Svenska
nyaste
Atrás

Tekken

Diskutera allt som handlar om Tekken: spelen. sponsrat av Namco

Bästa karaktären i TEKKEN 5!


vad ere alla säger feng e ju lätt bäst !!
3 bokstäver räcker, PS3
  • 0
Hwoarang är bäst! Kan värsta tekniker med honom. ^^
"My best moment? I have a lot of good moments but the one I prefer is when I kicked the hooligan" - Eric Cantona
  • 0
Jag gillar Marshal Law och Feng Wei.

Prodigy: Att kunna teknikerna är inte så svårt. Det gäller att bemästra dom.
It's the decisions you make, when you have no time to make them, that define who you are.
  • 0
Det är svårt alltså...finns så jäkla många bra karaktärer i Tekken 5.

Men blir jag riktigt tvungen att välja så får det bli Kazama Asuka, Ling Xiaoyu och Steve Fox
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Hmm vette fan fall jag har kommenterat detta tidigare i tråden men här kommer en till beskrivning från mig.

Bästa karaktärerna i spelet är Steve och Devil Jin. Dessa två karaktär är i princip bevisat bättre än de resterande. Överlägsen snabbhet och väldigt bra skyddade mot counterhits. Jag har ingen av dessa som personliga favoriter men de är de bästa karaktärerna överlag.

Sen har vi fusk karaktären... Feng Wei. Finns det någon karaktär jag hatar så är det nämligen denna. Han är snabbare än de två redan nämnda karaktärer och även starkare. Han har stora rörelser som träffar blixtsnabbt. Pga att attackerna är så otroligt stora är det svårt att se fall han komemr att attackera high mid eller low. Denna karaktär borde bannas ur alla Tekken sammanhang.

Dock är han inte så bra när vi snackar elit nivå. Det är relativt lätt att kontra hans attacker så kan man bara blocka en eller två attacker så blir det mos av honom.
Jag hoppas verkligen att han antingen är borttagen eller fixad till Tekken 6 releasen.
shador | extra dry.
  • 0
Super Tire:
Steve
Devil Jin

Top Tire:
Feng
Bryan
Nina
Raven
Law
Heihachi

Mid Tire:
"Dom flästa andra"

Low Tire:
Lei
Kuma
Let's Make it Happen
  • 0
Kazuya är övelägsen!
Don't ever back down
  • 0
Raven, Asuka, Hwoarang och Steve!
If Shit Happens, Is It Really Shit?
  • 0
min favvo är asuka, men jag gillar nästan alla andra. Utom Julia
  • 0
Kazuya Mishima!
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
King, Yotsymicho (stavning) och Nina
Ta det tillbaka
  • 0
Ingen Tekken 5 Karaktär har hälften av Gons karisma. Han var min favorit i Tekken 3(?) Älskade honom...
Heil
  • 0
Feng, utan tvekan!!
Han är näst intill ett fusk.
  • 0
Det var min bror som skapade tråden..
och karaktärer från andra spel i serien räknas självfallet också..
  • 0
Jins rival Hwoarang är bäst.
  • 0
DRAGUNOV FTW
Komitet Gosudarstvenno Bezopasnosti Ministrov
  • 0
Bäst är ju Jin, Kazuya och Heihachi.
It's poetry. The poetry of War.
  • 0
Har läst igenom tråden, och det verkar bara vara jag som kör med Christie...

Hon använder helt fantastiska Capoiera-moves...

Men jag är ju fortfarande nybörjare... Men jag gillar hur som helst henne bäst...
Ost.
  • 0
Citerar Ironboot:
Har läst igenom tråden, och det verkar bara vara jag som kör med Christie...


Hatar Christie, riktig knapp-hammer-karaktär.

Jag kör oftast med Murdoc nuförtiden, alternativt Asuka.
  • 0
Jag hatar alla som är stora och biffiga och bara kör med traditionell boxning och liknande...

Nae, jag vill ha handstands och annat kul.
Ost.
  • 0
Traditionell boxning skulle jag inte kalla Murdoc's stil... ^^ Brutal benknäckar-boxning skulle jag kalla det!

Well, Christine är en knapphammrar-karaktär... =P
  • 0
howarang, bryanoch paul äger
ferrari92
  • 0
Citerar Harmyn:
Kazuya är övelägsen!


YOU SAID IT!
"Not a big deal, you think downloading music for free is not a big deal?"
  • 0
hwoarang,,bryan,steve och paul äger
ferrari92
  • 0
Steve och Asuka är favissar. Men har alltid gillat Hwoarang ända sen jag började spela Tekken

Steve mest för att jag gillar hans explosiva boxning, han har lite klassiska moves jag känner igen... flicker jabsen och dempsey rollen (Cobra roll eller något kallas den i spelet), och det är ett stort plus

Asuka mest för att hon är så jävla söt. Lärde mig hennes moves relativt snabbt också
Glöm inte bort att du värdelös.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!