Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

Bästa karaktären i TEKKEN 5!


Jag är själv inte så angelägen att använda de största sprattelgubbar som finns, bara så ni vet

Men annars totalälskar jag King (och Armor King, Tekken 2 ger mig lite retrovibbar nu), vars stil jag avgudar. Vissa attacker är verkliga klassiker och jag hårdtränar med honom ibland. Sedan är Kazuya Mishima en karaktär som jag föredrar då jag gillar hans attacker och combos, samtidigt som han har en fet story bakom sig vilket gör allt lite mer intressant. Och han har en tendens att vara djävulsk (vilket syns i 2'an).

Yoshimitsu har varit en favorit, men nu är jag inte längre så attraherad av honom. Han är känd för sina galna attacker och ställningar, vilka jag också gillar.
Paul Phoenix gillar jag och har gillar på grund av att han är så macho och kraftfull och effektiv.

Steve Fox är en av de coolaste med sitt sly rörelsemönster. Dock väljer jag nog aldrig att fajtas med honom.

Jag vill också tillägga att jag hatar Christie
  • 0
ja älskar feng wei och steve fox e fan dom bästa min kompis äger tok med christie
bruce och devil jin e hat objekt
  • 0
ja älskar feng wei och steve fox

Är det inte de som brukar kallas lite obalanserade? Hm, du påminner mig om alla som väljer Hayate eller Hayabusa på Live när jag lirar DoA

Hatar att lira med overpoweredgubbar. Men för att gå tillbaks till Tekken så föredrar jag helt klart brudarna. Finns väl några killar jag gillar (missförstå inte) men sånna som tex. Jin känns bara så... mainstream. Spelar inte så mycket Tekken men det är någon tjej med typ blåa och silvriga kläder. Hon gillar jag : )
Atari uppfann det, Nintendo använde det, Sony gjorde det mainstream, Microsoft köpte upp det.
  • 0
Steve spelar jag oftast med. Ibland Kazuya.
Denna signaturen har inget med ovanstående inlägg att göra.
  • 0
Jin Kazama är ju coolast av alla karaktärerna, men den bästa är antagligen Hworoang (vet inte hur det stavas)!
  • 0
Jag gillar King mest, till stor del kanske för att jag bäst med honom. Andra grymma karakktärer är Jin, Hwoarang, Lei och Steve.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Steve ÄR bäst. Ingen tvekan om den saken tyvärr. Det skiter jag fullständigt i ändå och har tränat upp mina Jin skills till perfektion!
shador | extra dry.
  • 0
Har en fråga som jag tänkte att jag kunde ta här:
Om man spelar Tekken 5, men inte har spelat de tidigare delaran i serien, fattar man noll av historien? Borde jag spela de tidigare först? Och följer Tekken 1, 2 och 3 fortfarande med när man köper Tekken 5?
Ohmygodiminafire!
  • 0
Om man är intresserad av handlingen så kan jag säga att 1 och 2 är inte direkt storydrivet. 3 är lite mer story drivet, men inget märkvärdigt. 4 och 5 är storydrivet så om du vill hänga med så kan det vara bra att ha kört i alla fall 4, men det går att hänga med i det mesta utan att ha kört tidigare delar.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Okej, tack för svaret. Jag får se hur jag gör.
Men vet du, eller nån annan, om 1, 2 och 3 fortfarande följer med när man köper 5?
Ohmygodiminafire!
  • 0
Japp, det gör dem.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Coolt.
Ohmygodiminafire!
  • 0
Link-Boy: Vem fan bryr sig om storyn?...

Tekken köper man för att puckla på sina kompisar, inte för att få en djup spelupplevelse... =P
  • 0
Jag vet, men jag bara undrade. Och om det nu finns en story så är det ju lite tråkigt om man inte fattar nåt.
Ohmygodiminafire!
  • 0
Storyn är iallafall inte för min del särkilt intressant. Så du behöver ju inte oroa dig för att ha kul för att du missar "den stora" storyn.
  • 0
Feng för hela slanten.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Iqaros:
Vem sa nåt om "den stora" storyn?
Ohmygodiminafire!
  • 0
jag kan uppmärksamma om att avslutningsvideorna till tekken 1, 2 och 3 inte finns med i Tekken 5.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Jag gillar Hworoang (stavning) och Bryan!
  • 0
Filmnörd: "Horan" stavas det.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Feng is the shit
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Javisst Caleb, han är lätt skönast. Sen att han har bland dom lättaste 10-hits combosarna är bara ett plus.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Kängrun FTW!
"It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream"
  • 0
Link-Boy: Med den "stora storyn" så syftade jag på storyn som går genom alla spelen(eller åtminstonde de senaste). Inte att den skulle vara underbar eller slående.
  • 0
Iqaros: Aha.

El_Tobio: Varför?
Ohmygodiminafire!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!