LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Wii spel jag skulle vilja se i framtiden


      Nintendo är lika med spelglädje för mig, och de har gjort många klassiska spel. Jag har gjort en lista på spel som jag skulle vilja se till Wii innan den pensioneras. Diskutera och fyll gärna i om jag har glömt nåt.

      Paper Mario RPG (Fortsättning på paper mario spelen. Super Paper Mario var kul, men fick mig bara att längta efter ett Paper Mario RPG.)

      Pikmin 3 (Miyamoto sa i en intervju att dom gör ett nytt pikmin. hoppas!!!)

      Starfox Wii (Ett nytt Starfox i stil med Starfox 64 och inga markstrider denna gång tack!)

      Super Mario Galaxy 2 (Den första var ju så bra så det vore kul med en direkt fortsättning.)

      The Legend of Zelda Wii (Twilight Princess var ju egentligen ett Gamecube spel. Vill se ett Zelda utvecklat speciellt till Wii.)

      Kirby Adventure (Var utannonserat till Gamecube och skulle sen komma till Wii men har inte hört nåt på länge nu om spelet.)

      Donkey Kong Wii (Plattformsspel. Varför inte en uppföljare till det suveräna Jungle Beat.)

      Mario Party 9 (Åttan var en av dom spelen som var tänkta till Gamecube men som flyttades över till Wii. Ett nytt spel som använder wiimoten bättre vore kul.)

      Metroid Wii (Kontrollen på Metroid Prime 3 var riktigt bra. Vill se mer av Metroid i framtiden.)

      F-zero Wii (Vill ha en uppföljare till F-zero GX. Gärna med samma höga svårighetsgrad. Det finns faktiskt hardcore spelare som spelar Wii också.)

      Kid Icarus Wii (Det är dags för en uppföljare snart va.)

      Punchout Wii (Varför inte?)
      • 0
      Citerar paul78:
      Paper Mario RPG (Fortsättning på paper mario spelen. Super Paper Mario var kul, men fick mig bara att längta efter ett Paper Mario RPG.)


      Jag skulle hellre vilja se en remake av Super Mario RPG till SNES med uppgraderad grafik. Perfekt att släppa som WiiWare- eller Wii Shop-material.
      Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
      • 0
      Citerar The One And Only:
      Jag skulle hellre vilja se en remake av Super Mario RPG till SNES med uppgraderad grafik. Perfekt att släppa som WiiWare- eller Wii Shop-material.


      Ja, eller varför inte ett nytt samarbete mellan nintendo och squareenix. men det lär ju aldrig hända...
      • 0
      Citerar paul78:
      Ja, eller varför inte ett nytt samarbete mellan nintendo och squareenix. men det lär ju aldrig hända...


      Visst ja, de lär ju behöva arbeta fram en massa avtal och liknande skit igen om de ska göra en remake. Faen.
      Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
      • 0
      Bloggmaterial?
      I don't envy you.
      • 0
      Punch Out Wii är ju på väg nu, Miyamoto har pratat om att han vill se ett nytt Star Fox, Donkey Kong junglebeat komemr till Wii (Om det inte redan har kommit ut) Nintendo jobbar på ett nytt Zelda och Mario, och det går rykten om att Factor 5 ska göra ett nytt Kid Icarus (Eller kanske en remake, är inte så jätteinsatt på det ämnet).
      Har tyvärr inte spelat F-Zero X/F-Zero GX men däremot SNES-spelet som är otroligt kul
      [URL="http://www.mubos-md.com/brawlcards/levelup.php?36534"][IMG]http://www.mubos-md.com/brawlcards/cards/c60t4fi7.png[/IMG]
      • 0
      Wii-spel*

      Kanske kommer med ett inlägg sen. Men tycker tråden skulle passa bättre som blogg.
      Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
      • 0
      Jag längtar så oerhört efter ett nytt Star Fox, faktiskt. Det skulle vara fint, ett riktigt episkt rymd-laser-strid-spel som utnyttjar Wiimoten på ett bra och finurligt sätt.
      • 0
      Jag kan tänka mig att man använder nunchucken för barrel roll och det brukar ju funka sådär...
      [URL="http://www.mubos-md.com/brawlcards/levelup.php?36534"][IMG]http://www.mubos-md.com/brawlcards/cards/c60t4fi7.png[/IMG]
      • 0
      Citerar paul78:
      Pikmin 3 (Miyamoto sa i en intervju att dom gör ett nytt pikmin. hoppas!!!)


      Jag hoppas att han inte menade remixen av ettan som portas till Wii.

      Citerar paul78:
      Kirby Adventure (Var utannonserat till Gamecube och skulle sen komma till Wii men har inte hört nåt på länge nu om spelet.)


      För inte så lite sen sa Nintendo att ett Kirby-spel är under utveckling till Wii.

      Citerar paul78:
      Kid Icarus Wii (Det är dags för en uppföljare snart va.)

      Punchout Wii (Varför inte?)


      Som Snoopy94 säger är ett nytt Punch Out redan utannonserat och visat. Och som han också säger ryktas det om att Factor 5 håller på med ett nytt Kid Icarus. Artworks har också läckt ut.

      Citerar The One And Only:
      Jag skulle hellre vilja se en remake av Super Mario RPG till SNES med uppgraderad grafik. Perfekt att släppa som WiiWare- eller Wii Shop-material.


      Ett så pass stort spel som Super Mario RPG tror jag inte kommer kunna släppas som WiiWare-spel.

      Citerar paul78:
      Ja, eller varför inte ett nytt samarbete mellan nintendo och squareenix. men det lär ju aldrig hända...


      Nope, då Square inte lät Nintendo ha med Geno ifrån Super Mario RPG i Super Smah Bros. Brawl är den chansen väldigt liten.
      • 0
      Inget av dessa spel lär komma.
      Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
      • 0
      Ett nytt Zelda.
      • 0
      ... Tror frågan handlar om spel vi inte vet om Crank.
      Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
      • 0
      Gears of Wii!
      "No pit would be complete without a Freeman climbing out of it!"
      • 0
      Citerar Murdoc:
      ... Tror frågan handlar om spel vi inte vet om Crank.



      Citerar paul78:
      The Legend of Zelda Wii (Twilight Princess var ju egentligen ett Gamecube spel. Vill se ett Zelda utvecklat speciellt till Wii.)


      • 0
      Citerar Murdoc:
      ... Tror frågan handlar om spel vi inte vet om Crank.

      Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
      • 0
      Men eftersom att det var trådskaparen som valde att ta upp Zelda så tycker jag att mitt förslag var ganska passande.
      • 0
      F-zero hade vart ett självklart köp!
      Jag har fisk i fickorna
      • 0
      Crank - Men varför ska man ställa en fråga där svaret redan finns? Det kommer ett Zelda till Wii ffs.
      Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
      • 0
      Jag hadde velat se en remake på Yoshi storie från nintendo 64.
      A government big enough to supply everything you need is big enough to take everything you have
      • 0
      Vänta här... Skulle man kunna spela som Geno i Brawl?
      [URL="http://www.mubos-md.com/brawlcards/levelup.php?36534"][IMG]http://www.mubos-md.com/brawlcards/cards/c60t4fi7.png[/IMG]
      • 0
      Skulle va coolt om de lanserade ett spel där man spelade som en röd rörmockare. Tror det skulle passa nintendo!
      kädR
      • 0
      Nu i efterhand kan man ju säga att Snoopy94 hade rätt på några punkter åtminstone
      Framtida bloggare kanske ?
      Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!