Svenska
nyaste
Atrás

Halo

Diskutera allt som handlar om Halo: spelen, filmerna och serierna. sponsrat av Microsoft

Halo 4 - Officiell tråd


Citerar properskillz:
Nope, det är bara att acceptera att på Xbox spelar man Kinect - på PC spelar man riktiga spel.


Först förstörde Ubisoft Splinter Cell.
Sen kukade Bungie ur totalt med Reach.
Nu har Bioware totalt skitit på sig med ME3.
I framtiden kommer 343i förstöra Halo.

Det gör fan ont i hjärtat, det här var äventyr och världar jag växte upp med och drömde mig bort i.
  • 0
Citerar Saigon:
Först förstörde Ubisoft Splinter Cell


Vad jag vet så försökte de förnya serien, vilket de gjorde. Conviction är då min favorit i serien.

Citerar Saigon:
Sen kukade Bungie ur totalt med Reach


+1

Citerar Saigon:
Nu har Bioware totalt skitit på sig med ME3


Jag antar att du baserar detta på förhandsintryck. Jag tycker tvåan är roligare, men jag dömer endast från demot. Dock så dömer du väl en aning för snabbt?

Citerar Saigon:
I framtiden kommer 343i förstöra Halo


Baserar du detta på "infosläppet" vi fick igår? Två sekunder gameplay och det faktum att AA utvecklats?
Stoffman94
  • 0
Citerar Saigon:
det här var äventyr och världar jag växte upp med och drömde mig bort i.


Det här kanske kommer som en överraskning för dig, men de äventyren finns fortfarande kvar. De står i din spelhylla, och vill du spela dem så är det fritt fram. Det betyder inte att framtida spel kan utvecklas, för det är trots allt så vi kommer vidare i den här industrin. Hur hade det varit som någon hade lagt ner Super Mario 64 för att det inte var som de första spelen? Vill du ha samma sak år efter år kan du spela Call of Duty.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Citerar Saigon:
det här var äventyr och världar jag växte upp med och drömde mig bort i.


Det här kanske kommer som en överraskning för dig, men de äventyren finns fortfarande kvar. De står i din spelhylla, och vill du spela dem så är det fritt fram. Det betyder inte att framtida spel kan utvecklas, för det är trots allt så vi kommer vidare i den här industrin. Hur hade det varit som någon hade lagt ner Super Mario 64 för att det inte var som de första spelen? Vill du ha samma sak år efter år kan du spela Call of Duty.


det här kanske kommer som en överraskning för dig men varken halo: ce eller halo 2 går att spela på xbox live.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar stoffman94:
Vad jag vet så försökte de förnya serien, vilket de gjorde. Conviction är då min favorit i serien.


Olika åsikter isf, hatar det Conviction av hela mitt hjärta och hade hellre sett serien begravas än att se det spelet släppas.

Citerar stoffman94:
Baserar du detta på "infosläppet" vi fick igår? Två sekunder gameplay och det faktum att AA utvecklats?


Jag baserar det på intervjuer med folk från 343i jag hört och läst. All gameplay vi sett fick mig taggad, det fick mig att tro att 343i skulle ta spelet i rätt riktning. Mycket av det de sagt har däremot fått mig att tvivla.

Citerar Mathias Holmberg:
Det betyder inte att framtida spel kan utvecklas, för det är trots allt så vi kommer vidare i den här industrin.


Utveckling är inte samma sak som fördumning och försämring.

Citerar Mathias Holmberg:
Hur hade det varit som någon hade lagt ner Super Mario 64 för att det inte var som de första spelen? Vill du ha samma sak år efter år kan du spela Call of Duty.


Jag har aldrig sagt att jag vill ha samma sak år efter år, om du faktsikt hade hängt här i tråden lite längre skulle du vetat att jag vill se Halo-spelen utvecklas. 343i (och andra utvecklare) får gärna lägga till nya saker som kan fräscha upp en viss spelserie, det har jag inget emot. Det jag irriterar mig på är att av alla exemplen jag radade upp så har serierna kraftigt försämrats och blivit sämre än sina föregångare istället för att ta spelen till nya höjder.

Citerar Mathias Holmberg:
Det här kanske kommer som en överraskning för dig, men de äventyren finns fortfarande kvar. De står i din spelhylla, och vill du spela dem så är det fritt fram.


Eftersom jag älskade de spelserierna såpass mycket förut vill jag även kunna njuta av nya äventyr i samma universum, ser du varför det är en aning frustrerande att se dessa spelserier förstöras?

Tillagt 2012-03-06 17:12:
Citerar properskillz:
det här kanske kommer som en överraskning för dig men varken halo: ce eller halo 2 går att spela på xbox live.


Glömde det där, bra att du tog upp det. Nog för att Title Update gjorde små förbättringar till Reach, men det är fortfarande Reach man spelar tyvärr.
  • 0
ja det e verkligen synd att halo 4 kommer suga när man har sett 3 sek av gameplay ,

kan lova de nyheter som kommer inkluderas kommer man kunna kunna stänga av som man kan användas i olika spel sätt, halo spelen är väldit på att kunna skräddarsy olika spel sätt, bra exempel på det e ju senaste man gjorde med halo anniversary med mp bannorna , reach vart ett helt nytt spel nästan o så myckket roligare o spel så sluta gnäl nu det kommer bli något för alla
GAMER TAG BAD AXY
  • 0
Citerar properskillz:
det här kanske kommer som en överraskning för dig men varken halo: ce eller halo 2 går att spela på xbox live.


PC-versionerna + Xbox 360-kontroller. Fixat.

Citerar Saigon:
Utveckling är inte samma sak som fördumning och försämring.


Nu snackar vi inte om försämring, vi snackar bara om trångsynhet.

Citerar Saigon:
Eftersom jag älskade de spelserierna såpass mycket förut vill jag även kunna njuta av nya äventyr i samma universum, ser du varför det är en aning frustrerande att se dessa spelserier förstöras?


Ännu en gång handlar det inte om förstörelse eller försämring. Det är bara du som uppfattar det så, av någon anledning, och det är något som säger mer om dig än om Halo 4. Du har inte spelat Halo 4, och därför vet du inte hur det kommer att fungera. Jag skulle hellre se 343 utveckla spelet än se dig göra det, om jag ska vara ärligt. Hoppas du inte tar illa upp när jag säger så. Fanns troligen miljontals gamers som var "frustrerade" på Super Mario 64, Metroid Prime och The Legend of Zelda: Ocarina of Time innan de spelen faktiskt släpptes.

Det finns säkert de som hatar Ocarina of Time medan de älskar de första 2D-spelen, samtidigt som de flesta av oss hyllar Ocarina som ett av de bästa spelen genom tiderna. På samma sätt menar du att Ubisoft förstört Splinter Cell med Conviction, medan stoffman94 menar att det är det bästa spelet i serien. Vilket jag håller med om. Spelseriers utveckling har resulterat i några av industrins bästa spel, som till exempel Resident Evil 4. Att förvänta sig att alla reboots kommer att bli lika lyckade vore såklart dumt, men det är det enda sättet att lyckas. Det får stå för dig om du tycker att Halo 4 ser sämre ut än tidigare delar på exakt alla punkter, men du kan inte förvänta dig att 343 spinner vidare på en 10 år gammal spelserie och börjar med att skapa en trilogi med exakt samma gameplay som Halo: Combat Evolved.

Sen tycker jag att det är riktigt fascinerade att personer som properskillz fortsätter att lägga energi på att klaga på exakt allting när han inte verkar ha gillat Halo-spelen sedan flera år tillbaka. Hatade du inte Halo: Reach också? En annan hade accepterat utveckling och hittat något annat att spela istället, och inte plågat sig själv med att försöka spela något man ogillar så innerligt. Det kan ju inte vara kul för dig personligen att göra då. Men haters gonna hate, antar jag.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
PC-versionerna + Xbox 360-kontroller. Fixat.


Eller xbox connect om man fortfarande vill ha xbox kännslan

http://www.xbconnect.com/
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Sen tycker jag att det är riktigt fascinerade att personer som properskillz fortsätter att lägga energi på att klaga på exakt allting när han inte verkar ha gillat Halo-spelen sedan flera år tillbaka. Hatade du inte Halo: Reach också? En annan hade accepterat utveckling och hittat något annat att spela istället, och inte plågat sig själv med att försöka spela något man ogillar så innerligt. Det kan ju inte vara kul för dig personligen att göra då. Men haters gonna hate, antar jag.


Jag har gått vidare och spelar andra spel nu istället. Det gjorde jag för längesen. De enda gångerna jag spelar Halo nuförtiden är när det är dags att speltesta nya regler med MLG.
Annars spelar jag mest Quake live och Starcraft 2... just nu en del Nexuiz.

Grejen är att jag älskar Halo. Jag har tävlat skitmycket i Halo, jag har vunnit skitmycket i Halo, jag älskar Halo.
När xboxen släpptes så tvivlade en hel värld på att man kunde spela kompetativ FPS på konsol, men tji fick dom.

Jag kom liksom från hardcore-scenen i Q3 när jag fastnade för Halo, och det var just dess kompetativa aspekter som lockade mig.

När det du kallar "utveckling" innebär att man bara fördummar spelet ner till en 3-årings nivå så kan jag inte direkt se något positivt med det.

MLG kommer troligtvis inte behålla Halo på sin circuit efter detta eventet. Och det var ändå Halo som startade MLG. Nu kommer det kanske inte ens vara med längre.... men visst, vi är dom enda i hela världen som inte tycker att det är ett kompetativt spel (?)

Jag är heller inte mot förändringar och förnyelse i spelserien, men om det fördummar gameplayet så är jag inte alls för det.

Sen är det heller inte så lätt att göra som du säger, bara hitta en nytt och gå vidare. Spel görs ju inte på samma sätt idag längre som man brukade göra.
Man utvecklar fördummade spel med massa gimmicks för att sälja till casuals bara. Ok för gimmicks, men inte fördummande av gameplayet. I Halo 3 gjorde man så att BR:et inte längre var ett effektivt utility-weapon. I reach spann man vidare på det ännu längre och gjorde det helt ineffektivt på långa avstånd, bara för att casual-publiken tycker att det är svårt att sikta med handkontroll ska ingen annan heller få kunna göra det.

För oss som är intresserade av välbalanserade spel som vi dessutom vill tävla i, funkar liksom inte såna här löjliga trams-spel där spelet sätter ribban för hur duktig man kan bli, och inte ens egen skill.

Det är inte roligt att titta på folk som tävlar i ett spel där man inte kan glänsa, och det är inte roligt att spela ett spel som man inte kan glänsa i.

Som sagt gått tillbaka till Quake nu, och Starcraft lite då och då.. mycket mer tillfredställande spel.

Men grejen är att jag hade mycket hellre spelat ett BRA Halo på konsol. Nu finns tyvärr inte det, men jag kan väl likförbannat få önska att dom återigen kommer göra ett kompetativt Halo?

Bara för att du inte vill ha ett kompetativt spel behöver väl inte betyda att man ska avveckla hela E-sporten?

Detta håller ju på sätt och vis på att hända nu. Om halo försvinner från MLG så innebär det att man bara tävlar på PC igen. Och ja.. pc-ivrarna har väl haft rätt alla år egentligen. Om man ska tävla i spel, så är det PC som gäller.

Vi har vart en stor skara en gång i tiden som tyckte att man kunde tävla på konsol också, nu dör det snart... och det är väl bara att slå spiket i kistan.
Det var kul så länge det varade, men e-sporten hör väl helt enkelt inte hemma på konsol.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Verkar bara som det är jag som sätter campaignen i första hand och multiplayer i andra.
Hade gärna klagat lite på vad jag hört om campaignen här, men jag tror jag kommer prata för döva öron

Citerar Tom 2mat:
http://venturebeat.com/2012/03/05/11-things-learned-about-halo-4
/
Lite samlat info, lite som jag inte visste om.

...Det har nu inte hänt på länge, men nummer 6. Vafan. Det är bland det mest korkade jag hört. Grejen att jag egentligen inte bryr mig så mycket om spawntimes på powerweapons är en grej... men att läsa det där får mig att ta mig för pannan. Gud vad idiotiskt.


Dock så blev jag lite purken över det som nämnts om MP likaså. Varför i helvete ska en chanser (möligtvis) förbättras beroende på vilken armor man har på sig? Och snälla ta bort armor lock, jetpack och all den skiten (behåll sprint)
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Alla ser så dåligt på Halo 4. Om ni tycker att det ska bli bättre så får ni ta er bak och skicka den till 343i och säga det till dom. Eller så kan ni göra ett eget era yxskaft. Jag kommer i alla fall spela alla halo spel oavset hur dom än är.
  • 0
Fyfan vad nervös jag är för hur de menar med Custimizations och AA utveckling... Har ju väntat på en riktigt uppföljare till Halo 3 länge nu (Reach var kass) och Halo 4 får fan inte bli som det...
Nej 343, det ser lite sådär ut nu.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Som tur var behöver vi inte vänta särskilt länge innan vi får veta en massa nytt om spelet. Mer än så får jag inte säga dock.
Mathias Holmberg / Gamereactor
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Som tur var behöver vi inte vänta särskilt länge innan vi får veta en massa nytt om spelet. Mer än så får jag inte säga dock.


då antar jag att vi får se något före E3
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar Mathias Holmberg:
Nu snackar vi inte om försämring, vi snackar bara om trångsynhet.


Jag vet inte hur du kom in på det spåret, det jag snackat om är hur vissa utvecklare försämrat spelserierna jag nämnde.

Citerar Mathias Holmberg:
Ännu en gång handlar det inte om förstörelse eller försämring. Det är bara du som uppfattar det så, av någon anledning, och det är något som säger mer om dig än om Halo 4. Du har inte spelat Halo 4, och därför vet du inte hur det kommer att fungera.


Bara jag? Gå in på Waypoint/Ubis/Biowares forum och läs ett par trådar, jag är knappast den enda som irriterar mig på hur spelserierna jag nämnde har försämrats. Sen finns det vissa saker man inte ens behöver testa för att förstå hur dåliga idéer de kommer vara, några av sakerna vi fått höra om Halo 4 räknas dit. Jag har redan skrivit att jag inte gett upp hoppet helt på spelet och fortfarande har lite hopp om att 343i kan göra något bra, men med tanke på vad de sagt finns det inte särskilt många anledningar till att förvänta sig något fantastiskt.

Citerar Mathias Holmberg:
Det får stå för dig om du tycker att Halo 4 ser sämre ut än tidigare delar på exakt alla punkter, men du kan inte förvänta dig att 343 spinner vidare på en 10 år gammal spelserie och börjar med att skapa en trilogi med exakt samma gameplay som Halo: Combat Evolved.


Sluta lägga ord i mun på mig. Jag har sagt att vissa delar av det vi hört verkar riktigt lovande, och att jag gärna vill se förändringar i kommande spel. Här får du några exempel på saker jag skulle älska att se i nya Halo-spel:

* Klättermekanik som i Crysis 2s MP beta till X360.
* Färre fiender som istället är betydligt intelligentare och tuffare än vad vi vant oss vid.
* Mer fokus på utforskande av Legendary Planet (eller vart det nu är vi kan tänkas färdas), plattformande och pussellösande får gärna vara del av det också.
* Dedikerade servrar.
* Fördjupat närstridssystem som påminner om det i Riddick: Escape from Butcher Bay.
* Öppnare uppdragsstruktur som tillåter oss att uppnå mål på olika sätt, t.ex. som i Crysis eller senaste Deus Ex.
* Ett system för att uppgradera och förbättra sina vapen i kampanjen, i MP ska dock alla ha samma startförutsättningar.
* Cutscenes kan gärna få försvinna och ersättas av historieberättandet från Half-Life 2.
* Karaktärerna får gärna fördjupas och utvecklas. Ifall 343i lyckas behålla en åtminstone godkänd nivå på historien om hur vi lallar runt på Legendary Planet skulle jag gladeligen acceptera att spelet kretsar mer kring Cortana och Chiefens personligheter och förhållande än vad jag vant mig vid tidigare.
* Tempot får mer än gärna vara högre än vad vi vant oss i de tidigare spelen.

Sådär, hoppas de där exemplen förmedlar att jag inte är emot förändring bara för att det är förändring, utan att jag gärna ser Halo fräschas upp så länge det är något vettigt vi får se.

Citerar Mathias Holmberg:
Som tur var behöver vi inte vänta särskilt länge innan vi får veta en massa nytt om spelet. Mer än så får jag inte säga dock.


Snackar vi veckor (2-4 veckor) eller månader?
  • 0
Det är ju drygt 3 månader till E3... så relativt snart kan man väl tänka sig. Det ska ju åtminstone vara tyst en stund innan de största evangemangen.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Saigon:
Sluta lägga ord i mun på mig. Jag har sagt att vissa delar av det vi hört verkar riktigt lovande, och att jag gärna vill se förändringar i kommande spel. Här får du några exempel på saker jag skulle älska att se i nya Halo-spel:

* Klättermekanik som i Crysis 2s MP beta till X360.
* Färre fiender som istället är betydligt intelligentare och tuffare än vad vi vant oss vid.
* Öppnare uppdragsstruktur som tillåter oss att uppnå mål på olika sätt, t.ex. som i Crysis eller senaste Deus Ex.
* Cutscenes kan gärna få försvinna och ersättas av historieberättandet från Half-Life 2.
* Karaktärerna får gärna fördjupas och utvecklas. Ifall 343i lyckas behålla en åtminstone godkänd nivå på historien om hur vi lallar runt på Legendary Planet skulle jag gladeligen acceptera att spelet kretsar mer kring Cortana och Chiefens personligheter och förhållande än vad jag vant mig vid tidigare.


Om dessa punkter skulle bli verkligehet i Halo 4, har dem förstört spelserien för all framtid. Dina andra punkter var mer eller mindre bra.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Karaktärerna får väl ändå fördjupas?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Karaktärerna får väl ändå fördjupas?


Absolut, speciellt i multiplayer.
Det är bra att dom kommit på en bakgrundshistoria till varför röda kan slåss mot blå, för det har typ varit mitt största problem under de senaste 10 åren med halo.

Av alla mp-frågor dom hade kunnat svara på så anser jag nog att detta var den allra viktigaste.
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Får se om det rör sig om ett riktigt krig eller bara AR-träning.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Får se om det rör sig om ett riktigt krig eller bara AR-träning.


kunde inte brytt mig mindre hur det än visar sig vara
Min musik https://youtu.be/rULvgOTHRVU
  • 0
Citerar fat Abbot:
Om dessa punkter skulle bli verkligehet i Halo 4, har dem förstört spelserien för all framtid. Dina andra punkter var mer eller mindre bra.


Vad har du emot spelstruktur á la Deus Ex och Crysis?

Citerar properskillz:
Absolut, speciellt i multiplayer.
Det är bra att dom kommit på en bakgrundshistoria till varför röda kan slåss mot blå, för det har typ varit mitt största problem under de senaste 10 åren med halo


RvB <3

Seriöst, i Firefight vill jag kunna ha samma röst som Tucker, Caboose & co.
  • 0
Citerar Saigon:
Vad har du emot spelstruktur á la Deus Ex och Crysis?


Om du menar Crysis 1 så ber jag om ursäkt för det spelet hade grymt upplägg. Dock vill jag inte att Halo blir som Deus Ex som är en rollspels shooter (i och för sig en väldigt bra rollspels shooter). I slutändan anser jag att de tidigare Halo spelen har haft grymt uppläg och struktur.

Citerar The LOL object:
Karaktärerna får väl ändå fördjupas?


Nej faktiskt inte. Vill verkligen inte se ett Halo där man väljer att fokuserar på att utveckla den löjliga relationen mellan Master chief och Cortana än att göra en grym Sci-fi berättelse med fokus på miljöerna och fienderna rent storymässigt. Jag vill behålla Cheifen som en mystisk och fåordig badass hjälte.

Fast vem vet, kanske är det en sidan inom mig jag ännu inte upptäckt att jag vill upptäcka

jag gillar min Master Chief så här http://www.youtube.com/watch?v=6mpcxL5Xdmw
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Jag håller med fat abbot, master chief ska vara en mystisk och fåordig badass hjälte
WHO DO YOU THINK I AM - KICK!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!