Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Guild Wars 2


Tillverka massor av föremål, det ger väldigt mycket erfarenhet om du tycker att det normala sättet med att döda fiender är långsamt. Jag gick upp säkert 10 levlar enbart genom att göra vapen och läderrustningar.
  • 0
Snart 200 timmars speltid. Spelet är förbannat beroendeframkallande och välgjort. Två tummar upp till Arenanet!

Har precis farmat föremål i Cursed Shore för att skaffa Transmutation Crystals. Med dessa bytte jag skin på min stav. Härnäst ska jag spara till ett helt makeover-kit.
  • 0
Jäklar vad trippat Super Adventure Box är. Lirade själv till och med bossen på tredje nivån, därefter gick det inte längre. Kul, men väldigt annorlunda.
  • 0
Citerar Sudden Death:
Jäklar vad trippat Super Adventure Box är. Lirade själv till och med bossen på tredje nivån, därefter gick det inte längre. Kul, men väldigt annorlunda.


Du syftar på grodkungen? Helt omöjlig...
  • 0
Citerar Aaandy:
Du syftar på grodkungen? Helt omöjlig...


Precis! Har ju som sagt endast testat att möta honom solo, instansen är ju trots allt ämnad för 5 spelare i en grupp. Ska nog se till att klara honom i alla fall, fast vägen dit stundtals är riktigt frustrerande och belöningarna inte direkt lockande.
  • 0
Om någon spelar på Seafarer's Rest och söker en guild så kan ni joina min guild.
Några GR medlemmar som spelar där, ganska liten guild men vi kör mycket dungeons och WvW. Även PvE.

IGN Namn: Arro
I'm too old to die young now.
  • 0
Woop woop Arro, var tvungen att logga in när jag råkade se dig här.
Lirar också en del för tillfället, hyfsat skoj att rusha igenom ett fåtal dungeons och ibland fractals. Anet har givetvis misslyckats med någon typ av balans mellan klasserna, men kul att missbruka det antar jag.

Citerar Aaandy:
Du syftar på grodkungen? Helt omöjlig..


Grodkungenär ju enklare ju färre man är; kör man själv får man ner honom efter 3 attackomgångar, behöver inte mista ett enda liv på alla tre zoner - tar 12-15 min.
Lirar på Piken Square, IGN: Ripper Carp.
Good judgment comes from experience, and often experience comes from bad judgment.
  • 0
Har blivit fattig i Guild Wars 2, har bara två silvermynt. Kan inte travla eller någonting.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar killermm:
Har blivit fattig i Guild Wars 2, har bara två silvermynt. Kan inte travla eller någonting.


Har haft spelet i fyra månader nu men har inte haft tid till att spela det.
Vänta nu, så det kostar att travla till olika ställen?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Har haft spelet i fyra månader nu men har inte haft tid till att spela det.
Vänta nu, så det kostar att travla till olika ställen?


Japp! Det blir dyrare för varje level. Det är nog meningen att man ska ha runt 50 silver som level 80 om inte mer.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Zudd
Har 10 g/karaktär i snitt när mina karaktärer slår i 80 ;)
Värt att klara av hela områden och sen kränga exotics:en för 2-3 g styck!
Zudd, Zukk, Zudd
  • 0
Citerar killermm:
Japp! Det blir dyrare för varje level. Det är nog meningen att man ska ha runt 50 silver som level 80 om inte mer.


Tufft, får nog lära mig att vara ekonomisk med mina Mesmers i det spelet.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar killermm:
Det är nog meningen att man ska ha runt 50 silver som level 80 om inte mer.


Jo, snittet är nog lite högre än 50 silver ^^ Jag ligger stadigt på runt 30g utan större ansträngning. Vart tar alla dina pengar vägen?

Ett snabbt sätt att få guld är att köra Citadel of Flame Path 1. Snabb, enkel, lätt att hitta grupp. Den tar ca. 10 minuter och ger dig upp emot 1 guld första rundan, så klart kan man fortsätta och snitta ca. 3-4g i timmen (dötrist.). Själv körde jag Path 1 & Path 2 en gång om dagen. För att maximera vinsten se till att byta in dina Flame Legion Charr Carvings mot Rare gear från snubben i Lion's Arch. Bryt sedan ner dem och hoppas på Globs of Ectoplasm som du sedan säljer. Annars gör olika World Events och sälj/salvage dina rares. Finns timers på internet för att följa events på din server. Exempel.

Bästa sättet är att så klart att spela över Black Legion Market, men mina knep där avslöjar jag inte
  • 0
Citerar Sudden Death:
Citerar killermm et är nog meningen att man ska ha runt 50 silver som level 80 om inte mer.

Jo, snittet är nog lite högre än 50 silver ^^ Jag ligger stadigt på runt 30g utan större ansträngning. Vart tar alla dina pengar vägen?

Ett snabbt sätt att få guld är att köra Citadel of Flame Path 1. Snabb, enkel, lätt att hitta grupp. Den tar ca. 10 minuter och ger dig upp emot 1 guld första rundan, så klart kan man fortsätta och snitta ca. 3-4g i timmen (dötrist.). Själv körde jag Path 1 & Path 2 en gång om dagen. För att maximera vinsten se till att byta in dina Flame Legion Charr Carvings mot Rare gear från snubben i Lion's Arch. Bryt sedan ner dem och hoppas på Globs of Ectoplasm som du sedan säljer. Annars gör olika World Events och sälj/salvage dina rares. Finns timers på internet för att följa events på din server. Exempel.

Bästa sättet är att så klart att spela över Black Legion Market, men mina knep där avslöjar jag inte


Har travlat väldigt mycket, och köpt massa skit. Fast nu har jag kommit på ett sätt som jag känner pengar på snabbt. Har 50 silver nu. Jag ska testa och göra allt det där imogon. Nu orkar jag inte. Tack för tipsen.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Wooden Potatoes har just släppt ett nytt avsnitt av Guild Wars 2 Lore.
Den här delen handlar om Cantha, den asiatiska kontinenten från Guild Wars 1: Factions.

http://www.youtube.com/watch?v=thVuIZDdn80&feature=ytfce


Om du har missat hans Guild Wars 2 Lore filmer, börja här för att få en mycket bra och detaljerad bakgrund till världen, dess raser och kulturer och historien från Guild Wars 1: http://youtu.be/ARZWX51hYYk
  • 0
Citerar Arrolito:
GR medlemmar som spelar där, ganska liten guild men vi kör mycket dungeons och WvW. Även PvE.

IGN Namn: Arro


Jag tänkte ev börja köra igen, är det värt att flytta gubben till er server? inte spelat sen i höstas... har väl några guld och nån 54 char
"Jag tycker att det är bra att man tagit bort slantsinglingen - den blev ju ofta väldigt slumpartad!"
  • 0
Jag får krash-meddelande hela tiden! Jag har postat säkert 30 tickets (dvs. vidarebefodrat kraschmeddelandet) till Anet men utan respons. Vad gör jag nu? Börjar bli rätt lack

(Har gjort en tråd på guildwars2.com/forum också men ingen har svarat)
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
Hej! Har själv haft spelet nästan sedan release, men gick snabbt över till wow igen då MoP släpptes och gav aldrig riktigt GW2 en riktigt chans.

Jag har en fråga om spelet dock: Vad är endgame i GW2? Vad är det som får en att fortsätta spela när du befinner dig på maxlevel? (förutsatt att du inte vill levla flera gubbar).

Jag spelade väldigt mycket Guild Wars när det begav sig omkring 05-06 och tyckte alltid att just endgame content var spelets svaghet.

Kan ni ge mig ett bra svar på den frågan så kanske jag tar mig an spelet! Just nu är jag dock alldeles för fast i wow för att kunna sätta mig in i ett till MMO.
  • 0
Citerar Fillebooi:
Hej! Har själv haft spelet nästan sedan release, men gick snabbt över till wow igen då MoP släpptes och gav aldrig riktigt GW2 en riktigt chans.

Jag har en fråga om spelet dock: Vad är endgame i GW2? Vad är det som får en att fortsätta spela när du befinner dig på maxlevel? (förutsatt att du inte vill levla flera gubbar).

Jag spelade väldigt mycket Guild Wars när det begav sig omkring 05-06 och tyckte alltid att just endgame content var spelets svaghet.

Kan ni ge mig ett bra svar på den frågan så kanske jag tar mig an spelet! Just nu är jag dock alldeles för fast i wow för att kunna sätta mig in i ett till MMO.


Nu har ju jag slutat spela Guild Wars 2(Har andra spel att spela), men vad jag vet så är det väl typ en massa quest med polarna. Annars vet jag inte egentligen vad det är som håller dem flesta kvar. Sist jag spela som level 80 i Guild Wars 2 levlade jag upp min gubbe i PvP och spela lite World vs Worlds(För att få bättre grejer), men ja, det är det jag gjorde eftersom jag inte hade några vänner att spela med.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Citerar Fillebooi:
Jag har en fråga om spelet dock: Vad är endgame i GW2? Vad är det som får en att fortsätta spela när du befinner dig på maxlevel? (förutsatt att du inte vill levla flera gubbar).


Endgame var anledningen till att jag slutade spela. Nådde level 80 och sedan tog det bara stopp. Det var inte roligt längre.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Zudd
Citerar Aaandy:
Citerar Fillebooi:Jag har en fråga om spelet dock: Vad är endgame i GW2? Vad är det som får en att fortsätta spela när du befinner dig på maxlevel? (förutsatt att du inte vill levla flera gubbar).

Endgame var anledningen till att jag slutade spela. Nådde level 80 och sedan tog det bara stopp. Det var inte roligt längre.


Jag spelar GW2 lite varje dag som avslappning till studierna, och det är nog lite på grund av det som det fungerar så bra. Jag har svårt att se att man spelar GW2 som folk brukade spelade WoW (hela tiden), utan det är ett spel som ska avnjutas långsamt. Det finns dock mycket att göra på högsta leveln (om än inte i jämförelse med t.ex. WoW), jag kan rekommendera
-WvW i första hand, det är det som gör spelet speciellt - enorma slagfält med hundratals spelare och möjlighet att åstadkomma något även i mindre grupper.
-Explorable modes är de svårare versionerna av instanser i spelet, de kan farmas för snyggare skins/armor sets.
-Fractals of the mists är en progressiv instans vars svårighet ökar för varje gång man klarar av den, en skicklig grupp krävs alltså här. Det är inte -exakt- samma upplägg varje gång man kör om den.
-Structured PvP ger möjlighet för den PvP sugne att ranka upp och köra turneringar mot andra spelare.
-Guild missions är en av de senaste tilläggen i spelet - svåra uppdrag att klara av inom gillet av mycket varierande slag. Grym loot utlovas.
-Förutom det dyker nya gratis patches med tillägg upp varje månad med lite smått och gott.
-Men min personliga favorit när man slagit i level 80 är att ta sig tid ATT UTFORSKA SPELET. Aldrig varit med om maken till vackert och fyndigt spel med otroliga eastereggs. Är man som jag en exploration junkie är det skäl nog att dumpa x-antal timmar i GW2.

Jag tänkte först inte skriva något här eftersom jag har svårt att motivera för mig själv att sälja in spelet till någon som är lite "småsugen" men vill ha en anledning.
När jag såg vad de andra skrev tyckte jag dock att ett slag behövde slås för mitt nuvarande favoritspel.

Nå - det får vara nog för nu, cya in game

//Zudd
Zudd, Zukk, Zudd
  • 0
Glömde nämna att krascharna började efter den senaste patchen. Har aldrig haft något problem med spelet innan. Nu kan jag inte ens starta igång gw2.exe utan att få ett kraschmeddelande. Måste jag göra en ominstallation av patchen?

Får inget svar från Anet heller, trots att jag skickat in tjuttioelva kraschmeddelande till dem.

Jag vet att jag inte fick något svar här sist men jag provar igen eftersom jag är desperat!
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0
  • Missing Avatar
  • Zudd
Citerar Krysslåda:
Glömde nämna att krascharna började efter den senaste patchen. Har aldrig haft något problem med spelet innan. Nu kan jag inte ens starta igång gw2.exe utan att få ett kraschmeddelande. Måste jag göra en ominstallation av patchen?

Får inget svar från Anet heller, trots att jag skickat in tjuttioelva kraschmeddelande till dem.

Jag vet att jag inte fick något svar här sist men jag provar igen eftersom jag är desperat!
<

Jag kan tipsa om att skriva på de officiella GW2 forumen om du inte gjort det, men vet inte i övrigt, sorry!
Zudd, Zukk, Zudd
  • 0
Jo, har försökt där också men ingen som svarat. Jag har även postat en "ticket" och men inget svar där heller.
Jag är inte bara politiskt korrekt, jag brukar ha rätt i andra frågor också!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!