Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

Den Officiella TEKKEN 6 Tråden


: DEN OFFICIELLA TEKKEN 6-TRÅDEN :



INFORMATION
TEKKEN 6 Kommer till Playstation 3, Xbox 360 och PSP.
Konsolvariationen bygger på en arkadportning av TEKKEN 6: Bloodline Rebellion, dock kommer konsolportningen endast heta "TEKKEN 6"!

Utöver det som finns på arkadvariationen kommer konsolportningen även få en mängd med olika speltillägg så som Ghost Battle, VS Player Battle, Time Atack, Survival, Team Battle, Practice, Tutorial och det nya Scenario Campaign vilket kommer tillåta både offline spelande med CPU'n och online CO-OP med en vänn.

Även än mängd med konsolexklusiva dräkter/customizes kommer att finnas tillgängliga till konsolportningen.
Några sådana är de Mangaka dräkterna som är exklusiva för konsolportningen av TEKKEN 6 (Bild Exemplar)

I TEKKEN 6 Kommer det finnas sammanlagt 41 spelbara karaktärer att välja på, där utav de 6 nya karaktärerna för TEKKEN 6:
Alisa Bosconovitch, Bob, Lars Alexandersson, Leo, Miguel och Zafina

I TEKKEN 6 kommer vi även bli introducerade till två nya spelmekaniker som är helt nya för serien: BOUND och RAGE

DATUM
TEKKEN 6 kommer 27 Oktober 2009 på Xbox 360 & Playstation 3 i USA.
Sverige får det den 30:e Oktober.
PSP Variationen har ännu inte fått något fast datum.

MEDIA

LOGGA:
Vit Bakgrund
Svart Bakgrund
Transperent Bakgrund

IN-GAME BILDER:
IGN
Gamespot

CG-BILDER:
TEKKEN.com
TEKKENZaibatsu T6
TEKKENZaibatsu T6:BR

TRAILERS:
TEKKEN Next Gen Promo (E3 2005)
TEKKEN 6 Short Promo (E3 2006)
TEKKEN 6 Full Promo (E3 2006)
TEKKEN 6 Arcade Promo (tekken-official.jp 2007)
TEKKEN 6 Trailer (TGS 200
TEKKEN 6 Console Trailer (Atari Live 200
TEKKEN 6 Console Trailer 1
TEKKEN 6 Console Trailer 2
TEKKEN 6 Xbox 360 Title Preview: Spring 2009 Trailer
TEKKEN 6 Console Gameplay Montage HD
TEKKEN 6 Console Editors Day 09 Trailer HD

ÖVRIGT
Game Watch T6BR Players Guide (Combo videoes)

INTERVJUER
Intervju 1
Intervju 2
Intervju 3
Intervju 4
Intervju 5
Intervju 6
Gametrailers Producer Interview HD
GameSpot Tekken 6 Console Interview

ÖVRIGA LÄNKAR
Katsuhiro Harada's TEKKEN 6 Blog
TEKKENZaibatsu.com
TEKKEN6-Official.eu
BitterHarmony.com
TEKKEN-Official.jp
TEKKENPedia.com
SDTEKKEN.com
TEKKEN.com

IRC-KANALER
#TEKKEN @ QuakeNet
#TEKKEN6 @ QuakeNet
#TEKKENOnline @ QuakeNet
#TEKKEN.Online @ QuakeNet


//Crimson4649
Let's Make it Happen
  • 0
Varför gjorde du detta när det redan finns en tråd?
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Varför gjorde du detta när det redan finns en tråd?


fanns ingen redigt bra tråd imo.
De flestatrådarna har BR eller Bloodline Rebellion i namnet, vilket inte konsol portningen har.
Sen så var all information väldigt utspridd över alla dessa trådar, så tyckte det kunde vara bra att göra en stor i stället.
Let's Make it Happen
  • 0
Nja, om jag ska vara ärlig så känns det mer som att du gör detta bara för att folk ska börja skriva om spelet igen, med tanke på att det var väldigt dött i den andra tråden och du hade redan bumpat den flera gånger.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=51033&page
=1


Men visst, låt gå för den här gången.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Nja, om jag ska vara ärlig så känns det mer som att du gör detta bara för att folk ska börja skriva om spelet igen, med tanke på att det var väldigt dött i den andra tråden och du hade redan bumpat den flera gånger.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=2&thread=51033&
amp;page

=1

Men visst, låt gå för den här gången.


Tack. dock den tråden va ju gjord för när TEKKEN 6 kom till arkad.
Sen så är det alltid skönt att ha en tråd med mycket info i första inlägget så att folk slipper rota igenom en hel tråd för att hitta svar på en fråga.
Let's Make it Happen
  • 0
Jag tycker att Namco har gjort det misstaget som väldigt många(SONY) gör. De har tagit på tok för lång tid på sig, och många, inklusive jag, har tröttnat på att vänta.

Jag har tappat allt sug som jag hade efter det här spelet och det tråkiga är att de inte direkt kan visa något nytt och göra att jag blir sugen igen, med tanke på att man redan har sett den slutgiltiga produkten.
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag tycker att Namco har gjort det misstaget som väldigt många(SONY) gör. De har tagit på tok för lång tid på sig, och många, inklusive jag, har tröttnat på att vänta.

Jag har tappat allt sug som jag hade efter det här spelet och det tråkiga är att de inte direkt kan visa något nytt och göra att jag blir sugen igen, med tanke på att man redan har sett den slutgiltiga produkten.


du har ju inte sett allt det som kommer till konsol portningen
Bla det nya tekken force spelet. det ser ut att kunna vara rätt så kul, sen så har "insider" folk sagt att det kommer vara en stor extra sak till till konsol portningen. så har ju saker att se fram emot

Du kan se lite av det nya tekken force modet i denhär trailern:
TEKKEN 6 E3 2009 Preview trailer
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Crimson4649:
Du kan se lite av det nya tekken force modet i denhär trailern:
TEKKEN 6 E3 2009 Preview trailer


Videon startar inte. Är det som det som fanns till bland annat Tekken 3 och 5, där man gick på "gatan" och slogs?
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Citerar Crimson4649 u kan se lite av det nya tekken force modet i denhär trailern:
TEKKEN 6 E3 2009 Preview trailer

Videon startar inte. Är det som det som fanns till bland annat Tekken 3 och 5, där man gick på "gatan" och slogs?

japp.

Här har du en YouTube länk istället då:
http://www.youtube.com/watch?v=m16UdL4dFGg&fmt=18&fmt=18

Lite synd att du inte kunde se trailern jag först skickade då det är i 720p på den.

Btw. som det ser ut nu med så kanske det man tom kan köra det nya tekken force i co-op. vilket som skulle vara redigt kul
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar gameplayer:
Videon startar inte.




Gör den mindre och tryck på play.
A million light reflections pass over me
  • 0
Mm, men det är inget som man direkt ser fram emot så värst. Nu syftar jag på just Tekken Force. Det är ju inte direkt som att man köper spelet på grund av det, eller att man överhuvudtaget kommer lägga så värst mycket tid på det.

Så, jag håller nog fast vid det jag skrev innan. De behöver släppa spelet. Man pallar inte vänta längre.
The fuzz is here!
  • 0
beror på hur mycket items/customizes som finns att låsas upp i tekken force, och hur bra storyn är inbakat i det.
Även trophys/achivements spelar ju en större roll denna gången med.

Alla spelar ju VS i fightingspel hela tiden, utan många mindre insatta kommer ju finna att sådanahär saker göra spelet mycket mer prisvärt.

Men som jag sa innan. all info om konsol portningen är inte släppt ännu.
Namco Bandai America kommer ju finnas på E3 och visa upp spelet, troligen kommer vi få se mycket nytt där.

Men visst. TEKKEN 6 största fall var i dess "uppskjutande"
Men att det bla kommer till tre platformer samt uppgraderingen från T6 till T6BR på arkad har ju spelat en stor roll med.

Vad jag vill säga är:
Är man en sann TEKKEN fan låter man inte sådanahär saker göra än mindre hypad

//Crimson4649
Let's Make it Happen
  • 0
Citerar Crimson4649:
Vad jag vill säga är:
Är man en sann TEKKEN fan låter man inte sådanahär saker göra än mindre hypad



Ser mig som ett Tekken fan, eller kanske lite, men fortfarande fan. Har tappat hypen något enormt dock. Men men, det kommer i höst iaf.
A million light reflections pass over me
  • 0
Citerar Kazeus:
Citerar Crimson4649:Vad jag vill säga är:
Är man en sann TEKKEN fan låter man inte sådanahär saker göra än mindre hypad


Ser mig som ett Tekken fan, eller kanske lite, men fortfarande fan. Har tappat hypen något enormt dock. Men men, det kommer i höst iaf.


if you say so ;)
Let's Make it Happen
  • 0
I natt kl 01:30 svensk tid kommer IGN visa 30min av TEKKEN 6 till konsol.
Enligt Markman från SDTEKKEN.com kan vi räkna med minst en REDIGT stor överraskning.
Så missa inte detta.

http://video.ign.com/streaming/e3-2009
Let's Make it Happen
  • 0
Redigt besviken, blev inga nya hemligheter imo.
Blev dock bekräftat att det nya "Tekken force" modet kommer ha stöd för Online co-op.
Man kommer även kunna spela som alla karaktärer i spelet i tekken force.

Det kommer vara ett TEKKEN 6 cover från gamespot senare idag (20:00)
Så får kolla på det och hoppas på mer överraskningar. där tar dom på sig mer än 6min att prata om spelen iaf.

//Crimson4649
Let's Make it Happen
  • 0
Told you...
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Told you...

Det finns fortfarande minst en till stor hemlighet till konsol portningen.
Och bara för att IGN inte orka lägga mer än 6min på att prata om ett spel betyder inte att någon annan på E3 kommer fiska fram vad det är

Gamespot kommer snacka TEKKEN 6 senare idag (20:00)
Och av att dömma hur långa deras intervjuer har varit hittills så kommer vi iaf få se minst 10-15min av TEKKEN 6.

Aja sova nu.
GN
Let's Make it Happen
  • 0
Nja alltså. Det funkar inte så. Jag kan lova dig att den här stora nyheten inte är något stort överhuvudtaget. Det är spelbranschen vi snackar om.
The fuzz is here!
  • 0
TEKKEN6.com Har precis uppdaterat, nu finns det massa ögongodis att kolla/ladde ner på sidan samt ett eget forum.
Let's Make it Happen
  • 0
massa nya ingamebilder från tekken 6 har dykit upp på ign's hemsida
Ta en titt
Bara jag eller se de nya bilderna bättre ut än vad dom gjort innan?
Let's Make it Happen
  • 0
En stor hemlighet? hur STOR kan det egentligen vara när det gäller ett helt vanligt beat em up?

Visst det kan vara något supernice, men tror knappast det är en så stor grej att folk känner att dom bara måste ha Tekken 6 just för den där hemligheten.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
En stor hemlighet? hur STOR kan det egentligen vara när det gäller ett helt vanligt beat em up?

Visst det kan vara något supernice, men tror knappast det är en så stor grej att folk känner att dom bara måste ha Tekken 6 just för den där hemligheten.


det är nog mer en sak inriktad till tekken communityn om jag skulle tipsa på något. kanske inte något för en casual spelare att hänga i julgranen, men desto mer djup till spelet. vilket är något som jag iaf ser fram emot
Let's Make it Happen
  • 0
Live Stream om TEKKEN 6 från Gamespot kl 20:00

------------------EDIT------------------

Tyvärr ingen ny information här heller.
Men E3 är inte över så jag tänker inte tappa humöret för det
Let's Make it Happen
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!