Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Guild Wars 2


Den gamla Guild Wars 2 tråden hade inte så mycket information om spelet osv, så jag har fått tillstånd från en moderator (Poindaxter) att göra en ny tråd, som kommer ha mer information om spelet och mer om vad som kommer komma med i spelet.


Guild Wars 2 utspelar sig 250 år efter Guild Wars Eye Of The North.
ArenaNet har planerat att göra Guild Wars 2 större och bättre än det första spelet.
Man kommer inte kunna åka till Guild Wars 2 med sin karaktär från första GW, med tanke på att det är en helt ny start.
Däremot säger ArenaNet detta angående Hall Of Monuments:

- It does allow character names to be reserved. It does not support bulk transfer of armor, items, characters, or gold. However, acquiring select items in GW1 will confer benefits in GW2 via the Hall of Monuments.

Så det vet vi iallafall om vad vi kan få från GW1 till GW2. Men inga titlar från GW1 kan föras över till GW2.



Guild Wars 2 kommer ha fler levels än det första spelet, som bara hade max leveln till 20.
ArenaNet säger även detta om levels:

- There will be a plateau of power, where each level no longer adds as much to the power of the character

ArenaNet verkar även vilja få karaktärerna i Guild Wars 2 att kunna spela solo igenom spelet också. Det betyder att man kanske inte är exakt lika beroende av heroes/henchmens/PuG's.

ArenaNet har även utannonserat vilka raser man kommer få spela som i Guild Wars 2. Däremot vet man inte om det kommer fler raser eller inte.
Dom fem raserna är:

* - Asura
* - Charr
* - Human
* - Norn
* - Sylvari


Varje ras kommer ha sina för- och nackdelar.


PvP systemet kommer delas upp i World PvP och Structured PvP
"Victory in World PvP will confer benefits to your world. This may include improved drop rates, better energy regeneration or other bonuses."


Så här kan ni prata om allt som har med Guild Wars 2 att göra!
All information som jag skrivit här, och mer, kan ni hitta här!
I'm too old to die young now.
  • 0
Detta är ett spel jag definitivt kommer att köpa!

Med tanke på nya klasser så tror jag det kommer bli roligare, men också om det finns skills som är bundna till en viss ras. Så man inte kan få alla skills... Bara en tanke från mig. ^^

Men detta ser jag fram emot!

(loggade in bara för att svara på detta Arro )
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
Citerar Aleon:
(loggade in bara för att svara på detta Arro )

*Känner mig stolt*

Citerar Aleon:
Detta är ett spel jag definitivt kommer att köpa!

Samma här! Tänk att få spela som Asura! Jag är säker på att många kommer använda förnamnet "Vekk"
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Jag är säker på att många kommer använda förnamnet "Vekk"


Du tror det säger du? Jag kommer döpa min till "Pukko" eller något sådant.


(loggar ut för... inte alltid men ett tag x])
"To Fear Death, Is To Limit Life."
  • 0
Citerar Aleon:
Du tror det säger du? Jag kommer döpa min till "Pukko" eller något sådant.

Nej, jag tror inte det. Jag är säker på det

Glöm inte förövrigt att våra namn i Guild Wars kommer vara reserverade för GW2 genom Halls Of Monuments!
Arro Xreen kommer göra en comeback. Han kommer inte vara en Dervish, eller människa. Utan han kommer va en helt ny profession, och antagligen Asura eller Norn som ras
Kommer kännas konstigt däremot att ha massor av olika raser. Men iofs, man får väl se vilka som ger bra fördelar för den profession man väljer.

Citerar Aleon:
Med tanke på nya klasser så tror jag det kommer bli roligare, men också om det finns skills som är bundna till en viss ras. Så man inte kan få alla skills... Bara en tanke från mig. ^^

Jo, det är en bra idé det!
Om varje ras hade ett par skills som var bundna till sig, vore det nog kul! Sedan så har ju alla raser som sagt sina fördelar och nackdelar.
Längtar som fan tills beta test! Ska se om jag kan komma med i beta test
I'm too old to die young now.
  • 0
så himla underbart 2an verkar bli men tusan kan det komma ny info om spelet. Har inte hört något på ett år.
PSN=limonass
  • 0
Citerar simpan_the_king:
så himla underbart 2an verkar bli men tusan kan det komma ny info om spelet. Har inte hört något på ett år.

Längtar också efter ny information.
Att vi inte fått mer ny information kan betyda bara två saker.
Att dom jobbar för fullt med GW2, eller att dom fastnat någonstans och håller på att försöka komma på med nya idéer osv.
Hoppas på det första.
I'm too old to die young now.
  • 0
  • Rova
  • Rova
100% att jag kommer köpa det!
Glorp.
  • 0
Vill verkligen köpa det jag med, hoppas bara att det kommer att fungera med tanke på studier osv (läser antagligen på universitet när det kommer)

Är - för tillfället i alla fall - mest intresserad av att spela som Asura, de är grymma helt enkelt ^^ Om nu varje klass har sina för- och nackdelar så skulle det inte förvåna mig om Norns kommer att ha ett visst övertag i närstrid och Asurans mer som magiker. Hoppas bara att det inte innebär att ex. Norns bara kan spela som melee osv...

Ska också bli intressant att få veta lite mer precist om vilka fördelar man får via HoM förutom namn, har hört en massa teorier men vete fan hur pass bra de kan stämma.

Citerar Arrolito:
Men inga titlar från GW1 kan föras över till GW2.


Titlar, nej, men någon sorts bonus borde man kunna få för all tid man lagt ner på sina titlar, lika med resten av HoM.

Citerar Arrolito:
Att vi inte fått mer ny information kan betyda bara två saker.
Att dom jobbar för fullt med GW2, eller att dom fastnat någonstans och håller på att försöka komma på med nya idéer osv.
Hoppas på det första.


Hoppas på det första jag med, och idéer borde de ju inte ha slut på, eller? Men om det nu ska komma ut någon gång vid 2010 har de ett tag till på sig i alla fall...
  • 0
Verkar extremt lovande!
  • 0
Citerar Zekarth:
och idéer borde de ju inte ha slut på, eller?

Nej, men jag tänkte mer på att dom kanske känner att någonting inte är bra, så dom lägger undan det och börjar om på det just vid ett område. Så menade jag med "brist på idéer".

Citerar Zekarth:
Vill verkligen köpa det jag med, hoppas bara att det kommer att fungera med tanke på studier osv (läser antagligen på universitet när det kommer)

Det bästa med GW är att man kan både ha sina studier och spela. Så känner jag iaf, men jag går i högstadiet och kommer gå i 9an eller första ring och du kommer läsa då på universitet.
Men man känner nog mindre stress angående att spela, då man inte har en månadskostnad.

Citerar Zekarth:
Titlar, nej, men någon sorts bonus borde man kunna få för all tid man lagt ner på sina titlar, lika med resten av HoM.

Jo, kanske man får någon bonus för titlarna
Fast att överföra det tror jag inte det går.

Citerar Zekarth:
har hört en massa teorier men vete fan hur pass bra de kan stämma.

Vad för teorier?

Citerar Zekarth:
Hoppas bara att det inte innebär att ex. Norns bara kan spela som melee osv...

Jag tror nog att man kan köra som elementalist eller något sånt och vara Norn. Trots allt behöver ju varje "armé" (Om man nu tänker på krig mellan raser osv) monks och magiker. Men antagligen finns det någon speciell bonus för varje ras, men det behöver förstås inte ha med vad för profession man väljer.
Asura kanske har fördelen att simma snabbare (Om man nu kommer kunna göra det) och Norn kan hoppa högre än andra osv. Eller så kanske man har bättre resistance för vissa saker med vissa raser och liknande grejer
Fast, som dig, hoppas jag att Norn inte bara kan spela som melee.


EDIT:
Angående
Citerar Zekarth:
Titlar, nej, men någon sorts bonus borde man kunna få för all tid man lagt ner på sina titlar, lika med resten av HoM.
det har jag något att lägga till.
"Your own personalized Hall of Monuments to preserve your achievements, trophies, and titles across all Guild Wars games, allowing descendants to reap the benefits of your character's fame in Guild Wars 2 "
Läste detta i www.guildwars.com
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Det bästa med GW är att man kan både ha sina studier och spela. Så känner jag iaf, men jag går i högstadiet och kommer gå i 9an eller första ring och du kommer läsa då på universitet.
Men man känner nog mindre stress angående att spela, då man inte har en månadskostnad.


Jo tack och lov för det, engångskostnad för att köpa spelet räcker Månadskostnad har jag ingen erfarenhet av men kan mycket väl tänka mig att det blir stressigt för man vill ju oftast " få ut så mycket som möjligt av pengarna". kombination av studier borde nog inte vara ett alltför stort problem, har gått hittills för mig i alla fall. Det jag tänker mest på är elräkningen om det blir lite väl mycket spelande =P

Några av de teorier jag hört angående HoM är bland annat att man ska kunna ha ex. Whiptail Devourer som pet om man har lagt till den som miniature i HoM. Om man har nåt särskilt armor kanske man får en viss bonus på ett annat armor i GW2, osv...

Detta är vad jag har hört i guild/alliance och inget som jag har läst på någon trovärdig sida, så lita inte på det jag skrev ovan, kan vara helt fel, vem vet

Citerar Arrolito:
Jag tror ... ... ... spela som melee.


Lite långt att citera allt så jag "kortade ner" det lite Antagligen så blir det nog inte som jag skrev tidigare, att Norns kanske bara blir melee, låter lite konstigt när man tänker på det. Men däremot är det inte helt omöjligt att de får någon sorts bonus i melee, mer hp/skada som björn till exempel. Och Asurans kanske får något motsvarande när de gäller spells, trots allt verkar de föredra att använda hjärnan istället för musklerna.

Och det vore kul att se någon match i PvP där en liten bepansrad Asura står och bankar på smalbenen på en 3-4 gånger större Norn ^^
  • 0
Citerar Zekarth:
Och det vore kul att se någon match i PvP där en liten bepansrad Asura står och bankar på smalbenen på en 3-4 gånger större Norn ^^

Fick en bild i huvudet, and I lol'd that

Citerar Zekarth:
Några av de teorier jag hört angående HoM är bland annat att man ska kunna ha ex. Whiptail Devourer som pet om man har lagt till den som miniature i HoM. Om man har nåt särskilt armor kanske man får en viss bonus på ett annat armor i GW2, osv...

Det har jag också läst. Läste det i wiki.guildwars2.com
Fast vet ej om det är något som kommer defenitivt med. Men man får hoppas!
I'm too old to die young now.
  • 0
vet någon när det ska släppas eller har dom inte berättat det än?
  • 0
Citerar zonetic:
vet någon när det ska släppas eller har dom inte berättat det än?


Från http://www.guildwars.com

When it's finished. Seriously though, we haven't announced a specific release date yet, but when we do you can get those details and more right here on the official website.

Har inte sett någonting där än, och ingen annan verkar ha gjort det heller, så jag tror inte att någon förutom de som jobbar med spelet vet något

Har hört rykten om att det ska komma 2010, betan i slutet av 2009. Det låter någorlunda rimligt men den informationen har jag fått från andra i spelet, så lita inte alltför mycket på det.
  • 0
Citerar Zekarth:
Har hört rykten om att det ska komma 2010, betan i slutet av 2009

Jag hoppas jag får newsletter angående betan, så jag kan registrera mig
Måste. Vara. En. Av. Beta. Testarna.
I'm too old to die young now.
  • 0
Jo att pröva betan vore inte helt fel, aldrig spelat någon beta heller så det skulle vara något speciellt

Hoppas dock att det inte blir någon - alltför stor - avgift för att få spela betan. Om jag minns rätt så kostade betan för EotN ett par hundra. I så fall väntar jag nog hellre tills att hela spelet kommer ut, men vem vet
  • 0
Citerar Zekarth:
Hoppas dock att det inte blir någon - alltför stor - avgift för att få spela betan. Om jag minns rätt så kostade betan för EotN ett par hundra. I så fall väntar jag nog hellre tills att hela spelet kommer ut, men vem vet

Gjorde det?
Konstigt... Alla betor jag testat har varit gratis. Även Tabula Rasa betan.
I'm too old to die young now.
  • 0
Va? Betala för att beta-testa?
Det är det dummaste jag hört... Och första gången jag hört det för övrigt.
  • 0
Jag älskade GW (innan expansionerna) så detta blir kanske ett köp.

---

Citerar Solid Worm:
Va? Betala för att beta-testa?
Det är det dummaste jag hört... Och första gången jag hört det för övrigt.


Det händer ganska ofta nu för tiden, man behövde t. ex. betala för WoW-betan.
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Brute:
Det händer ganska ofta nu för tiden, man behövde t. ex. betala för WoW-betan.


Men, det är ju helt idiotiskt egentligen?
Beta-testande handlar ju om att beta-testarna ska hitta buggar och meddela om detta till utvecklarna... Så om nu detta är sant så betyder det ju i stort sett att man betalar för att få arbeta för utvecklarna.

Folk är idioter helt enkelt... Utvecklarna är nog ganska glada över det dock.
  • 0
Citerar Solid Worm:
Men, det är ju helt idiotiskt egentligen?
Beta-testande handlar ju om att beta-testarna ska hitta buggar och meddela om detta till utvecklarna... Så om nu detta är sant så betyder det ju i stort sett att man betalar för att få arbeta för utvecklarna.

Exakt.
Liksom, vi beta testar ett spel för att se vad som är bra med det och hur allt är. Dom vill ju veta vår åsikt. Måste vi BETALA dom för att dom ska få en åsikt från oss?
Det är ju bara helt jävla dumt >.>
Även om det nu skulle vara en betalning (Fast jag tycker det inte ska vara någon betalning från någon ALLS) så skulle det nog låta mer logiskt att utvecklarna betalar folk för att dom ska beta testa. Men det tycker jag inte låter så jätte smart heller, men det låter mer logiskt än att VI betalar.
I'm too old to die young now.
  • 0
Kommer det vara som i 1:an att det är laddningstider mellan vissa områden?

T. ex. städer och landskap
DIE SONNE SCHEINT
  • 0
Citerar Brute:
Kommer det vara som i 1:an att det är laddningstider mellan vissa områden?

Är inte säker. Men tror dom kommer fortsätta köra med det där att man får sin egna "privata kopia" osv.
Saker som gör Guild Wars till Guild Wars kommer definitivt finnas med. För annars så tycker jag att Guild Wars 2 kommer suga om dom ska försöka göra det som vilket annat MMORPG som helst.
Jag fastnade för Guild Wars för att det var... Guild Wars och inte något jävla WoW wannabe MMO. Det gör det mycket roligare att få spela ett spel som är på sitt egna sätt.
I'm too old to die young now.
  • 0
Citerar Arrolito:
Kommer det vara som i 1:an att det är laddningstider mellan vissa områden?


Är av ungefär samma åsikt som Arrolito, en av de saker som gör GW unikt är just den saken med explorable areas och towns/outposts. Arena-Net har dessutom sagt att man ska kunna spela igenom spelet på helt egen hand, och då borde det ju antyda på någonting i still med GW 1. Om det kommer att vara på samma sätt som i WoW, dvs alla rör sig i en och samma "värld", kan jag tänka mig två scenarion om man ska kunna klara spelet på helt egen hand:

Antingen så springer varje person runt med ett gäng heroes/henchmens och bråkar med andra personer om mobs för att få exp och levla upp.

Eller så är det möjligt att köra solo igenom allt, vilket låter lite väl otroligt.

Detta innefattar inte eventuella missions osv, utan bara själva spelandet för att levla upp eller bara fördriva tiden med någonting.

Älskar GW som det är nu, man kan köra både solo eller med en/flera andra personer, och ändå komma någon vart. Hoppas att det kan bli på ungefär samma sätt i GW 2
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!