Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Grand Theft Auto V


Citerar Röding:
Avvakta tills Rockstar går ut med officiell information.


Jag tror inte på någonting förrän rockstar bekräftar det...

Citerar MICK3:
Citerar nidpok:
Har någon än länk till den läckta map som ska vara riktig...som det snackats om?


Menar du denna?

Verkar lite långsökt...

http://www.youtube.com/watch?v=hi3MFMKfsLc
You're acting like you've never seen a u-boat in the middle of the jungle before...
  • 0
Citerar MICK3:
Citerar nidpok:
Har någon än länk till den läckta map som ska vara riktig...som det snackats om?


Menar du denna?

http://www.youtube.com/watch?v=hi3MFMKfsLc


Kartan och biten som har blivit utriven är ju rätt lika.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Fast någon kan ju ha ritat kartan efter den utrivna biten. Och det faktum att det är samma färger son till San Andreas kartan gör mig väldigt skeptisk.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Fattar inte det här gnället med kartan, men inte fan kan de göra ett mindre spel än GTA 4 tycker jag iaf.
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar gurage:
Fast någon kan ju ha ritat kartan efter den utrivna biten. Och det faktum att det är samma färger son till San Andreas kartan gör mig väldigt skeptisk.


Sant. Möjligheten finns ju dock.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Man borde iaf ha med alla tre storstäder från San Andreas...
You're acting like you've never seen a u-boat in the middle of the jungle before...
  • 0
Citerar ante-vante:
Fattar inte det här gnället med kartan, men inte fan kan de göra ett mindre spel än GTA 4 tycker jag iaf.


Nej, det skulle inte kännas bra. Det tvivlar jag starkt på att de gör.
  • 0
Citerar nidpok:
Man borde iaf ha med alla tre storstäder från San Andreas...

Kan hända, om det blir typ lika stort som Red Dead Redemption, konsolerna klarade ju av det i alla fall. Å andra sidan hade Redemption inte ens hälften så mycket människor som GTA IV (verkade det som i alla fall). Men de har inte nämnt något om det än, så det tror jag inte så starkt på.
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Köpte fyran för någon vecka sen (vet att jag är sent ute). Ett riktigt bra spel men med ett gäng frustrerande detaljer som jag hoppas de fixar till femman. Först och främst är det siktet som irriterar mig. Hoppas de kör på samma system som i Red Dead Redemption istället för ett dåligt autosikte i femman. Dessutom känns spelkontrollen, oavsett om man hoppar, springer, klättrar eller duckar, lite seg och klumpig. Allt detta gjordes betydligt smidigare i RDR och ännu ett steg bättre i Uncharted 2 och 3.

Sen är det grymt frustrerande om dör eller misslyckas med ett uppdrag i fyran, inte nog med att man måste köra om HELA uppdraget, man måste även ta sig dit (även detta gjordes betydligt bättre i RDR med vettiga checkpoints med mera). Slutligen är det livmätaren som stör mig. Om det är något som förstör flytet i spelet så är det att livmätaren inte laddas upp med tiden som i Read Dead Redemption.

Om Rockstar fixar de ovan nämnda sakerna, samt gör världen större och mer varierad, kan GTA V mycket väl bli världens bästa spel. 
  • 0
Skulle vi inte få ny info nu i februari? Eller har jag drömt?
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Skulle vi inte få ny info nu i februari? Eller har jag drömt?


Rockstar har själv inte nämnt någonting om att det ska komma någon information nu i februari, men går man på GTA IV så dröjde de ca 3 månader från första trailern till 2:a. Så därför har de ryktats och snackat mycket om en ny V trailer eller information nu i feb.
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
Citerar baby luigi:
Köpte fyran för någon vecka sen (vet att jag är sent ute). Ett riktigt bra spel men med ett gäng frustrerande detaljer som jag hoppas de fixar till femman. Först och främst är det siktet som irriterar mig. Hoppas de kör på samma system som i Red Dead Redemption istället för ett dåligt autosikte i femman. Dessutom känns spelkontrollen, oavsett om man hoppar, springer, klättrar eller duckar, lite seg och klumpig. Allt detta gjordes betydligt smidigare i RDR och ännu ett steg bättre i Uncharted 2 och 3.


Spelkontrollen i Uncharted 2 är mer eller mindre perfekt (säkert även i trean också, men har inte testat det än).
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar Sideshow95:
Skulle vi inte få ny info nu i februari? Eller har jag drömt?


Rykte.
  • 0
Citerar baby luigi:
Sen är det grymt frustrerande om dör eller misslyckas med ett uppdrag i fyran, inte nog med att man måste köra om HELA uppdraget, man måste även ta sig dit (även detta gjordes betydligt bättre i RDR med vettiga checkpoints med mera). Slutligen är det livmätaren som stör mig. Om det är något som förstör flytet i spelet så är det att livmätaren inte laddas upp med tiden som i Read Dead Redemption.


Men dö inte då

IV är ett otroligt enkelt spel just för autosiktet som förstör upplevelsen enormt (stäng av autosiktet när du spelar, mycket bättre) men jag tycker att det jämnar ut sig med att man måste spela om uppdraget, uppdragen är ju inte direkt en timme långa och man lär sig efter sina misstag.
Samt så har jag inte så jättemycket emot att spela om uppdragen då uppdragen är superbra förutom stalkinguppdragen (som suger ganska hårt).

Om de gör uppdragen längre så har jag inget emot Checkpoints, men om de är som i fyran så tycker jag inte att det behövs.

Om man verkligen vill kunna spara sitt spel så borde de istället köra med quicksaves.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
IV är ett otroligt enkelt spel just för autosiktet som förstör upplevelsen enormt (stäng av autosiktet när du spelar, mycket bättre)<quote>

Hatar också auto-siktet (något min vän vägrar vara utan på PS3).

<quote author="sammiboii">men jag tycker att det jämnar ut sig med att man måste spela om uppdraget, uppdragen är ju inte direkt en timme långa och man lär sig efter sina misstag.
Samt så har jag inte så jättemycket emot att spela om uppdragen då uppdragen är superbra förutom stalkinguppdragen (som suger ganska hårt).

Om de gör uppdragen längre så har jag inget emot Checkpoints, men om de är som i fyran så tycker jag inte att det behövs.


Har inget emot att köra om uppdragen i sig, men det är irriterande när man måste köra från en stadsdel till en annan. Då har jag hellre så att man på något sätt "återkommer" till uppdraget när man bara har en bit kvar att köra.

Tillagt 2012-02-01 10:22:
Citerar momolä:
Uncharted har ju inget att göra med något.


Vi kommer alltid in på något annat i den här tråden.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Vi kommer alltid in på något annat i den här tråden.


Blev det inte någon coDdebatt för ett tag sedan i denna tråd?
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Citerar T-Boy:
Vi kommer alltid in på något annat i den här tråden.


Blev det inte någon coDdebatt för ett tag sedan i denna tråd?


Mm. Två gånger tror jag. Båda två som började blev kickade.

Edit:

Kollade runt lite i tråden, men hittade bara Häxkonsters argumentation med Humanisten. Konstigt. Har för mig att det var en till som blev kickad efter att ha dummat sig och tjafsat med Humanisten.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Om vi snackar om GTA igen då!^^

Jag skulle vilja se lite ungt blod i nya GTA.
De har haft 2 medelåldersmän i 2 spel på raken nu.

Jag vill att de gör som i Mafia, ta en lång historia.

Men de borde börja från typ 15 år till 60 eller något.
Han ska sitta och berätta sin livshistoria för barnsbarnen.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Om vi snackar om GTA igen då!^^

Jag skulle vilja se lite ungt blod i nya GTA.
De har haft 2 medelåldersmän i 2 spel på raken nu.

Jag vill att de gör som i Mafia, ta en lång historia.

Men de borde börja från typ 15 år till 60 eller något.
Han ska sitta och berätta sin livshistoria för barnsbarnen.


Kommer nog inte funka, med tanke på att de då måste förändra staden rätt så mycket under spelets gång. Och för att inte tala om att spelet i såna fall inte kan utspela sig i nutid.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar T-Boy:
Kommer nog inte funka, med tanke på att de då måste förändra staden rätt så mycket under spelets gång. Och för att inte tala om att spelet i såna fall inte kan utspela sig i nutid.


Hmm, det har du ju rätt i.
Alltså, jag har haft ett cenario i huvudet som jag tycker skulle funka i ett GTAspel men då måste jag skriva jättemycket här.
Kanske skriver om det senare då jag är i skolan just nu.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Citerar T-Boy:
Kommer nog inte funka, med tanke på att de då måste förändra staden rätt så mycket under spelets gång. Och för att inte tala om att spelet i såna fall inte kan utspela sig i nutid.


Hmm, det har du ju rätt i.
Alltså, jag har haft ett cenario i huvudet som jag tycker skulle funka i ett GTAspel men då måste jag skriva jättemycket här.
Kanske skriver om det senare då jag är i skolan just nu.


Gör så!
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Fan vad jag längtar... Men tror att vi får vänta länge innnan vi ser något nytt.
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Den här månaden.
  • 0
Hoppas också på mer info nu i månaden, fast tror att dem väntar tills efter MP3 med större detaljer.

Angående den tidigare diskussionen om checkpoints, så blev avsaknaden av dem åtgärdat i GTA IV-expansionerna. TLaD hade då checkpoints
Stoffman94
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!