Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Rock Band vs. Guitar Hero


Låtlista Rockband 2.
Instrument Guitar hero WT.
Mitt Tycke bara.
Hello, hello, hello, how low? Kurt Cobain
  • 0
Citerar jensmo:
Låtlista Rockband 2.

Instrument Guitar hero WT.

Mitt Tycke bara.

Ungefär vad de flesta skulle hålla med om. Tänkte göra så innan jag fick reda till att det inte funkar på Wii, men nu verkar det visst vara ordnat, så nu är det bara önska sig och hoppas någon köper Rock Band 2 såhär lagom till jul (om det hinner komma till Wii i Europa dvs).
  • 0
Det där med att kvaliteten på GHWT gitarren skulle vara bättre än föregående GH är bullshit. Min första gitarr höll 4 dagar sen gick det inte att strumma neråt, nästa gitarr höll en vecka sen blev det glapp i den så den strummar lite när den själv vill. Helt värdelöst! Däremor har jag 2 st GH2 gitarrer som hållt i 2 år + 2 GH3 gitarrer som funkat bra i 1 år. Är det ingen mer än jag som råkat ut för detta? Har min butik fått in ett parti måndagsex bara?
Man vinner inte en silvermedalj, man förlorar guldet!
  • 0
Men GH trummorna är verkligen värdelösa...

Och... "Gibby", nä du e inte den enda. Jag spela hos en kompis o gitarren var helt värdelös. Strumern gnisslar, den gröna knappen fastnar o den oranga knappen slutar funka ibland...
Fighting on YouTube is like the Special Olympics. You may win, but you're still retarded.
  • 0
Ska kanske köpa RB2 efter jul
  • 0
Citerar kratos_gow:
Men GH trummorna är verkligen värdelösa...

Och... "Gibby", nä du e inte den enda. Jag spela hos en kompis o gitarren var helt värdelös. Strumern gnisslar, den gröna knappen fastnar o den oranga knappen slutar funka ibland...


då spelar han som f*n för mitt fungerar helt perfekt ^^

GH äger ut rb2 för instrumenten e roligare och trummorna ser bättre ut
  • 0
Nån som vet eller har möjlighet att testa om RB:AC/DC funkar tillsammans med GHIII Gitarren på PS3, har läst att den funkar på 360 men hittar ingen info om PS3 versionen.
Sluta jiddra, börja trolla..
  • 0
630k på Sweet Home Alabama, gitarr. Hatar det sista solot.
  • 0
Men men... så trummorna till GH:WT funkar inte till RB och RB2 (PS3). Hoppas dem kan fixa det, på nåt sett.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Dennis0994:
Citerar kratos_gow:Men GH trummorna är verkligen värdelösa...

Och... "Gibby", nä du e inte den enda. Jag spela hos en kompis o gitarren var helt värdelös. Strumern gnisslar, den gröna knappen fastnar o den oranga knappen slutar funka ibland...

då spelar han som f*n för mitt fungerar helt perfekt ^^

GH äger ut rb2 för instrumenten e roligare och trummorna ser bättre ut


nä hon hade just fått spelet och hon spelar inte särskilt hårt heller...
Fighting on YouTube is like the Special Olympics. You may win, but you're still retarded.
  • 0
Har nu rockat loss på GH:WT i 4 dagar, tills gitarren pajade, har nu återlämnat det och fick pengarna tillbaka, efter som guitar hero är slutsålt på dom flesta ställen där jag bor.

Nu undrar jag, när kommer RB2 instrumenten till PS3, och ni som har spelat på både RB2 trummorna och GHWT trummorna, vilka är bäst?

Jag gillade vekligen GH trummorna med symbalerna och slagkänsligheten, men hade nog önskat att dom varit lite känsligare, är GH trummorna lika roliga fast dom inte har cymbaler? (Jag struntar i vilken som har bäst låt lista).
Sluta jiddra, börja trolla..
  • 0
GHs instrument håller längre, även fast jag också fick lämna tllbaka min guitarr efter drygt en månad, men jag hade tur och fick ett nytt paket av GH, det jag också diggar med GH är att allt är trådlöst förutom mikrofonen, men jag menar allt är ju en smaksak egentligen.
  • 0
Citerar Mumintroll:
GHs instrument håller längre, även fast jag också fick lämna tllbaka min guitarr efter drygt en månad, men jag hade tur och fick ett nytt paket av GH, det jag också diggar med GH är att allt är trådlöst förutom mikrofonen, men jag menar allt är ju en smaksak egentligen.


Köpte en ny bundle idag, får väl hoppas att detta inte också är ett måndags ex.
Sluta jiddra, börja trolla..
  • 0
haha jag håller tummarna för dig
  • 0
Jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på

1. Vad finns det för spelmodes online?
2. När man ska köra online kan man köra i band då och går det att spela med olika svårighetersgrader?
  • 0
Ja man kan välja olika modes, det finns så att man kan hoppa in i ett band eller köra ett fullt band mot et annat fullt band.

Man kan byta svårighetsgrad ja
  • 0
Jag menar om jag kan spela expert medans mina kompisar spelar medium. Går det?
  • 0
Håller med dom flesta om att WT Trummorna är bäst, men Rock band 2 överträffar guitar hero med sin sköna låtlista
  • 0
Citerar slame:
Jag menar om jag kan spela expert medans mina kompisar spelar medium. Går det?


Jupp, det går.



Citerar Rocksteady:
Håller med dom flesta om att WT Trummorna är bäst, men Rock band 2 överträffar guitar hero med sin sköna låtlista


Word.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag tycker skillnaden mellan Rock Band-trummorna och de i GHWT är alldeles för att ha någon betydelse. Hade de varit helt värdelösa till Rock Band hade det så klart varit en annan femma, men nu är de ju inte det och då är det viktigaste i slutändan ändå vilket utbud av låtar som finns. Och där vinner Harmonix över Neversoft med hästlängder.

Spelmekaniken och estetiken spelar naturligtvis också en roll. Men det Rock Band är inte ett bättre alternativ än Guitar Hero World Tour till förfester för att det är lite snyggare utan för att det finns flera låtar att spela så det finns ingen risk att de blir utjatade och dessutom finns det alltid något alla gillar tack vare volymen av låtar som finns att tillgå.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Jupp, det går.


Tackar dvs: Man kan spela med olika svårighetsgrader online? Syftade inte på offline.
  • 0
Citerar slame:
Man kan spela med olika svårighetsgrader online? Syftade inte på offline.


Jupp, det går.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nu har jag spelat GH:WT i några dagar, dock bara Gitarr/bass i Quickplay, men jag irriterar mig sjukt mkt på vissa saker, som till exempel att skärmen automatiskt lägger sig i wide-screen format. Jag kan inte spela med det, ändrar konstant till Zoomläge på min TV, men det påverkar ju i sin tur bildkvalitén som blir riktigt crappy.

Dessutom är upplägget i carrer och Quickplay konstigt,genom att bara ha en lång lista i Quickplay utan uppdelningar och i Carrer lägga alla gig för sig själva.
Kan säga att jag inte är särskilt imponerad av Worldtour, känns som Roch Band vet vad spelarna vill ha liksom.
5* på GHII, GH III och guldstjärnor på alla RB-låtar.
  • 0
jag älskar faktiskt mina rb trummor över min kompis gh trummor.. anledningen är att man måste slå svinhårt(iaf på min kompis trummor) plus att det inte är något motstånd i baspedalen. Men jag gillar gh gitarren mer, för den är mindre plastig och det känns som om min håller på att trilla sönder, och har känts så från början xD
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!