Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Spider-Man PS4


Alltså hur korkad är jag på en skala då jag inte kan hitta knappen i Photo Mode för att faktiskt ta bilden? Jag klickade och höll varenda knapp som finns men ingenting gick.
Att de visar vad knapparna gör är ju bra men de får väldigt gärna berätta vilken som tar bilden också....

Tillagt 2018-09-07 11:09:
Annars är spelet rätt kul i alla fall
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Citerar Stefan313:
Alltså hur korkad är jag på en skala då jag inte kan hitta knappen i Photo Mode för att faktiskt ta bilden? Jag klickade och höll varenda knapp som finns men ingenting gick.
Att de visar vad knapparna gör är ju bra men de får väldigt gärna berätta vilken som tar bilden också....


Som vanligt tar man bilder med share-knappen antar jag?
  • 0
Men i videon som visade Photo Mode tidigare så var det väl kameran själv man använde? Jag kan ha fel och ljudet i videon kan ju bara ha varit ditlagt efter tagen bild men de visade ju ett kamera klick ljud och sen zoomades bilden ut och visades i helhet. Jag vet inte men det kan vara så.
Bilden jag tänkte ta idag slutade det med att jag bara använde share knappen.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Egendomligt inledning men kul med tråd till Spiderman liret!

Fullkomligt älskar spelet hittills. Verkligen Marvel goes Infamous!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Egendomligt inledning men kul med tråd till Spiderman liret!

Fullkomligt älskar spelet hittills. Verkligen Marvel goes Infamous!
Ja konstig inledning men jag ville veta o någon hade hittat någon knapp för det
Håller med. Spelet är bra gjort även om det har element i sig som gör spelet lite frustrerande. Blir påmind om spelet Prototype ibland då det blir lite mycket fienden ibland samtidigt så jag blir nedslagen, reser mig upp och blir genast nedslagen igen, hinner inte göra så mycket innan en ny attack kommer. För det mesta kan man ta sig ur det men det händer att man dör p g a det.
Har spelat ut storyn och ska försöka att göra klart alla distrikt men det är en bit till. Vill man ha alla dräkter så gäller det nog också att skaffa sig guld i alla challenges och andra sidogrejer.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Med klar med story. Klara alla sidoaktiviteter är inte super lockande. Vissa av dem är botten trista.. Nä en maffig dlc om några månader med en ny liten storydriven side quest hade gjort sig
  • 0
Förlåt men måste sidouppdrag spela så stor roll i ett spel? I de flesta stortitlar varar de ju inte mer än fyra-fem minuter. För övrigt tycker jag att Insomniac gjort dagens sidouppdrag roliga på nytt med den mycket fria atmosfären och de otaliga möjligheterna man kan kombinera attacker på.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Förlåt men måste sidouppdrag spela så stor roll i ett spel? I de flesta stortitlar varar de ju inte mer än fyra-fem minuter. För övrigt tycker jag att Insomniac gjort dagens sidouppdrag roliga på nytt med den mycket fria atmosfären och de otaliga möjligheterna man kan kombinera attacker på.
Ja sidouppdragen är inte dåliga men det är ändå samma sak, ta dig till en plats, slå ned några dumma personer, ta dig till en annan plats, slå ned några till sen typ klart.
Det var okej men inget jag tyckte var allt för roligt.
Själv så har jag blivit klar med alla distrikt, alltså alla distrikt är på 100%. Nu behöver jag dock få guld i alla challenges för att kunna köpa alla dräkter så att jag kan få alla trophies.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Citerar Stefan313:
Citerar AG Jati:Förlåt men måste sidouppdrag spela så stor roll i ett spel? I de flesta stortitlar varar de ju inte mer än fyra-fem minuter. För övrigt tycker jag att Insomniac gjort dagens sidouppdrag roliga på nytt med den mycket fria atmosfären och de otaliga möjligheterna man kan kombinera attacker på. Ja sidouppdragen är inte dåliga men det är ändå samma sak, ta dig till en plats, slå ned några dumma personer, ta dig till en annan plats, slå ned några till sen typ klart.
Det var okej men inget jag tyckte var allt för roligt.
Själv så har jag blivit klar med alla distrikt, alltså alla distrikt är på 100%. Nu behöver jag dock få guld i alla challenges för att kunna köpa alla dräkter så att jag kan få alla trophies.


Man behöver intnguld i allt, jag klarade precis lägre gränsen så jag har allt nu, förutom den hemliga dräkten....
  • 0
Citerar shadow of theguild:
Citerar Stefan313:Citerar AG Jati:
Själv så har jag blivit klar med alla distrikt, alltså alla distrikt är på 100%. Nu behöver jag dock få guld i alla challenges för att kunna köpa alla dräkter så att jag kan få alla trophies.

Man behöver intnguld i allt, jag klarade precis lägre gränsen så jag har allt nu, förutom den hemliga dräkten....
Jaså? Jag har klarat alla challenges och några av dem på guld och några på brons men jag saknar fortfarande challenge tokens för att kunna köpa några dräkter, tror jag behöver typ 20 tokens. Får kolla detta senare idag tror jag nog.
"I love sleep. My life has the tendency to fall apart when I'm awake, you know?" - Ernest Hemingway
  • 0
Så vad tror all om symbiote-dräkten? Tror personligen att Insomniac kommer köra en expansion separat från själva spelet särskilt med tanke på vilket ögonblick det är för just Peter Parker.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Klarade det häromdan, har tagit alla troféer förutom den med att låsa upp alla dräkter. Den och "Klara alla småbrott i varje stadsdel" trofén är verkligen skitdryga. Överlag gillade jag spelet, men det spinner ju verkligen vidare på EXAKT samma bana som tidigare Spider-Man spel också varit på. Den enda skillnaden är produktionsvärdet, det är på en helt annan nivå tekniskt, med Sony-trademarkade filmsekvenser och en löjligt snygg öppen värld.

Men spelet i sig är nästan identiskt med Activisions spel.

Gillade nog till och med The Amazing Spider-Man 2 bättre som spel sett. Det var inte lika upprepande, gjorde mycket kul med stealth framförallt och kändes överlag lite mer som den tecknade tv-serien än Sam Raimis filmer som Insomniacs spel kändes mycket som.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!