Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls IV: Oblivion


Citerar Kazakovich:
Citerar Arthas:Tbh så var jag inte så värst förtjust med Shivering Isles. Jag gillade inte miljön, monstren och uppdragen. Jag gillar inte heller att man blev Sheogorath.

SPOILER

Du blir inte av med Sheogorath. Du BLIR Sheogorath!


Sheoagorath är namnet på en galenskapsgud. Vilket du själv inte är då folket i Cyrodiil oftast inte respekterar dig ett skit för det.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
jag måste skaffa det!!!!!!!!!!!!!!
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Sheoagorath är namnet på en galenskapsgud. Vilket du själv inte är då folket i Cyrodiil oftast inte respekterar dig ett skit för det.


Varför skulle de? Det var inte precis på löpsedlarna, och din karaktär går inte precis runt med en T-shirt som det står "I am the God of madness & Skooma-abuse lol" på. Och om han påstår sig vara galenskapens gud, hur stor är chansen att de ska tro på honom?
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Halv SPOILER

Blev ohyggligt besviken när man fick Sheogoraths gåva efter att ha klarat av SI-questen som tjej, den är så ohyggligt ful equipad med kvinnor.
"Rör inte min katt, tönten!"
  • 0
Citerar Mikel-kun:
Blev ohyggligt besviken när man fick Sheogoraths gåva efter att ha klarat av SI-questen som tjej, den är så ohyggligt ful equipad med kvinnor.


Indeed. Lyckligtvis finns det moddar som fixar den.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Citerar Kazakovich:
Indeed. Lyckligtvis finns det moddar som fixar den.


Det är vi sådana tillfällen jag ångar att jag bara har SI till 360:n.
"Rör inte min katt, tönten!"
  • 0
Fan vad jag hatar mina tjänare...

Försöker att inreda min kammare Battlehorn Castle. Men min satans tjänarinna tjatar som fan med sitt "Why do you bother me? Go away!" och liknande... Sen när jag skulle ställa upp mina 10 Ayleid-statyer så höll hon på skrek "Thief! Keep your hands away from my stuffs! Someone help me!".

Dumma kärring!

Tillagt 2009-02-24 21:44:
lolololololol

jag stängde in henne i den hemliga sektionen i min kammare!
Bara hon inte rör min unika stav-samling!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Arthas:
"Thief! Keep your hands away from my stuffs! Someone help me!".


Varför går du och tjuvar på hennes statyer för?
"Rör inte min katt, tönten!"
  • 0
Men det är ju inte hennes statyer! Det är han den där tokige samlarens statyer. Men han dog ju, och då passade jag på att ta tillbaka dom!

Och hon som klagar är ju min tjänarinna i Battlehorn...
Per Aspera Ad Astra
  • 0
  • Felx
  • Felx
jag behöver hjälp!!

håller på med questet där man ska fixa ihop typ 4 mythic dawn böcker.
jag hade alla böcker, men nu har 3 helt plötsligt försvunnit
går den att få tillbaka?

Om jag går till "First Edition" i IC och frågar om boken, säger han bara att ngn Gwinas redan har hämtat den, och jag har för länge sen fått den av gwinas ..

SNÄLLA HJÄLP, ANNARS KOMMER JAG FÅ BÖRJA OM !!!
  • 0
  • Arna
  • Arna
Citerar Felx:
jag behöver hjälp!!

håller på med questet där man ska fixa ihop typ 4 mythic dawn böcker.
jag hade alla böcker, men nu har 3 helt plötsligt försvunnit
går den att få tillbaka?

Om jag går till "First Edition" i IC och frågar om boken, säger han bara att ngn Gwinas redan har hämtat den, och jag har för länge sen fått den av gwinas ..

SNÄLLA HJÄLP, ANNARS KOMMER JAG FÅ BÖRJA OM !!!


Kolla dina quests och vad som står där.. Du ska prata med Baurus eller vad han heter och följa honom ned i kloakerna.
Hej och hå!
  • 0
Hur mycket kostar SI till 360 nu?
The source to all evil is fear...
  • 0
Citerar Kazakovich:
Citerar Saffransbulle heoagorath är namnet på en galenskapsgud. Vilket du själv inte är då folket i Cyrodiil oftast inte respekterar dig ett skit för det.

Varför skulle de? Det var inte precis på löpsedlarna, och din karaktär går inte precis runt med en T-shirt som det står "I am the God of madness & Skooma-abuse lol" på. Och om han påstår sig vara galenskapens gud, hur stor är chansen att de ska tro på honom?


Ja du... Ibland förstår jag verkligen inte heller varför folk inte ser dig ens som en gud trots att du typ har superkrafter ens. Tydligen blir man endast känd genom att hjälpa och att döda. Man blir alltså ingen jävla mirakelsman. Vakterna i Sheagoraths Ö tycks dock respektera dig ordentligt.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Jelmen:
Hur mycket kostar SI till 360 nu?


Live Points eller GoTY?

GoTY går på 300-400kr, inkluderar SI, KoTN och Vanilla Oblivion.
"Rör inte min katt, tönten!"
  • 0
Citerar Mikel-kun:
Vanilla Oblivion


?
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Xbox-360:
Citerar Mikel-kun:
Vanilla Oblivion


?


goty kostar 249:- på webhallen
  • 0
Citerar Xbox-360:
Citerar Mikel-kun:Vanilla Oblivion
?

Det "vanliga" Oblivion, huvudspelet och ingen av expansionerna.
  • 0
Citerar Saffransbulle:
Citerar Kazakovich:Citerar Saffransbulle heoagorath är namnet på en galenskapsgud. Vilket du själv inte är då folket i Cyrodiil oftast inte respekterar dig ett skit för det.

Varför skulle de? Det var inte precis på löpsedlarna, och din karaktär går inte precis runt med en T-shirt som det står "I am the God of madness & Skooma-abuse lol" på. Och om han påstår sig vara galenskapens gud, hur stor är chansen att de ska tro på honom?

Ja du... Ibland förstår jag verkligen inte heller varför folk inte ser dig ens som en gud trots att du typ har superkrafter ens. Tydligen blir man endast känd genom att hjälpa och att döda. Man blir alltså ingen jävla mirakelsman. Vakterna i Sheagoraths Ö tycks dock respektera dig ordentligt.


Det är lite trist, visst får man en titel som man kan skryta lite lätt om, men man blir ju som sagt "The madgod". Liksom guden i hela realmen, visserligen får man lite divine powers och sånt, men lite mer borde Bethesda tillåta oss att göra.

I alla guilds är ju det enda som händer att man får en relativt stadig inkomst,(det är ju i för sig inte helt dåligt det) och i vissa kan man be kompanjoner att följa med en på ens uppdrag, i SI får man inte ens en stadig inkomst.

Dessutom finns ju faktiskt "Shrine of sheogorath" så man borde ju kunna gå dit och skoja lite med de som tillber, mer än ägget som händer om man går dit som Sheogorath.

Om man nu dessutom klarar hela Oblivion( SPOILER!! ) och blir liksom en sån där känd filur(minns inte vad den heter ), händer ju ingenting mer än att man kan få en blessing om man snackar med draken.

Lite trist är det.
Imagining the future is a kind of nostalgia. - John Green
  • 0
Har nu hittat elkabeln till PS3. Nu behöver jag bara hitta en kontakt till det. Sen ska det RPas. Som fanken.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar bolleman:
Om man nu dessutom klarar hela Oblivion( SPOILER!! ) och blir liksom en sån där känd filur(minns inte vad den heter ), händer ju ingenting mer än att man kan få en blessing om man snackar med draken.


SPOILER

SPOILERSPOILERSPOILERSPOILER

Du glömde den värdelösa armorn.

SPOILERSPOILERSPOILERSPOILER
"Rör inte min katt, tönten!"
  • 0
Citerar Mikel-kun:
SPOILER

SPOILERSPOILERSPOILERSPOILER

Du glömde den värdelösa armorn.

SPOILERSPOILERSPOILERSPOILER


En gratis armor är ju aldrig fel, men ja de hade kunnat göra den bättre. Det är ju trots allt endgame-reward...
Imagining the future is a kind of nostalgia. - John Green
  • 0
Citerar bolleman:
Det är lite trist, visst får man en titel som man kan skryta lite lätt om, men man blir ju som sagt "The madgod". Liksom guden i hela realmen, visserligen får man lite divine powers och sånt, men lite mer borde Bethesda tillåta oss att göra.


Men å andra sidan så är man ju faktiskt en vanlig dödlig, och dessutom så har man precis fått sina krafter. Sheogorath har ju haft flera tusen år på sig att få in vanan.
Svampbob Fyrkant finns på riktigt!!
  • 0
Citerar Kazakovich:
Men å andra sidan så är man ju faktiskt en vanlig dödlig, och dessutom så har man precis fått sina krafter. Sheogorath har ju haft flera tusen år på sig att få in vanan.



True...

Jag tycker fortfarande man borde fått lite mer dock
Imagining the future is a kind of nostalgia. - John Green
  • 0
Då har jag gjort en ny gubbe, kommit ut ur fängelset och klarat arenan. Manlig Khajiit med Stealth-inriktning.
  • 0
Själv tycker jag att dom kunde ha ändrat titeln. Istället för att bli Shegorath, Madgod, så skulle man bli Throne Filler. Eller något.
Per Aspera Ad Astra
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!