in sensen på 90%, high precision och alt2.


Men delay har inget med sensen att göra. Många avskyr det. De kanske vill ha låg sensitivity fast utan delay t.ex.

Det handlar inte om att de inte kan lira så, de bara avskyr kontrollen.
  • 0
Att det skulle vara delay är bara uppförstorat. Sedan kom det väl en patch som fixade till det?

Det är då inget jag märker av, men jag lirar inte COD så mycket heller längre så kanske har vant mig.
PSN-ID: mmmaarcus
  • 0
Angående delay på Killzone 2. Jag är en van FPS-spelare, och jag kan inte påstå att jag märkt av denna delay. Man kanske märker det om man verkligen kollar efter det, men om man spelar normalt så märks det inte av.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!